ad
  • 141.757 films
  • 6.857 series
  • 20.836 seizoenen
  • 469.978 acteurs
  • 285.255 gebruikers
  • 8.178.740 stemmen

Kaboom Animation Festival

zoeken in:

beavis

• 6512 berichten
  • 11968 stemmen

http://www.haff.nl/

Nieuwe film van Oshii binnekort te zien in Utrecht

en hopelijk nog wat interessante nieuwe anime... maar het programma is op dit moment nog niet bekend gemaakt. hopelijk snel meer nieuws.

MovieSquad

• 2 berichten
  • 0 stemmen

heel erg leuk aan het Holland Animation Film Festival is dat er dit jaar een MovieSquad en een MovieSquad junior aanwezig zullen zijn! Ze kijken films, zijn als V.I.P. te gast op het festival en zullen op 5 november Gouden MovieSquad schilden uitreiken!

check de weblog van MovieSquad op:

www.moviezone.nl

voor die van MovieSquad Junior kijk je op:

www.klassefilm.nl

Quido

• 14621 berichten
  • 5854 stemmen

Van 4 tot en met 8 november staat Utrecht in het teken van het Holland Animation Film Festival (HAFF).

In het hoofdprogramma van het festival is er, naast aandacht voor de competities en de lange animatiefilms, het programma The Cutting Edge, waarin de vaak spannende en vernieuwende wisselwerking tussen film, beeldende kunst, games en internet wordt vertoond. Naast het hoofdprogramma zijn er retrospectieven en talkshows en presentaties.

Voor meer informatie: Webiste HAFF

Live verslag en berichtgeving:

http://www.neerlandsfilmdoek.nl/

beavis

• 6512 berichten
  • 11968 stemmen

28 maart t/m 1 april 2012 in Utrecht

volgens het persbericht zijn dit de hoogtepunten:

Hoogtepunten van het festival zijn het hoofdprogramma Cutting Edge, met aandacht voor de nieuwste ontwikkelingen op animatiegebied en de competities. Ook dit jaar zal HAFF daarbij het toneel zijn van verschillende wereldpremières, zoals Double Fikret van Haiyang Wang (China, 1982). Speciale aandacht in 2012 krijgen games, net als eigenzinnige animatiefilmmakers uit China. Op 30 maart vindt i.s.m. HAFF in de Janskerk de KunstStripBeurs plaats

kappeuter (crew)

• 60895 berichten
  • 5031 stemmen

Animatiefilms halen de bioscoop en winnen Oscars, games leiden een verborgen bestaan. Toch hebben ze veel van elkaar weg. Het Holland Animation Film Festival laat zien hoe.

Artikel met fragementen:

Holland Animation Film Festival, of hoe games en films steeds meer op elkaar gaan lijken - volkskrant.nl

Onderhond

• 85588 berichten
  • 10118 stemmen

Vind het een weinig overtuigend artikel. Dat er overeenkomsten zijn is duidelijk, maar de verschillen zijn des te belangrijker.

haff2013

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Festivals en evenementen > Call for entries Holland Animation Film Festival:

Call for Submissions HAFFTube 2013

Animation highlights, from art-house to commercial, from cartoon to 3D, at the largest animation film festival of the Netherlands. The Holland Animation Film Festival is pleased to continue its web competition.

Deadline for submitting films is March 8th. Follow this link* to apply: Application form HAFFTube - Holland Animation Film Festival 2012 - HAFF

The web competition is open for entries right now. The channel will be filled with an international state of the art selection of contemporary animated films from all over the world with a maximum length of 5 minutes. At the set limit of 50 films, the voting begins. Holland Animation Film Festival will rate the films and daily films will be voted out, thus, creating possibilities for new films.

HAFFTube is our official channel within YouTube. Next to the competition, the channel will be a place to find footage of past festival editions, trailers and contacts of the festival.

An international jury selects the winner of the web. The director of the winning films will be hosted at the Holland Animation Film Festival with a festival pass and arranged stay in a hotel.

Participate now!

Go to the HAFF website, read the regulations and send the required information. Please be kind to note that your film should be uploaded on YouTube before entering the competition.

• Tag your film on YouTube ‘HAFF2013’.

• Go to the application site of HAFFTube and follow the required steps to apply your film for HAFFTube. For each film a separate entry form must be completed. Please read the regulations before completing the form.

kappeuter (crew)

• 60895 berichten
  • 5031 stemmen

The Croods slotfilm 16de Holland Animation Film Festival

Zondag 24 maart sluit het zestiende Holland Animation Film Festival af met de première van de kleurrijke 3D animatiefilm The Croods (2013). Deze nieuwste telg van DreamWorks Animation is geregisseerd door het duo Kirk De Micco en Chris Sanders, bekend van de hitfilm How To Train Your Dragon (2010). De film die een passende afsluiting is voor het afwisselende festival, zal na vertoning vanaf 27 maart ook in de rest van Nederland gaan draaien in zowel de Engelstalige als de Nederlandstalige versie.

De avontuurlijke komedie The Croods gaat over de allereerste familie uit de prehistorie. Wanneer hun grot verwoest wordt, kunnen ze niet anders dan op ontdekkingsreis gaan. Reizend door een spectaculair landschap, maken de Croods kennis met een heel nieuwe wereld, vol avontuur en fantastische wezens. De situatie wordt nog gecompliceerder voor vader Grug (Nicolas Cage), als zijn familie valt voor de charmes van de nomaad Guy (Ryan Reynolds). Met de hulp van Guy overwinnen de Croods hun angst voor de buitenwereld en komen ze erachter dat ze alles om te overleven al in huis hebben - namelijk elkaar.

De langverwachte film is gebaseerd op een idee van John Cleese. De Engelstalige versie van The Croods bevat de stemmen van Nicolas Cage, Ryan Reynolds, Emma Stone, Catherine Keener, Clark Duke en Cloris Leachman.

16de Holland Animation Film Festival

20 – 24 maart 2013 in Utrecht

haff.nl - facebook.com/HAFFnl - twitter.com/HAFFnl

(persbericht)

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Ik zie dat dit binnenkort weer is in Utrecht en dat Cinevillepas geldig is, ervaringen?

Mochizuki Rokuro

• 18892 berichten
  • 12530 stemmen

Weer wat leuke dingen op het programma. Onder andere ook een hele trits shorts uit Japan - die in een speciaal programma zitten: School in Focus: Japan - Holland Animation Film Festival - HAFF

Cineville is trouwens geldig op het HAFF.

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Ik heb er nog niet écht goed naar gekeken eigenlijk, wat er allemaal draait. Op het eerste gezicht een hoop waar ik onbekend mee ben, maar dat kan natuurlijk juist leuk zijn. Toch nog maar even een blik werpen op wat er zoal te zien is...

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ga dit jaar misschien wel Ghost in the Shell: Innocence meepakken! Maar ook Seoul Station zou best een interessant kunnen zijn.

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

The Netherlands KLIK And HAFF Festivals Merge To Form Kaboom Animation Festival - cartoonbrew.com

Meanwhile, Utrecht has effectively traded an edgy, auteur-driven festival for a family one.
dat vind ik wel jammer, voor mij niet erg praktisch.

D-ark

• 1752 berichten
  • 418 stemmen

Erg jammer, Klik is charmant maar de programmering is vaak nogal uhm ja kinderen gericht waar HAFF wat prachtig raar spul naar Nederland haalde

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Als de blokken er zijn maar eens kijken. Dagje Amsterdam ben ik niet te beroerd voor, maar dan houd ik wel bij een dagje. Als het Utrecht was, zou dat anders zijn.

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Is het wat om deze topic titel aan te passen kappeuter?

Iets van Kaboom Animation Festival (voorheen KLIK-HAFF), of is dat te lang?

About Us – Kaboom Festival

skinny_tie

• 870 berichten
  • 2652 stemmen

Dit jaar van 31 maart tot 5 april, volledig online. Voor €14,99 kun je alles kijken (voor €33 met een bierpakket erbij)

Tickets Info|Kaboom Festival

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Bedankt voor de heads-up skinny_tie.

WELCOME

TO THE ONLINE FESTIVAL

Between March 31st and April 5th you can rejoice over 300(!) five-star animated films from 53 different countries, watch live talks with filmmakers and other special programs which will KABOOM your mind. Watch whenever, wherever you want, all here on our website. Enjoy!

Dat is bijzonder betaalbaar! WOW. Gelijk een all you can eat kaartje gekocht, kan er prima af nu ik geen pathe, cineville en alles daar omheen betaal.

Ik tag ook narva77, Fisico en Movsin even.

edit: oh. Movsin kan hier al Vlaming niet bij, tenzij valsspelen met VPN

Fisico (moderator films)

• 3426 berichten
  • 2666 stemmen

Ik ben ook een Zuiderbuur

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Oh nee, stond me al iets van bij, zag het niet in je profiel. Jammer he, dat soort blocking. Als Gent online plaatsvindt, I might cheat like hell

kappeuter (crew)

• 60895 berichten
  • 5031 stemmen

Opvallend veel zwart-wit op animatiefestival Kaboom | Het Parool

Het Parool schreef:

Ook animatiefestival Kaboom gaat dit jaar noodgedwongen online. Schrale troost: de 16 lange en ruim 300 korte animatiefilms uit 53 landen komen daar prima tot hun recht.

Kaboom Animation Festival, 31/3 t/m 5/4 via www.kaboomfestival.nl. Individuele speelfilms/blokken €3,99, passe-partout €14,99.

kappeuter (crew)

• 60895 berichten
  • 5031 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1136000/1136312.300.jpg?cb=1612094241

My Favorite War: een van de beste films op het Kaboom Festival - VPRO Cinema - VPRO Gids

VPRO Cinema schreef:

Vanaf 31 maart tot en met 5 april vindt het Kaboom Animation Festival plaats. Een van de beste films is dit jaar My Favorite War van de Letse filmmaker Ilze Burkovska Jacobsen. Ze combineert hierin animatie met liveaction. ‘Door deze mix kon ik de werkelijkheid van twee kanten benaderen.’

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Ik vermaak me kostelijk tot nu toe, wat een schijntje die 15 euro voor al deze goodies. Goed dat je de users nog even herinnert, Kapp.

Die My Favorite War is een van de weinige langspelers die ik graag wil zien trouwens, verder richt ik me (en het festival ook, lijkt het) met name op de shorts. Zoals ik zei, dat bevalt uitstekend tot nu toe. Nederlandse programma helemaal afgewerkt gisteren, zaten heerlijke bizarre werkjes tussen.

skinny_tie

• 870 berichten
  • 2652 stemmen

Ik zie de VR shorts alleen op de pagina staan als ik niet ingelogd ben, kan iemand anders er wel bij komen? Heb een mail naar de organisatie gestuurd, maar weet niet hoe snel die reageren, dus misschien lukt hier iemand het.

skinny_tie

• 870 berichten
  • 2652 stemmen

Hoogtepunt tot nu toe waren de eerste drie fimpjes in Shorts 2: Ready The Rebels.

skinny_tie

• 870 berichten
  • 2652 stemmen

Het is me opgevallen dat voor films in de categorie 'kids' wordt gekozen voor een Engelse nasynchronisatie, wat een beetje raar is als je festival alleen in Nederland te zien is.

John Milton

• 15938 berichten
  • 8313 stemmen

Dat is idd wel opvallend, ik had er zelf niet op geklikt dus niet gemerkt.

Zelf vond ik De Passant (1e van WE ALL HAVE ISSUES) ook erg mooi om te zien. Was het geld zeker waard voor mij, al vond Miss Milton het gehalte experimenteel/arty-farty wel wat aan de hoge kant. Kan haar geen ongelijk geven, maar vond dat zelf geen issue.

edit: ik ontdek nu ook net nog in een hoekje na enkele langspelers, skinny_tie: FOCUS ON FOLIMAGE: POETRY IN MOTION en Tough Love, waar ook nog een rijtje leuke staat. Als ik tijd over houd kijk ik ook nog even naar de Gerrit van Dijk en Eastern Talents shorts. So much stuff!!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.