- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Ik zie Pixar liever (persoonlijk hé)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Tja, inderdaad kwestie van smaak:
Hotaru no haka 5* (#1)
Tenkû no Shiro Rapyuta 5*
Tonari no Totoro 5*
Mononoke-Hime 4.5*
Neko no Ongaeshi 4.5*
Hauru no Ugoku Shiro 4.5*
Gake no Ue no Ponyo 4*
Sen to Chihiro no Kamikakushi 4*
Gedo Senki 4*
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Het is namelijk geen kwaliteitslijst, maar een populariteitslijst
Mwah, Harry Potter is eigenlijk alleen maar populair door de boeken, en hij staat dan ook terecht in de toplijst op boekmeter. Maar zelfs in een populariteitslijst film, heeft een Harry Potter film weinig te zoeken. Het weerspiegelt immers alleen maar hoe populair de boeken zijn.
93.9
-
- 3124 berichten
- 4209 stemmen
Bij 25th Hour (2002):
De hekkesluiter. Vanavond op tv. Voordeel of nadeel in de top 250??
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Tja, inderdaad kwestie van smaak:
Hotaru no haka 5* (#1)
Tenkû no Shiro Rapyuta 5*
Tonari no Totoro 5*
Mononoke-Hime 4.5*
Neko no Ongaeshi 4.5*
Hauru no Ugoku Shiro 4.5*
Gake no Ue no Ponyo 4*
Sen to Chihiro no Kamikakushi 4*
Gedo Senki 4*
Ja, nu zie ik het duidelijk 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Tsjah, goede vraag. Objectief gezien is die er gewoon niet denk ik. Dat komt ook omdat iedereen een andere smaak heeft. Het is echter wel gewoon zo dat de top 250 vooral de films bevatten die de grote massa vaak ook goed beoordeelt en heeft gezien. Zijn veel MM users die de toplijst compleet waardeloos vinden(ik ben daar overigens geen van).
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Waar een tv uitzending al niet goed voor kan zijn
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1917 stemmen
Bij 25th Hour (2002):
Spanning & sensatie!!! 
Hij komt op Nederland 3 dus geen reclame! Dat zal mensen dus lekker in de film houden en hun waardering ten goede komen neem ik aan.
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Wat vinden jullie ervan dat The lion King zo hoog staat?
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1917 stemmen
Bij 25th Hour (2002):
Toch net de top 250 uitgewipt 
clockwork72
-
- 2784 berichten
- 1748 stemmen
Bij 25th Hour (2002):
Wist niet dat er eerst in stond..
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Wat vinden jullie ervan dat The lion King zo hoog staat?
Ik weet niet, toen ik nog klein was heb ik hem een paar keer gezien. Heb nog nooit zo hard moeten huilen als toen. Van alle films die ik heb gezien als jochie vind ik The Lion King de beste, dus als je zo bekijkt verdient de film het om in de top 250 te staan.
Durf hem nu echter niet meer te zien, ben bang dat hij mij gaat tegenvallen.
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Bij 25th Hour (2002):
Toch net de top 250 uitgewipt
Hij staat er terug in 
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Ik weet niet, toen ik nog klein was heb ik hem een paar keer gezien. Heb nog nooit zo hard moeten huilen als toen. Van alle films die ik heb gezien als jochie vind ik The Lion King de beste, dus als je zo bekijkt verdient de film het om in de top 250 te staan.
Durf hem nu echter niet meer te zien, ben bang dat hij mij gaat tegenvallen.
Valt wel mee denk ik
. De animatie ziet er nog steeds prima uit. Verhaaltechnisch blijft het ook één van de betere Disneys. Ik vind dit in ieder geval een van de weinige animaties die terecht in de top 250 staat.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Jammer dat dit ook weer zo'n parel is met een relatief belachelijk laag cijfer..
stefan dias
-
- 2502 berichten
- 1465 stemmen
Jammer dat dit ook weer zo'n parel is met een relatief belachelijk laag cijfer..
Hij staat toch maar mooi in de top 250.
Om op 1 te komen moet het een 'leuke' film zijn. Dat is deze duidelijk niet.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Er staat zoveel niet leuke nieuwere drap hoog op die lijst, dat ik dat argument amper geldig vind. Maar voor een oudje zal hij wel goed scoren ja, al vraag ik me af wat hier verslechtert aan zou moeten zijn in vergl. met nieuwe films met vergelijkbare thema's.
stefan dias
-
- 2502 berichten
- 1465 stemmen
Er staat zoveel niet leuke nieuwere drap hoog op die lijst, dat ik dat argument amper geldig vind. Maar voor een oudje zal hij wel goed scoren ja, al vraag ik me af wat hier verslechtert aan zou moeten zijn in vergl. met nieuwe films met vergelijkbare thema's.
Met 'leuk' bedoel ik: vlot verhaal met een einde waar iedereen 'oooooh' kan zeggen.
Shawshank redemption is het mooiste voorbeeld: een heel goede film, maar zeker niet de beste film aller tijden (in mijn ogen). Daarvoor is hij gewoon te glad. Met 'leuk' bedoel ik dat er een soort feel-goodfactor in zit die niemand echt tegen de haren in kan strijken (tenzij Onderhond
)
Het is een film die door zijn niet te miskennen kwaliteit dan ook geen extreem lage scores oplevert.
Ik vind 'm bijvoorbeeld wel een 4 waard. Zo zal de Vox Populi dus altijd eerder wat brave "middle of the road" films naar voren schuiven.
Films als 'Lost in Translation' of 'Ladri di biciclette' of… zijn veel meer polariserend. Aan de ene kant heb je een grote schare fans, die trekken dan occasionele kijkers aan en die vinden m' dan meteen 'ontzettend saai' en begrijpen niet 'waarom hij zo'n hoog cijfer heeft' waarna dat cijfer fors begint te zakken.
Je zou een systeem kunnen invoeren waar de hoogste score en de laagste score niet meetellen voor het bepalen van het gemiddelde. Voor Moviemeter zou dat dan een percentage moeten zijn. Het is alleen de vraag of het veel verschil zou geven.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
al vraag ik me af wat hier verslechtert aan zou moeten zijn in vergl. met nieuwe films met vergelijkbare thema's.
Wat braver en qua psychedilische scenes is men tegenwoordig wel tot beter in staat. Maar verder één van de betere klassiekers.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Jammer dat The Good.. weer teruggezakt is naar 4,23*.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ligt volgens mij aan de 'demographic'. Vele zijn hier 18 jaar en hebben al moeite met een film van de jaren negentig.
Ik dacht dat ik onlangs nog een vergelijkbare film zag maar ik ben het alweer vergeten.
De laatste keer dat ik Midnight Cowboy zag werkte de psychedelische scene nog prima. Ik vond het zelfs het hoogtepunt van de film. Het is vooral de muziek die het 'm doet.
3bdelilah
-
- 103 berichten
- 742 stemmen
Voor mij is The Godfather de absolute nummer 1 en die zou dan, voor mij natuurlijk, op één plaats passen in de top 250-notering: de nummer 1. Ik ben alleen bang dat The Godfather op korte termijn The Shawshank Redemption niet zal inhalen, haha. Shawshank heeft veel meer stemmen en een relatief groot verschil tussen de twee scores. Op IMDb is de kans groter om op korte termijn op #1 te staan.
Niets ten nadele van Shawshank natuurlijk, ook een van mijn lievelingsfilms. The Godfather staat echter steevast op #1 bij mij.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Ligt volgens mij aan de 'demographic'. Vele zijn hier 18 jaar en hebben al moeite met een film van de jaren negentig.

Je doet jezelf dan zó veel te kort... Naar mijn bescheiden mening zijn er sinds het jaar 2000 vrijwel geen meesterwerken meer gemaakt, het moet tegenwoordig allemaal maar om spektakel en uiterlijk vertoon draaien. 
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Naar mijn bescheiden mening zijn er sinds het jaar 2000 vrijwel geen meesterwerken meer gemaakt, het moet tegenwoordig allemaal maar om spektakel en uiterlijk vertoon draaien.
Dan kijk je allicht niet de juiste films van na 2000 (of niet genoeg) en doe je jezelf zó veel tekort ...
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Ik zeg dan ook vrijwel geen en niet helemaal geen!
Al zou ik zo even geen voorbeeld weten, ze zullen er vast wel zijn (en kom alsjeblieft niet met Avatar of The Dark Knight aan!).
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Zoiets zou je natuurlijk nooit uit de mond van Onderhond horen he
Die heeft het niet zo op blockbusters. Overigens is het verschil tussen '98, '99 en 2000 nou ook weer niet zo groot. Beetje sneu inderdaad om niks voor 2000 te willen zien.
Ik heb overigens 3 films van na 2000 in mijn top 10 en ook nog enkele 5 sterren staan. Ik vind het ook wel meevallen.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Over geen echte meesterwerken, maar enkel blockbuster spektakel gesproken.
Op basis van stemgedrag concludeer ik dat volgens filmliefhebber92 de film Rush Hour 2 een van de beste films van na 2000 zou zijn en volgens Thorak zou dat The Expendables zijn. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Iemand zei ooit dit:
Echter kunnen mensen een film wel een meesterwerk vinden, en kunnen mensen een film overschat vinden.