menu

Film / Festivals en evenementen / Internationaal Film Festival Breda

zoeken in:
Gisteren is programma bekend gemaakt en van woensdag tot en met zondag wordt het festival gehouden.

Toch wel enkele interessante films. Het festival opent met The Reader maar verder zijn ook de nieuwe Meadows (Somers Town), Ozon (Ricky) Atom Egoyan (Adoration) en Moodyson (Mammoth) te zien. Anton Corbijn stelt daarbij nog zijn eigen programma samen en van Moodyson worden verder ook nog een aantal films vertoont. Beide zijn zelf ook de hele week aanwezig als ik het goed lees.

Andere titels die ik nog interessant vond

Disgrace (Na een boek van Coetzee)
The Brothers Bloom
White Lightnin
One Week
Buick Riviera

En in mindere mate
The Burning Plain
Laila's Birthday
The International
My Winnipeg
The Most Distant Course

Kortom best een aardig programma wat mij betreft. Wel vreemd dat er drie dagen voor de start hier nog niets te vinden was.

International Film Festival Breda - filmfestivalbreda.com

Behoorlijk mooi programma inderdaad!

Heb toch nog een gaatje kunnen vinden om Breda nog even aan te doen. Vanavond dus The Brothers Bloom maar eens gaan zien.

Ik heb Shorts A, Shorts B, de beide films die gedraaid werden onder het thema 'Live Cinema', 8 en My Winnipeg gezien. Het was bij alle films belachelijk rustig, maar dat is niet erg verrassend voor een eerste editie. Wat mij betreft had de focus nog een stuk meer mogen verschuiven naar de avant-garde, zoals ze in principe aangekondigd hadden, maar dat neemt niet weg dat het een aardig festival was, met een paar films die goed binnen mijn nauwe straatje pasten.
Het blijft wel jammer dat de enige film van Moodysson die mij werkelijk interessant lijkt - Container - niet gedraaid werd. Zo'n film in de bioscoop zien moet voor een enorm intense trip zorgen.

2010 editie staat voor de deur, met..... Enter The Void dus! Verder heel veel leuke dingen (Fantastic Mr. Fox, I Love You Philip Morris, Life During Wartime) alsmede de 10 favoriete films van gastcurator Alan Fleischer met daarbij o.a. M (Lang), Himmel uber Berlin (Wenders), Battleship Potemkin (Eisenstein), Werckmeister Harmoniak (Tarr), 8 1/2 (Fellini) en Eraserhead (Lynch). Tof!

Fantastic Mr. Fox, I Love You Philip Morris

Rare keuzes, draaien hier in A'pen gewoon in de bioscoop. Toch niet zo ver van Breda af.

starbright boy (moderator)
Komen uit een voorpremiereprogramma met alleen films die erna ook hier gaan draaien. Buiten het genoemde ook nog vooral Europese films van jongere regisseurs.

Onderhond schreef:
(quote)

Rare keuzes, draaien hier in A'pen gewoon in de bioscoop. Toch niet zo ver van Breda af.

Misschien wel, maar zo'n landsgrens is toch wel een barriere waar je rekening mee houdt met releases.

Montorsi schreef:
Misschien wel, maar zo'n landsgrens is toch wel een barriere waar je rekening mee houdt met releases.

Moet je eens in Metropolis Antwerpen naar de bios gaan. Lijkt meer op een Nederlands bastion dan een bios in A'pen.

Onderhond schreef:
(quote)

Moet je eens in Metropolis Antwerpen naar de bios gaan. .

Dan maar liever even wachten tot een Nederlandse release ipv reizen naar het vliegveld der bioscopen.

Maar Enter the Void draait dus... Ik neem aan dat veel mensen hier hem wel willen zien. Wat dachten jullie van een mini meeting?

Brooklyn schreef:
Dan maar liever even wachten tot een Nederlandse release ipv reizen naar het vliegveld der bioscopen.

Wij komen er ook niet graag, maar toch het levende bewijs dat een landsgrens niet zo'n groot obstakel vormt

Hangt van de tijd af. Ik ga wellicht naar Breda en dan staat deze zeker op mijn lijstje, maar ik ga alleen op een of allebei de weekenddagen.

Hoe zit het eigenlijk met de voorstellingen op deze festivals? Worden die herhaald zodat je in één of twee dagen alles kan zien wat interessant lijkt of heb je kans dat ze over vijf dagen zijn uitgesmeerd?

kinjutsu schreef:
Maar Enter the Void draait dus... Ik neem aan dat veel mensen hier hem wel willen zien. Wat dachten jullie van een mini meeting?

De website van het festival vermeldt de titel nog steeds niet anders...

Montorsi schreef:
2010 editie staat voor de deur, met..... Enter The Void dus! Verder heel veel leuke dingen (Fantastic Mr. Fox, I Love You Philip Morris, Life During Wartime) alsmede de 10 favoriete films van gastcurator Alan Fleischer met daarbij o.a. M (Lang), Himmel uber Berlin (Wenders), Battleship Potemkin (Eisenstein), Werckmeister Harmoniak (Tarr), 8 1/2 (Fellini) en Eraserhead (Lynch). Tof!

Hoe kom je aan dit programma. Staat nog niet op site namelijk?

In de filmkrant van deze maand zit een bijlage met deze titels (en nog veel meer) erin.

Heb even online de filmkrant ingekeken maar kan het stuk niet vinden. Iemand een link

Bijlage zit denk ik alleen bij de papieren versie.

Een geweldige reclamestunt is het in ieder geval al zeker.

hmm als daar inderdaad enter the void komt, wie weet ga ik wel een dagje. breda is ten slotte niet aan de andere kant van de wereld en met een beetje mazzel kan ik in 1 trein blijven zitten. Zoals gezegd staat ie nog niet op de site en dat is vreemd.

Maar ja, je kon vanaf 1 maart tickets kopen, dus ik neem aan dat als je belt en om tickets voor Enter the Void vraagt... Ik probeer het zo wel even.

Ben benieuwd.

kinjutsu schreef:
Maar ja, je kon vanaf 1 maart tickets kopen, dus ik neem aan dat als je belt en om tickets voor Enter the Void vraagt... Ik probeer het zo wel even.

Kaartverkoop start 17 maart lees ik op de site anders. Alleen voor de openingsavond is de kaartverkoop gestart. Het is volgens mij nog steeds onduidelijk wát het programma is (althans of het meer is dan nu op de site staat), zowel de titels als de vertoningstijden.

Maar goed ze hebben MoMe goed in de gaten gehouden om een titels die wat beroering en aandacht zou zetten in een lijstje op te nemen

hmm theoretisch gezien kan Enter the void de surprise slotfilm zijn, al hebben ze de speeltijd van 135 minuten dan wel verkeerd staan. Meh.

Had erg zin in All tommorrows parties, maar die stoppen ze in een verdomhoekje zo laat op de avond/nacht. Verder misschien Me and Orson Welles en Life At wartime aandoen, Mah, zie nog wel.

Geen Enter the Void dus vermoedelijk.

Wat een reeks klassiekers vertonen ze op dit festival!!! :s:s

Aanraders van Belgische bodem Mr. Nobody & Les barons

Eind maart Film Festival Breda 2011.

Programma is inmiddels bekend. Vond het voorgaande jaren sterker.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.