menu

Film / Festivals en evenementen / Weekend of Horrors (Bottrop)

zoeken in:
er komen wat bekende acteurs hierheen zoals robert englund ,lance hendriksen enzo
wie gaat hier naar toe
en is er wel belangstelling voor

Chainsaw (moderator)
Het is inmiddels de vijfde Weekend of Horrors in Bottrop en ik heb ze tot nu toe allemaal bezocht. Bijzonder leuk evenement, geniet er elke keer weer van en keer elk jaar weer met een lege portemonnee en een volle plastic tas naar huis. Vooral geweldig om met de acteurs even een praatje te maken, vaak zijn 't erg enthousiaste en sympathieke lui.

Enige kritiekpuntjes van het evenement zijn het afnemen van de merchandise (er liggen de laatste tijd voornamelijk Duitse DVD's) en ook het ontwikkelen van de (kwalitatief niet hoogstaande) foto's van de photoshoot heeft de laatste twee keren echt heel veel tijd gekost. Maar verder een geweldig evenement en een stuk leuker dan de laatste georganiseerde New Star Con conventies, waar op het laatst enkel acteurs van het kaliber Piloot # 5 uit één scène in Star Wars kwamen.

Ik ben in ieder geval weer aanwezig bij de Weekend of Horrors 5 in Bottrop. Al is het alleen al om Englund voor de vierde keer te ontmoeten.

Chainsaw (moderator)
En het was weer een geslaagd en vermakelijk dagje. Heb Robert Englund een DVD gegeven met daarop een zes minuten durende tribute van veel van zijn rollen. Hij was erg enthousiast en gaf me als bedankje een gratis handtekening (op een grote foto van zijn rol uit Ford Fairlane) met de tekst "Thanks for my DVD." En daarnaast uiteraard een photoshoot met Englund gehad.

Verder een leuk gesprekje gehad met Lance Hendriksen. Geweldige sympathieke vent, heb onder andere met hem gepraat over Roel Reiné en Near Dark. En uiteraard een handtekening gehaald. Verder een handtekening van CJ Graham (Jason uit Friday 6) en Howard Sherman (Bub uit Day of the Dead) gehaald. Vond het achteraf enkel jammer dat ik mijn VHS van Camping Del'Torro niet had meegenomen om die te laten signeren door Ruggero Deodato. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

Ook jammer dat de organisatie weer veel te wensen overliet. De photoshoots gingen weer erg rommelig en vooral het ontwikkelen van de foto's was (voor de derde keer) een drama. Ze zouden binnen 90 minuten klaar zijn, maar uiteindelijk kregen we de foto's pas om 17.15 uur (terwijl de shoot al om 13.40 uur was). Maar hoe dan ook een prima dag met een leuk evenement voor de echte horrorfans.

LEIDENAAR187
Ik ben aardig fan van Lance Hendriksen( ik was fan van de serie millenium en ook in films a la hard target en alienscvind ik hem altijd overtuigen met die heerlijke stem)
Wel cool om te horen dat die een aardig persoon is in het echt,lijkt die me ook wel maar je weet het nooit.
Hoorde van iemand dat carlo bozhard heel arrogant is terwijl die me ook aardig lijkt(opgegroeid met telekids)

Vind Lance toch een acteur die ze te weinig hebben gebruikt en vooral is komen opdraven in b-films,vind ik zonde.

LEIDENAAR187
Wat heeft Lance trouwens met horror te maken?

Chainsaw (moderator)
Lance heeft aardig wat met horror te maken. Hij speelde rollen in films als Near Dark en Pumpkinhead en iedereen kent 'm natuurlijk van Aliens, Alien3 en Alien vs Predator (voor wie die films ook onder het kopje horror wil stoppen). En tja, verder heeft ie een hele waslijst met (matige) horrorfilms op zijn naam staan. Denk aan Hellraiser: Hellword, Mimic: Sentinel, Piranha Two, Damien: The Omen 2, The Mangler 2, The Horror Show en ga zo nog maar even door. Hij is dus zeker een bekende met het horrorgenre.

Lance grapte overigens zelf ook over zijn enorme filmografie. Sowieso erg geestige en heerlijk sarcastische vent, kan geweldig leuk vertellen en doet bijzonder plezierig tegen zijn fans. Daar kunnen aardig wat acteurs die naar zulke evenementen gaan nog best wat van leren. Gelukkig kom ik die maar zelden tegen, de meeste die ik heb gesproken zijn praatgraag en sympathiek.

LEIDENAAR187
Films als hellraiser hellworld,sentinel,piranha two,omen 2,mangler 2 enz heb ik nooit gezien(omdat ik denk er weinig aan te missen) en had dus ook geen idee dat die erin meedeed,maar bedankt dat ik nu zijn aandeel snap.

Bewijst wel wat ik zeg,want deze acteur hadden ze in veel betere films kunnen gebruiken.

xxc
In Film > Festivals en evenementen > WOH 2011:

Aankomend weekend vind Weekend of Horrors weer plaats in Duitsland. Hier zal ik aanwezig zijn.. Mocht ik iets voor iemand kunnen betekenen en kan ik iets voor je meenemen, pm!
Ik neem graag wat voor je mee.
Ook zal ik morgen bij Antwerpconvention aanwezig zijn.. (Fred williamson, William b davis), ook daar kan ik wat van voor je meenemen! Helaas is dat nog al kort dag, maar als je op tijd contact met me opneemt zal het vast wel goed komen!

Was erg gezellig bij WOH.
4 t/m 6 November 2011 is er weer een editie, dus daarvoor wil ik deze topic weer tot leven gooien.

Bevestigde gasten tot nu toe:

# Bill Moseley;
# Amanda Wyss;
# Edward Furlong;
# Diamond Dallas Page;
# John Carl Buechler;
# Caroline Munro;
# Cristine Lindberg;

HOUD ER WEL REKENING MEE DAT DEZE GASTEN ZELFS OP HET LAATSTE MOMENT AF KUNNEN ZEGGEN !!!!.

http://www.weekendofhorrors...

Lindberg . Kan ik mijn Furyô anego den: Inoshika Ochô dvd eens laten signen.

Waar ligt dat Bottrop? Lijkt me geweldig, dit.

Net over de grens bij Oberhausen.

Chainsaw (moderator)
Ben nu bij de meeste Weekend of Horror edities in Bottrop geweest, begonnen ergens in 2005. Een geinig sfeertje en vaak zitten er altijd wel een paar leuke gasten bij, waar je een tijdje mee kan praten. Zo heb ik de laatste editie, in mei dit jaar, een hele tijd met Mark Patton (Jesse uit A Nightmare on Elm Street 2) en Edwin Neal (de lifter uit de originele Texas Chainsaw) gepraat. Leuke lui.

Nadeel van dit evenement is de flinke toegangsprijs (22 euro per kaartje om enkel naar binnen te mogen), de vaak erg rommelige organisatie en het feit dat ze in de hallen veelal (of zeg maar gerust enkel) Duitse DVD's verkopen. Blijft toch jammer. Verder was het ook ditmaal jammer dat er een aantal gasten op het laatste moment af hebben gezegd, maar daar kan de organisatie weinig aan doen.

Hoop in november weer even heen te kunnen. Zeker als Amanda Wyss komt. Kan ik mijn Nightmare on Elm Street handtekeningen verder uitbreiden.

Ik ga ook dit jaar. Ik kijk er naar uit, maar wel erg jammer dat ze €35 voor een foto durven vragen.

Zijn er ook nog ergens anders horror conventions? Liefst in de buurt.....of is Bottrop de dichtsbijzijnde? Heeft iemand al "dinner with the stars" gedaan @ Bottrop?

Chainsaw (moderator)
Afgelopen weekend naar de negende editie van de Weekend of Horrors geweest. Jammer dat een aantal grote namen op het laatste moment had afgezegd (met name Malcolm MacDowell en Amanda Wyss), maar gelukkig waren er nog wel wat bijzondere gasten. Zo was Ray Wise op het laatste moment nog aan de aanwezigen toegevoegd.

Heb zelf een handtekening gehaald van Linda Blair en van de bijzonder sympathieke Angus Scrimm, de Tall Man uit de Phantasm films. De man is inmiddels 85(!) jaar oud, maar blijft gewoon meedoen. Heb een tijdje met hem gepraat en hij is zonder meer één van de sympathiekste acteurs waar ik mee heb gepraat tijdens zo'n evenement. Als laatste nog even mijn Freddy verzameling uitgebreid met een Freddy Krueger snoep-schaal. Ik wist niet eens dat die dingen bestonden.

Nu zou er ook Weekend Of Hell zijn heb ik gehoord - 2 evenementen in Duitsland voor de horrorfans!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:44 uur

geplaatst: vandaag om 16:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.