• 12.674 nieuwsartikelen
  • 167.957 films
  • 10.904 series
  • 31.283 seizoenen
  • 626.331 acteurs
  • 195.673 gebruikers
  • 9.159.973 stemmen

BUS 159 (2007)

zoeken in:

Hannibal

• 9159 berichten
  • 3107 stemmen

Deze film is een productie die gemaakt is in Drenthe met steun van de gemeente Borger Odoorn.

De makers, Alex Wuijts en Tim Verheul zijn met deze film als proef, toegelaten tot de Filmacademie te Amsterdam, voor de richting Camera en Productie.

Wij hebben deze film gisteravond vertoond op het grootste scherm van Utopolis Emmen in het bijzijn van Tim, zijn vader Tom Verheul, andere familieleden, de acteurs, genodigden en onze 'normale' filmhuisgasten.

BUS 159 is ook genomineerd voor een prijs bij het Nederlands Online Filmfestival 2007.

Hier kan de film een jury en publieksprijs winnen.

De publieksprijs wordt uitgereikt aan de hand van de stemmen op de site van het festival. http://www.noff.nl

Ik had de film al op DVD gezien, maar gisteren dus ook op het grote scherm, en moet zeggen dat hij de tweede keer een erg goede indruk op mij heeft gemaakt.

Ik verzoek jullie de film te bekijken en commentaar te geven. Wat vind je minder goed aan de film, of wat vond je juist wel erg goed. Ik zal Tim Verheul per Email op de hoogte stellen van het bestaan van dit topic.

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Gewoon even uit nieuwsgierigheid; waarom zie ik zijn naam nergens staan op die pagina?

Hannibal

• 9159 berichten
  • 3107 stemmen

Ik was tot op heden ook in de veronderstelling dat hij de regisseur was van de film, maar zoals je in de aftiteling kunt zien staat zijn naam bij: "idee en ontwikkeling".

Ik zal hem verzoeken een account te openen op MovieMeter zodat hij kan reageren op deze vraag, ik weet het eigenlijk ook niet.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Gezien, aardige film!

Sterk plot, verrassend einde!

Drs. DAJA

• 4352 berichten
  • 4512 stemmen

Erg goede korte film!

Een heel erg interresant plot!

De sfeer is ook erg goed, heel rustig en mysterieus!

Op het goede moment van de dag gefilmd! want het licht valt perfect op de gezichten van de acteurs!

Mag ik trouwens weten waarmee je het geluid hebt opgenomen? dat klonk wel erg goed voor een film van amateurs!

morefun

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Dag mensen hierbij Tim Verheul de maker van de Film Bus 159.

Kleine note bij het bekijken van de film: op dit moment staat de film nog niet onder mijn naam vermeld plus het beeld formaat klopt nog niet hellemaal ik heb de makers van de site op de hoogte gesteld maar dit duurt even want ze hebben het erg druk met het organiseren van het NFF(Nederlands Film Festival)

Het beste is het om hem op Full Screen te bekijken: Dubbel click op het beeld.

antwoord op de vragen:

Hannibal: De regiseuze is Leyla Everears zij studeert dit jaar af aan de film academie: Regie Fictie. Zij heeft ons geholpen met het maken van het filmpje. Maar is erg druk op dit moment met andere dingen daarom was zij niet aanwezig. Bij het NOFF hechten ze meer waarden aan de crew zoals die op de aftiteling staat. Bij ons waren Alex en Ik de initiatiefnemers daarom dat je ons vooral op de premieres heb kunnen zien.

Dragje: Bedankt voor je compliment. Ik zal het overdragen aan de Scenario schrijfster: Beri Shalmashi, Scenario student op de film academie.

Drs. DAJA: We hebben het opgenomen op 20 en 21 januarie van dit jaar was het weekend na de storm en we hadden er een hard hoofd in dat het allemaal ging lukken. We hebben eerst de scene's met de bus gedraaid en later (toen het opklaarde) de rest. Het geluid hebben we met een sennheiser mic en boom opgenomen met windkap: direct op de camera: Sony Z1, formaat DVCAM. Zoals boven genoemd was het erg winderig. Maar een bevriende geluidsman heeft een dag in de geluidsmontage gezeten om het op te fijzelen met geluidjes uit bestanden.

Bedankt voor jullie vragen, Vragen staat vrij.

Veel kijkplezier,

Tim Verheul

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Heel mooie film, absoluut. De dialogen zijn ongelooflijk rustig, dat vind ik altijd aangenaam, en het draagt enorm bij tot het mysterie dat rond de film hangt. Als je hem de tweede keer ziet blijkt het allemaal wat banaal, dat is spijtig, maar de eerste keer ben je toch even van de wijs op het einde. Ik zal doen alsof ik hem maar één keer gezien heb, dan krijgt hij zonder problemen 4* .

morefun

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Merci bien, Freud.

Drs. DAJA

• 4352 berichten
  • 4512 stemmen

morefun schreef:

Drs. DAJA: We hebben het opgenomen op 20 en 21 januarie van dit jaar was het weekend na de storm en we hadden er een hard hoofd in dat het allemaal ging lukken. We hebben eerst de scene's met de bus gedraaid en later (toen het opklaarde) de rest. Het geluid hebben we met een sennheiser mic en boom opgenomen met windkap: direct op de camera: Sony Z1, formaat DVCAM. Zoals boven genoemd was het erg winderig. Maar een bevriende geluidsman heeft een dag in de geluidsmontage gezeten om het op te fijzelen met geluidjes uit bestanden.

Goede keus om een Sennheiser te gebruiken! zelf gebruik ik graag een "Shure".

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Freud schreef:

Heel mooie film, absoluut. De dialogen zijn ongelooflijk rustig, dat vind ik altijd aangenaam, en het draagt enorm bij tot het mysterie dat rond de film hangt. Als je hem de tweede keer ziet blijkt het allemaal wat banaal, dat is spijtig, maar de eerste keer ben je toch even van de wijs op het einde. Ik zal doen alsof ik hem maar één keer gezien heb, dan krijgt hij zonder problemen 4* .

Sluit ik me bij aan. Goed omschreven oordeel ook! Deze korte film hield mijn aandacht in ieder geval vast vanaf het begin tot het einde. Ik vindt dat eigenlijk het grootste compliment dat je kan maken omdat het ongelofelijk moeilijk is om dat voor elkaar te krijgen.

En fair is fair, dit betreft een korte film en dan is het vasthouden van iemand zijn of haar aandacht en daarbij nog te slagen om inhoudelijk een sterk plot goed in beeld te brengen een bijzondere prestatie te noemen.

Nadeel, die bestaat helaas ook dat het filmpje inderdaad na één keer de magie wel verloren heeft. Maar ach, laten we wel zijn, de eerste indruk, mijn mening, is toch serieus het belangrijkste en voor deze korte film ook meer relevant.

@Morefun

geen dank hoor, ik vind dit oprecht een knappe prestatie. En dat mag dan ook weleens geschreven worden. Meestal uit ik kritiek en niet zo'n klein beetje ook

De positieve chemie tussen de filmmaker en scenario schrijfster is in het resultaat goed te zien. M.a.w. iets voor u om op te letten, mijn mening, deze stijl ligt u goed!

morefun

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Mensen kleine weiziging op de site www.noff.nl

hier kan je namelijk vanaf september 2007 pas stemmen op bus 159.

Dit is dus een kleine weiziging op voorgaande berichten.

Vergeet dus niet te stemmen. Ik mag je keuze niet beinvloeden maar als je bedenkt dat de een groot gedeelte van de andere korte films gemaakt zijn voor een bedrag van rond de 40.000 euro en de mijn voor een schamele 1000 dan vind ik het toch een stuk betere prestatie.

Maar dat is aan jullie. Dus vergeet niet te stemmen!! www.noff.nl

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.