- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- NFTA Eindexamenfestival 2006
NFTA Eindexamenfestival 2006
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Zijn er nog mensen naar het NFTA Eindexamenfestival van lichting 2006 geweest? Ik heb gisteren de volgende films gekeken: Van Gogh Los, Muskus, Hardcore, Zo Is Dat, Amen en Sssshht.
Ik moet zeggen dat het niveau van de films me echt goed beviel. Geen enkele echte tegenvaller, knap gemaakte films, meer dan een handvol werkelijk prachtige shots en verschillende momenten dat ik hardop lachen of oprecht kippenvel krijgen niet kon onderdrukken. Complimenten voor de filmmakers!
Ik ben trouwens ook nog in die Borderline-kamer geweest (nog iemand?), maar dat viel me een beetje tegen. Of ik moet de essentie gemist hebben.
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Vandaag alles bekeken, over het algemeen zeer te vreden over de films, Somnium en Muskus vond ik wat tegenvallen. De docu's vond ik van zeer hoog niveau!
Borderline kamer zie ik morgen nog.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Somnium heb ik niet gezien, die sprak me niet aan. Wat ik me nog afvroeg is of die Borderline-room ook echt een eindproject was. I mean (..en ik wil niet rude zijn..), in vergelijking met de films die er gedraaid werden stelt dat niet zo héél veel voor en ademt ook niet echt 'talent! talent! talent!'. Maar maybe it's just me...
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Borderline is een echt eindexamen project. Camiel Zwart die hem gemaakt heeft ken ik toevallig. Hij was hier in studiejaar 2004/2005 al mee bezig. Naast de interactieve installatie is er een een docu die je kan zien buiten de kamer. Verder heeft hij de docu 'Amen' gemaakt.
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Vandaag in de interactieve installatie geweest. Ik vond het juist wel een bijzondere ervaring en zeer geslaagd. Het is natuurlijk van korte duur, maar ze benaderen met deze 3D film volgens mij wel aardig de sesentie van het Bordeline syndroom.
Quido
-
- 14641 berichten
- 6072 stemmen
Klasse van de Publieke Omroep dat ze vanavond rond 23.40 uur Van Gogh Los (Ned 2.) en Muskus (Ned 3.) TEGELIJK gaan uitzenden ! Als iemand Muskus op gaat nemen (liefst op dvd) en mij daaraan kan helpen hoor ik het graag.