- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Matrix discussie op de Erasmusuniversiteit
Matrix discussie op de Erasmusuniversiteit

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Vandaag vanaf 1800 zal de discussie losbarsten. De grote vraag word: Of de informatietechnologie onze samenleving en ook uiteindelijk de menselijke vorm zal veranderen? Stadium Generale nodigt fans, filosofen en dummies uit om deel te nemen aan de discussie, dit alles naar aanleiding van de nrc 4 weekse special over de filosofie van The Matrix films. Aansluitend wordt Reloaded vertoont en dit alles gratis en voor niets. Het duurt ongeveer tot half 10. Dus trek de stouten schoenen aan en kom ook langs!

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Sorry, vanavond iets veel belangrijkers te doen.... Revo kijken

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Mhaw al drie keer gezien. Kan volgende week ook wel

Ramon K
-
- 13576 berichten
- 0 stemmen
Een bespreking van de Matrixfilosofie op een universiteit? Het moet niet gekker worden in de wereld!

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Zo zie je maar weer, ''there's no escaping it, no denying reason''

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Einde? ik zou bijna eigenlijk zeggen dat dit pas het begin is

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Nou, het word vaker naar boven gehaald, zelfs op economie studies heb ik begrepen (een goede vriend studeert aan de EUR en die heeft al wat colleges gehad waar de leraar een spraakwaterval kreeg over the matrix).

Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Een bespreking van de Matrixfilosofie op een universiteit?
Haha, was deze week hier op de UvA ook al Voor filosofiestudenten best boeiend denk ik..

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Ik ben er gister naar toe geweest. Was zeer interessant, alleen voor mij niks nieuws. Wat minder vond ik de grappen die gingen over fans die echt alles proberen te belichten van de film . Na de discussie was er ook nog plek voor 3 opmerkingen/vragen van de toeschouwers. En laat het nou net zijn dat ze om mijn vraag gingen heendraaien (alsof ze geen antwoord konden bedenken ). Na afloop kon je ook nog een enquete invullen en inleveren, waarna ik vroeg of ik de overige niet ingevulde mocht meenemen. Waarom kijken mensen toch altijd zo verbaasd dan
Toen ik zei dat ik de enige was die niet om de grappen moest lachen, was het de man wel meteen duidelijk

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Eigenlijk heel simpel zou mobil niet de perfecte plek zijn om te leven als , zowel machine als mens de wereld vernietigen. En er wordt door 1 van de twee ook verteld dat de Architect zich aan zijn belofte zou houden waar ik ook nog een vraag over stelde vlak erna. Eerste vraag wisten ze geen eens wat ik bedoelde, zelfs niet nadat ik het maar even makkelijker limbo noemde. Uiteindelijk het antwoord, '' ja tijdelijke vrede, ok dit was het''. Joh als ik je vertel dat de ene filosoof nog steeds de theorie van een matrix in matrix volledig steunde (met slappe argumenten wel te verstaan)....

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Mobil = Treinstation toch? Nou, echt een lekkere plek is dat niet, want ik zie dat toch meer als een "jump-program" ergens op een harde schijf. Als de machines vernietigd worden, word mobil ook vernietigd.

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Yep, maar ik doelde meer op het feit als de wereld er slecht aan toe is.Zoals nu eigenlijk al de mensheid de aarde aan het vernietigen is als het ware. Rare vraag misschien maar ok ik had nogal wat leuke opmerkingen enzo en uiteindelijk floepte dit er zomaar uit