- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Filmhuis Xi presenteert: Preview NFF
Filmhuis Xi presenteert: Preview NFF
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Woensdag 15 september a.s. is het zover, dan presenteert Filmhuis Xi de eerste filmavond van het nieuwe seizoen. We draaien een preview van het Nederlands Film Festival, genaamd One Night Stand - Bijlmer odyssee. Deze film gaat over de zoektocht van Otis (Egbert Jan weber) naar het huis van zijn nieuwe vriendinnetje. Wat volgt is een sprookjesachtige tocht door de vaak vergruisde Amsterdamse wijk. En het mooiste komt nog: De entree is gratis! Het programma begint om 20.00 uur in het Creatheater, gelegen aan het Turfdraagsterpad 17 te Amsterdam.
Naast hoofdrolspeelster Katja Herbers zal Herman de Wit (programmeur van het festival) aanwezig zijn om te vertellen over het programma van dit jaar.
neo
-
- 15407 berichten
- 9638 stemmen
15 september pas, mijn filmhuis begint al op 9 september met het nieuwe seizoen
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Ah leuk, misschien ga ik wel even. Ligt eraan of ik nog naar Ajax ga
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Hun ass wordt toch keihard gewhooped, dus je avond is nuttiger besteed op de houten stoeltjes van het immer gezellige Crea
John Doe
-
- 916 berichten
- 2119 stemmen
Ik kan opzich ook langs komen als ik even ergens weet te eten in Amsterdam. Mijn seizoenskaart van Ajax heb ik al een jaar geleden verkocht
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Op de website van het Crea Theater - www.crea.uva.nl - staat dat het om 19.00 uur begint.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Het begon toch echt om 8 uur!
Wel een leuk "niets aan de hand / lekker wegkijkend" feelgood-filmpje trouwens.
Zijn er nog mensen geweest?
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Nee, toch maar Ajax gekeken
En het filmpje komt binnenkort op tv, de hele One Night Stand reeks dacht ik.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
4 van de 9 filmpjes gaan de komende maand na het NFF eerst in de bioscoop draaien, waaronder deze. Uiteindelijk komen ze ook op tv ja, daar zijn ze oorspronkelijk ook voor bedoeld. Geen idee wanneer alleen
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Nederland 3 presenteert vanaf 29 september iedere woensdagavond korte Nederlandse films van nieuwe makers. De serie heeft als titel One Night Stand, dat letterlijk en figuurlijk het centrale thema is van de negen films.
One Night Stand is een uniek samenwerkingsproject van NPS, VARA en VPRO in co-productie met De Luwte Filmprodukties, Motel Films en Rinkel Film Productions. Het project is mede mogelijk gemaakt door het CoBO Fonds, het Nederlands Fonds voor de Film en het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepproducties. One Night Stand gaat op 24 en 25 september in premiere tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht. Vier films zullen kort daarna in enkele bij DocuZone aangesloten filmtheaters te zien zijn.
One Night Stand is tot stand gebracht om nieuwe makers de mogelijkheid te bieden hun talent te ontwikkelen. Het is een netbrede voortzetting van projecten die de verschillende omroepen op Nederland 3 hadden ontwikkeld om nieuwe makers een kans te geven: Novellen van de NPS, Goede Daden bij Daglicht van de VPRO en 12 Steden, 13 ongelukken van de VARA. Podia voor 'nieuwe filmmakers' leken bij de Publieke Omroep te verdwijnen, terwijl het belangrijk is om nieuw talent een kans te geven om ervaring op te doen. Naar aanleiding hiervan zijn de omroepen van Nederland 3 gestart met dit nieuwe initiatief. Hier kunnen 'Nieuwe makers' in betrekkelijke vrijheid hun eigen verhaal vertellen - zonder dat zij beperkt worden door vaste locaties of personages - terwijl de reeks toch genoeg herkenbaarheid heeft voor het publiek. De noemer One Night Stand kon door de makers zo ruim mogelijk worden opgevat.
213 voorstellen resulteerden in 9 films
Het project richt zich in eerste instantie op 'Nieuwe' regisseurs. Naast regisseurs konden zowel ervaren als 'Nieuwe' scenaristen zich aanmelden.
Bron: Cinema.nl
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Dan draaien ze waarschijnlijk op hetzelfde moment in de bios én op tv.. of Herman moet er helemaal naastzitten