• 13.362 nieuwsartikelen
  • 170.558 films
  • 11.232 series
  • 32.044 seizoenen
  • 632.488 acteurs
  • 196.626 gebruikers
  • 9.197.133 stemmen

Stand-up films

zoeken in:

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Waarom zijn er eigenlijk geen stand-up comedy films op MM? Ik heb vanavond Sarah Silverman: Jesus is Magic (voor het meeste deel stand-up, maar ook andere vignettes) gezien in de bioscoop, en toen ik wou stemmen realizeerde ik dat er helemaal geen stand-up films op MM staan. Zelfs The Original Kings of Comedy, geregisseerd door Spike Lee, kon ik niet vinden, en de klassiekers van Richard Pryor ook niet. Ook geen Eddie Murphy: Raw. Deze films waren niet voor tv of video gemaakt maar voor vertoning in de bioscoop.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

"Concertregistraties." zijn niet toegestaan. En dan maakt het niet uit voor welk "publiek" ze gemaakt zijn.

http://wiki.moviemeter.nl/i...

Wouter

• 18696 berichten
  • 3045 stemmen

Woodstock mag trouwens dan weer wel, net als Stop Making Sense. Hoe zit dat dan? Waarom mogen die wel en Sign 'o' the Times (ook een bioscoopfilm) niet?

Ik vind het belachelijk. Bioscoopfilms als Raw en Richard Pryor, Here and Now horen op deze site.

Vind het raar dat bepaalde televisieseries er wel op mogen en sommige bioscoopfilms niet.

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

streeter schreef:

Waarom zijn er eigenlijk geen stand-up comedy films op MM?

Misschien wordt hier wel een Oscar-achtig concept gebruikt waarin Comedy zwaar ondergewaardeerd wordt. Anders zou ik ook geen reden kunnen bedenken...

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Wouter schreef:

Ik vind het belachelijk. Bioscoopfilms als Raw en Richard Pryor, Here and Now horen op deze site.

Vind het raar dat bepaalde televisieseries er wel op mogen en sommige bioscoopfilms niet.

Het is makkelijk voor dit uit de hand te lopen, met honderden HBO en Comedy Central stand-up specials, en video/DVDs van comedy EN muziek concerten/tours. Ik vind dat die er duidelijk niet op horen (een uitzondering naar mijn mening zou Eddie Murphy: Delirious zijn, aangezien het cultureele impact... maar dat is alleen mijn mening). Maar films als Bill Cosby: Himself, Sarah Silverman: Jesus is Magic, The Blue Collar Comedy Tour - films die miljoenen in de bioscoop hebben verdient - horen zeker op MM. Helemaal als een TV variety special als The Star Wars Holiday Special erop zit.

Ik hoop dat Jordy er nog een keer over na kan denken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.