menu

Overig / Algemeen / Visual Snow en Floaters

zoeken in:
Hallo iedereen.
Dit is een echte off topic maar ik wil graag iets kwijt.
Ik heb jaren gezocht naar wat er toch mis was met mijn ogen. Ik zag allemaal puntjes zoals bij een sneeuwbeeld op tv. vooral snachts zijn ze ontzettend duidelijk.
Ook had ik last van een moeilijk uit te leggen, maar toch redelijk bekend fenomeen.

Als eerste:
De puntjes (erg veel putnjes) word als Visual Snow of Oogruis beschreven. (wikipedia)
Hier heb ik nooit last van gehad maar ja... als je er eenmaal op let. Het andere ding zijn floaters. Ik heb er meerderen. Het zijn een soort troebels, doorzichtige dingen die je langs ziet vliegen. Rare vormen hebben ze en als je naar ze kijkt vliegen ze naar de andere kant van je ooglens zodat je ze niet kan zien.

Als iemand hier ook maar enig overeenkomst in ziet of weet dat ie er last van heeft deel dat dan plz op dit Topic want ik zoek mensen die hier ook last van hebben om mee te praten!

Plaatje dat het aardig uitbeeld:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/2d/Visualsnow-80.jpg/607px-Visualsnow-80.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Hallo jumpstylemovie

Ik heb dit ook, precies zoals je omschrijft. Bij mij begon het eigenlijk met de troebelingen. Eerst heb ik me hier erg druk om gemaakt, inmiddels ben ik eraan gewend geraakt. Soms speel ik er een beetje mee door mijn ogen snel heen en weer te bewegen. Dan schieten ze van links naar rechts etc.

Later pas kwam ook het visual snow effect, en dit vind ik veel irritanter! Merkte het eerst alleen bij een heldere lucht of bij een witte muur, maar nu ook in het donker word het lastiger om goed te zien.

Ik kan nog wel gewoon scherp zien enzo, het is alleen 's avonds dat ik me er echt aan ga ergeren. Heb jij ook last van nabeelden? Dus dat je ergens een tijdje naar kijkt en als je vervolgens ergens anders heen kijkt dat je het voorwerp waar je naar zat te staren nog even in negatief ziet? Een beetje zoals een lamp die nog een tijdje zichtbaar is maar dan iets erger zeg maar.

ps. ben er ook pas sinds kort achter dat dit een benaming heeft, en je moet misschien hier eens een kijkje nemen!!

http://www.dokter.nl/index....

Je staat er versteld van hoeveel mensen dit kennelijk hebben!!

Groeten Bas

Nabeelden lijken mij niet meer dan normaal, daar zal iedereen 'last' van hebben. Na een overdosis licht op dezelfde netvliescellen moeten ze daarna weer even bijstellen, om het zo te noemen.
Floaters heb ik ook wel eens last van, vooral als ik moe ben. Misschien is dat het misvuren van zenuwcellen vanwege de vermoeidheid of het uitdrogen van het hoornvlies op bepaalde plaatsen. Ik let er niet zo veel op in elk geval.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=FfzVOx2uNQk

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ja, nabeelden heb ik ook wel maar niet meer dan normaal geloof ik.

@Riesma, toevallig heb ik die episode laatst nog gezien en ik moest er wel om lachen omdat ik die dag nog dit Topic had aangemaakt

@Eh...Buuh

Ja, die link had ik ook gezien maar daar gaat het vooral om drugs-gevallen.

Bart Simpson
Wie weet is er iets mis met onze ogen en niet met die van jouw jumpstylemovie
Misschien ben jij een van de gevallen die de wereld ziet zoals hij écht is en zien wij met onze ''normale ogen'' de wereld anders. Je weet maar nooit

Maar ja, niet druk om maken. Je gaat er niet eerder dood aan of zo (hoop ik voor je)

Walkure
Bart Simpson schreef:
Maar ja, niet druk om maken.

Lijkt mij anders wel behoorlijk vervelend.

@ Bart Simpson

Je maakt er nu een grapje over, maar ik zal je zeggen dat mijn oogarts dit serieus heeft gesuggereerd Ik moest hier ook best om lachen eigenlijk omdat het zo absurd klinkt.

Mijn visus (de scherpte van je zicht) was namelijk 125% in beide ogen. Hij zei vervolgens dat ik dus eigenlijk veel meer zie dan de gemiddelde mens, en waardoor bij mij die deeltjes in je oog en de vliegjes en al die vervelende zaken dus eerder opvallen.

Heel apart en of het aannemelijk is betwijfel ik.

@ jumpstylemovie

heb jij jou visus wel eens laten opmeten? Toch wel benieuwd nu

Nee, wat houd dat in?
Ik ga eind Januari naar de oogarts. Naar wat voor dingen zou ik speciaal moeten vragen?

Grappig dat er weer eens een nieuwe link in google verschijnt na het zoeken op de term visual snow. Toch steeds meer lotgenoten uit Nederland die deze problemen hebbben.

Ik heb dit al jaren, en het is idd vreselijk vervelend het beïnvloed mijn leven iedere dag. Dokters denken dat het hier om floaters gaat en zullen je dus in 9 van de 10 gevallen niet serieus nemen. Sommige mensen hebben dit al hun hele leven, andere mensen hebben dit door migraine en weer andere mensen hebben dit door drugs gebruik.

Ik ben het slachtoffer geworden van het laatste, na een avondje hard feesten met het nodige op werd ik wakker met een paarse ruis over mijn beeld heen. Jaja visual snow...

Na veel research te hebben gedaan en een aantal soorten medicatie te hebben gebruikt ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen genezing is voor dit fenomeen. Er wordt ook weinig onderzoek naar gedaan omdat er weinig mensen zijn die dit hebben. Er is dus simpelweg zo goed als geen budget beschikbaar om goed reasearch naar visual snow te doen.
Waar ik bij jou wel naar benieuwd ben jumpstyl heb jij ooit iets van drugs gebruikt of is dit zomaar uit het niets ontstaan bij jou? Owja dit valt trouwens onder HPPD (Hallucinogen persisting perception disorder) als het door drugs gebruik komt.

Er is een bepaalde storing ontstaan in de signaal overdracht van onze neurotransmitters in de hersenen. Dit heeft als gevolg dat bepaalde informatie niet correct wordt doorgegeven. Visuele informatie in dit geval, hierdoor ontstaat er rotzooi in ons zicht die voor een normaal mens niet zichtbaar is.

Ik heb inderdaad ook wel eens van die vliegende wormpjes in beeld (Floaters dus blijkbaar). Maar ik heb er niet echt last van, soms zijn ze er, als ik ze niet ga proberen te volgen met mijn ogen gaan ze vanzelf weg Succes ermee, lijkt me wel vervelend als je er echt zoveel last van hebt.

kos
Om wat voor drugs gaat het dan als ik vragen mag?

kos
Hm.. psychedelic.... Speed of mdma lijken me niet echt de meest psychedelic drugs.
Ik had eerder iets als LSD verwacht of zo.

Maar in dat geval is het wel erg veel pech hebben ja.

Whoops perongeluk m'n post verwijderd. Mdma is daartegen wel een psychedelic net als mariowana.

Speed en 2c-b hebben mij de das om gedaan. 2c-b is een psyhedelic, maar dit zegt verder niks er zijn 100e soort gelijke middelen die het kunnen veroorzaken.

Diazepam, Xanax, Klonopin en Keppra zijn de enige middelen die voor een tijdelijk masker zorgen (sneeuw verminderen). Helaas erg verslavend en harde bijwerkingen op lange termijn.

Mariowana? Voor op de Nintendo 65 zeker?

Ik heb nog nooit in mijn leven drugs gebruik en heb het al zo lang als ik me kan herrineren.

Ik heb inmiddels 10 jaar last van 'floaters'; zwarte sliertjes die ik heen en weer zie gaan, en vooral als ik naar een licht (vooral wit) achtergrond kijk. Vooral in de zomer heb ik er last van. De oogarts zegt dat je er niks aan kunt doen en dat dit vrij normaal is, maar dat heb ik nooit geloofd. Het wordt erger naarmate je er op let, moe bent of stress hebt, dus let er vooral niet op.
Ik ben van mening dat het bij mij is ontstaan door bloedarmoede door ijzergebrek (er gaat te weinig zuurstof naar o.a. mijn ogen / hoofd), waardoor ik dit heb gekregen. Of het komt doordat mijn lichaam niet goed meer functioneert (door bloedarmoede) en er daar iets ontregelt is waardoor ik dit zie.
Ik ben nog aan het herstellen van ernstige bloedarmoede, maar ik verwacht dat deze 'floaters' of helemaal weggaan en anders een heel stuk minder worden. De tijd zal het leren.
Ook denk ik dat deze 'floaters' door ontstekingen (o.a. door allergieen) kunnen ontstaan, maar harde bewijzen heb ik niet.

De belangrijkste risicofactor is bijziendheid. Draag je een bril met negatieve sterkte?

Ja, ik draag een bril. Ik heb even gekeken en ik draag een bril met negatieve sterkte. Ik denk dat ik nu -2 aan een kant en -2.25 aan de andere kant heb. Het is een tijd geleden dat ik mijn ogen heb laten testen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:04 uur

geplaatst: vandaag om 07:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.