- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2854 stemmen

basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig is Scarface ietsje teruggevallen, hij zou toch over een film als C'era una Volta il West gaan...
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Les Diaboliques is inmiddels binnengeknald op 17.
KristofBeckers
-
- 1733 berichten
- 4785 stemmen
Waarom staat citizen kane zo laag 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Les Diaboliques is inmiddels binnengeknald op 17.
Leuk!
Morgen komt Fanny och Alexander binnen op plaats 28.
Waarom staat citizen kane zo laag 
Nou ja 'laag'.
Zal er wel last van hebben dat de film in lijstjes vaak het predikaat 'beste film allertijden' krijgt.
Dan kan de film eigenlijk alleen nog maar tegenvallen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Veel klassiekers zijn de laatste tijd wat gedaalt viel me net op. Mr. Smith Goes to Washington, The Apartment en Touch of Evil stonden een tijdje terug nog goed en wel in de top 100, maar zijn nu allemaal rond de 130 te vinden.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
Ook Lawrence Of Arabia daalt langzaam aan. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Iemand heeft zijn stem op Les Diaboliques weer verwijderd, als niemand vandaag gaat kijken gaat hij er vannacht weer even uit.
Ladri di biciclette komt ook vannacht binnen, rond plek 52.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Veel klassiekers zijn de laatste tijd wat gedaalt viel me net op. Mr. Smith Goes to Washington, The Apartment en Touch of Evil stonden een tijdje terug nog goed en wel in de top 100, maar zijn nu allemaal rond de 130 te vinden.
Voor Mr. Smith ben ik mede verantwoordelijk ben ik bang...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ladri di biciclette komt ook vannacht binnen, rond plek 52.
Waar komt die opeens vandaan?
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2854 stemmen
Waar komt die opeens vandaan?
Die stond al heel lang in de tiplijst. Alleen werd hij tijdens het vorige overzicht van films die op het punt van toetreden in de top 250 staan, vergeten te noemen.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Even aanpikken op het gekap op de Nederlandse film, maar als je er even de toplijsten bijneemt blijken 2 van de 5 hoogst gewaardeerde films van de laatste 3 jaar toch uit Nederland t te komen (Simon/Zwartboek).
Beetje overdreven eigenlijk.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1541 stemmen
Overdreven? Zwartboek is net uit dus naar alle waarschijnlijkheid gaat dit gemiddelde nog zakken. En Simon? Die verdiend dik zijn hoge gemiddelde. Er zijn namelijk maar weinig films die mij zo weten te raken.
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Zwartboek vind ik ook een beetje overdreven hoog. Van Simon weet ik het nog niet, die moet ik nog zien
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vond Simon ook niet bepaald bijzonder en zojuist heeft hij Paris, Texas uit de top 250 geknikkert. Bedankt 
De top 250 lijkt sowieso met een grote stormloop bezig te zijn. Heel veel recente films en veel films uit de tip 150 komen op het moment binnen. Je ziet veel films dan ook binnen korte tijd 10 plaatsen zakken of zo.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zwartboek vind ik ook een beetje overdreven hoog.
En so what dat van de 5 hoogst gewaardeerde films uit de laatste paar jaar er 2 uit Nederland komen ... sinds wanneer is dat ongewenst/onmogelijk of wat dan ook ?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Alsof niemand ooit geklaagd heeft over de hoge notering van LotR...
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik vind het overigens zeer terecht dat Simon zo hoge plek heeft bemachtigd. Zeker vergeleken met wat ik gezien heb van anders Nederlandse films is deze film echt van uitzonderlijk niveau.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Qua LOTR, Ja belachelijk hoog, maar er zijn dan ook heel veel fantasy-fans.
En ik klaag ook over het hoge gemiddelde van die horror-films want er zijn vooral op internetfora vooral veel horrorfans actief. Waarom hoor ik niemand klagen over het belachelijke hoge gemiddelde van Saw ?
Waarom ?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Er wordt continu geklaagd over Saw en LotR
.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Nou ja, Saw staat natuurlijk nog niet in de top 250, dus als dat zover is zal het klagen wel toenemen. Ik vind hem persoonlijk ook overgewaardeerd hier, maar ik wel toevoegen dat Saw de meest besproken horror/thriller-film is van de afgelopen tijd. Wanneer mensen over hun favoriete films beginnen in dit genre komt Saw erg vaak ter sprake en wat dat betreft is het gemiddelde niet eens zo raar.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
weer eentje voor onder het kopje "verborgen functionaliteiten"
http://www.moviemeter.nl/list/votes
de lijst met films met de meeste stemmen
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
En ik klaag ook over het hoge gemiddelde van die horror-films want er zijn vooral op internetfora vooral veel horrorfans actief. Waarom hoor ik niemand klagen over het belachelijke hoge gemiddelde van Saw ?
Als er een film is die vaak kritiek heeft gehad op zijn hoge gemiddelde, dan is het Saw wel. Kan me niet voorstellen dat je dat niet meekregen hebt. Ben het er verder wel mee eens dat hij zo'n hoog gemiddelde niet verdient. Past in het rijtje Butterfly Effect, Hooligans, The Notebook en Man on Fire wat mij betrefd. Allemaal niet bijzondere of slechte films. Maar wie ben ik?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
weer eentje voor onder het kopje "verborgen functionaliteiten"
http://www.moviemeter.nl/list/votes
de lijst met films met de meeste stemmen
Daar was ik altijd wel benieuwd naar. Leuk om een keertje te zien.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Daar was ik altijd wel benieuwd naar. Leuk om een keertje te zien.
Van hetzelfde hier.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1541 stemmen
Als er een film is die vaak kritiek heeft gehad op zijn hoge gemiddelde, dan is het Saw wel. Kan me niet voorstellen dat je dat niet meekregen hebt.
Inderdaad. En ondanks het hoge (verdiende) gemiddelde van Saw worden er wel vaak horror films ondergewaardeerd. Ik mis een paar grote titels in de huidige toplijsten. Zonde.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Om maar te zwijgen over The Exorcist , Jaws en Jurassic Park.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jaws mag er van mij ook in. Jurassic Park niet. The Exorcist heb ik niet gezien, maar heb er verder ook geen haast mee.
Vandaag zijn er trouwens weer 3 films in de lijst gekomen: Les Diaboliques, Fanny och Alexander en Cat on a Hot Tin Roof. Zijn er ooit zoveel films de lijst binnengekomen als de laatste tijd? Het gaat echt hard. En kijk: A Fistfull of Dollars is weer in gevaar. Zelfs Kubrick krijgt het moeilijk met zijn Spartacus.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5754 stemmen
Ik vind het nog altijd vreemd dat de Titanic er niet in staat. Zoveel mensen die hem in hun top 10 hebben staan. Het is gewoon een klassieker. Komt hij zelfs niet eens in buurt van top 250. Omdat hij geen intelligent verhaal heeft zeggen mensen dan... Nee, alsof dat nodig is voor een geslaagde film