menu

Film / Festivals en evenementen / Leiden International Film Festival (LIFF)

zoeken in:
Naast de eerder 11 bekend gemaakte films en openingsfilm dit jaar ,zullen ook; Echo (Nordic watching programma) en O Beautiful Night (Bonkers programma) vertoond worden. Toch wel films waar ik erg benieuwd naar ben.

Na Gent vertoond Leiden dus ook niet Clemency? Grote winnaar van Sundance maar nergens te zien.

Line-up valt me een beetje tegen, puur op het eerste gezicht. To the Stars lijkt me nu nog het meest interessant, maar vorig jaar had je daar een stuk meer titels (4 of 5) en natuurlijk Granik als winnares.

heb het volgende gepland

3/11
the souvenir
three summers (nog niet op MM?)
greener grass

9/11
the art of self defence
alice
a white white day

10/11
ode to nothing (nog niet op MM?)
seberg
jesus shows you the way

Op 6/11

(misschien 14.15 A Tale of Three Sisters) Kijkhuis 2
16.45 Maternal Kijkhuis 2
19.00 Une Colonie Trianon 3

Ik had heel graag Bellbird nog gezien, maar dat moet dan in Trianon 2 op een ongunstige dag en daar bedank ik voor.

Sluit niet uit dat ik later nog iets toevoeg, mits dat uitkomt.

Goed nu het programma al enige dagen bekend is ,heb ik voor de komende editie de volgende films op programma staan;

* Vrijdag:
- Sorry we missed you
- Calm with horses
- A white, white day

* Zaterdag:
- Echo
- The house of us
- O beautiful night

* maandag:
- Bad poems
- The report

* dinsdag:
- J'ai perdu mon corps
- The farewell

* woensdag:
- Beats
- A Tale of three sisters
- Jojo rabbit

* donderdag:
- Parasite
- Harajuku

* vrijdag:
- Deerskin
- Un colonie

* zaterdag:
- It Must Be Heaven
- Il traditore

Gevoelsmatig komt deze editie met het aanbod aan films toch wat minder over dan als ik hem bv vergelijk met voorgaande jaren, of ligt het aan mij?

Nu ja, al met al mag ik niet klagen met wat Ik er uiteindelijk van heb weten te maken.
Heb er lig weer zin in. Lekker in mijn eigen stadje een week lang films kijken.

Vond het ook een matige/beperkte line-up. Vooral als je kijkt naar de pure festivalfilms die (waarschijnlijk) niet uitgebracht worden. Potentiële toppers zijn daar echt tot een kleine handvol beperkt. First Feature Competitie is prachtig natuurlijk, maar toen ik er doorheen ging zag ik toch ook wel een aardig aantal films waarvan m'n hart niet direct sneller ging kloppen. Ook American Indie lijkt minder dan i.i.g. vorig jaar.

tbouwh schreef:
Vond het ook een matige/beperkte line-up. Vooral als je kijkt naar de pure festivalfilms die (waarschijnlijk) niet uitgebracht worden. Potentiële toppers zijn daar echt tot een kleine handvol beperkt. First Feature Competitie is prachtig natuurlijk, maar toen ik er doorheen ging zag ik toch ook wel een aardig aantal films waarvan m'n hart niet direct sneller ging kloppen. Ook American Indie lijkt minder dan i.i.g. vorig jaar.

Het festival moet het o.a. hebben van de grote namen (bv) in het panorama onderdeel, die nog moeten uitkomen de komende tijd. De American Indie films, die ik afgelopen jaren heb mogen zien kwamen voor mij vaak niet verder dan 3* in ranking. (Of het moet aan mijn selectie hebben gelegen). Leave no trace was hier overigens een uitzondering in, maar verder was het vaak zo zo.
Nordic watching films hebben ook betere jaren gekend. Al lijkt Bonkers dit jaar in de lift te zitten.
Al met al is het maar weer afwachten ,wat dit jaar zal brengen. A. d.h.v. mijn selectie hoop ik toch wel weer een paar mooie films te mogen zien. De rest van de films kijk ik wel wanneer ze hun release krijgen.

Ik pak zaterdag 9 drie of vier films mee.

-O Beautiful night
-Sorry We Missed you
-Portrait de la jeune fille en feit
-J'ai perdu Mon corps

Maar daar kun je er drie van regulier gaan zien, JM?

I know.

Maar het zijn de titels die ik het liefst wil zien die dag. En wanneer ze regulier komen kan ik die tijd benutten voor andere titels. Ik ga niet naar LIFF om dingen te zien die ik anders op het grote doek moet missen, in dit geval.

Oké, dat doe ik dus juíst. Anderzijds vind ik de hoeveelheid titels die dit jaar in die categorie valt dus beperkt.

Volkomen logisch.

Maar voor mij is het ook een kwestie van tijd. Wanneer ik films die me minder trekken in de bios ga zien, simpelweg omdat ze niet regulier gaan draaien, gaat het ten koste van andere titels die ik liever wil zien; aangezien de bios voor ons een stukje reizen is, is het aantal keren dat we gaan beperkt. Dus ik pak tegenwoordig gewoon echt hetgeen ik het leukst vind, de dag dat we gaan. De dag en hoe laat hij draait zijn daarbij geen onbelangrijke afwegingen.

Ah, maar dat is voor mij ook het motief niet. Ik heb in Gent ook veel aangekocht werk gezien, maar in de selectie krijgen must-sees zonder releasekans voorrang.

Dat zou bij mij ook zou zijn, maar die waren er voor mij niet op die zaterdag

Gast
geplaatst: vandaag om 17:56 uur

geplaatst: vandaag om 17:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.