- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Shoot Me Film Festival - Den Haag
Shoot Me Film Festival - Den Haag
Banano
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Beste filmliefhebbers,
WERELDPREMIÈRES ZIE JE OP HET SHOOT ME FILM FESTIVAL
Nationale en internationale premières; op het Shoot Me Film Festival zie je opvallende en spraakmakende films. Zoals de eerste Somalische fictiefilm in 15 jaar of de eerste Jamaicaanse tienerkomedie.
Onverwachte locaties en films van onafhankelijke makers over subculturen, menselijke obsessies en de politieke en maatschappelijke kijk op de realiteit, dat is Shoot Me Film Festival. Tijdens Shoot Me word je meegenomen in een andere wereld. De verschillende locaties verspreid over de binnenstad van Den Haag maken van de films een beleving. Feesten, optredens en lezingen versterken de sfeer. De hele stad ademt Shoot Me, een festival dat je niet mag missen!
Naast de ambiance van bijvoorbeeld een ouderwetse Drive In of een eeuwenoude manege geven de verschillende themablokken je de kans om je helemaal in te leven in één sfeer, of je te verdiepen in een bepaalde kwestie. Films met hetzelfde onderwerp, dezelfde oorspong of hetzelfde genre vallen onder één noemer.
SIR, YOU HAVE MINUTE?
Dit thema brengt je korte films die te maken hebben met maatschappelijke gebeurtenissen en politieke situaties. De eerste Somalische fictiefilm in 15 jaar, Charcoal Traffif, vertelt het dramatische verhaal van twee broers die verstrikt zitten in een moorddadige cyclus van milieu- en cultuurverwoesting.
ROOTS AND CULTURE
In dit Jamaicaanse thema vind je onder andere de eerste tienerkomedie van het Carribische eiland: The Candy Shop.
DOC U
Dit thema geeft je een andere kijk op verschillende plekken in de wereld. Zo laat de Europese première van Bra Boys een beruchte surfbende in Australië zien.
INDIE MIDDLE EAST
De films in Indie Middle East gaan niet over wat we dagelijks in het nieuws al voor onze kiezen krijgen, maar over de verhalen van filmmakers en bewoners. In de film El Takheek wordt duidelijk dat in Palestina door de media bepaalde gebeurtenissen worden geënsceneerd voor sensationele nieuwsberichten. Regisseur Ihab Jadallah analyseert in zijn lezing de Palestijnse filmwereld die onlosmakelijk verbonden is met de geschiedenis.
HEIMATINEE
In dit blok zie je excentrieke, grappige en opvallende Duitse films. Zo gaat Frischfleisch over de onmogelijke liefde tussen een slachter en een dierenbeschermster.
ANIME
Op Shoot Me is het werk van deze bijzondere stop motion en 3D regisseurs te zien in het thema ANIME. Zoals de videoclip Mouthface, een energieke muziekvideo op het nummer 'On The Floor' van Michael Fakesch, waarin blikken boekdelen spreken.
Meer over deze en andere thema's kan je vinden in het programma dat te downloaden is van de website www.shoot-me.nl.
Kaarten voor een film kosten EUR 5,-
Vanaf 2 juni kan je filmkaartjes reserveren op www.shoot-me.nl en op 12 juni start de voorverkoop aan de Shoot Me Kassa!
SHOOT ME KASSA
Prinsegracht 8
2512 GA Den Haag
12 juni t/m 18 juni: 16.00-22.00
19 juni t/m 22 juni: 12.00-22.00
Gereserveerde kaarten zijn vanaf 12 juni af te halen tot twee uur voor het begin van de film.
Banano
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Dit jaar is er tijdens het Shoot Me Film Festival ook de mogelijkheid om je eigen film te maken en die tijdens het festival op het witte doek te zien:
JOUW FILM IN DE BIOSCOOP?!
HET KAN MET THE SHOOT OUT!
The Shoot Out is een 24uurs filmmaking challenge. Een wedstrijd tussen filmmakers die slechts 24uur duurt. Wie maakt de best korte film zónder te monteren?
Het Shoot Me Film Festival daagt filmmakers, vrienden en families uit voor deze challenge. De start vindt plaats op vrijdag 20 juni in het Filmhuis Den Haag om 20.00 uur.
Slechts 10 films halen de finale en worden vertoond tijdens de awardavond op het witte doek in het Filmhuis Den Haag op zondag 22 juni.
Daar bepaalt een vakjury wie zich ‘beste 24hr Filmmaker 2008’ mag noemen.
Deze vakjury bestaat uit:
- Ronald Nadorp (directeur van de Bob Kommer Studio’s; geluidsbewerking van alle omniversum films en films van o.a. Paul Verhoeven)
- René Mendel (directeur van productiemaatschappij Interakt, o.a. van ‘Andere Tijden’)
- Rogier de Bruin (Scenarioschrijver en reclamemaker; o.a. de lieveheersbeestjes-reclame van Heineken)
Durf jij het op te nemen tegen de tijd, de teams en jezelf?
Let that camera smoke!
Inschrijven: 10 euro per team en 5 euro p.p. via www.shoot-me.nl
Op de dag zelf (20 juni): 15 euro per team en 7 euro p.p. bij filmhuis Den Haag, Spui 191
Shoot Out Sleep In
Geen zin in een dure overnachting in een hotel? Blijf overnachten op onze speciale slaapplaats in het centrum van de stad! Verwacht geen luxe, maar je heb wel een dak boven je hoofd! Twee nachten voor slechts 10 euro!