Cannes
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Nee, nee, zeker niet lukraak.
Ze delen
1) de hoofdcompetitie
2) een niet al te vrolijke wereldvisie.
Denk dat mensen die niet veel kunnen met deze regisseurs (eigenlijk vooral de eerste twee), zich vooral storen aan hun zogezegde betweterigheid. Maar zo ervaar ik dat zelf helemaal niet. Geen van hen oordeelt over zijn personages/thema's. Ze tonen enkel en plaatsen zichzelf nooit boven hun film.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Ok, maar heb je het nu tegen mij of in het algemeen? Want ik waardeer Haneke dus wel, alleen heb ik dus een slecht voorgevoel wat betreft zijn nieuwste. Wist niet dat Baumbach een niet al te vrolijke wereldvisie had. Hetzelfde geldt voor Sang-soo. Misschien de verkeerde films gezien ...
Östlund is gewoon een zeikerd eerste klas. Zo'n iemand die bij een conducteur gaat zeuren dat de prullenbakken in de trein niet snel genoeg geleegd worden.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
In het algemeen (jou, inbegrepen).
Trouwens, het is niet zozeer dat Hong en Baumbach een sombere wereldvisie hebben (nogal ongelukkige, sterk overdreven uitdrukking van mezelf), maar dat hun films, voor mij althans, steeds doorspekt zijn met ironie, cynisme en het blootleggen van de zwakheden van de mens en zijn relatie tot anderen, het oncomfortabele, het gevangene. En dat geldt eigenlijk voor alle genoemde filmmakers.
Btw, misschien is wat interviews met Ostlund bekijken? Best sympathiek hoor. Absoluut geen zeikerd zoals jij hem beschrijft.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Als je maar niet denkt dat ik The Square ga zien!
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Hehe, kan zelf niet wachten!
Maar de palm mag naar Ramsay.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Netflix en 'Loveless' kapen 70ste editie Cannes - filmfestival.be
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
https://68.media.tumblr.com/2aefb498acc5daef9ea887bd40df9530/tumblr_oqn2cqQAir1u7ghy5o1_1280.jpg De voorspellingen van een aantal mensen uit de filmindustrie van Nederland. Twee ervan zitten op MM.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Die verdeeldheid zeg, behalve bij David & Leen.
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Lmao, dat waren de titels die ik ook voorspelde (gouden palm). Loveless of A Gentle creature om het uit te dunnen. Om hoelaat gaan we de winnaar kennen?
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Ja mijn berichten zijn dus irrelevant. As usual.
Een onverwachte winnaar, maar ik ben er dit keer wel benieuwd naar.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Al word ik van Lanthimos nog enthousiaster.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Wilde de stream gaan kijken maar ben nog aan het nagenieten van de Giro, dus vergeten. Maar Östlund won dus. Ik hoor niet bij de Östlund haters dus bring it on.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Iemand al een compleet distributielijstje?
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Straks Guitar Mongoloid maar is opleggen, om compleet klaar te zijn voor we ons overgeven aan de GOUDEN PALM.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Cinéart:
- FACES PLACES (VISAGES VILLAGES)
- IN THE FADE
- BPM (BEATS PER MINUTE)
- THE DESERT BRIDE
- HAPPY END
- RADIANCE
- RODIN
- GOOD TIME
September Film:
- ISMAEL’S GHOSTS
- APRIL'S DAUGHTER
- THE FLORIDA PROJECT
- I AM NOT A WITCH
- AMANT DOUBLE
Imagine:
- BEFORE WE VANISH
- UNTIL THE BIRDS RETURN
- A GENTLE CREATURE
The Searchers:
- WONDERSTRUCK
- A PRAYER BEFORE DAWN
- WIND RIVER
- YOU WERE NEVER REALLY HERE
Cinemien:
- LOVELESS
- THE SQUARE
Cherry Pickers:
- THE RIDER*
Contact Film:
- JEANNETTE, THE CHILDHOOD OF JOAN OF ARC
Filmfreaks:
- JUPITER'S MOON
- THE KILLING OF A SACRED DEER
UPI:
- AN INCONVENIENT SEQUEL
- THE BEGUILED
- BRIGSBY BEAR
Amstel Film:
- AVA*
Netflix:
- OKJA
- THE MEYEROWITZ STORIES
* = Aangekocht na hem gezien te hebben.
Ik hoop dat de nieuwe Grassadonia + Piazza, Kiarostami, Denis, Bartas, Milott + Murnion, Cantet en Grisebach nog worden opgepikt of te zien zullen zijn op een filmfestival in de Benelux. Het debuut van Balagov moet ook nogal wat zijn maar ik weet niet of ik het aandurf. En de enige Chinese film in Cannes - overigens van een vrouw - ben ik ook nog steeds benieuwd naar.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Volgens mij klopt dat inderdaad allemaal.
Paar aanvullingen daarop:
- Cineart schijnt ook Patti Cakes te hebben gekocht.
- September heeft ook Bloody Milk en Gabriel and the Mountains.
- Cinemien: The Summit (La Cordillera)
- Un Beau Soleil Interieur is voor Benelux gekocht door het Belgische O Brother, maar de Nederlandse partner is nog niet bekend.
Daar komen de komende weken vast nog veel films bij.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ja, Gouden Palm wil niets zeggen, zie Dheepan bijvoorbeeld. Er was geen overtuigde consensus onder de critici; dat zegt ook al veel.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Als je maar niet denkt dat ik The Square ga zien!
Je hebt bij turist niet echt toegelicht waarom je die zo slecht vond, op je kritiek van het plot na. Ga je zege echt onder geen beding zien?
Bedoel je trouwens dat je Østlund privé/in real life als een zeikerd over vindt komen (al dan niet gebaseerd op interviews), of dat je zijn stempel op zijn films zeikerig vindt?
Ik ga hem sowieso wel zien, maar ik heb Turist nog niet eens gekeken. Dat moet eerst. Wel ooit opgezet, maar na tien minuten besloten we toch dat we zin hadden in iets anders.
Onverwachte winnaar trouwens, dat wel.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Je hebt bij turist niet echt toegelicht waarom je die zo slecht vond, op je kritiek van het plot na. Ga je zege echt onder geen beding zien?
Bedoel je trouwens dat je Østlund privé/in real life als een zeikerd over vindt komen (al dan niet gebaseerd op interviews), of dat je zijn stempel op zijn films zeikerig vindt?
Ik ga hem sowieso wel zien, maar ik heb Turist nog niet eens gekeken. Dat moet eerst. Wel ooit opgezet, maar na tien minuten besloten we toch dat we zin hadden in iets anders.
Onverwachte winnaar trouwens, dat wel.
Die opmerking van de trein maak ik trouwens niet voor niets. Er zit namelijk een treinscène in één van zijn films die zo lang en zo strontvervelend is uitgerekt dat ik niet anders kan concluderen dat hijzelf ook zo is. En dat zeg ik ook op basis van zijn inleiding en Q&A bij De Ofrivilliga. Cinerama 01 - derde rij van voren - waar de film ook nog eens verkeerd werd ingezet. Het kader was omgedraaid!