• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.082 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.150 stemmen

De Oscars

zoeken in:

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Ik vind het jammer dat Drive helemaal niets heeft behaald, maar ik heb nooit begrepen waarom uitgerekend Brooks overal werd genomineerd en Gosling, Perlman, Mulligan, Cranston en co nergens. Ik vond dat zeker geen acteerprestatie die er bovenuit stak.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Rundskop.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Voorspellingen: wat ik denk/wat ik hoop

- Best Motion Picture of the Year: The Artist/moet er nog 7 zien voor 26 februari

- Best Performance by an Actor in a Leading Role: Clooney/Oldman, ben al blij met zijn (1e !!) nominatie, maar als hij zou winnen......

- Best Performance by an Actress in a Leading Role: Streep/Streep, ondanks imposante carriere slechts 2 Oscars.

- Best Performance by an Actor in a Supporting Role: durf het niet te zeggen, geen idee van de verhoudingen/Nolte(hartverscheurend) of Plummer(zeer fijne acteur)

- Best Performance by an Actress in a Supporting Role: Spencer/Chastain, prachtige rol gewoon.

- Best Achievement in Directing: Hazanavicius/ik gun het ze allemaal, maar als ik moet kiezen wordt het Allen of Scorsese(niet echt een keuze gemaakt nu )

- Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen: Allen/Allen, ik hoop altijd op Woody zijn scripts.

- Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published: Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash(The Descendants)/Steve Zaillian, Aaron Sorkin, Stan Chervin(Moneyball)

- Best Animated Feature Film of the Year: wederom durf ik hier niet te gokken/Rango, was in ieder geval de mooiste animatie van het jaar

- Best Foreign Language Film of the Year: A Separation, ik volg de hype hier maar/ Rundskop, beste film ooit van onze zuiderburen.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

SaintOfKillers schreef:

Ik vind het jammer dat Drive helemaal niets heeft behaald, maar ik heb nooit begrepen waarom uitgerekend Brooks overal werd genomineerd en Gosling, Perlman, Mulligan, Cranston en co nergens. Ik vond dat zeker geen acteerprestatie die er bovenuit stak.

Cranston en Perlman verdienden het niet echt, Mulligan misschien teveel concurrentie??. Gosling had wel wat meer in the picture mogen staan inderdaad en vergeet de goede rol van Isaac niet(waarschijnlijk veel te klein). Brooks was echter wel erg stoer.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Number23 schreef:

(quote)
Cranston en Perlman verdienden het niet echt, Mulligan misschien teveel concurrentie??. Gosling had wel wat meer in the picture mogen staan inderdaad en vergeet de goede rol van Isaac niet(waarschijnlijk veel te klein). Brooks was echter wel erg stoer.
Mulligan wel voor BAFTA genomineerd, meerdere zelfs voor Drive.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Het negeren van Drive en Shame was te verwachten, maar nog steeds heel spijtig. Vooral omdat Shame met afstand de beste film van 2011 is.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Co Jackso schreef:

Vooral omdat Shame met afstand de beste film van 2011 is.

It's a Shame... Inderdaad wel raar dat deze film precies genegeerd word.

Ik ben heel blij dat The artist zoveel nominaties heeft!

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Dat van Drive is inderdaad erg jammer, maar wel verwacht. Van mij mogen alle oscars wel naar The Artist gaan. Met afstand de leukste film in de lijstjes.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Met de lobby machine van Weinstein komt dat laatste wel goed.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Number23 schreef:

Voorspellingen: wat ik denk/wat ik hoop

Zoveel goede voorspellingen maar geen voorspelling wie er vandoor gaat met de Oscar voor beste score?

DonPeliculón

• 775 berichten
  • 980 stemmen

Hmm, veel films heb ik nog niet eens gezien, maar ik vind het in ieder geval jammer dat Alan Rickman niet eens genomineerd is voor Best Supporting Actor. Gelukkig heeft Gary Oldman eindelijk eens een nominatie te pakken, al zal hij denk ik niet winnen. Verder had Alexandre Desplat van mij wel in plaats van Alberto Iglesias bij Best Score gemogen.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

THE TREE OF LIFE!!!! wow dat maakt mijn dag

de grootste verassing is toch Extremely Loud wiens kansen zo goed als dood leek.

de underdog Bichir heeft het dan toch gehaald over Leo Dicaprio.

Tintin mist zoals verwacht Beste animatie, doordat het Performance Capture is.

Gary Oldman! eindelijk zijn welverdiende Oscarnominatie

Echt jammer dat Fassbender hem heeft gemist Een van de beste acteer prestaties die ik dit jaar heb gezien. NC-17 zal de reden zijn.

Verrassend ook dat Brooks voor Drive hem heeft gemist. Ben wel blij voor Nick Nolte.

En Belgie heeft eindelijk nog eens een Oscar nominatie op zak. Rundskop!

De Drive en Shame snub is echt wel jammer

Jack Sparrow

• 472 berichten
  • 3279 stemmen

11 Nominaties voor Hugo van Scorsese! Waardering voor de beste regisseur van dit moment!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Van dit moment? Dat was hij misschien 25 jaar geleden, maar tegenwoordig maakt hij de ene misser na de andere. Hugo lijkt daar een uitzondering op te zijn.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik heb er totaal geen kaas van gegeten - die Oscarvoorspellingen, maar omdat The Artist de bijna de slechtste winnaar ever zou opleveren (nu 78 van de 84 Oscarwinnaars gezien) na het onverslaanbare Forrest Gump heb ik die film totaal genegeerd.

Best Motion Picture of the Year

War Horse (2011): Steven Spielberg, Kathleen Kennedy

Best Performance by an Actor in a Leading Role

Brad Pitt for Moneyball (2011)

Best Performance by an Actress in a Leading Role

Glenn Close for Albert Nobbs (2011)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role

Christopher Plummer for Beginners (2010)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role

Octavia Spencer for The Help (2011)

Best Achievement in Directing

Martin Scorsese for Hugo (2011/II)

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen

Midnight in Paris (2011): Woody Allen

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published

Tinker Tailor Soldier Spy (2011): Bridget O'Connor, Peter Straughan

Best Animated Feature Film of the Year

Rango (2011)

Best Foreign Language Film of the Year

Monsieur Lazhar (2011): Philippe Falardeau(Canada)

Best Achievement in Cinematography

The Tree of Life (2011): Emmanuel Lubezki

Best Achievement in Editing

Hugo (2011/II): Thelma Schoonmaker

Best Achievement in Art Direction

Hugo (2011/II): Dante Ferretti, Francesca Lo Schiavo

Best Achievement in Costume Design

Jane Eyre (2011): Michael O'Connor

Best Achievement in Makeup

Albert Nobbs (2011)

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score

War Horse (2011): John Williams

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song

Rio (2011): Sergio Mendes, Carlinhos Brown, Siedah Garrett("Real in Rio")

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Best Motion Picture of the Year

War Horse (2011): Steven Spielberg, Kathleen Kennedy

Als dit waar is kom ik niet meer bij denk ik. Alleen al op basis van de trailer één van de meest debiele films van 2012.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

De situatie bij Animated Feature vind ik ook erg jammer. Het is een vast gegeven dat die altijd naar Pixar gaat, zolang hun jaarlijkse film niet al te erg tegenvalt, ongeacht hoe sterk de tegenstand is.

En net in dat ene jaar dat ze 't eens volledig laten afweten, is er bij de concurrentie niets beters terug te vinden dan Rango, terwijl er de voorbije jaren met Mary & Max, Persepolis, Tangled, Waltz with Bashir, L'Illusionniste, How To Train Your Dragon, Fantastic Mr. Fox, The Triplets of Belleville, Coraline en Paprika hopen films waren die ik dat dan meer had gegund dan Rango (dat vond ik niet meer dan een geïnspireerde, maar niet geheel geslaagde poging om eens een iets andere insteek/look te gebruiken).

Dat gebeurde ook al de vorige keer, toen was de eerste Cars ook echt té matig en kwam men ook niet verder dan Happy Feet

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Wel leuk dat we een Vlaamse film op de nominatielijst hebben. Vond hem wel niet oscar-waardig, maar toch.

Ceeda7

• 3544 berichten
  • 1381 stemmen

Ook opvallend is dat de Original Music van Trent Reznor bij TGWTDT niet is genomineerd dit jaar, terwijl het vorig jaar met gemak won bij TSN. Wat is deze film nu met nominaties van Sound Editing en mixing, als het ontwikkelen zoveel belangrijker is?

Heeft de anti-muziekindustrie- van Renzor en anti-filmindustrie-mentaliteit van Fincher z'n negatieve weerwerk, en daarom uit de oscars buitengesloten?

Het valt toch op.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Zoveel goede voorspellingen maar geen voorspelling wie er vandoor gaat met de Oscar voor beste score?

Nou het ligt namelijk zo: om de rest van de categorieen een beetje goed in te kunnen schatten, moet ik nog een paar genomineerden gaan zien. Don't get me wrong, ik duim voor John Williams. Ik heb TinTin gezien

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Number23 schreef:

(quote)
Nou het ligt namelijk zo: om de rest van de categorieen een beetje goed in te kunnen schatten, moet ik nog een paar genomineerden gaan zien. Don't get me wrong, ik duim voor John Williams. Ik heb TinTin gezien
Bijvoorbeeld Best Achievement in Sound Editing. Hoe moet ik dat weten? Heb alleen Drive en Transformers gezien(de eerste was beter hierin)

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Visuele effecten-Oscar mag naar The Apes!!!

Stijn B.

• 413 berichten
  • 1197 stemmen

Yes yes yes Rundskop heeft zijn Oscarnominatie beet

Stijn B.

• 413 berichten
  • 1197 stemmen

Jack Sparrow schreef:

11 Nominaties voor Hugo van Scorsese! Waardering voor de beste regisseur van dit moment!

Scorsese blijft een topper maar de beste regisseur van dit moment lijkt mij ook wel ietwat overdreven: The Aviator was goed maar geen meesterwerk, Gangs of New York was indrukwekkend (vooral dankzij Daniel Day Lewis) maar geen meesterwerk, om nog maar van zijn allerslechtste film, The Departed, te zwijgen. Met deze film verminkte hij deskundig het sublieme originele verhaal.

Die 11 nominaties voor Hugo zijn op zijn minst gezegd overdreven. Vind de lijst van films voor "Beste Film" ietwat tegenvallen. Waar is een film als bijvoorbeeld "We Need to talk About Kevin" of "Drive"

Stijn B.

• 413 berichten
  • 1197 stemmen

DonPeliculón schreef:

Hmm, veel films heb ik nog niet eens gezien, maar ik vind het in ieder geval jammer dat Alan Rickman niet eens genomineerd is voor Best Supporting Actor. Gelukkig heeft Gary Oldman eindelijk eens een nominatie te pakken, al zal hij denk ik niet winnen. Verder had Alexandre Desplat van mij wel in plaats van Alberto Iglesias bij Best Score gemogen.

Desplat heeft dé belangrijkste filmmuziekprijzen de afgelopen jaren al gewonnen : De World Soundtrack Awards tijdens het Filmfestival van Gent. Dus die Oscar voor Beste Filmmuziek mag gerust een trapje lager gezet worden dan de World Soundtrack Awards.

Jack Sparrow

• 472 berichten
  • 3279 stemmen

Oneens, een regisseur die ik nog nooit een slecht werk heb zien afleveren.The Departed was een prima remake, met respect voor de originele drie films. Het mooie aan het werk van Scorsese vind ik dat altijd de passie voor het filmvak terug is te zien. Hij blijft zich telkens weer vernieuwen in nieuwe genres. Wel met je eens dat Drive genomineerd had moeten worden. Dat is een teleurstelling.

Stijn B. schreef:

(quote)

Scorsese blijft een topper maar de beste regisseur van dit moment lijkt mij ook wel ietwat overdreven: The Aviator was goed maar geen meesterwerk, Gangs of New York was indrukwekkend (vooral dankzij Daniel Day Lewis) maar geen meesterwerk, om nog maar van zijn allerslechtste film, The Departed, te zwijgen. Met deze film verminkte hij deskundig het sublieme originele verhaal.

Die 11 nominaties voor Hugo zijn op zijn minst gezegd overdreven. Vind de lijst van films voor "Beste Film" ietwat tegenvallen. Waar is een film als bijvoorbeeld "We Need to talk About Kevin" of "Drive"

DonPeliculón

• 775 berichten
  • 980 stemmen

Stijn B. schreef:

Desplat heeft dé belangrijkste filmmuziekprijzen de afgelopen jaren al gewonnen : De World Soundtrack Awards tijdens het Filmfestival van Gent. Dus die Oscar voor Beste Filmmuziek mag gerust een trapje lager gezet worden dan de World Soundtrack Awards.

Klopt! Toch vind ik het jammer dat zijn muziek voor Deathly Hallows: Part 2 nu niet los genomineerd is, maar dat maakt de score niet minder mooi gelukkig.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik heb er totaal geen kaas van gegeten - die Oscarvoorspellingen, maar omdat The Artist de bijna de slechtste winnaar ever zou opleveren (nu 78 van de 84 Oscarwinnaars gezien) na het onverslaanbare Forrest Gump heb ik die film totaal genegeerd.

Meen je dat nou serieus (van The Artist)? Vond je die echt zo slecht? Hmm.. heb jouw mening vaak wel hoog zitten maar nu ben ik het even totaal niet met je eens.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ja, ik vrees van wel. Ik heb m 1.5* gegeven - net zo goed als Oscarwinnaar Dances With Wolves dus (misschien is dat een troost )

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ja, ik vrees van wel. Ik heb m 1.5* gegeven - net zo goed als Oscarwinnaar Dances With Wolves dus (misschien is dat een troost )

The Artist gaat waarschijnlijk aan de haal met veel prijzen, ik hoop dat die film van de prijs voor beste score afblijft maarja, ben bang van niet

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.