- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
davidov
-
- 3467 berichten
- 2179 stemmen
Steun ik volkomen! Geen enkel spel wist de film zo erg trouw te blijven, zo vernieuwend te zijn in techniek, zo'n geweldige multiplayer hebben, zoveel realisme, en zo'n ontiegelijk lange speelduur....als het spel Goldeneye 64.

megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
en eigenlijk nog nooit overtroffen, alleen geëvenaard door games als Perfect Dark en Timesplitters 2 en 3.
Ocarina of Time vind nu nog het beste spel ever! hopen dat Twilight Princess beter wordt. ik denk van wel. groter en mooier word het zowieso. Hyrule Field is 5X zo groot dan in OOT.
"Nintendo representatives have stated that Hyrule Field is at least five times larger than the one in Ocarina of Time"
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Twilight Princess ga ik zeker op de dag van release halen, waarna ik in ieder geval het gehele daarop volgende weekend mezelf zal opsluiten in m'n ''gamesroom'' om wederom in de prachtige wereld van Hyrule te duiken...
Ik ga m wel gewoon voor de cube halen, want geld voor een Wii heb ik nie, en ik ben nog niet echt overtuigd van de Wii-controller...
Wie van alle zelda fans hier gaat eigelijk meteen voor de Wii versie...?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik ga 8 december m'n eerste console ooit kopen
en ik denk dat ik Zelda en Super Monkey Ball er bij neem
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Ook ik vind het Goldeneye een van de beste games allertijden! Vind mij een shooter als deze waarbij ik honderden malen iedere level wil spelen...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Enemy Territory. Heb Oasis duizenden malen gespeeld. Maar dat ben ik
.
Is dat Twilight Princess trouwens een beetje te volgen als je een Zelda-loze jeugd hebt gehad (behalve af en toe een verdwaald rommetje op mn pc)?
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
en eigenlijk nog nooit overtroffen, alleen geëvenaard door games als Perfect Dark en Timesplitters 2 en 3.
Timesplitters 2 vond ik echt een super goed spel waar ik Timesplitters 3 echt een tegenvaller vond.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Twilight Princess ga ik zeker op de dag van release halen, waarna ik in ieder geval het gehele daarop volgende weekend mezelf zal opsluiten in m'n ''gamesroom'' om wederom in de prachtige wereld van Hyrule te duiken...
Ik ga m wel gewoon voor de cube halen, want geld voor een Wii heb ik nie, en ik ben nog niet echt overtuigd van de Wii-controller...
Wie van alle zelda fans hier gaat eigelijk meteen voor de Wii versie...?
kijk op IGN.com bij de hands-on van Twilight Princess voor de Wii. het schijnt heel erg goed te werken.
"Twilight Princess may have started as a GameCube title, but it finished a Wii one. There remains this faction of gamers that refuses to accept the possibility. You know who you are. You continue to argue that because the controls were originally designed for the GameCube pad there is no hope for the Wii build. You say that your arms will get tired using the Wii remote. You speak of mirrored worlds and right-handed Link. And you know what? It's all crap. If you have the means to buy Twilight Princess for Wii and you still get it for GameCube, you are a fool.
And I state that without meaning to suggest that the GCN iteration is flawed - it isn't. It's an amazing swan song for Nintendo's older system, so if you've got no other option you're still golden. But that said, it's not as good as the Wii incarnation. In fact, were it up to me and not Nintendo (and in my dreams, it is), I'd have scrapped the GCN build altogether, forcing everyone to exclusively buy the Wii version. Honestly, Nintendo gave you five good years with GameCube; it's time to move on".
en dan nog meer:
"Uit een interview met George Harrison, vice-president van Nintendo of America, is namelijk gebleken dat de gigantisch groot opgezette titel in de toekomst nóg groter zal worden. Harrison meldde namelijk dat de versie voor de Wii naast de iets betere grafische voorstelling óók nog eens gebruik zal maken van de directe verbinding met het internet. Hiermee doelt hij op mogelijke extra levels die toegevoegd kunnen worden aan het totaal van de game".
somebody
-
- 183 berichten
- 0 stemmen
ik ben game verslaafd ik heb deze consoles:
4 pc
2 ps2
2 ps1
1 xbox
1 xbox 360
2 game cube
1 nes
1 super nes
en deze handhelds:
1 psp
1 nintendo ds lite
2 gba
1 gba sp
en mijn favorite games zijn:
pc need for speed carbon
ps2 ratched gladiator
ps1 tekken 2
xbox tony hawk underground 2
xbox 360 oblivion
game cube mario smash football
nes mario bros
super nes mario kart
psp killzone liberation
nds new super mario bros.
gba/gba sp mario vs donkeykong
niet dat het iemand iets kan schelen maar je ik moest het even kwijt
somebody
-
- 183 berichten
- 0 stemmen
In Overigen > Algemeen > Stick Arena:
dit is mijn favorite game op het internet ik ben er niet zo goed in maar het is wel even leuk als je op kantoor zit en je hebt niets te doen
http://www.xgenstudios.com/...
je kunt een gratis account maken en mijn poppetje heet somebody1
somebody
-
- 183 berichten
- 0 stemmen
dit is mijn favorite game op het internet ik ben er niet zo goed in maar het is wel even leuk als je op kantoor zit en je hebt niets te doen
http://www.xgenstudios.com/...
je kunt een gratis account maken en mijn poppetje heet somebody1
oh en ik ben jarig (wat er overigens niets mee te maken heeft)
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Street Fighter? die game uit begin 1990? wellicht wat meer recentere games of hebben we hier te maken met 30ers die praten over prehistorische games als Mario Bros en Pac Man. klassiekers zijn het wel, maar vergeet de aankomende Wii, PS3 en 360 games niet. games als Zelda Twilight Princess, Gears of War, Call of Duty 3, Red Steel en Assasins Greed zijn erg hot! vooral die eerste is een veelbesproken titel en een meesterwerk in waarwording. de Wii wordt heel gaaf!
8 december is hij de mijne! jawel!!!
LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS
RED STEEL
FAR CRY: VENGEANCE
SUPER MARIO GALAXY
EXCITE TRUCK
WING ISLAND
TONY HAWK'S DOWNHILL JAM
SUPER SMASH BROS. BRAWL
Playstation 3....22 launchtitels.
Nintendo Wii....62 launchtitels!!!
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Zo nu en dan verlang ik weer naar die oude Snes en N64 tijd terug en zoek dan een emulator erbij. De snes games werken altijd goed, het is echter de N64 waar ik problemen mee heb. Het heeft met graphics/plugins en dat soort dingen volgens mij te maken. Zou iemand soms kunnen uitleggen hoe ik zonder problemen Golden Eye zou kunnen spelen?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Is mij bij Goldeneye nooit gelukt. Op een gegeven moment krijg je zo'n level in de sneeuw, daar was alles dus zwart zodat je echt helemaal niets meer zag.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Goldeneye speel ik liever op het systeem waar hij voor bedoeld is met de bijhorende controller.
Twilight Princess!!!! beste game ever?
mr.corleone
-
- 63 berichten
- 84 stemmen
ik speel nu eigenlijk alleen counter-strike:source(favorite map: de_dolls,echt een meesterlijke ,map),
ik ben net van americas amry af,wel goede game maar nu vind ik er niet zoveel meer aan. ik wil graag the warriors en black kopen voor de xbox
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
In zeer korte tijd Dark Messiah of Might & Magic uitgespeeld. Vooral heel erg toffe first person melee actie. Het hakken en zagen gaat echt nooit vervelen, lekker bruut ook. Jammer dat het spel verder vrij kort is en alles standaard fantasy is (orcs, goblins, zombie's enz.), het verhaaltje is ook niet zo boeiend. Leveldesign is dan wel weer goed en alles ziet er echt schitterend uit, zelfs op wat tragere machines. Ik moest alleen de texture detail op low zetten omdat de laadtijden anders echt heel erg lang waren.
De source engine wordt ook goed gebruikt wat betreft de physics, echt geweldig om een legertje orcs te pletten onder zware blokken steen, om ze in pinnen te schoppen of over de rand van een diepe afgrond of trap. Heerlijk hoe ze dan naar beneden kletteren
. Dit hele combatsysteem had een uitgebreider spel verdiend, ze hadden er zoiets als Oblivion van moeten maken, eindeloos hack & slash plezier.
Ben nu trouwens bezig met Anno 1701. Het hele 1602 gevoel kwam meteen weer terug, dus dat is een goed teken.
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Goldeneye speel ik liever op het systeem waar hij voor bedoeld is met de bijhorende controller.
Natuurlijk, wie niet. Helaas ooit verkocht. Overigens werkt pijltjes en de muis ook prima samen, als vervangend middel van de toch wel perfecte N64 controller.
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Ik heb nu de PS2 in mijn kamer staan, maar daar kijk ik alleen films op op dit moment. Mijn favoriete console is toch de N64. Zes spellen kan ik daar altijd weer op spelen.
Zelda: Majora's Mask
Zelda: Ocarina of Time
Mario 64
Banjo and Kazooie
Banjo Tooie
De eerste drie Mario Party's
somebody
-
- 183 berichten
- 0 stemmen
ik heb alle tonyhawk spellen voor op de console en die heb ik allemaal binnen 5 dagen op sickmode uitgespeeld
ik ben nu bezig met project 8 voor op de xbox360
hij is wat moeilijker dan de andere games maar ik heb alle
amateur goals gehaald en begin nu aan de pro goals
voor tony hawk fans is dit een aanrader dit keer geen laadtijden tussen levels ook niet in de multiplayer zoals in american wasteland de levels zijn gigantisch en ik denk dat ik hier een stuk langer over ga doen dan 5 dagen
ps. ik zit nu op 3 dagen
op de oudere consoles zitten meschien wel laadtijden
(dat weet ik niet zeker want ik heb hem alleen voor de 360)
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
tony hawk's project 8 leek me ook wel wat. ik heb zelf alle Tony's op verschillende consoles. echter, op IGN had men het er over dat project 8 geen Park Editor bevat. dat vind ik dan weer een beetje stom van Activision. en in princiepe voegt het weining tot niks nieuws toe aan de Tony Hawk serie.
Tony Hawk's Downhill Jam voor de Wii bevat ook geen Park Editor maar dat komt omdat het alleen maar Downhill is. opzich wel even wat verfrissender dat Downhill gegeven. natuurlijk zat het er bij Tony Hawk 1 al in in sommige levels. maar vanaf Tony 2 werd het Downhill geschrapt. en nu hebben we een Tony Hawk game die 100% Downhill is!
maar zowel project 8 als Downhill Jam koop ik niet. ik heb het na 7 Tony's wel gezien met deze games. zoveel verandert er niet. Project 8 mist de briljante Park Editor (volgens IGN dan) en Downhill Jam mist natuurlijk het free-roamen. voor een snelle Downhill ervaring speel ik wel SSX of 1080.
somebody
-
- 183 berichten
- 0 stemmen
er zijn sommige plaatsen in de career mode waar je kickers en quarterpipes kan plaatsen en zo maar een echte uitgebreide park editor zoals in de vorige delen zit er inderdaad niet in
voor de rest voegt het idd weinig toe ze hebben wel een nieuw systeem waarin je in een soort focus mode gaat en je je board met de analog stick moet draien
ze hebben ook een hoop dingen weggehaald zoals
- graffiti spuiten
- bert slide
- sticker slap
- en scale by create a skater maar je kunt nu kiezen tussen 5 verschillende soorten skaters
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
dat houdt in princiepe toch nooit op zonder echte grote veranderingen. ik heb het wel gezien met meneer Hawk. zowel project 8 als Downhill Jam hoef ik niet te hebben. dan speel ik liever de nieuwe Zelda straks. voor hetzelfde geld maar dan een prachtige epische game! en een ode aan Ocarina of Time met locaties als: Death Mountain, Kakariko Village, Lake Hylia, Forest Temple en Gerudo Valley.
THE LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS!
de game der games!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Famitsu positief over Zelda en Red Steel
Nieuws | 21 november 2006
- In de nieuwste editie van het Japanse gamesblad Famitsu hebben de redacteuren cijfers gegeven op de laucnhtitels van de Wii. In de Famitsu geven vier redacteuren elk een cijfer tussen de 1 en de 10, het eindcijfer is de som van de afzonderlijke cijfers. Uiteraard krijgt Zelda een zeer hoog cijfer (38/40). Hierbij geeft Famitsu de voorkeur aan de GameCube-versie doordat deze veel toegankelijker is. Opmerkelijker is het dat Red Steel het ook erg goed doet in het blad, de game krijgt een 34/40. De Amerikaanse media is een stuk minder positief over deze first person shooter van Ubisoft. IGN geeft de game een 6, Gamespot een 5,5 en 1UP geeft de game zelfs een 5. Op GameRankings.com staat de game op dit moment gemiddeld een 6,7.
De cube versie blijft bij mij nog altijd de eerste keus. Als ik zon soort spel speel vind ik het altijd erg belangrijk dat ik de vrijheid heb over de camera besturing zodat ik kan rond kan kijken terwijl ik loop... Bij de Wii versie is dit niet mogenlijk.
Ik vind het trouwens ook arrogant van nintendo, dat de cube versie een beetje ''het ondergeschoven kindje'' van de 2 wordt, door bijvoorbeeld de release een week later te plannen, en - voor mij nog belangrijker en dus storender- het achterwege laten van een breedbeeld optie bij de cube versie..
En voor de Zelda fans die meer dan een jaar geleden voor de nieuwe zelda al een cube hadden aangeschaft ( in de veronderstelling dat het spel binnen enkele weken gereleased zou worden, en niet wetend dat nintendo de release datum grofweg bijna anderhalf jaar naar achter zouden schuiven, zodat ze het spel konden ''ombouwen'' naar de Wii versie ) vind ik dit alles bij elkaar ronduit schandalig!
Ik vind dat nintendo haar trouwe fans hiermee een flinke foute streek levert, puur vanwege comerciele redenen
Ook puur vanuit mijn principes vertik ik het dus om (nu al gelijk) een Wii aan te schaffen
En laten we ff eerlijk wezen; Hoewel er op de N64 en cube een aantal klassieke titels zijn verschenen, die hoog staan in mijn lijstje, was de algemene support 3rd party ontwikkelaars en van nintendo zelf niet echt om van te juichen. Zeker niet als we kijken naar de laatste anderhalf jaar van zowel de cube als de N64. De releases en aanbod van nieuwe, kwalitatieve spellen waren (en zijn ) rond deze periodes gewoonweg bedroevend. Ik durf oprecht te stellen dat nintendo de laatste 2 videogame consoles echt hebben laten verwaardlozen, omdat ze het weer te druk hadden met hun volgende project.
2 Keer ben ik nu al telleur gesteld door nintendo, en nu met die stunt die ze uithalen met de nieuwe zelda ( er was zelfs nog sprake van dat het spel al helemaal hiet meer zou verschijnen voor de cube!) ben ik mijn vertouwen , wat berteft consoles (- ik heb het hier niet over de handhelds) een beetje kwijt.....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Bij Gamekings waren ze ook wel positief over dit spel. Het laat alleen wel erg duidelijk zien dat de Wii op grafisch gebied geen klap voorstelt en absoluut niet in de schaduw kan staan van de PS3 of Xbox 360 (Gears of War, wow!). Dat gaat toch flink wat gamers afschrikken denk ik.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Zoals altijd staat innovatie bij nintendo hoger in het vaandel dan grafische verbluffing. Iets wat ik - tot zekere maten - zeker weet te waarderen. Maar ik vraag me ook af hoe de huidige 360 ( en binnekort de PS3 ) generatie hier tegen aan kijkt...
En tja....Gears of War..WOW !!
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
PsychoBoyJack:
IGN was juist wel positief over de Wii controls hoor. het voelde heel natuurlijk aan (Matt van IGN's Zelda videoreview)
dat je het niet zo op de Wii heb snap ik...
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Dat heb ik ook gelezen. En ik heb ook meerder positieve reacties gelezen. Ik denk dat het meer te maken heeft met persoonlijke voorkeur, zeker omdat nu door meerdere recensoren is aangetoont dat het wel werkt.
Ik vond het alleen wel verrassend dat juist Famitsu, dat altijd wel voor innovatie is, de voorkeur gaf aan de cube-stijl contoller...
Anyway....nu echt niet lang meer voordat we het kunnen spelen!