• 155.418 films
  • 9.296 series
  • 27.654 seizoenen
  • 604.241 acteurs
  • 346.322 gebruikers
  • 8.760.718 stemmen

Monty Python Live at the Hollywood Bowl (1982)

zoeken in:

Drs. DAJA

• 4331 berichten
  • 4413 stemmen

Overigens.

Sinds wanneer zijn live optredens toe gestaan op deze site?

Ik bedoel het is gewoon een live optreden van allemaal sketchjes.

Kunnen we nu dus ook verfilmde toneelstukken en cabaret opnames toevoegen?

Of bijvoorbeeld The Who die "Tommy" live speelt met gastartiesten die allemaal een theatraale rol vervullen...

Of Pink Floyd's The Wall live in Earls Court '80.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Volgens de Wiki zijn verboden: Concertregistraties. Echter, het is in deze gevallen niet altijd duidelijk of een film een concertregistratie betreft, of als documentaire kan worden gezien.

Bij twijfel geldt een reguliere bioscooproulatie (dus geen eenmalige en/of besloten vertoning) als doorslaggevend criterium voor toevoegbaarheid.

Bij twijfelgevallen geldt een reguliere bioscooproulatie dus.

mirjo 2

• 276 berichten
  • 3484 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Overigens.

Sinds wanneer zijn live optredens toe gestaan op deze site?

Volgens mij staan er toch wel meer live registraties op deze site? Woodstock? Hartstikke live en zo zullen er nog wel 'n paar zijn.

In het geval Monty Python: gelukkig maar.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Vandaag gekregen op DVD.

Wat een waanzinnige show van Monty Python. Ik herinner mij deze voorstelling van jaren (!) geleden toen ik hem voor het eerst op vhs had gehuurd.

Wat deze show zo fantastisch maakt is dat het van alle, mijns inziens, beste sketches van de Python Crew deze samenvat tot één live optreden die werkelijk heel geraffineerd in elkaar is gezet.

Llive optredens op het podium afgewisseld met memorabele optredens tussen het publiek.

Mijn 'all time favorite' betreft de sketch waar diverse welgestelde zakenlieden elkaar keer op keer overtreffen met betrekking tot hun jeugd; hoe moeilijk deze wel niet was.

Het is niet overdreven als ik stel dat ik nog steeds de slappe lach krijg bij het zien van die scène.

Monty Python Live at the Hollywood Bowl betreft voor mij niet alleen jeugdsentiment maar de sketches zijn tijdloos. En tijdloos is wat Monty Python mede zo briljant maakt.

Bij het woord "ALBATROS!!" schiet ik al in de lach.

Ongeëvenaarde droge Britse humor verdiend dan ook een goede 4.5* waardering.

Bij deze.

thomzi50

• 1958 berichten
  • 2317 stemmen

Ik sluit me erbij aan dat Monty Python briljante sketches heeft, maar er zitten ook altijd wat rotte appels tussen. Dat is bij deze liveshow minder dan bij de serie (al waren ze er nog wel: bv. die liedjes), maar hier was weer een flink nadeel: het publiek. Het begon al te gillen zodra één iemand een stap op het podium zetten en leek elk woord geweldig te vinden. Leuk, die bewondering, maar wat te prominent en ietwat ergerlijk. Niettemin is Monty Python Live wel een erg sterke show met veelal meesterlijke sketches.

Gish

• 1323 berichten
  • 6306 stemmen

Albatrosses !! Lovely Albatrosses.

wwelover

• 2532 berichten
  • 3349 stemmen

Echt super. Monty Python is zoiets prachtigs. Ik zie mijn vader niet vaak lachen om films/tv. Maar hij lach vlak:D

5*

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Tja, met film heeft dit totaal niets te maken. Ik heb al nooit begrepen waarom concertregistraties op de site mochten en Monty Python Live at the Hollywood Bowl beantwoord die vraag niet. Camera richten op het podium en dat is de gehele film. Niets filmisch aan in mijn ogen. Aanvankelijk wilde ik dan ook maar 3,5* geven omdat ik dit moeilijk tussen de topfilms kan zetten, simpelweg omdat het geen film is. Maar ik moet gewoon wel 4* geven. De humor is gewoon te goed voor een lagere score. Het is wat minder lui dan And Now for Something Completely Different gelukkig, wat achteraf niet meer was dan een compilatie van de tv-serie, waarin de sketches ook nog eens verkort werden. Het live-effect voegt daaraan wat toe en de nieuwe sketches zijn vaak briljant. Het leuktste vond ik die met Michelangelo die zijn creatieve vrijheid op de loop liet op Het Laatste Avondmaal.

Het bleek trouwens dat ik deze voorstelling al kende. Volgens mij was dit zelfs mijn kennismaking met Monty Python (al kan dat ook Life of Brian geweest). Tijdens het kijken van de serie zat ik te wachten op een aantal sketches die ik kende, maar ik uiteindelijk niet tegenkwam. Die komen dus uit dit optreden.

Vooral onmisbaar voor Pythonfans.

Zinema (crew films)

• 10059 berichten
  • 6789 stemmen

Deze live-registratie is bij vlagen zeer vermakelijk maar helaas is het niveau niet continue sterk. De albatros van Cleese ten spijt. Redelijk.

PS Als dit mag op MM (geheel terecht overigens) waarom dan geen Raw en Delirious van Murphy?

MaxiJazz

• 229 berichten
  • 787 stemmen

Die filosofen blijf ik geweldig vinden.EUREKA!

stephan73

• 6198 berichten
  • 13741 stemmen

Zinema schreef:

PS Als dit mag op MM (geheel terecht overigens) waarom dan geen Raw en Delirious van Murphy?

Officieel mogen dit soort live optredens niet op de site, dus nu zou deze live registratie ook niet meer op MM mogen, maar in 2002 waren de regels anders. Vandaar dat deze er wel op staat en Raw en Delirious niet.

AddictedToMovies

• 1780 berichten
  • 0 stemmen

Geweldige live show van het MP-team!

ruuddirckx

• 2 berichten
  • 38 stemmen

The One Ring schreef:

Hij moet hier al op dvd zijn, maar ik kom 'm ook nergens tegen

Ik heb hem origineel thuis liggen. Hij zat bij de Monty Python insanity pack die ik een paar maanden geleden bij de mediamarkt in eindhoven heb gekocht voor 16 euro. Er zaten nog 2 films bij namelijk the holy grail en life of brian

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dank je, maar ik heb hem intussen al lang en breed op dvd en bekeken. Toen ik dat bericht schreef was de dvd echter nog niet beschikbaar.

AddictedToMovies

• 1780 berichten
  • 0 stemmen

Hm, waarom kon ie niet gewoon als film blijven staan?

thunderball

• 5592 berichten
  • 1341 stemmen

stephan73 schreef:

(quote)

Officieel mogen dit soort live optredens niet op de site, dus nu zou deze live registratie ook niet meer op MM mogen, maar in 2002 waren de regels anders. Vandaar dat deze er wel op staat en Raw en Delirious niet.

Vreemd, want wanneer het gewoon op film geschoten is en ook voor de bioscoop is bedoeld, is het een film. De inhoud doet er dan niet toe.

Vreemder is het dat TV series, die ook echt alleen voor TV gemaakt en daar op uitgezonden zijn, zoals bv North and South, WEL ook op de site staan en iedereen schijnt dit normaal te vinden. Niemand die me dat tot nu toe heeft kunnen uitleggen.

Aazhyd

• 617 berichten
  • 290 stemmen

Net in de opruiming gekocht. Wist niet eens dat-ie op DVD uit was. Echt geweldige video met veel bekende sketchjes en een paar leuke geintjes om het publiek te naaien. Leukste waren wel de Australische professoren (Bruce, Bruce en Bruce). De enige twee stukjes die niet zo leuk waren, waren die zonder echte Pythons erin.

Albatros!

4,5 sterren.

Cassevis

• 54 berichten
  • 0 stemmen

Zeker wel de grappiste beelden van die gasten.

rep_robert

• 27117 berichten
  • 3751 stemmen

Verrassend grappig. Vooral de Silly Olympia, Philosophy Football, het mank loop kantoortje, het ruzie zoek kantoortje en de drie opscheppende heren over hoe kut hun leven was tijdens hun jeugd zijn uitschieters!

Beertje45

• 811 berichten
  • 512 stemmen

i am a lumberjack!

mirjo 2

• 276 berichten
  • 3484 stemmen

stephan73 schreef:

(quote)

Voortschrijdend inzicht? Deze is inmiddels -helaas- verwijderd van MM. Tijd om dan één lijn te trekken en ook andere live registraties te verwijderen. Zoals bijv Pink Floyd live in Pompeij, Björk Biophilia, INXS live in Wembley of the Cure-live in Hyde Park.

Consequent zijn!!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.