- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Wedstrijd tv-scenario's
Wedstrijd tv-scenario's

narva77 (crew films)
-
- 12142 berichten
- 6289 stemmen
Heinen wint wedstrijd tv-scenario's
HILVERSUM - De scenarioschrijver Hugo Heinen heeft de wedstrijd om het beste scenario voor een tv-bewerking van Klaasje Zevenster van Jacob van Lennep gewonnen. De wedstrijd werd uitgeschreven door de TROS. Er namen 72 mensen anoniem aan deel.
Bron: ANP
Gelezen in: de PZC
Zie ook http://www.hugoheinen.nl

jay73
-
- 1183 berichten
- 1360 stemmen
Wel een dag van de felicitaties!
Geweldig Hugo!

kappeuter (crew films)
-
- 69462 berichten
- 5540 stemmen
Gefeliciteerd Hugo!
Er is zelfs een officiele website aan de wedstrijd gewijd!
http://www.klaasjezevenster.nl
Onderstaand berichtje heb ik even gekopieerd van de site.
Oude rot wint scenariowedstrijd!
Ruim een jaar na het uitschrijven van wat rustig genoemd kan worden de 'moeilijkste' scenariowedstrijd uit de Nederlandse televisiegeschiedenis, heeft een deskundige jury uit 72 'anonieme' deelnemers, de winnaar gekozen. Het is een ervaren professional geworden:
Veelvuldig gelauwerd scenarioschrijver Hugo Heinen gaat met de eer strijken!
Zijn inzending kenmerkt zich o.a. door:
Een klassieke, authentieke, opzet met een juiste mengelig van humor en ernst. het heeft internationale allure die de speelsheid van het geheel benadrukt en de types bijna Dickensiaans neerzet.
Een vlotte schrijfstijl die de 19e eeuw aantrekkelijk en toegankelijk maakt voor de hedendaagse televisiekijker maar die daarnaast het werk van Van Lennep alle eer aan doet.
De uitwerking die de verschillende dimensies van de problematiek van het boek laat zien. Daaruit blijkt dat de bewerker zich bewust is van de consequenties die de 19e eeuwse mentaliteit voor burgers had.'

yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Zijn inzending kenmerkt zich o.a. door:
Een klassieke, authentieke, opzet met een juiste mengelig van humor en ernst. het heeft internationale allure die de speelsheid van het geheel benadrukt en de types bijna Dickensiaans neerzet.
Een vlotte schrijfstijl die de 19e eeuw aantrekkelijk en toegankelijk maakt voor de hedendaagse televisiekijker maar die daarnaast het werk van Van Lennep alle eer aan doet.
erg knap!

pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Wow...te gek zeg !!
Gefeliciteerd Hugo !!

jasper
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Worden er eigenlijk ook nog 'gewoon' scenario's geschreven, zonder dat er meteen een wedstrijd voor uitgeschreven wordt?
Evenzogoed gefeliciteerd natuurlijk.

Wouter
-
- 18568 berichten
- 2957 stemmen
Worden er eigenlijk ook nog 'gewoon' scenario's geschreven, zonder dat er meteen een wedstrijd voor uitgeschreven wordt?
Het leeuwendeel.

EmDee
-
- 7194 berichten
- 1417 stemmen
Ik las t in de krant, gefeliciteerd Hugo!
Drink ik dr ééntje op.

Yak
-
- 4945 berichten
- 827 stemmen
Gaan we nog een reactie van Hugo zelf krijgen?
Maar in elk geval zeker gefeliciteerd.

hugohei
-
- 2149 berichten
- 2347 stemmen
Dank, dank, heel veel dank ! Ik heb vanmiddag de oorkonde ontvangen en een niet onaanzienlijk geldbedrag, en als alles goed gaat komt er een serie Klaasje Zevenster. Dat is bijzonder omdat het verhaal rond 1840 speelt. Kostuum dus, en duur. En omdat het gebaseerd is op een roman van Jacob van Lennep, die destijds erg populair was, maar nu versteend is tot een straat hier en een kade daar... Leuk boek, van 4017 bladzijden.
Bij de televisie gaat vrijwel alles in een soort competitieverband. Wie onlangs mee wilde doen aan de telefilms mocht een idee inzenden, maar had 78 concurrenten. Het kan nog gekker : voor de toekomstige reeks One Night Stand kwamen er 213 synopsissen binnen.
In beide gevallen heb ik meegedaan (en zijn mijn ideeën geaccepteerd) maar erg blij ben ik er toch niet mee. Een beetje competitie kan geen kwaad, maar vaak weet je niet of nauwelijks wat zo'n omroep zoekt, of wie het leest en met welke ogen.
Valt nog veel over te zeggen. Maar nu even niet. Ik barst in elk geval van het werk en het zijn allemaal heel prettige dingen, met leuke regisseurs.

narva77 (crew films)
-
- 12142 berichten
- 6289 stemmen
Dank, dank, heel veel dank ! Ik heb vanmiddag de oorkonde ontvangen en een niet onaanzienlijk geldbedrag, en als alles goed gaat komt er een serie Klaasje Zevenster.
Die serie is er bij mijn weten nooit gekomen (of ik moet iets hebben gemist), dus dan vraag ik me af: wat ging er mis?