- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Pathé Pac filmfestival
Pathé Pac filmfestival
Timtim
-
- 98 berichten
- 299 stemmen
ik hoopte als verrassingsfilm heel erg op The Master, maar gezien het tijdrooster en de uitstel van verschijning in nederland zal dat hem wel niet worden. Volgens die theorie zou Beast of the southern wild ook afvallen want die is te kort.
ik denk dus ook Argo of Looper, ik hoop heel erg op die laatste, maar vrees dat die film teveel naar een blockbuster neigt voor een 'pac festival'
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Ik ga ook voor Argo, duurt 2 uur.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
ik vind het verder een prima line-up , mits argo of looper te zien zijn. dit lijken me beide toppers.
Amour lijkt me erg goed,
Perks of being a wallflower hoor k ook veel goede dingen over
Jagten, ja ze hebben altijd wel een scandinavische film de laatste tijd en het onderwerp lijkt intressant en Mikkelsen zal wel goed zijn.
Lawless, lijkt me wel cool. geen topper maar gewoon oke.
tessav1
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
De verassingsfilm was Trouble with the Curve. Voorspelbare hollywoodfilm, vond hem er niet tussen passen. Was ook duidelijk de slechtste van de vijf. Dan ga je toch denken dat ze 'm daarom als verassingsfilm ertussen hebben gezet. Toen na de film werd gevraagd wat de zaal er van vond, klonk er ook een teleurgesteld geluid uit de zaal.
De andere films allemaal zeer goed. Amour was erg mooi en ik denk voor mensen die geen ervaring met het onderwerp hebben (zware beroertes) zeker eeen eye opener.
The perks of being a wallflower was erg mijn ding, ik houd altijd van de betere coming of age films, deze stelde niet teleur.
Jagten was zeer intens. Prachtig gespeeld en bracht bij mij de nodige traantjes. Aanrader!
Lawless had ik niet zoveel van verwacht, en hoewel niet zo goed als de eerste drie, zeker een goede film. Humor, sfeer, actie, muziek, het was een compleet plaatje.
Knisper
-
- 12992 berichten
- 1250 stemmen
Opvallend dat de bezoekers aan het Pathe Pac Filmfestival toch grotendeels niets met Amour (2012) kunnen. Pathe en filmfestival blijft qua naam toch iets als de Ako Literatuurprijs.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Trouble With The Curve als verrassingsfilm, voel je je dan genaaid na al dat gefilosofeer over een potentiële topper.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 3924 stemmen
Ja, was nogal een grote deceptie. In tijden niet zo'n kut clichéfilm gezien. Echt elke minuut was te voorspellen. En dan ook nog eens de positieve reacties van het Pathé-publiek na die film
Nou ja, ik heb 4 goede films gezien, waarvan ik Perks nog wil herzien. (eerst 't boek lezen)
1. Amour 7,8/4,0*
2. Jagten 7,6/4,0*
3. Lawless 7,2/4,0*
4. Perks of Being a Wallflower 6,8/3,5* (had echt fantastisch kunnen zijn als ze het hadden aangepakt als een nostalgische trip als Almost Famous of een soort slacker iets als Linklater of Smith)
5. Trouble with the Curve 2,0/1,0 *
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
inderdaad, trouble with the curve was alsof je de catcher bent achter die jongen die die curvebal mist en hem op je hoofd krijgt. Grrrr. om in Clint eastwood style te blijven
Perks of Being a Wallflower vond ik echt een goede/zeer goede film, Lawless en Jagten waren ook goed en Amour was wel een pareltje. qua kwaliteit, acteerwerk en onderwerp. ik vondt alleen dat het zelfs voor een film als deze iets te langzaam en saai werd neergezet.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Opvallend dat de bezoekers aan het Pathe Pac Filmfestival toch grotendeels niets met Amour (2012) kunnen. Pathe en filmfestival blijft qua naam toch iets als de Ako Literatuurprijs.
Viel mij ook op ja. Men vond het deprimerend en langdradig, terwijl het juist een heel mooie, ontroerende film is. Je kon merken dat de gemiddelde PAC-bezoekers nauwelijks ervaring heeft met het werk van Haneke, anders hadden ze wel geweten wat voor film ze voorgeschoteld kregen. Het meest belachelijke vond ik nog, dat nota bene de slechtste film van de avond (de verrassingsfilm) het hardste applaus kreeg... In Tuschinski althans (had juist daar wat anders verwacht...)
Overigens voldeed de rest van de line-up absoluut aan de verwachtingen.
Mijn toplijst:
Jagten 4,0
Amour 4,0
Perks of Being a Wallflower 3,5 (een ruime!)
Lawless 3,5 (een krappe)
Trouble with the Curve 2,5
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Wat een ontdekking is die Ezra Miller trouwens! Hij was al goed in We Need to Talk about Kevin, maar in Perks vond ik hem echt geweldig!
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
inderdaad bij ons bij Pathé de kuip was dat precies hetzelfde, ik voelde alleen dat dit sarcasme moest zijn richting Pathé/ ik hoopte dit.
Btw. Logan Lerman is in Perks ook een ontdekking, speelt enorm goed.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 3924 stemmen
Ezra was geweldig inderdaad. Precies een rol zoals hij in het echt ook is. (gewoon een rare queer, in zijn eigen woorden) Was idd in WNtTaK sterk, maar hier zette hij echt een leuke rol neer. Geen briljante acteerprestatie verder, maar hij heeft gewoon een zeer fijne uitstraling + charisma.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3853 stemmen
Kost WNtTaK nou echt minder moeite dan We Need to Talk About Kevin?
Timtim
-
- 98 berichten
- 299 stemmen
ik had die reacties op Trouble with the Curve hier al verwacht, snap niet zo goed waarom pathe dit als een 'gegarandeerde top-voorpremière' bestempelde, past zoals al eerder gezegd totaal niet bij de rest van de line-up. Verrassing was het zeker.
Ik vond amour een beetje tegenvallen, verwachtte misschien teveel van dit drama. Ik kan altijd erg genieten van het werk van haneke, maar dit onderwerp greep me niet helemaal. Het leek in mijn ogen allemaal net wat kalmer aan te doen dan de rest van zijn werk en voelde juist een beetje afstand van de personages. Het acteerwerk was wel weer heerlijk om te zien, daar houdt haneke altijd wel lekker veel ruimte voor over. Perks verraste me, was een slimme en charmante film. goed acteerwerk, op Emma Watson na, die vond ik nou niet echt opvallen, maar komt ook omdat Lerman en Miller de show stalen.
Jagten was voor mij de topper van de avond, vinterberg is dan ook een van mijn favoriete regisseurs. Vanaf begin tot het eind heb ik met uiterste interesse naar deze film gekeken. Lawless verraste me op een positieve wijze, bleek een film met aardig wat soul te zijn. Acteurs zette geweldige personages neer en er was zelfs te merken dat Shia ook wat volwassener wordt als acteur. De humor kon ik ook erg waarderen.
en tja trouble with the curve, had het idee of het publiek in groningen deze film wel erg kon waarderen, maar het was voorspelbare Hollywood meuk. Clint Eastwood deed zijn chagerijnige oude man routine en samen met wat quasi romantische honkbalwijsheden en een vleugje drama had deze film weinig om het lijf. Amy adams was nog wel leuk om naar te kijken.
Jagten (8.0)
Perks of Being a Wallflower (7.6)
Amour (7,2)
Lawless (7.1)
Trouble with the curve (5.5)
korenbloem02
-
- 697 berichten
- 1763 stemmen
Op zich wel 4 leuk gekozen films. Zoals iedereen al aangeeft was de verassingsfilm een grote 'verassing '. Wat een deceptie en begrijp niet wat deze film er tussen deed, maar misschien paste dit gewoon beter bij het budget van Pathe.
Mijn lijst:
1) Amour 7,4 (Een prachtig geschoten en realistisch verhaal. En wat een chemie tussen de 2 hoofdrol spelers!!!)
2) Jagten 7,3 (Ook een prachtig verhaal en zenuwslopende spanning van onrecht. Een dikke aanrader, was dit een amerikaanse film geweest dan was dit waarschijnlijk DE film van het jaar geworden, voor de amerikaanse critici)
3) Lawless 6,5 (erg vermakelijke misdaad!)'
4) Perks of Being a Wallflower (5.8 - 6.3) (geen slechte film, zeker niet. Maar laten we dit nu niet intellectueler maken dan nodig . Een verhaal met de ingrediënten tot een cult klassieker eerste klas. Maar helaas. te veel nadruk in de film op het highschool liefdes drama, met de voorspelbare plot-twist's. Ezra was geweldig! Ga het boek zeker eens lezen!
5) Trouble with the Curve (gewoon zonde van de keuze!!!!)
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3853 stemmen
Jullie zijn wel erg precies. Vanwaar die exacte cijfers( 7,1 - 7,3 etc.)?
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Het was voor de Pathé in Maastricht de eerste keer dat ze meededen met de 'rest' van het land en voor mij de eerste keer dat ik een Pac Filmfestival bijwoonde. Qua Filmfestival was er totaal geen sfeer of interesse wat resulteerde in een akelig lege bioscoopzaal. Gemiste kans!
Dit kwam zoals verwacht uit:
Erg mooie line-up maar ik vermoed dat je me na Amour én Jagten kunt afvoeren. Zoveel leed kan een mens niet verdragen.
01. Amour (****½)
02. The Perks of Being a Wallflower (****)
03. Jagten (****½)
04. Trouble with the Curve (**½)
05. Lawless (****)
Nou mag ik hopen dat Trouble with the Curve niet Clinton Eastwood zwanenzwang wordt op het gebied van acteren. Compleet misplaatste film waar van alles en nog wat verkeerd aan was maar desalniettemin een welkome verrassing op de eerdere loodzware films. Kon er af en toe wel om lachen.
Snap trouwens niet waarom Lawless van John Hillcoat zo lauw is ontvangen in Cannes. Vond vooral de aankleding en de omgeving - lijkt zo uit de game Red Dead Redemption te komen - erg sterk. En met een cast als Tom Hardy, Guy Pearce, Jessica Chastain en Gary Oldman was het een genot om naar dit acteursensemble te kijken in een western setting.
Oh, en in drie van de vijf films draait een deel van het plot rondom volwassen mannen / vrouwen die zich 'aangetrokken' voelen tot kinderen. En of dat al dan niet waar is laat ik voor nu in het midden!
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ezra was geweldig inderdaad. Precies een rol zoals hij in het echt ook is. (gewoon een rare queer, in zijn eigen woorden) Was idd in WNtTaK sterk, maar hier zette hij echt een leuke rol neer. Geen briljante acteerprestatie verder, maar hij heeft gewoon een zeer fijne uitstraling + charisma.
Blij dat je het met me eens bent. Nee, misschien was de rol verder niet bijzonder, maar hij maakte er wel echt iets leuks van. Ik ben heel benieuwd wat die jongen nog meer in zijn mars heeft. Logan Lerman was ook erg goed trouwens, maar meer ingetogen dan powerhouse Ezra!
JP
-
- 621 berichten
- 262 stemmen
Pfffffffff, kijk je naar allerlei moois uit, wordt je opgezadeld met een draak als Trouble with the Curve. Wat een vermoeiende, zoetsappige, voorspelbare cliché film.
Onbegrijpelijke keus. Voor mij een klein smetje op een verder fijne dag!
j_u_u_l
-
- 177 berichten
- 1566 stemmen
Weet iemand al de datum en de films van het 8e pac filmfestival??? Zat 7 oktober in Turkije dus heb laatste festival moeten missen sniksnik met zulke goede films. Ik heb vandaag alsnog Jagten gezien, bril-jant! Ik kan niet wachten of het volgende event, hopelijk weer met top films...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Datum niet maar zal wel zo begin februari worden.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik hoop op eind januari, dan ben ik hopelijk nog een beetje mobiel (tegen die tijd ben ik 36 wk zwanger...)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
IFFR is dan in volle gang, reken daar maar niet op.
j_u_u_l
-
- 177 berichten
- 1566 stemmen
Is sinds de start al begin februari geloof ik. Het zal aankomend jaar wel op 10 februari zijn. Maar ik wil weten welke fillummmmmms! Aaaargh
MarPet
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
En toen was het alweer bijna halverwege januari ... Zo benieuwd wanneer het volgende festival nu echt is en inderdaad welke films er gedraaid gaan worden ....
j_u_u_l
-
- 177 berichten
- 1566 stemmen
Vorig jaar kreeg ik de email van Pathe op 11 januari. Pathe. schiet op willen jullie!!!
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Ik geloof dat het dit jaar iets later wordt.. Maart
j_u_u_l
-
- 177 berichten
- 1566 stemmen
Ik geloof dat het dit jaar iets later wordt.. Maart
Hoe kom je aan die info?
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Twitter van Pathe tijdje terug.