- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik heb ook weinig respect voor renners die zelf tijdens de actieve loopbaan wel doping gebruiken, en dan eenmaal gestopt 'schoon schip' maken, en de voormalige collega's, dus ook die die niet 'pakken' daarmee verdacht maken.
Niet alleen de renners maar ook het team waar hij zijn geld verdiende en de complete wielersport.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En Boonen wint de derde rit in de ronde van Qatar.. Weer na een massasprint, nog op de finishfoto waren A. Pettachi en B. Eisel.
Uitslag derde etappe:
1. Tom Boonen (BEL/Quick Step), de 140 km in 3u25:06
(gem.: 40,516 km/u)
2. Alessandro Petacchi (Ita) z.t.
3. Bernhard Eisel (Dui) z.t.
4. Aurélien Clerc (Zwi) z.t.
5. Stefano Zanini (Ita) z.t.
6. Graeme Brown (Aus) z.t.
7. René Haselbacher (Oos) z.t.
8. Gregory Henderson (NZl) z.t.
9. Linas Balciunas (Lit) z.t.
10. Robert Förster (Dui) z.t.
Algemeen klassement:
1. Tom Boonen (BEL/Quick Step) in 6u33:09
2. Alessandro Petacchi (Ita) op 0:13
3. Steven De Jongh (Ned) 0:17
4. Gert Steegmans (BEL) 0:21
5. Francesco Chicchi (Ita) 0:24
6. Jean-Patrick Nazon (Fra) 0:25
7. Marco Velo (Ita) z.t.
8. Wilfried Cretskens (BEL) z.t.
9. Murilo Fischer (Bra) 0:27
10. Bernhard Eisel (Oos) z.t.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vuelta 2009 start in Drenthe.
De Ronde van Spanje gaat in 2009 zo goed als zeker van start in Drenthe. De provincie is op een paar formaliteiten na rond met de organisatie van de wielerronde. Waarschijnlijk wordt de proloog gereden op het TT-circuit van Assen. De organisatie van de Vuelta heeft nog nooit een rit door Nederland in het parcours opgenomen. (novum & hln.be)
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Vuelta 2009 start in Drenthe.
De Ronde van Spanje gaat in 2009 zo goed als zeker van start in Drenthe. De provincie is op een paar formaliteiten na rond met de organisatie van de wielerronde. Waarschijnlijk wordt de proloog gereden op het TT-circuit van Assen. De organisatie van de Vuelta heeft nog nooit een rit door Nederland in het parcours opgenomen. (novum & hln.be)
Ik snap het nut er echt niet van.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Commercieel gedoe. Geld, geld en nog eens geld.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Boonen niet te stoppen in Qatar.
Tom Boonen (Quick.Step) weet niet van ophouden in de Ronde van Qatar (2.1). Na de zege met de ploeg in de ploegentijdrit boekte de voormalige wereldkampioen in de vierde etappe zijn derde sprintsucces op rij.
Na 139 km van de Kamelodroom naar de Doha Golf Club haalde de snelle Balenaar het van de Australiër Graeme Brown en de Braziliaan Murilo Fischer. Boonen blijft natuurlijk ook leider. Morgen wordt met de vijfde rit tussen Al Zubarah en Mesaaied de langste etappe gereden over 160,5 km. De Ronde van Qatar eindigt vrijdag. (belga & hln.be)
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4565 stemmen
won hij er vorig jaar ook niet alle (of op één na alle) ritten in lijn? Alé, Boonen is weer goed aan het seizoen begonnen...
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik ook niet.
De Vuelta, oftewel Ronde van Spanje, start in Nederland, Groningen zelfs.
Dat is echt te onlogisch.
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
Ik ook niet.
De Vuelta, oftewel Ronde van Spanje, start in Nederland, Groningen zelfs.
Dat is echt te onlogisch.
Ook de Ronde van Italie is nog van start gegaan in Nederland, de Ronde van Frankrijk trekt ook steeds meer en meer over de grenzen ( dit jaar Londen). Vind ik heel logisch omdat hun Ronde zo meer in de picture komt te staan en op die manier hun internationaal allure vergroten.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Gironingen
. Was echt leuk toen.
Toen woonde ik er nog en die proloog was echt te gek door dat centrum.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
De ronde van Spanje in Nederland.. 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
De ronde van Spanje in Nederland.. 
Vooral deze zin:
‘Het lijkt de Vuelta geweldig om naar Drenthe te komen’
Bijna surrealistisch.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Drenthe heeft ook heel wat te bieden, met name die hunebedden. 
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Mja, in Spanje rijden ze ook vooral door leeg, dor gebied hoor.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Drenthe heeft ook heel wat te bieden, met name die hunebedden. 
Nou ja, er liggen wel wat kasseienstroken, daar kan best een leuke etappe over getrokken worden.
Ach, de Tour is ook in Ierland en Berlijn geweest (als verste startpunten), en het is gewoon leuk voor het publiek om eens een 'echte' wielerwedstrijd in hun woonstreek te zien.
Ik had best gewild dat ze voor Twente hadden gekozen.
Ik vraag me af: hoeveel landen zijn er waar de drie grote ronden allemaal van start zijn gegaan? Zou Nederland het eerste worden?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Mja, in Spanje rijden ze ook vooral door leeg, dor gebied hoor.
Ja daar zit wat in. Het was daarom ook meer bedoelt als grapje 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Wat is dat nou, kos?
Vitessenaren contracteren?
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
. i know.
Is op zich vaker gebeurd, Wisgerhof, Pothuizen, maar dit is wel een hele fanatieke, hoewel hij eigenlijk van De Graafschap komt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Van Avermaet wint in Qatar, Cretskens nieuwe leider
Niet Tom Boonen, maar wel een andere Belg won donderdag de vijfde etappe in de Ronde van Qatar (cat. 2.1): Greg Van Avermaet (Predictor-Lotto) was de beste van een groep van tien na 156 kilometer van Al Zubarah naar Mesaieed. In de sprint hield hij de Duitser Marcel Sieberg en de Fransman Stéphane Poulhies achter zich. Voor de 21-jarige neoprof uit Zele, vorig jaar nationaal beloftenkampioen, is het uiteraard de eerste overwinning bij de grote jongens.
Uitslag:
1. Greg Van Avermaet (BEL/Predictor), de 156,5 km in 3u26:13 (gem. : 45,534 km/u)
2. Marcel Sieberg (Dui) z.t.
3. Stéphane Poulhies (Fra)
4. Erki Pütsep (Est)
5. Wilfried Cretskens (BEL)
6. Mauro Da Dalto (Ita)
7. Kim Kirchen (Lux)
8. Aliaksandr Kuschynski (WRu)
9. Sven Krauss (Dui)
10. Maarten Tjallingii (Ned)
Stand:
1. Wilfried Cretskens (BEL/Quick.Step) in 12u54:41
2. Tom Boonen (BEL) op 2:19
3. Steven De Jongh (Ned) 2:44
4. Bernhard Eisel (Dui) 2:52
5. Gregory Henderson (NZl) 3:01
6. Andreas Klier (Dui) 3:08
7. Leif Hoste (BEL) 3:09
8. Alexandre Pichot (Fra) 3:11
9. Matthew Hayman (Aus) 3:30
10. Servais Knaven (Ned) 3:44
(belga & hln.be)
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Is op zich vaker gebeurd, Wisgerhof, Pothuizen, maar dit is wel een hele fanatieke, hoewel hij eigenlijk van De Graafschap komt.
Hehe, eens in de zoveel tijd moet het vuurtje weer aangewakkerd worden.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Hehe, eens in de zoveel tijd moet het vuurtje weer aangewakkerd worden.
Vraag aan de Nec supporter: Kos.
En denk je dat beukering wat word voor NEC.??
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Wie denkt er hier dat Shani Davis niet zijn derde WK-allround titel gaat halen, volgende week?
Ik weet zeker dat hij momenteel absoluut de beste all rounder is. Sven Kramer zal volgens mij nog minimaal twee jaar moeten wachten.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
. i know.
Ik geloof dat hij uit een nogal fanantieke Vitesse nest (met name zijn broer) komt.
Wel een goede aankoop. Was ooit een erg groot talent, al wil dat ook niet erg veel zeggen (zie: Hersi).
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Even iets anders: Hamburger SV staat laatste in de bundesliga. Ze hebben daar spelers rondlopen waarmee ze kampioen zouden kunnen worden 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Tsja, ik ben ook NEC-supporter en stond niet onmiddellijk te juichen. Remco vd Schaaf, John vd Brom, Theo Jansen, Edward Sturing en toch ook Jhon van Beukering beschouw ik als de archetypische Vitessenaren.
Maar goed, zoals Kos als schreef, er zijn zoveel Vitessenaren richting Nijmegen gekomen en vice versa. Neem ex Mr. Vitesse Bart Latuheru. Dus hij is van harte welkom.
Heb alleen moeite met de naam Jhon. Klinkt als 'Tokkies doen aangifte van een zoon'.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
Wie denkt er hier dat Shani Davis niet zijn derde WK-allround titel gaat halen, volgende week?
Ik weet zeker dat hij momenteel absoluut de beste all rounder is. Sven Kramer zal volgens mij nog minimaal twee jaar moeten wachten.
Shani heeft ontzettend weinig lange afstanden gereden. Ik heb dus werkelijk geen idee hoeveel die daar gaat inleveren. Maar dat die op de 500 veel gaat pakken dat moge duidelijk zijn. Belangrijkste afstand gaat net als op ek 1500 meter zijn. Kan kramer daar in de buurt blijven maakt die een goede kans.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Even iets anders: Hamburger SV staat laatste in de bundesliga. Ze hebben daar spelers rondlopen waarmee ze kampioen zouden kunnen worden 
Ongelofelijk inderdaad.
Als doelstelling aan het begin van het seizoen hebben om kampioen te worden en halverwege gewoon op de laatste plaats staan.
Maar goed, Huub Stevens is de nieuwe trainer vanaf nu.
Misschien dat hij nog redding kan brengen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Shani heeft ontzettend weinig lange afstanden gereden. Ik heb dus werkelijk geen idee hoeveel die daar gaat inleveren. Maar dat die op de 500 veel gaat pakken dat moge duidelijk zijn. Belangrijkste afstand gaat net als op ek 1500 meter zijn. Kan kramer daar in de buurt blijven maakt die een goede kans.
Shani heeft inderdaad dit seizoen nog niet veel lange afstanden gereden, maar in voorgaande jaren was hij toch wel heel sterk op de 5000, en haalde op de 10.000 ook vaak een heel acceptabele tijd.
Aan de andere kant is het alleen de hele groten gegund om 3 keer op rij wereldkampioen all-round te worden, hoewel ik dan ook wel weer denk dat Shani wel eens een hele grote uit de schaatshistorie kan gaan worden. Hij is ook nog relatief jong.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ongelofelijk inderdaad.
Als doelstelling aan het begin van het seizoen hebben om kampioen te worden en halverwege gewoon op de laatste plaats staan.
Maar goed, Huub Stevens is de nieuwe trainer vanaf nu.
Misschien dat hij nog redding kan brengen.
Het zou rampzalig zijn voor HSV als ze degraderen. Dat zou weleens het einde van de club kunnen betekenen. Alle sterren zullen dan zeker de biezen pakken, en de club loopt enorme inkomsten mis. Het is te hopen voor ze dat ze snel uit de slop komen, ook voor de Nederlandse spelers die daar voetballen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.