• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.903 films
  • 12.262 series
  • 34.062 seizoenen
  • 648.969 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.946 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Erwinner schreef:

Jeetje, wat een druktemakers om een film die te laag staat!

Daar gaat het niet om natuurlijk. Het lijkt me wel belangrijk dat alles eerlijk verloopt met stemmen in hoeverre dat mogelijk is

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Waar gaat het dan om?

BisHop

• 24 berichten
  • 114 stemmen

wat me nou opviel is dat braveheart de top 50 is binnengekomen waar ik zelf heel blij mee ben. Toen ik op de film stemde was hij 3,96 en nou al 3,99. En als ik kijk naar de statistieken is hij alleen maar aan het stijgen. Ik vind dit de beste film ooit gemaakt.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Een paar bedenkingen bij, voor de rest goede, top-250.

1: Wat doet Kill Bill 1 en 2 erin. In vergelijking met bv. Shooter maar een flauwe actiefilm naar mijn mening.

2: The Trumanshow erin, maar geen films gelijk "187" of "A time to kill"...

Hando

• 1808 berichten
  • 1435 stemmen

Shooter staat ook erg hoog hoor. Ik denk dat Kil Bill de doelgroep iets beter bereikt heeft. Dat komt door de naam van de regisseur. De fans wistten wat ze konden verwachtten en kregen het. Dat lijkt me de meest aannemelijke verklaring. Ik heb Shooter overigens niet gezien.

Je tweede bedenking snap ik niet helemaal.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

Kill Bill 2 zal er binnenkort wel (hopelijk) uitgaan.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Volume 1 mag van mij best blijven staan.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Hando schreef:

Shooter staat ook erg hoog hoor. Ik denk dat Kil Bill de doelgroep iets beter bereikt heeft. Dat komt door de naam van de regisseur. De fans wistten wat ze konden verwachtten en kregen het. Dat lijkt me de meest aannemelijke verklaring. Ik heb Shooter overigens niet gezien.

Je tweede bedenking snap ik niet helemaal.

Ik bedoel dat ik het niet snap dat films gelijk de "Truman show" enzo erin staan maar films gelijk "187," een zeer krachtige film vind ik, of films gelijk "A time to kill", volgens mij een toppertje, er niet in staan...

Ook een film gelijk Crash, een film die overigens op een mooie plaats staat in mijn top-10, hoort, vind ik persoonlijk toch, eigenlijk ook veel hoger te staan (lees: top-50)...

Het is ook een film dat mij lang is nagebleven en nablijft.

Vriendelijke groeten,

Steven.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Opvallend is ook dat de eens zo populaire 3D animaties meer en meer naar de bodem van de top verglijden. Nog even en Shrek en Finding Nemo mogen het ruime sop kiezen. Ik zal ze niet missen

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Westerse animatie wordt hier flink ondergewaardeert. Als Finding Nemo en Shrek eruit liggen dan is The Lion King nog de enige westerse animatiefilm in de top 250 geloof ik. Animes daarentegen zijn toch vrij ruim vertegenwoordigt (al zijn het wel allemaal Ghibli's).

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

En in tegenstelling tot de westerse animatie films hebben de animes veel minder stemmen en zijn het vooral liefhebbers, die moeite hebben gedaan om de film te bemachtigen, de stemmers.

Dat zie ik ook vaak bij spelletjes zoals de Laddercompetitie enzo. 5 aziatische liefhebbers komen bij elkaar en kunnen dan zo hun favoriete film flink omhoog laten stijgen..

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Hetzelfde geldt ook voor een kruiwagen aan klassiekers, dus daar hoeft niet teveel over geklaagd te worden.

Wat mij betreft wordt de Westerse animatie nog steeds overgewaardeerd. Blijft vervelend formulewerk gericht op de "hele familie" (lees onder de 10 en boven de 60). Hoewel Europa sterk aan het terugslaan is. Jammer genoeg zie je daar al helemaal niks van.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mijn kritiek is niet gericht op animes, die van mij best een plekje in de top 250 mogen hebben.

De reden voor de afwezigheid van al die Disneyfilms, die (The Lion King uitgezonderd) allemaal opvallend laag scoren, ligt denk ik vooral doordat veel pubers erop stemmen die vinden dat ze te stoer zijn voor die Disneyfilms. Veel jongeren van een bepaalde leeftijd hebben zo'n fase dat ze ineens niets te maken willen hebben met animatiefilms omdat het voor kinderen zou zijn. Die lage stemmen zijn dan een soort statement. Animens blijven wellicht alleen gespaard doordat deze mensen die films simpelweg niet zien.

Dat het formulewerk zou zijn is geen reden voor de lage stemmen, want deze laagstemmers stemmen vaak hoog op "volwassen" formulefilms.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Zeg ook niet dat dat de reden is, maar vind het zelf wel terecht dat ze daarom niet in de top 250 staan.

Anime krijgt dan weer vaker tegenwind van de "meerwaardezoeker" die zich toch eens aan die hype probeert te wagen en er helemaal niet in vindt wat hij zoekt. In absolute getallen zijn dat er minder, maar relatief komt dat redelijk overeen vermoed ik.

Vind het zelf vooral jammer dat er enkel Ghibli anime in de Top 250 staat, terwijl het genre net daarbuiten zoveel te bieden heeft. Gelukkig doen recente animes het wel erg goed, misschien dat er daar wat van kan overblijven.

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

eindelijk staat de godfather weer op een want dat is gewoon de beste film ooit ! voor de rest ben ik wel tevreden met de toplijsten maar vind ik toch dat de shawshawk redemtion echt 80 ofso plaatsen mag teruug vallen en dat op nr 2 de godfather 2 mag komen en op 3 .. welke op 3..... denk dan gewoon voor pulp fiction of de green mile dat zou het lijstje voor mij echt compleet maken

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Eum, neen.

"Shawshawk redemtion" is een machtige film, die gewoon op die eerste plaats hoort te blijven staan vind ik.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

darkjaap schreef:

eindelijk staat de godfather weer op een want dat is gewoon de beste film ooit ! voor de rest ben ik wel tevreden met de toplijsten maar vind ik toch dat de shawshawk redemtion echt 80 ofso plaatsen mag teruug vallen en dat op nr 2 de godfather 2 mag komen en op 3 .. welke op 3..... denk dan gewoon voor pulp fiction of de green mile dat zou het lijstje voor mij echt compleet maken

Voor mij maakt het allemaal niet veel uit. Binnen 5 jaar zal die top250 er helemaal anders uit zien, want er komen steeds nieuwe goede films bij. Het kan goed zijn dat een film die nu bv.op nr.150 staat binnen 5 jaar al uit de top250 is.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Vooral jammer dat films als The Bourne Ultimatium in de lijst komen Totaal top 250 onwaardig wat mij betreft.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8211 stemmen

Leland Palmer schreef:

Vooral jammer dat films als The Bourne Ultimatium in de lijst komen Totaal top 250 onwaardig wat mij betreft.

en zo zijn er nog wel meer

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

the bourne films vind ik zowieszo niet goed te noemen er zijn honderden films die er op lijken ( james bond, die hard etc ) maar vind zowieszo dat babel en the assassination of jesse james by the coward robert ford en die roemeense film in de lijst moeten komen

Jisraw

• 115 berichten
  • 192 stemmen

darkjaap schreef:

the bourne films vind ik zowieszo niet goed te noemen er zijn honderden films die er op lijken ( james bond, die hard etc ) maar vind zowieszo dat babel en the assassination of jesse james by the coward robert ford en die roemeense film in de lijst moeten komen

Ik vind de Bourne wel van een iets hoger niveau hoor! Jammer dat er zo veel slechte actie-films zijn, dit doet het imago van de films niet goed .

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

ik ken genoeg mensen die die hard beter vinden dan deze filmreeks en die james bond films zijn bij iedereen wel geliefd die ik ken

praetorian

• 11 berichten
  • 38 stemmen

Hé, ik ben nu op zoek naar de film 'Memento', maar hij is alleen bijna nergens te krijgen in Nederland, dus als iemand hem misschien ergens ziet, wil diegene me dat dan alsjeblieft laten weten??? (In de MediaMarkt, Freerecordshop, Boudisque en nog eentje waarvan ik de naam niet meer weet, heb ik al gekeken)

garlic senior

• 4690 berichten
  • 0 stemmen

Westerse animatie wordt hier flink ondergewaardeert. Als Finding Nemo en Shrek eruit liggen dan is The Lion King nog de enige westerse animatiefilm in de top 250 geloof ik. Animes daarentegen zijn toch vrij ruim vertegenwoordigt (al zijn het wel allemaal Ghibli's).

Daar ben ik het mee eens, films als The Land Before Time en Watership Down verdienen wel beter.

blitze

• 4 berichten
  • 2 stemmen

Martin Van K schreef:

De film hoeft inderdaad niet per sé in de pakketservice. Door de Nederlandstalige dvd-release is de film nu overal makkelijk te verkrijgen.

Meer mensen zullen de film nu gaan zien, dus veel kans dat de gemiddelde scores gaan zakken, maar de kans is toch vrij reeël dat de drie delen binnenkort gezellig samen bovenaan staan in de tiplijst.

Hé wat zie ik nu... mijn avatar (foto) bij een naam en quote van iemand anders, dit heb ik nooit gezegd. en ik ben ook niet Martin Van K...hihi grappig hoor!!!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Nog 7 stemmen nodig voor top 250 notering:

Anatomy of a Murder

Nog 10 stemmen:

Judgment at Nuremberg

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

De hype omtrend Judgment at Nuremberg lijkt toch een beetje over te zijn.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Mag nog wel even uit de Top 250 blijven, niet veel zin om die film te kijken

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Ach, je hebt je wel door langere films die je niet aanstonden geworsteld.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Dit weekend staan Rocco en companen op het menu.

Nog even en de top 100 van MM zit er op voor mij. Alleen daarom is Judgement weer een vervelende stoorzender.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.