• 15.952 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.387.027 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Wat is je vraag? Die film staat gewoon op MovieMeter.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Dan heb ik het mis..

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

http://www.moviemeter.nl/film/30034

Ja hier. Vind die score erg hoog. Grote fanbase zeker.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

top 100, heavy voters (1000+ stemmen) (films met minimaal 20 stemmen in deze groep)

cool, mijn avatar op 1!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

The Illusionist en Apocalypto staan beiden te trappelen om in de top 250 te kunnen arriveren. Respectievelijk 3.74 en 3.75.

8 Febr. doen The Prestige(3.85) en The Last King of Scotland(3.79)

hun intrede.

En tenslotte vallen de Duitsers binnen met Das Leben der Anderen(4.03) op 1 Mrt.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

The Illusionist zal er waarschijnlijk met een 3.74 nooit in komen.

Je vergeet verder Blood Diamond.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Inderdaad, over het hoofd gezien (Blood Diamond)

Die komt in Februari de top 30 binnenwandelen!

Das Leben der Anderen is toch wel overgewaardeerd imo.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Niet te geloven dat Blood Diamond in de top 30 komt. Gezien het stemmenaantal zal de film daar ook wel een tijdje blijven staan.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Liever een Blood Diamond dan Das Leben der Anderen

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

Das Leben der Anderen is toch wel overgewaardeerd imo.

Deze film wordt juist ondergewaardeerd.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Co Jackso schreef:

Niet te geloven dat Blood Diamond in de top 30 komt.

Inderdaad. Meest overgewaardeerde film van het moment denk ik.

M00KIE

• 8 berichten
  • 10 stemmen

Ik mis Twelve Monkeys echt een te gekke film en een voorloper voor veel huidige films in zijn genre...

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

Staat gewoon op nr. 184 hoor

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Goldenskull schreef:

Liever een Blood Diamond dan Das Leben der Anderen

De meest overgewaardeerde film ooit op moviemeter mag nog niet de veters strikken van Das Leben der Anderen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Erwinner schreef:

The Illusionist en Apocalypto staan beiden te trappelen om in de top 250 te kunnen arriveren. Respectievelijk 3.74 en 3.75.

8 Febr. doen The Prestige(3.85) en The Last King of Scotland(3.79)

hun intrede.

Ik hoop dat ze er allevier niet inkomen maar met The Prestige kan ik nog wel leven. Die andere drie zijn absoluut top 250 onwaardig.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

http://www.theyshootpictures.com/21stcentury_allfilms.htm

Naast de update van de top 1000 lijst, heeft They Shoot Pictures ook zijn top 250 lijst van deze eeuw vernieuwd. Dit zijn de toevoegingen uit het jaar 2008:

54 --- Christmas Tale, A

55 --- Wendy and Lucy

68 --- WALL-E

84 --- Happy-Go-Lucky

86 --- Waltz with Bashir

117 --- Synecdoche, New York

118 --- Let the Right One In

141 --- Rachel Getting Married

144 --- Hunger

153 --- Milk

159 --- Wrestler, The

197 --- Ballast Hammer

223 --- Che Soderbergh

Met name de Amerikaanse films uit 2008 lijken het moeilijk te hebben. Films als The Dark Knight en Ben Button staan er niet in. Hetzelfde geldt voor Slumdog Millionaire. Overigens ben ik wel blij met de stijgingen van Oldboy, Songs from the Second Floor en de twee Roemeense films in de top 50.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Slumdog is Brits toch?

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

De lijst bevat voor mij weer voldoende tips. Het is alleen jammer dat de lijst gebaseerd is op toplijsten van critici die hun lijst niet veranderen. Daarom zullen films als Wo Hu Cang Long en Far from Heaven altijd hoog blijven staan.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Wat een verrekt zielige "vroeger-was-alles-beter" lijst is hun top-1000 zeg De eerste film na 1980 is pas op plaats 46 vinden (Blade Runner nog wel) Helaas loopt mijn pc steeds weer vast bij het openen van nummer 76, want ik heb nog steeds niks na 1990 gezien

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Over welke lijst heb jij het Kraay? Ik krijg alleen maar een lijst te zien van 250 films, allemaal na 2000 en zonder Blade Runner.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

http://www.theyshootpictures.com/gf1000_all1000films.htm

Ook bij deze lijst is het grote probleem dat er nog lijstjes van 30 jaar geleden gebruikt worden. Goodfellas is trouwens de hoogste film uit de jaren 90 op plaats 99.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Co Jackso schreef:

http://www.theyshootpictures.com/21stcentury_allfilms.htm

Naast de update van de top 1000 lijst, heeft They Shoot Pictures ook zijn top 250 lijst van deze eeuw vernieuwd. Dit zijn de toevoegingen uit het jaar 2008:

Ik ben wel te spreken over hun top 1000 (ondanks de al vaak genoemde afwezigheid van veel recent werk), maar deze lijst is een stuk zwakker. Ik heb nooit de indruk dat hij correspondeert met de werkelijke oordelen van critici. Wie nu een beetje de prijzenfestijnen en eindejaarslijstjes van critici volgt zullen opmerken dat Slumdog Millionaire, The Dark Knight en vooral Wall-E zeer hoog scoren, maar daarvan zien we in de top 250 alleen Wall-E terug. Wordt Spider-Man 2 werkelijk hoger ingeschat dan The Dark Knight? Volgens mij niet. Ze gebruiken schijnbaar ook alleen Amerikaanse critici voor de lijst (i.t.t. tot bij de top 1000).

zzzozzzo

• 42 berichten
  • 161 stemmen

Bij Efter Brylluppet (2006):

Ergens klopt het Top 250 systeem niet want deze middelmatige film staat gewoon boven een über klassieker als "Das Boot". Kom op wie zet deze nou echt op z'n lijst van klassiekers? Ook het aantal pagina's commentaar (slechts 4) vs. 33 voor "Das Boot" geeft al aan dat deze film gewoon minder "leeft" bij de gebruikers hier.

't is een vrij recente film vandaar dat-ie nogal veel stemmen heeft (niet meer dan "Das Boot"gelukkig)

Als ouderdom van de film en aantal stemmen zwaarder gewogen zouden worden, had deze film (terecht) véél lager uitgekomen. Nieuwere films moeten m.i. nog "rijpen" om voor een Top 250 aanbeveling in aanmerking te komen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Die film zal nog dalen als die wat bekender word

Efter Brylluppet (2006):

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Dit zijn natuurlijk geen argumenten.. je denkt nu alleen maar vanuit je eigen smaak. Ik vind het een prima systeem dat films 2 jaar moeten wachten voor ze in de toplijst komen itt het imdb systeem. Langer hoeft echter niet imo.

Efter Brylluppet is overigens ook al wat gedaald en zal waarschijnlijk nog wel verder dalen. En als het aantal pagina's commentaar zou meetellen, dan stond Transformers (45 pag.) ofzo zeker in de top 250, laat maar zitten dus.

zzzozzzo

• 42 berichten
  • 161 stemmen

Ik denk niet alleen vanuit mijn eigen smaak. Sterker nog: een film als Efter Brylluppet is juist een film die binnen mijn "smaakpatroon" valt (over het algemeen arthouse, klassiekers en films die op filmfestivals gescreend worden). Anders had ik 'm waarschijnlijk nooit gezien.

Echt veel bekender zal deze film niet worden denk ik, behalve door de paar stemmen van mensen die de DVD kopen en 'm fantastisch (gaan) vinden. Of een keer een TV uitzending.

162. 2001: A Space Odyssey (1968)

Tsja dat zegt het wel. Denk niet dat ook maar 1 zichzelf respecterende filmcriticus (of filmliefhebber) een genre bepalend meesterwerk als 2001 onder Efter Bryllupet zal plaatsen.

Dus Efter Bryllupet: Tip 200? Prima. Beste Filmhuis Film lijst? Prima. Maar geen klassieker. Tenminste nóg niet, zou het kunnen worden in de loop der jaren.

In ieder geval ik ben voor een Top 250, of alternatieve Klassieker lijst (hint!) die zowel het succes van een bioscoop release als de DVD release uitfiltert, zodat de echte klassiekers overblijven.

(Iets van 5 jaar en ouder lijkt me een goed startpunt voor een dergelijke lijst)

Maar goed als ik de enige ben die het raar vind dat deze film zo hoog scoorde op de Top 250 lijst in verhouding tot andere films, dan: het zij zo

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Denk niet dat ook maar 1 zichzelf respecterende filmcriticus (of filmliefhebber) een genre bepalend meesterwerk als 2001 onder Efter Bryllupet zal plaatsen.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

zzzozzzo schreef:

In ieder geval ik ben voor een Top 250, of alternatieve Klassieker lijst (hint!) die zowel het succes van een bioscoop release als de DVD release uitfiltert, zodat de echte klassiekers overblijven.

(Iets van 5 jaar en ouder lijkt me een goed startpunt voor een dergelijke lijst)

En na 5 jaar is het dan wel een klassieker?

Ik zie de meerwaarde van een top 250 waar alleen maar klassiekers in staan ook niet echt.De top 250 die er nu is vind ik erg gevarieërd met een goede mix tussen klassiekers en wat nieuwere films.Natuurlijk vind ik ook dat er films te hoog of te laag staan, en er verdiend of onverdiend instaan, dat heeft iedereen wel en is dan ook een persoonlijke mening.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Denk niet dat ook maar 1 zichzelf respecterende filmcriticus (of filmliefhebber) een genre bepalend meesterwerk als 2001 onder Efter Bryllupet zal plaatsen.

Ik denk niet dat ook maar 1 zichzelf respecterende filmcriticus(of filmliefhebber) Efter Brylluppet boven La Meglio Gioventù zal plaatsen

edit: nevermind, volgens mij klopt het niet wat er staat en bedoel ik ook iets anders, maar aangezien berichten verwijderen (gezien recente discussies) gevaarlijk is en ook niet mijn gewoonte (editten wel overigens ) laten we dit bericht hier maar verpieteren.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

zzzozzzo schreef:

Maar goed als ik de enige ben die het raar vind dat deze film zo hoog scoorde op de Top 250 lijst in verhouding tot andere films, dan: het zij zo

Hoe je een alternatieve klassieker lijst gaat maken is me een raadsel. Vraag is wat juist een klassieker is, of 5 jaar wel een startpunt is, en hoe je in hemelsnaam succes van bioscoop release of DVD release eruit gaat filteren.

De top 250 is samengesteld op de keuze van de gebruiker hier. Moeten zogezegde 'klassiekers' dan hoger staan, alhoewel de kijker dat niet vindt? Je zit nog steeds met verschillende smaak van film, en andere meningen rond het fenomeen 'klassieker'.

2001: a space odyssey is voor jou een klassieker, maar zelf heb ik niet veel aan die film. En zo zullen er evengoed films zijn die ik hoger wil zien, maar jij dan weer niets vindt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.