menu

Film / Overige films / Palm 13 (2005)

zoeken in:
Hallo mensen,
Heb een tijdje geleden de wat aparte film "Psalm 13" online gezet. Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
Hij is legaal (!) neer te halen via ThePirateBay.org.
Hieronder een korte omschrijving:
(The ultimate in campy surreallisme:This actionmovie gives true hommage to 70's B-movies and german dubbed film nostalgia.

Two brothers, Marcus and Lucas meet up after not having seen each other in 7 years. They plan a robbery, wich goes totally wrong. In the events that follow everyone wants the money, and they start of killing each other and everyone around them. Meanwhile there are plenty of intermezzo's to leave the story for a short moment and rethink what just happened...)

Vier mensen plegen een overval die volledig uit de hand loopt als er doden bij vallen. De overvallers beginnen elkaar onderling ook naar het leven te staan en worden tot overmaat van ramp ook nog eens achtervolgd door een zwaar bewapende politiemacht.

Regie: Rob Camies

Cultfilm uit 2005, veelal opgenomen in stad en provincie Groningen. Voornamelijk onbekende acteurs. Quentin Tarantino meets Monthy Python en dan in een lowbudget productie. In ieder geval met heel, heel veel liefde gemaakt.
Camies maakte met deze fim een ode aan zijn jeugd. Een tijd waarin je 5 tv-zenders had. De beste films waren op de Duitse tv en je wist niet beter of Bud Spencer en James Bond waren Duitsers.
De film is dan ook vanuit oorspronkelijk Nederlands nagesynchroniseerd en vervolgens weer ondertiteld in het Nederlands. Je moet er maar opkomen.
[EDIT moderator: downloadlink verwijderd]

Er zijn nogal wat harde scenes, rare scenes en vreemde muziek. Je kunt hem gerust verschrikkelijk goed noemen, maar ook heel slecht. In ieder geval een film die je niet zult vergeten, en dat is sowieso bijzonder in deze tijd van peperdure nietszeggende standaardproducties.

Kijkadvies: laat en onder invloed
oh ja, met een hilarische cameo van Bert Visscher

Niemand die hier wat van wil zeggen? Jammer!
Kom op dl hem en vertel!

Ik krijg alleen maar een bestandje van 16k. Geen idee wat ik er mee moet. Ik zoek wel een keer een gewone dvd.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:11 uur

geplaatst: vandaag om 07:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.