• 12.885 nieuwsartikelen
  • 168.857 films
  • 11.058 series
  • 31.704 seizoenen
  • 628.871 acteurs
  • 196.077 gebruikers
  • 9.175.740 stemmen

Kaboom Animation Festival

zoeken in:

John Milton

• 22556 berichten
  • 12268 stemmen

Ik heb echt geen tijd dit jaar door verhuizing. Jammer, want ik vond Kaboom (online) vorig jaar zeker de moeite waard.

kappeuter (crew films)

• 74263 berichten
  • 5914 stemmen

Focus: Animatie voor iedereen - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Het Kaboom Animation Festival presenteert jaarlijks een caleidoscopisch overzicht van de wereld van animatie. Van experimentele films tot arthouse en mainstream animatie.

Het festival vertoont honderden korte en lange films. Wie door de bomen het bos wil zien, kan de programmastructuur van het festival volgen. Centraal erin staan de competities voor speelfilm en korte film. In de speelfilmcompetitie zijn onder andere te zien de Murakami-verfilming Blind Willow, Sleeping Woman (Pierre Földes) en de horrorkomedie Unicorn Wars (Alberto Vazquez), over religieus extremisme en fascisme. Voor de korte film zijn meerdere competities, waaronder voor Beste Internationale en Beste Nederlandse korte film.

Kaboom | 24 t/m 29 maart, Slachtstraat en andere locaties, Utrecht | 30 maart t/m 2 april, Eye Filmmuseum en andere locaties, Amsterdam | Een deel van het programma is online te zien. | Na het festival toeren de winnende films door filmtheaters in het land.

John Milton

• 22556 berichten
  • 12268 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb echt geen tijd dit jaar door verhuizing. Jammer, want ik vond Kaboom (online) vorig jaar zeker de moeite waard.

nog steeds geen tijd helaas!

Vanmorgen wel 4/5 Oscar genomineerde animated shorts gezien, alleen de winnaar moet nog, maar dat komt eerdaags wel. Die wil Miss Milton vast ook wel zien ☺️

kappeuter (crew films)

• 74263 berichten
  • 5914 stemmen

Kaboom krijg status ‘Aca­de­my Award kwa­li­fi­cerend fes­ti­val’ - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Prijswinnaars van het Kaboom Animation Festival zijn voortaan automatisch gekwalificeerd voor aanmelding voor de Animated Short Film Competition. Daarmee dingen zij mee naar een nominatie voor de Oscar voor beste geanimeerde kortfilm. Kaboom is hiermee het enige Oscar-kwalificerende festival in Nederland in de categorie animatie.

John Milton

• 22556 berichten
  • 12268 stemmen

ah wat cool!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.