- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De meest droge scène!
De meest droge scène!

donkied
-
- 334 berichten
- 618 stemmen
Ik keek laatst Jackie Brown en daarin heb je die scene dat S. jackson zo'n neger in de achterbak zet. dan 20 meter verder rijdt en dan de kofferbak weer open doet en hem neerschiet . Dat vond ik echt superdroog.
Zo zijn er vast nog veel meer. laat maar horen

Fikret8
-
- 6108 berichten
- 4082 stemmen
Scene met Mystery Man van Lost Highway. Belt die hem op terwijl die tegenover hem staat. Maar volgens het gesprek het blijkt dat die niet tegenover hem staat, maar bij de beller thuis, ook al zie je hem in beeld tegenover hem staan.

Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
In "Raiders of the Lost Ark" wordt een uitsloverige zwaardvechter op erg droge wijze door Indiana Jones op een kogel getrakteerd.

Brix
-
- 19098 berichten
- 4570 stemmen
Alleen hield Harrison Ford (Indiana Jones) het zelf niet zo droog tijdens de opnames van die scène

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Lawrence of Arabia heeft erg veel droge scènes, maar Finding Nemo nauwelijks.
Even serieus, het verschil met een topic over komische scènes is wel erg klein, of niet?

eRCee (moderator films)
-
- 12952 berichten
- 1858 stemmen
Ik vind dat wel degelijk een verschil, en denk er zelfs over een topic over de meest droogkomische scenes te openen. Gewoon voor de volledigheid.

Knisper
-
- 12985 berichten
- 1240 stemmen
De seksscene uit Bloodrayne wordt niet snel overtroffen denk ik.

megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
De gehele Bond reeks zit tjokvol met droge momenten maar deze blijft één van de leukste naar mijn mening:
Octopussy (1983)
Bond weet te onstnappen en klimt aan boord van een schip met touristen:
Vrouw op boot: Are you with our group?
James Bond: No, ma'am, I'm with the economy tour!
Wat een prachtige vent toch die Moore

Miron
-
- 744 berichten
- 74 stemmen
De scene waarin Edward Norton zijn bloedende tandvlees laat zien in Fight Club.
Keer op keer ga ik daar weer stuk om.

Rascal Ryan
-
- 77 berichten
- 106 stemmen
Dat deze er nog niet tussen staat: The Big Lebowski. De openingsscène dat The Dude in de supermarkt staat met zijn badjas aan en een cheque uitschrijft om een pak melk af te rekenen. Zette meteen de juiste toon voor heel de film.
In Chopper, als Mark Chopper met twee agenten aan het praten in aan de bar en hij zijn vriendin ziet in het café met een andere gast en vervolgens zijn lul uit zijn broek hangt. Te droog, vooral ook als de agenten er achter komen.
In Clockwork Orange als Alex in zijn ziekenhuisbed word gevoederd. Heel droog, en lekker ongeïnteresseerd. Past erg goed bij het karakter en het ziet er kundig uit.
In K-pax, de banana scene. YouTube - K-PAX Banana scene
En natuurlijk vrijwel iedere scene in Napoleon Dynamite.

AGE-411
-
- 10191 berichten
- 706 stemmen
De meest droge scene moet wellicht komen uit de film "Lawrence Of Arabia". Het midden-Oosten staat namelijk gekend voor zijn droge klimaat.

Humortje!
-
- 120 berichten
- 80 stemmen
Is wel van een serie, maar de eerste scene uit de Golden Girls:
DOROTHY: Ik keek in de achteruitspiegel en er keek toch zo'n oude vrouw terug.
ROSE: Wie was het, Dorothy?
Geweldig!

Humortje!
-
- 120 berichten
- 80 stemmen
Braindead:
LIONEL: That's my mother you're pissing on!

Minotaures
-
- 7799 berichten
- 2236 stemmen
Genoeg stukjes uit The Hangover:
Voornamelijk met Alan.

maxroelofs
-
- 2825 berichten
- 1566 stemmen
De scène in sexdrive dat ze met de auto wegrijden van een zwerver die door slaat en dat de auto vervolgens uit slaat xD

Minotaures
-
- 7799 berichten
- 2236 stemmen
(embed)
Zat er aan te komen dat er zoiets zal gebeuren.

maxroelofs
-
- 2825 berichten
- 1566 stemmen
(embed)
GENIAAL! Moet ik ook eens proberen

Number23
-
- 8063 berichten
- 4661 stemmen
Heel Adam's Apples
Vooral wanneer de Paki al de kraaien kapotschiet incl. de kat van die dikke klepto, terwijl de nazi zijn pistool trok om te schockeren
Of nadat de priester in elkaar geramd door nazi-boy, hij gewoon droog komt zeggen dat hij ff naar de dokter gaat

wihu61
-
- 776 berichten
- 372 stemmen
Ground Hog day:
Na de wilde achtervolging door het dorp rijdt Bill Murray uiteindelijk nog een groot bord omver.
Als uiteindelijk de politie bij het autoraam staat ...

Humortje!
-
- 120 berichten
- 80 stemmen
Legally blonde:
Elle Woods komt op dat feestje in een bunny kostuum, de mensen lachen, ze loopt naar die nieuwe vriendin van Warner en zegt: Thanks for iviting me girls, this party's super fun.

Dievegge
-
- 2853 berichten
- 7381 stemmen
Lawrence of Arabia is zonder twijfel de droogste film ooit (letterlijk).

Ebenezer Scrooge
-
- 1798 berichten
- 2928 stemmen
Urkin, the town rapist..
High-Five!

starsky87
-
- 155 berichten
- 834 stemmen
In de Goldeneye, dat Bond even z'n stropdas goed doet nadat er 2 politieauto's achterop z'n tank zijn geknald.
Vanaf 9:30 ongeveer