• 15.738 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.845 stemmen

X

zoeken in:

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Hoezo?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Nou, dit bijvoorbeeld: DVD SLEUTH - dvdsleuth.blogspot.com

Zou Twitter een ideaal medium voor zijn.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Kan je toch ook gewoon de rss van volgen?

Yuffira_San

• 470 berichten
  • 538 stemmen

Twitter kan misschien interessant zijn als de meeste van je kennissen het gebruiken en je moet verschillende mensen op korte tijd over iets verwittigen.

Maar om nu aan iedereen te vertellen dat je je patatjes aan het koken bent, de hond even gaat uitlaten of dringend naar de supermarkt moet..

Daar hebben de mensen toch geen zaken mee?

'k Vond het filmpje op de website van Twitter dan ook nogal dom, want daar draaide het dus om.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Onderhond schreef:

Kan je toch ook gewoon de rss van volgen?

Nee, da's gewoon ideaal.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Ik snap niks van dat RSS. Zo zie ik op DVD Sleuth twee verschillende RSS-en en snap ik niet hoe ik handig die updates krijg....

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Gebruik je de standaard mailclient op je Mac? linksonder op het plusje klikken, url van de RSS copy/pasten en klaar

Dat mensen Twitter leuk vinden omdat ze korte berichtjes van vrienden of bekende mensen willen lezen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar grote sites die al hun nieuwsitems op Twitter gooien, dat vind ik nou onbegrijpelijk aan deze hype. Twitterberichten als "bedrijf X kondigt product Y aan! zie tinyurl.com/f24hk232";, terwijl daar nou juist RSS geschikt voor is.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Neerlandsfilmdoek ook op twitter:

http://twitter.com/NLFilmdoek

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Jordy schreef:

Gebruik je de standaard mailclient op je Mac?

Ik webmail.

terwijl daar nou juist RSS geschikt voor is.

Ik heb het net geloof ik aan de praat. Zou toch liever een tweet ontvangen.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Twitter heeft blijkbaar eindelijk een manier gevonden om zelf geld te verdienen. Dit loopt voor hun op tot 4 Miljoen per maand.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Twitteren hier nog mensen eigenlijk?

Ik vind het wel een handig medium om in contact te blijven met vrienden die ik anders niet zovaak zie. En om wat publieke mensen die ik interessant vind (bv. Laurens ten Dam, Erol Alkan) een beetje te volgen. Het is sneller en effectiever dan sms-en, bellen, etc. Met Hyves heb ik dan weer niets...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik klaag voorlopig alleen maar over de tour op twitter.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Doe er wel een beetje mee, maar meer als promotie voor m'n blog. En ook alleen maar omdat mensen ook blijkbaar effectief mijn Twitter volgen om die reden.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Doe er ook bar weinig mee.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Begint mij beter en beter te bevallen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Dat laatste heb ik ook. Heb er anderhalf jaar weinig mee gedaan, maar de laatste weken wordt het wel een beetje een automatisme. Met zoiets als Twitterfox ben je er ook nauwelijks kwijt (ik volg ook niet zo enorm veel mensen, scheelt ook een hoop).

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Twitterbar is ook wel handig in Firefox, kun je het gewoon in je adresbalk typen.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Ik ben erg gecharmeerd van twhirl. En Tweetie op m'n iPhone.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Ik ben nu ook maar aan het twitteren geslagen. Heb nog niet veel spannends/boeiends/interessants te melden, maar ik vind het wel geinig.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Wat heb je aan twitter? Voor vandaag wist ik niet wat het was (weet het nu eigenlijk nog niet helemaal) Wist wel van het bestaan af, maar ik dacht dat het weer zo'n pubersite was zoals hyves of facebook ofzo.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Is er ook een MM twitter?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

IcU schreef:

Wat heb je aan twitter? Voor vandaag wist ik niet wat het was (weet het nu eigenlijk nog niet helemaal) Wist wel van het bestaan af, maar ik dacht dat het weer zo'n pubersite was zoals hyves of facebook ofzo.

Tsja, pubersite. Via Facebook kreeg ik wel een berichtje van een vakantievriendinnetje van dik 10 jaar geleden dat me had opgespoord. Ik vind dat soort dingen wel leuk.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Hyves en Facebook zijn leuk om inderdaad contacten te onderhouden. Ik heb zelf ook hyves, maar doe er niet al te veel mee. Van twitter zie ik het nut niet. Is het nou zo interessant om te weten wanneer iemand zijn boterham smeert of naar het toilet gaat?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Wel als iemand iets gaat drinken op vrijdag avond ...

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Wat is er mis met de mobiele telefoon?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Erg onpraktisch om 10 mensen op te bellen om te vragen of ze zin hebben mee te gaan. Je plaatst het op Twitter, en wie zin heeft komt wel.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

herman78 schreef:

Tsja, pubersite. Via Facebook kreeg ik wel een berichtje van een vakantievriendinnetje van dik 10 jaar geleden dat me had opgespoord. Ik vind dat soort dingen wel leuk.

Facebook rules idd.

Twitter is overbodig, op MSN kun je al zo lang berichten plaatsen in de trant van Twitter.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Onderhond schreef:

Erg onpraktisch om 10 mensen op te bellen om te vragen of ze zin hebben mee te gaan. Je plaatst het op Twitter, en wie zin heeft komt wel.

En dan achteraf iedereen bellen waar ze blijven Je hebt dan toch geen (lees) bevestiging? En wat is dan de meerwaarde van twitter vergeleken Hyves of Facebook?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.