- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
maar Rockstar heeft zich helemaal overtroffen om Flying Lotus zijn eigen station te geven.

Edit: Kavinsky was wel nice geweest. Soundtrack van SR IV is trouwens nóg beter (weer meer mijn genre).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vond SRIV niet zo maar ff de soundtrack erbij pakken een keer. FlyLo non-stop inderdaad 
Ben meer van de Vice City soundtrack. Speel nu maar mn eigen muziek af.
Oordopjes en ipod/mp3 speler?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
SR4 was zo verschrikkelijk qua humor.
GTA is toch net wat geraffineerde als het gaat om cynische humor, maar kan ook weer balls out Amerikaans uit de hoek komen (die TV programma's
).
Die namen zijn ook fantastisch. D-Rail als treinmaatschappij, Gruppe 6 (spreek uit op z'n Duits) als geldtransport en Pißwasser als Duits bier 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. Die talkradio's zijn ook hilarisch, ook fijn dat nu de huidige crisis ook in de game verwerkt is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
SR4 was zo verschrikkelijk qua humor.
GTA is toch net wat geraffineerde als het gaat om cynische humor, maar kan ook weer balls out Amerikaans uit de hoek komen (die TV programma's
).
Die namen zijn ook fantastisch. D-Rail als treinmaatschappij, Gruppe 6 (spreek uit op z'n Duits) als geldtransport en Pißwasser als Duits bier
Ja, dat soort jokes zijn wel vrij briljant inderdaad. En vaak krijg je ze pas na een tijd door. Sowieso zijn al die maatschappelijke kritieken leuk. Heb je al Fame or Shame op de tv bekeken? Epic 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ja dat tv programma bedoelde ik 
Heerlijk, vanavond weer ff verder. Dan duren werkdagen opeens lang zeg...
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Vond SRIV niet zo maar ff de soundtrack erbij pakken een keer. FlyLo non-stop inderdaad 
Oordopjes en ipod/mp3 speler?
XBOX media player.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Wie kan me vertellen als de pc versie van GTA V uit is of ik die kan spelen hierop.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De systeemeisen zijn nog niet bekend.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
De systeemeisen zijn nog niet bekend.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Had GTA V al op de release dag binnen en sinds dien is het een grote ergernis. De eerste missie ging prima maar vervolgens viel de game midden in het filmpje van Michael bij de psychiater uit. Vervolgens start het zichzelf opnieuw op en zegt het dat er een probleem is met de '''storage device'', een 60gb Hard Drive op m'n 360. Vervolgens gebeurt precies op het zelfde moment in de cut scene hetzelfde.
Ik de disc eruit halen, de console opnieuw opstarten en het nog eens proberen. Vervolgens start de game niet eens meer op maar krijg ik direct een zo'n error message van XBOX dat het de disc niet kan lezen. Op de achterkant van mijn disc blijken ineens 2 enorm grote krassen te zitten, de zogenaamde perfect circle scratch die door de XBOX zelf wordt gemaakt. Vervolgens al mij agressie maar op de tafel geuit en daarna van die krasverwijderaar besteld. 2/3 dagen later arriveert de krasverwijderaar en het lijkt te werken. Een uurtje of 2 heb ik kunnen genieten van de game, die ik echt ONWIJS tof vind. Totdat ik een missie van Franklin opstart. Midden in de missie gebeurt hetzelfde als eerst. Opnieuw een probleem met de ''storage device''. Dit gebeurt ook als ik naar Michael switch of als ik een andere missie probeer te doen.
Heb alles al geprobeerd, waaronder het opnieuw instaleren van de game, maar niks werkt. Is ook een veel voorkomend probleem op forums op het internet. Ben benieuwd of Rockstar hier wat aan kan doen want dit is echt om ziek van te worden.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Had GTA V al op de release dag binnen en sinds dien is het een grote ergernis. De eerste missie ging prima maar vervolgens viel de game midden in het filmpje van Michael bij de psychiater uit. Vervolgens start het zichzelf opnieuw op en zegt het dat er een probleem is met de '''storage device'', een 60gb Hard Drive op m'n 360. Vervolgens gebeurt precies op het zelfde moment in de cut scene hetzelfde.
Ik de disc eruit halen, de console opnieuw opstarten en het nog eens proberen. Vervolgens start de game niet eens meer op maar krijg ik direct een zo'n error message van XBOX dat het de disc niet kan lezen. Op de achterkant van mijn disc blijken ineens 2 enorm grote krassen te zitten, de zogenaamde perfect circle scratch die door de XBOX zelf wordt gemaakt. Vervolgens al mij agressie maar op de tafel geuit en daarna van die krasverwijderaar besteld. 2/3 dagen later arriveert de krasverwijderaar en het lijkt te werken. Een uurtje of 2 heb ik kunnen genieten van de game, die ik echt ONWIJS tof vind. Totdat ik een missie van Franklin opstart. Midden in de missie gebeurt hetzelfde als eerst. Opnieuw een probleem met de ''storage device''. Dit gebeurt ook als ik naar Michael switch of als ik een andere missie probeer te doen.
Heb alles al geprobeerd, waaronder het opnieuw instaleren van de game, maar niks werkt. Is ook een veel voorkomend probleem op forums op het internet. Ben benieuwd of Rockstar hier wat aan kan doen want dit is echt om ziek van te worden.
Jij ook al! Ik heb de eerste week ook hetzelfde probleem gehad, telkens uitvallen van de game op een willekeurig moment. Wat bleek dat er bij mij ook een kras inzat maar dit is m.i. niet gekomen door de xbox zelf noch door mijzelf. Ik heb de XBOX slim met 250 GB. Gelukkig was er nog een tweede exemplaar in huis. CD 1 op een USB stick geinstalleerd en onbeschadige CD 2 op de Xbox HD zelf. Nu gebruik ik mijn eigen play cd wat gelukkig wel werkt,aangezien die geen data meer hoeft te halen van de CD.
Misschien ken je iemand die een exemplaar heeft zodat je die kan lenen?
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Jij ook al! Ik heb de eerste week ook hetzelfde probleem gehad, telkens uitvallen van de game op een willekeurig moment. Wat bleek dat er bij mij ook een kras inzat maar dit is m.i. niet gekomen door de xbox zelf noch door mijzelf. Ik heb de XBOX slim met 250 GB. Gelukkig was er nog een tweede exemplaar in huis. CD 1 op een USB stick geinstalleerd en onbeschadige CD 2 op de Xbox HD zelf. Nu gebruik ik mijn eigen play cd wat gelukkig wel werkt,aangezien die geen data meer hoeft te halen van de CD.
Misschien ken je iemand die een exemplaar heeft zodat je die kan lenen?
Ik weet ook nog steeds niet wat het probleem nou precies is maar heb het maar opgelost door een volledig nieuwe xbox te kopen (aangezien hij al eerder fatale krassen op discs had gemaakt) en een nieuwe game te kopen. Duur grapje dus maar als het goed is kan ik dan eindelijk morgen gaan genieten....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oei, dat is een dure grap, want het is op te lossen met je game inruilen voor een ander exemplaar. Ouch!
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Oei, dat is een dure grap, want het is op te lossen met je game inruilen voor een ander exemplaar. Ouch!
Nieuwe Xbox was het sowieso wel tijd voor want zoals ik al zei heeft die eerder ook al de disc van The Walking Dead en van The Terminator verkloot.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook de reden waarom ik een PS3 fanboy ben, ook veel van dat soort geklooi gehad met mijn 360.
Wel zonde dat je deze stap moet nemen omdat het maar een dik halfjaar duurt voordat de Xbox one uitkomt.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Das kut ja. Zelf twee maanden terug ook een nieuwe Xbox moeten kopen vanwege gezeik met m'n oude. Kon hem gelukkig voor een mooie deal krijgen, maar het blijft balen. Als de One ook zulke ongein heeft zal ik die waarschijnlijk ook niet kopen. 
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Zie me zelf ook niet zo snel een Xbox One kopen. PS4 heeft nu wel de voorkeur ja. Al zullen ze ongetwijfeld allebei hun goede en slechte punten hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van die keuze ga je geen spijt krijgen, dan helemaal zonde. Die komt over een kleine twee maanden al.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
GTA is wel erg geweldig. Loopt zo smooth, vooral het switchen in een heist is fantastisch. Hoop dat het een nieuwe standaard wordt. Zou ik een survival game als Last of Us ook nog net die extra demensie kunnen geven. Ook al is die fantastisch.
Ook extreem groot pluspunt is dat je meteen overal heen kunt. Dat artificieel dichthouden van bruggen irriteerde me altijd mateloos. Heb me echt geen seconde verveelt met het spel. Ben benieuwd of Watch Dog boeiend genoeg is, of dat het gaat voelen als mosterd na de maaltijd.
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Straks FIFA 14 maar eens halen. Ben benieuwd of ze 't toch nog net wat hebben aangepast, de demo was nou niet echt geweldig.
't Is natuurlijk wel allemaal veel realistischer met die balaaname, maar of 't fijner speelt is natuurlijk een tweede.
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Nog niemand die 'm gehaald heeft?
Heb 'm gistermiddag gehaald, het is natuurlijk wel weer even wennen wat ook zo was van 12 naar 13.
Alles is gewoon net even wat moeilijker, bovendien is de vaart er wat uit.
In 13 kon je moeiteloos combineren. Ook zo'n snelle speler aan de zijkant die even iedereen eruit rent. Dat is in 14 allemaal moeilijker gemaakt.
Of 't een verbetering is. Mwah. Realistischer. Ja.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb hem, maar voorlopig staat de interesse op een laag pitje. Ben nog wel een tijdje met GTA V bezig. Daar zit ik pas op 25%. Ik vind de eerste indruk van Fifa 14 wel aardig. Even wennen, maar het ziet er goed uit en speelt weer lekker.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inmiddels al wat potjes gespeeld, en de veranderingen zit echt in de subtiele details, en het wedstrijdverloop wordt hierdoor unieker. A.I. is ook beter wat ook wel veel helpt. Blij dat je voor 10 euro next-gen kan upgraden, anders had ik 'm niet gehaald. Toch wel weer zeer de moeite.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Nog niemand die 'm gehaald heeft?
Heb 'm gistermiddag gehaald, het is natuurlijk wel weer even wennen wat ook zo was van 12 naar 13.
Alles is gewoon net even wat moeilijker, bovendien is de vaart er wat uit.
In 13 kon je moeiteloos combineren. Ook zo'n snelle speler aan de zijkant die even iedereen eruit rent. Dat is in 14 allemaal moeilijker gemaakt.
Of 't een verbetering is. Mwah. Realistischer. Ja.
Elk jaar is FIFA weer even wennen, maar het bevalt me uiteindelijk altijd. Ik heb nog te veel games die ik moet spelen en ik game sowieso vrij weinig tegenwoordig. Dus ik wacht wel totdat ie rond de €20 is. Hoe is het online gedeelte? Nog steeds allemaal mensen die offline gaan als ze 1-0 achterstaan en nog steeds kiest iedereen minimaal 4,5* teams?
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Ik heb hem, maar voorlopig staat de interesse op een laag pitje. Ben nog wel een tijdje met GTA V bezig. Daar zit ik pas op 25%. Ik vind de eerste indruk van Fifa 14 wel aardig. Even wennen, maar het ziet er goed uit en speelt weer lekker.
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Elk jaar is FIFA weer even wennen, maar het bevalt me uiteindelijk altijd. Ik heb nog te veel games die ik moet spelen en ik game sowieso vrij weinig tegenwoordig. Dus ik wacht wel totdat ie rond de €20 is. Hoe is het online gedeelte? Nog steeds allemaal mensen die offline gaan als ze 1-0 achterstaan en nog steeds kiest iedereen minimaal 4,5* teams?

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
HLN stelt ook nooit teleur