- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Midnight Movie Reviewer Presents
Midnight Movie Reviewer Presents
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Bij deze een topic voor alle komende Midnight Movie Reviewer Presents double feature filmavonden in Cinema OT301 (Overtoom 301, Amsterdam).

De eerstkomende avond is dinsdag 13 september en dat is een "Mario Bava Double Feature" met zijn films Black Sabbath en Blood and Black Lace
MovieSense Presents: Mario Bava double-feature filmavond | MovieSense - Online filmmagazine
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Welke dvd-uitgave heb je van Blood and Black Lace?
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
ICV. beeld en geluid in verhouding gebracht de beste release van de film.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
VCI bedoel je. Heb die ook in huis en ben er niet over te spreken. Als die juiste herziening komt dan wil ik die op BD. Hopen dat dat er ooit van komt.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Er is internationaal slechts een versie beter qua beeld en dat is een Duitse. Nadeel is wel dat deze versie geen ondertiteling heeft en dat je een Duits gedubte track geen levend wezen aan kunt doen. De uitgave van VCI (idd) heeft wel ondertiteling en gewoon de Italiaanse versie.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Hoogste tijd voor een goede uitgave dus, bv op het Arrow label.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
VCI DVD is echt te beroerd om te projecteren ...
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ik vond hem ook niet best. Doodzonde, want nu kun je de belangrijkste kwaliteit van de film niet zien.
Kijk wat Beaver vindt:
http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/bloodandblacklace.htm
en hier:
Mario Bava films on DVD in Classic Italian Horror: Pre-1970 Forum - thelatarniaforums.yuku.com
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Dat valt wel mee.
Niet bepaald, op mijn breedbeeld TV was de kwaliteit al uiterst matig maar toen ik de film projecteerde was het niet om aan te zien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Er zijn dus 2 VCI edities, zie ik nu. Die Unslashed Edition, die ik heb, vond ik zeer matige beeldkwaliteit hebben, maar met die andere lijkt het wel mee te vallen. Welke ga je projecteren, Dennis?
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Ik heb van de twee VCI's de beste en meende dat dat de versie was die alleen Italiaanse audio met engelse subs had.
Maar goed, bij het her-checken van de DVD is de kritiek op beeldkwaliteit terecht en ik heb zojuist een Duitse release besteld die zowel Italiaanse als Engelse audio schijnt te hebben en zelfs engelse dubs.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Ik heb ze allebei (een los en de ander in een Bava box van VCI), de 'beste' zag er nog goed beroerd uit op de beamer. Goed dat je die Duitse hebt besteld.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ik heb van de twee VCI's de beste en meende dat dat de versie was die alleen Italiaanse audio met engelse subs had.
Maar goed, bij het her-checken van de DVD is de kritiek op beeldkwaliteit terecht en ik heb zojuist een Duitse release besteld die zowel Italiaanse als Engelse audio schijnt te hebben en zelfs engelse dubs.
Laat het weten, want die wil ik ook
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Als het goed is zou je op de avond die print zelf kunnen zien. Ik weet wel dat waar ik hem besteld heb dit de laatste DVD op voorraad was...
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Heb hem daar ook besteld. Gaat dus lang duren?
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Denk het wel. Die van mij zouden ze op de post doen gelijk na betaling...
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Gisteravond viel erg goed, de Duitse DVD van Blood and Black Lace is de moeite waard (voor wie hem nog kan vinden).
Volgende avond, 11 oktober:
Hitchcock Horror!
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Hitchcock Horror Double Feature, 11 oktober!

Meer info: Hitchcock Horror Double Fea...
Of op facebook: Hitchcock Horror facebook
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Op dinsdag 1 november een Halloween avond in Cinema 301 met de twee beste horrorfilms van de jaren '90.

Wil je weten wat nou de twee beste horrorfilms van de jaren '90 zijn? Volg de '90s Horror Top 25 op moviesense waar dagelijks een titel wordt bekend gemaakt en besproken: http://www.moviesense.nl/
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Dinsdagavond worden de nummer 1 en 2 uit de lijst getoond in Cinema OT301, dat zijn Cemetery Man van Michele Soavi en The Silence of the Lambs van Jonathan Demme
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Volgende week dinsdag de 20ste een avond geweid aan Bob Clark in Cinema OT301:

Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Op dinsdag 24 januari draaien The Man Who Fell to Earth van Nicolas Roeg en Ziggy Stardust and the Spiders from Mars van D.A. Pennebaker in de 'Bowie in Space' avond in Cinema OT 301 aan de Overtoom in Amsterdam.

Inloop: 19:30
Entree: 4 euro
meer informatie op facebook en Cinema OT 301
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Op dinsdag 21 februari draaien The Dark Crystal en Labyrinth in de 'Jim Henson Fantasy Films'-avond in Cinema OT 301 aan de Overtoom in Amsterdam.

Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Dinsdag 20 maart 'The Rolling Stones Rock 'n' Roll Night' in Cinema OT 301 in Amsterdam.

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Lijkt me op zich weleens interessant om te doen (zeker qua prijs). De films die ik zie op de laatste vier posters trekken me echter niet erg aan.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
De volgende keer wordt een "Summer Camp Slashers" avond, misschien is dat wat voor je?