- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Ik ben benieuwd of dit Sparta niet gaat nekken in de nacompetitie. Ik ben bang van wel. Of misschien is dit een soort van stimulans en winnen de Spartanen de komende vijf wedstrijden en mogen ze alsnog promoveren 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Een Rotterdamse ploeg in de Eredivisie is meer dan genoeg
.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5893 stemmen
Het lijkt me helemaal beter als ze allemaal verdwijnen. Kan Gullit niet nog even één seizoen aanblijven?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Helmond Sport in de eredivisie misschien?
Zou wel mooi zijn. Niet dat ik ook maar 1 speler kan noemen, maar Helmond blijft Helmond.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Tja normaliter is het het hoogtepunt van het jaar als ik het mag roepen maat het begint nu zelfs te vervelen (klein beetje maar hoor) :
Helemaal niets in Rotterdam, helemaal niets, helemaal niets , helemaal niets in Rotterdam 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Johann Vogel voor drie jaar naar AC Milan.
Vogel tekent in Milaan een contract voor drie seizoenen. De middenvelder vertrekt na zes jaar PSV transfervrij naar de verliezend finalist van de Champions League. Hij heeft gesproken met trainer Carlo Ancelotti en vice-president Adriano Galliani en kon aan PSV Media bevestigen dat alles rond is. Besloten werd om het nieuws pas wereldkundig te maken ná de finale in Istanbul.
bron : website PSV
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Kan hij maar beter een kussentje meenemen...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3871 stemmen
Basso bergrit gewonnen in de Giro. 3 Dagen geleden verloor die nog 40 minuten vanwege ziekte en vandaag wint hij gewoon. Geweldige prestatie. Simoni pakt wat tijd terug maar veel te weinig met het oog op de tijdrit van morgen. Hopelijk wint savoldelli morgen niet te veel tijd. Dan wacht er zaterdag spektakel.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Geweldig wat heeft die Basso een karakter zeg. Alleen ontzettend balen van di Luca die nu 1.01 verliest en in algemeen klassement nu 4e staat op 1.26 van Savoldelli.

moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Het mooie hieraan is dat we nu al wel kunnen verwachten dat Ivan de Grote dit kunstje zaterdag nog een keer over wil gaan doen. Dus geen vervelend spel tussen CSC en Lampre maar gewoon een open race waarbij Basso de boel wel uit elkaar rijd. Alleen maar gunstig voor Simoni en die gekke Colombiaan.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Wie weet kan Eltink nog wel wat op de Finestre, hij is veldrijder geweest.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Llansantffraid biedt play off met Liverpool aan
Nu de grootste roes waarin Liverpool en al zijn fans over de spectaculaire winst in de finale van de Champions League langzaam begint weg te ebben, dringt het besef door dat Liverpool er volgend seizoen niet bij is in de Champions League.
Dat de titelhouder vooralsnog ontbreekt, komt door het feit dat Liverpool via het Premiership naast een plaats in de voorronde van het prestigieuze toernooi greep. Everton, dat vierde werd en stadgenoot Liverpool achter zich hield, kreeg van de Engelse voetbalbond (FA) het laatste ticket toebedeeld.
De Europese voetbalbond (UEFA) lijkt ondanks de steeds groter wordende druk niet van plan een uitzondering te maken en een vijfde Engelse club toe te laten. Llansantffraid, de kampioen van Wales die sinds 1997 onder de naam Total Network Solutions (TNS) heet, is bereid Liverpool toch nog een kans te geven.
Het idee is als volgt: Llansantffraid en Liverpool spelen één wedstrijd tegen elkaar, mogelijk in het Millennium Stadium in Cardiff, en de winnaar gaat naar de voorronde van de Champions League, zo stelt TNS-baas Tom Harris voor.
Voor de kampioen van Wales zou het duel 'een mooie manier zijn om het imago van ons voetbal te verbeteren', aldus Harris. 'En Liverpool zou alsnog kans maken hun titel te verdedigen. Met de goedkeuring van de UEFA, FA en onze bond zou onze toekomst in de Champions League geen gevaar lopen.'
Bron: VI.nl
Mooi gebaar van de club uit Wales.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik snap echt niet waar ze moeilijk over doen. De FA moet gewoon zijn/haar excuses aanbieden aan Everton omdat ze Everton te vroeg een startbewijs CL hebben geschonken. De FA zit hier fout en moet natuurlijk Liverpool die vierde plaats geven. Bovendien zou Everton die plaats ook zonder de FA al moeten afstaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De 1e 4 plekken geven je recht op een CL plek en als je daar niet staat is het jammer. Captain Gerrard zei het ook erg onterecht vinden als Liverpool voorrang krijgt op Everton. Hij wil niet het Real Madrid scenario van jaren terug. Ze moeten maar een middenweg vinden.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Idd, Everton heeft ook een heel seizoen gestreden om binnen de champions league zone te belanden. Maar Play offs zijn zo'n slecht idee nog niet..
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Johann Vogel voor drie jaar naar AC Milan.
Milan fungeert weer al vanouds; als handelshuis. Binnen een seizoen speelt Vogel weer ergens anders.
kittyklitty
-
- 299 berichten
- 1511 stemmen
Ik ben nog steeds van mening dat er in de hele opzet van de CL automatisch 1 plek beschikbaar moet blijven voor de titelverdediger. Dan kan er maar 1 club minder uit de voorrondes doorstromen... De titelverdediger heeft gewoon het recht om zijn/haar titel te verdedigen, ook al presteert het in de competitie minder dan andere ploegen. Winnen van de CL geeft je automatisch een startbewijs voor de CL... eerlijk is eerlijk!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eerlijk is eerlijk? de eerste 4 plekken recht geven en je een heel seizoen er voor geven en hem dan nog eens afstaan ook, jij bent gek!
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Naar mijn mening heeft geen club meer recht op deelname aan de CL dan de titelverdediger. Champions League: bal der kampioenen, hoe meer kampioen dan 'kampioen van Europa' kan je zijn? ...
NIET DUS. De hele opzet van de Champions League is naar mijn mening sowieso al te idioot voor woorden, een nummer 4 kan je toch onmogelijk een kampioen noemen ... ik ben er dan ook voor om de bekerwinnaars van de nationale competities te laten deelnemen aan de CL. De winnaar van een beker is nogal meer kampioen (waar staat Champions League anders voor?) dan een nummer 2,3 of 4 van een nationale competitie.
ps. De Engelse FA en de UEFA zijn trouwens wel verplicht om Liverpool volgend seizoen toe te laten tot de CL. Meer kampioen dan Liverpool kan je simpelweg gewoon niet zijn, met het uitsluiten van de titelverdediger aan deelname CL haal je gewoon de hele opzet van de CL onderuit.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ja, dat de titelverdediger niet mee mag doen is raar, maar het is nu eenmaal de regel, daar moet je niet opeens uitzonderingen op gaan maken. Wat zijn regels dan nog waard? Jammer voor Liverpool, hadden ze maar beter hun best moeten doen in de competitie.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5893 stemmen
Die uitzondering schijnt dus al eens (hier al genoemd meen ik) voor Real Madrid gemaakt te zijn. Zou raar zijn als ze dat nu voor Liverpool niet deden.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Maar niet door de UEFA, door de Spaanse bond. Maar de Engelse bond heeft Everton al aangewezen, dus dat nu weer tergudraaien kan ook niet. Grappig is dat Everton ook nog eens de grote rivaal van Liverpool is.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik dacht dat er altijd een plaats gereserveerd was voor de winnaar, maar kennelijk ben ik niet goed op de hoogte. Het is natuurlijk wel achterlijk als een titelverdediger zijn titel niet kan verdedigen...
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ja, die regel is ooit veranderd, beetje raar inderdaad.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Als ze nou eerst gewoon een stap terugdoen richting het oude concept. Hiervoor moeten de commerciele belangen aan de kant geschoven worden, dus dat gebeurt trouwens toch niet.
Gewoon de kampioenen rechtstreeks van de wat betere landen en dan begint de CL een paar maanden later. Hiervoor moet namelijk gespeeld worden tussen bv. de nummers 2 en 3 uit de sterke landen, de nummers 2 uit de iets minder sterke landen en de kampioenen uit de zwakke landen. Hieruit stromen dan enkele teams in de het hoofdtoernooi dat uiteindelijk uit denk ik 16 landen zal bestaan.
Dus strengere regels om rechtstreeks toegelaten te worden en zwaarder toernooi om je daadwerkelijk te kwalificeren. Verhoogt bovendien kwaliteit van UEFAcup toernooi, want daar is het ook wel dringend aan toe.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ja ze hadden het gewoon nooit moeten veranderen en alleen de nationale kampioenen aan de CL moeten laten meedoen. De opheffing van de EC2 is naar mijn mening wel goed, en zoals Pitbull zegt krijg je inderdaad een sterkere UEFA Cup bij een strengere selectie voor de CL
kittyklitty
-
- 299 berichten
- 1511 stemmen
Maar de Engelse bond heeft Everton al aangewezen, dus dat nu weer tergudraaien kan ook niet. Grappig is dat Everton ook nog eens de grote rivaal van Liverpool is.
Eigenlijk klopt dat niet helemaal... de grootste rivaal van Liverpool is Manchester United!
Eerlijk is eerlijk? de eerste 4 plekken recht geven en je een heel seizoen er voor geven en hem dan nog eens afstaan ook, jij bent gek!
Ik heb het niet over de situatie in Engeland nu... maar in het algemeen...
gewoon 1 plaats reserveren voor de titelverdediger en ergens 1 voorronde plaats of creeeren of bij 1 land wegnemen...
Landen stijgen en dalen vaak zat op de FIFA lijst dus dat kun je dan prima verwerken.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Wel vreemd dat het niet allemaal van te voren duidelijk is wat de regels zijn. Toch een gemis bij een grote organisatie als de UEFA, waar ze zich, ongeacht het uiteindelijke oordeel, zeker voor moeten schamen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die uitzondering schijnt dus al eens (hier al genoemd meen ik) voor Real Madrid gemaakt te zijn. Zou raar zijn als ze dat nu voor Liverpool niet deden.
Jaren terug, in het seizoen 1999/2000 meen ik, werd Real i nde Primera Division 6e maar won wel de CL, Real Zaragoza moest toen hun CL plek afstaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.