• 15.773 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.029 gebruikers
  • 9.373.219 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

De vraag is ook waarom ze überhaupt willen knippen. Er gaan heus geen nieuwe kijkers bijkomen omdat de show 10-15 minuten minder lang duurt door een paar categorieën tijdens de reclame uit te delen. Ze zorgen er gewoon voor dat de trouwe kijkers gaan afhaken.

Ook gelezen dat Disney (die eigenaar is van het netwerk dat de Oscars gaat uitzenden) geen nominaties heeft in de categorieën die geknipt zijn. Triestige toestanden moest dit waar zijn.

Flavio

• 4896 berichten
  • 5229 stemmen

Vreemd ja. Alsof je reclame uitzend tijdens de voetbalwedstrijd i.p.v. tijdens de rust. Als de Oscars zichzelf al niet meer serieus nemen waarom zouden de kijkers dat dan nog moeten doen?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Vind het helemaal niet raar. Een commerciële show die nóg meer inzet op commerciële inkomsten. Wellicht in Nederland niet gebruikelijk, maar in het buitenland gebeurt het wel vaker dat een cruciaal iets tijdens de reklameblok wordt uitgezonden zodat mensen de hele reklameblok (van een kwartier of zo?) blijven kijken. De show zelf wordt er misschien korter van, maar als je de reklameblokken meetelt wordt het ongetwijfeld een stuk langer. Vier categoriën, dus 4x verplicht reklameblok van een kwartier kijken, tel uit je miljoenenwinst.

Zelf lees ik de uitslag wel de dag erop .

Ze gingen toch ook een categorie oscars voor blockbusters maken o.i.d. (zodat het nóg nóg commerciëler wordt), of is dat uitgesteld?

Flavio

• 4896 berichten
  • 5229 stemmen

Nou ja ik vind het op zn minst opvallend dat een awardshow het showen van de awards op het tweede plan stelt. Maar vanuit commercieel oogpunt wellicht verdedigbaar.

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

Schandalig. De macht van Disney. Uitgerekend de categorieën waarin zijn niet genomineerd zijn, verdwijnen uit beeld. Terwijl editing en cinematografie samen een film definiëren

Oscar Voters Sigh as Academy Boots Some Winners to Commercial Breaks | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

ABC/Disney #Oscars nominations outside of the Top 8

Visual Effects - 3

Production Design - 2

Costume Design - 2

Score - 2

Song - 2

Sound Mixing - 1

Sound Editing - 1

Animated Short - 1

Documentary Short - 0

---

Editing - 0

Cinematography - 0

Makeup - 0

Live Action Short - 0

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Er verdwijnt niks uit beeld. Ze gaan alleen vóór de bekendmaking naar de reklame,en ná de bekendmaking gaan ze weer naar de reklame. Snap de ophef niet.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Niks uit beeld? De bekendmaking en winnaar speech van deze categorieën komen letterlijk niet in beeld tijdens de live uitzending. Persoonlijk vind ik het enorm onrespectvol t.o. de winnaars. En daarbij worden Editing en Cinematografie toch als belangrijke Oscars gezien, voor mij net zo belangrijk als Regie en Scenario. Wat zou jij ervan vinden als ze volgend jaar even Beste Acteur en Beste Regie maar tijdens de reclame doen, cause who gives a shit, right? Voor mensen zoals ik die het elk jaar live volgen, is dit zeker een bummer. Mijn favoriete Oscar moment vorig jaar was dan ook eindelijk Roger Deakins zien winnen.

Zoals ik al zei, heb liever dat ze die sketches, musical nummers of politiek correcte boodschappen knippen waar ze elk jaar mee afkomen en het gewoon houden op wat het moet zijn en waarvoor iedereen kijkt; the celebration of movies. Maar elk jaar wordt het gewoon minder en minder, en dit is gewoon weer zo’n messteek.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Oscars Slammed by Del Toro, Cuaron Over Cutting Editing and More | IndieWire

Del Toro, Cuaron en Lubezki laten zich alvast horen. Hopelijk volgen meer en wordt dit ge-reversed.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

ge-reversed, serieus?

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

arno74 schreef:

Er verdwijnt niks uit beeld. Ze gaan alleen vóór de bekendmaking naar de reklame,en ná de bekendmaking gaan ze weer naar de reklame. Snap de ophef niet.

Het wordt ingekort uitgezonden. Gewoon absurd om een van de bekangrijkste Oscars (Cinematografie) niet live en integraal uit te zenden.

Daarbij is het overduidelijk uit commerciele (Disney) overwegingen besloten.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Tsja, we zullen het zien Basto. In het officiële bericht staat alleen dat de bekendmaking van de winnaars van die categorieën tussen de reklame door wordt uitgezonden en dat de speech van de winnaar daarna in de uitzending volgt. Ik denk dat we er op kunnen vertrouwen dat ze bij ABC weten hoe ze een TV-programma moeten maken, het zal volgens mij allemaal wel meevallen.

Het Disney-verhaal gaat dit jaar dan wel op, en kan ook best waar zijn, maar volgend jaar niet meer.

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

arno74 schreef:

Tsja, we zullen het zien Basto. In het officiële bericht staat alleen dat de bekendmaking van de winnaars van die categorieën tussen de reklame door wordt uitgezonden en dat de speech van de winnaar daarna in de uitzending volgt. Ik denk dat we er op kunnen vertrouwen dat ze bij ABC weten hoe ze een TV-programma moeten maken, het zal volgens mij allemaal wel meevallen.

Het Disney-verhaal gaat dit jaar dan wel op, en kan ook best waar zijn, maar volgend jaar niet meer.

Volgend jaar zijn vier andere categorien aan de beurt. Kunnen ze weer kiezen waar ze geen nominaties hebben.

Ik zou het boycotten al ik cameraman was. Totaal absurd om juist de categorie die het verschil maakt tussen film en theater niet het podium te bieden dat het verdient. Geldt ook voor editing.

En wat Synec zegt, kort een een of ander leuter verhaaltje in. Daarbij laat ABC zien juist helemaal geen goed programma te kunnen maken, ze hebben ook al geen host kunnen vinden.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Basto schreef:

Ik zou het boycotten al ik cameraman was.

Cinematographers Society Calls Out Academy for Moving Oscar Category to Commercial Break - thewrap.com

De ASC zijn alvast ook niet tevreden over deze keuze.

Ik hoop echt dat ze op dit besluit terug komen. Enkele weken geleden werd er besloten dat enkel Shallow van Gaga en All the Stars van Kendrick Lamar mochten optreden tijdens de Oscars. Ook weer zo onrespectvol tegenover de andere genomineerden in deze categorie, maar kijkcijfers boven alles hé! Maar gelukkig na veel protest (van Gaga zelf ook) hebben ze uiteindelijk toch besloten om elk lied (in 90 seconden weliswaar) te laten optreden.

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

Ze zijn echt totaal de weg kwijt daar. Komt natuurlijk mede omdat er nauwelijks nog iets goeds uit Hollywood komt. Bewijs daarvan is dat 3 van de 5 genomineerde regisseurs uit het buitenland komt en zelf 4 van de 5 cinematografen. Bovendien is de kans levens groot dat Best Film naar Mexico gaat.

Dan interessert het natuurlijk ook niemand wie er wint. Al doe je het in 30 minuten.

Misschien kunnen ze beter met de MTV Awards gaan fuseren of zo iets.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

synec schreef:

Enkele weken geleden werd er besloten dat enkel Shallow van Gaga en All the Stars van Kendrick Lamar mochten optreden tijdens de Oscars.

Heb je een link? Ik kan me niet herinneren ooit enig bericht te hebben gezien dat Kendrick zou optreden.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

skinny_tie schreef:

Heb je een link? Ik kan me niet herinneren ooit enig bericht te hebben gezien dat Kendrick zou optreden.

Oscar Plans for Best-Original-Song Reversed After Backlash | Vanity Fair - google.be

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Scorsese, Tarantino, Deakins Among Long List of Filmmakers Calling Out Insult to Present Oscar Categories During Commercial Breaks | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

And so it begins ...

quote Seth Rogen: “What better way to celebrate achievements in film than to NOT publicly honor the people whose job it is to literally film things”

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Oscars: Most of the Best Song Nominees Won’t Perform on Telecast – Variety

Is inderdaad nooit officieel bevestigd door de Academy, maar ze hebben dit al eerder gelapt in andere jaren. En na alle onzin de voorbije maanden van wat ze wel en niet in de show wilden steken (zoals die popular film categorie), zou het me niet verbazen dat dit gewoon waar was.

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

Ik vermoed dat de Odcar dit soort belachelijke proefballonnetjes enkel oplaat om in het nieuws te komen, zo niet dan ‘vrees’ ik voor de impact die ze hebben. De weerstand groeit.

Cinematographers Guild President Calls Oscars Plans "Humiliating" | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

All Oscar Categories to Air Live After Hollywood Protest - Variety

En zo geschiedde! Wat een gedoe allemaal.

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

Flapdrollen!

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Kunnen jullie twee nu weer ademhalen?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Bill Maher bespreekt nog wat Amerikaanse controverses over de Oscar-films, vanaf 4:50:

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Voor wie nog even een hele categorie wil wegwerken in de tijd dat je 1 best picture genomineerde kan kijken, alle genomineerde korte docunentaires zijn nu online te vinden.

End Game en Period. End of Sentence staan op Netflix, Black Sheep kun je op de site van The Guardian zien, A Night at the Garden staat op Vimeo en Lifeboat op YouTube.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Green Book vs. ROMA, met een buitenkansje voor Black Panther (met die preferential ballot weet je nooit, maar laat ons hopen van niet) Verder denk ik dat als Green Book zowel screenplay als beste bijrol wint, het misschien Best Picture kan winnen. Maar mijn gok blijft toch op een meer dan verdiende win voor ROMA, met 4 Oscars.

Picture: ROMA

Directing: Cuaron

Actor: Malek

Actress: Close

Supp. Actor: Ali

Supp. Actress: King

Original: The Favourite

Adapted: Blackkklansman

Editing: Bohemian Rhapsody

Cinematography: Roma

Foreign Film: Roma

Animated Film: Spider-Man

Docu: Free Solo

Production Design: Black Panther

Costume Design: Black Panther

Make-Up: Vice

Score: If Beale Street Could Talk

Song: Shallow, A Star is Born

Sound Editing: First Man

Sound Mixing: Bohemian Rhapsody

Visual Effects: Infinity War

Altijd een wilde gok voor deze;

Animation short: Bao

Live action short: Fauve

Docu short: Period. End of Sentence

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Best picture Green Book hoop ik, Black Panther lijkt me kansloos (het is een vrij slechte film). Roma zal wel foreign language winnen.

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

Ik hoop dat Roma beste film wint. Zou een leuke middelvinger zijn naar zowel Trump als Hollywood.

Maar met The Favourite of Blackkklansman zou ik ook blij zijn.

Malek lijkt een zekerheidje. Die heeft alle feestjes bezocht die er waren, waar Bale zich nauwelijks heeft laten zien. Iemand schreef erover: The last two weeks, I’ve seen Malek more often than my dog.” ????

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.