- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Tip. Op de gamecube heb je ook nog eens een keer de beste versie van het beste spel van deze console generatie, Resident Evil 4 natuurlijk
....die je dus ook gewoon op de Wii kan spelen. ff de console omdraaien en wat zien we daar....4 cube controller ingangen en 2 cube memory-card ingangen!
en Resi4 is tot nu toe de beste (of één van de beste) Resi's op dit moment. maar er is er ook één in de maak voor de Wii.
je legt er wel wat geld voor weg (247 euro dacht ik) maar dan heb je ook een alles in één systeem. Resi 4 spelen is leuk maar Mario 64 terug zien in high-res lijkt me ook grandioos. of Super Mario World of Mario Bros. misschien ook Mega Man 2 (mijn favo NES game ever).
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
hmmmm...dat wist ik nog niet eens , dat de Wii backwards compatibel is, en dat je er gewoon cube controllers in kunt pluggen... nice !
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
ja daarom, ideaal. als ik hem aanschaf gaat de cube naar de zolder bij m'n broertje. het volgende kun je dus met de Wii:
- Wii games: speelbaar met de Wiimote en nunchuk.
- Cube games: speelbaar met Cube/Classic controllers.
- Virtual Console games: Classic Controllers.
de Classic Controller lijkt sterk op die van de super nintendo qua vorm. alleen ziet hij er een stuk hipper uit en is hij voorzien van 2 control sticks voor de N64 games.
de Virtual Console is het gedeelte van de Wii waar je klassieke games kunt downloaden. hieronder een lijstje van welke systemen beschikbaar zijn tot nu toe.
NINTENDO ENTERTAINMENT SYSTEM
SUPER NINTENDO ENTERTAINMENT SYSTEM
NINTENDO 64
COMMODORE 64
SEGA MEGA DRIVE/GENESIS
PC ENGINE/TURBO GRAFX-16
MSX
Commodore 64:
Impossible Mission
Impossible Mission II
Winter Games
Summer Games
Summer Games II
Pitstop
Jumpman Jr.
Genesis/Mega Drive:
Altered Beast
Columns
Ecco The Dolphin
Ristar
Golden Axe
Sonic the Hedgehog
ToeJam & Earl
NES:
Donkey Kong
The Legend of Zelda
Mario Bros.
Super Mario Bros
Nintendo 64:
Super Mario 64
SNES:
Super Mario World
TurboGrafx-16:
Bonk's Adventure
New Adventure Island
R-Type
en de rest volgt...
in feite kun je straks dus ook Ocarina of Time downloaden. maar aangezien ik de Collector's Edition heb van Zelda, kan ik deze ook gewoon in de Wii stoppen. maar ook overige N64 games wil ik graag in high-res zien (net als OOT en MM op cube disc) in plaats van de bekende N64 waas.
bijvoorbeeld Mario Kart 64, Super Mario 64, Lylat Wars, Wave Race 64, 1080 Snowboarding....allemaal klassiekers. nu maar hopen dat games als Mega Man 2 of Castlevania ook te downloaden zijn. vooral die eerste is één van de beste games die ik ooit gespeeld heb. klassieker!
je kunt de Wii trouwens rechtop zetten in een steun zoals je het vaak ziet op de foto's. het is alleen een beetje lastig om cube games te spelen aangezien dat gedeelte bovenop de Wii zit. waarschijnlijk zet ik de Wii dan ook horizontaal neer zodat ik aan de linker zijde de cube openingen heb voor memory cards (2) en controllers (4).
verder blijft het aantal Wii games toenemen. laatst las ik een stuk van de survival horror Necro-Nesia. maar ook Capcom is druk in de weer met de speciale Resident Evil voor de Wii. verder nog flink wat flight-sims die op de cube heel schaars waren.
voor het oude pilot wings (snes&n64) gevoel komt het spel Wing Island van Hudson. weer een ander bedrijf is bezig met de WWII flight-sim: Blazing Angles; Squadrons of World War II. ben je meer een fan van Ace Combat dan is het aankomende Heatseeker voor de Wii wat voor jou.
hieronder een lijst met de Wii games:
Blazing Angels: Squadrons of WWII
Call of Duty 3
Cars
Rainbow Studios
Elebits
Ennichi no Tatsujin (Master of Festivals)
Excite Truck
Far Cry: Vengeance
GT Pro Series
Kororinpa
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Machi Kuru Domino
Madden NFL 07
Marvel: Ultimate Alliance
Monster 4x4 World Circuit
Necro-Nesia
Need for Speed: Carbon
Open Season
Pokémon Battle Revolution
Rayman Raving Rabbids
Rapala Tournament Fishing
Red Steel
Super Monkey Ball: Banana Blitz
Super Swing Golf PangYa
Tamagotchi's Sparkling President
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Tony Hawk's Downhill Jam
Trauma Center: Second Opinion
Wii Play
Wii Sports
Wing Island
World Series
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
ok , bedankt voor de info!
p.s. werk je als promoter bij nintendo, ofzo? 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ben op dit moment weer allemaal oldies aan het spelen (L)
Bezig met:
Secret of Monkey Island ( 1990) Vooral de soundtrack is echt geweldig!
Monkey Island: LeChuck's Revenge ( 1991)
Maniac Mansion (1988)
Maniac Mansion II: Day of the Tentacle ( 1993)
Little Big Adventure (1997)
Een ware verademing voor een adventurefan als ik 
Vroeger....goeie ouwe tijd...
PS. Voor de bovenste 4 games heb je wel een DOS-emulator nodig.
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Ja, Monkey Island Games zijn echt te gek.... Ik heb ze ook helemaal kapot gespeeld.
Maar waar heb je 1 en 2 kunnen vinden want overal moet je er voor betalen als je ze wilt downloaden.
Als je het weet zou je dan even een PMetje kunnen sturen.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1379 stemmen
Ik ga donderdag de Wii checken voor de website waarvoor ik werk. Iemand die nog iets wil weten
?
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1379 stemmen
Hoe ik met je mee kan gaan?
Erm, niet helaas. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
In hoeverre de bewegingen die de Wii-mote maakt overeenkomen met de bewegingen die uiteindelijk je uiteindelijk in het spel doet.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
nee, is gewoon bekende info wat ik van diverse sites heb geplukt en hier op heb gezet om te laten zien wat de Wii is en wat er voor komt voor mensen die geen gamesites bekijken maar toch wat willen weten.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
en 8 december! The Legend of Zelda: Twilight Princess!! onlangs verschenen er 2 nieuwe filmpjes, de intro (lijkt sterk op die van OOT!) en een trailer..checken die hap! ik wil wel een link geven maar volgens mij mag dat niet van Moviemeter.
by the way, wie gaat TP ook halen?
PS: hey Iketes, heb je Wing Island, Red Steel en Excite Truck ook al uitgeprobeerd? must-haves...of twijfel je?
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ik ga hem zeker halen. Ik zit er al op te wachten.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik ben wel benieuwd wie van de gamers hier voor welke next-gen console gaat.
Ik ga normaal gesproken voor Sony maar heb niet superveel vertrouwen in de PS3 nog op dit moment.
Ik zit sterk te twijfelen om de Wii te kopen, hoewel de games me nog niet helemaal aanspreken. Maar het downloaden van oude games ( NES, SNES, N64 etc.) vind ik erg interessant. Voor welke gaan jullie?
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
Ik heb sinds kort de xbox 360, die me erg goed bevalt en heb de volgende spellen ervoor:
- Saint's Row
- Splintercell: Double Agent
- The elder Scrolls: Oblivion
- Pro Evolution Soccer 6
Nog niet echt bij een van deze spellen next gen graphics gezien, maar misschien komt dat omdat ik geen HD heb.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
De next-gen graphics. Dat is ook een twijfelpuntje voor mij bij de Wii. Hoewel ik natuurlijk, zoals iedere zichzelf respecterende gamer
, gameplay boven graphics stel, weet ik toch niet of ik de next-gen kracht van Microsoft en Sony kan weerstaan. Ik bedoel, als je bij een vriend Gears of War op de 360 aan het doen bent en vervolgens thuis weer Super Monkey Ball op de Wii is het natuurlijk een wereld van verschil wat graphics betreft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ga voor de PS3, eens een Playstation man, altijd een Playstation man. 
Komt ook voornamelijk omdat i keen groot fan ben van Final Fantasy. Die kan ik niet mislopen natuurlijk.
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Waarschijnnlijk ga ik wel een Wii kopen, maar een Xbox360 zit er misschien ook nog wel in.
PS3 gaat echt te duur worden en zoveel verschil tussen spellen en graphics zit er niet tussen de Xbox360 en PS3.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
een ps3 kopen voor 600 euro in maart 2007... omdat je persee een playstation wilt. voor minder geld heb je bijna net zulke mooie graphics op de XBOX360. of je koopt de meest gewilde game ever: Twilight Princess..en koopt er gelijk een Wii bij voor 250 euro.
en Super Monkey Ball op de Wii is ook geen technisch hoogstandje. als je iets met Gears of War wilt vergelijken lijkt me Red Steel wat redelijker. Excite Truck ziet er ook aardig goed uit...zo ook de nieuwe Zelda die ik absoluut niet wil missen. mensen die OOT hebben gespeeld en trailers, in-game footage en screenshots van TP hebben gezien weten wat ik bedoel. meesterlijk!
als je puur naar de graphics gaat kijken is dat een beetje jammer. GTA: San Andreas (top game!) op de PS2 was nauwelijks een hoogstandje op grafisch gebied. enige verbetering ten opzichte van Vice City...alleen is SA vele malen groter. op een gegeven moment als een game zo geniaal in elkaar steekt kijk je niet meer naar graphics en verkoopt de game alsnog als een baksteen.
kijk naar de nieuwe Zelda. natuurlijk zijn er mooiere games zoals Assasins Greed bijvoorbeeld. maar heb je daar ook dezelfde vrijheid, een gigantische overworld met dungeons, tempels, dorpjes, meertjes, bossen en bergen. geen turn-based gevechten met menuutjes en beperkte bewegingsvrijheid (de oudere FF games).
alleen voor TP heb ik al reden genoeg om de Wii aan te schaffen. al lijkt Red Steel me ook een must-have.
8 december!
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik weet dat SSB geen grafisch hoogstandje is, maar ik wilde alleen maar even aanduiden dat er een duidelijk verschil is. Ook Red Steel komt láng niet in de buurt.
En ik zou geen PS3 kopen omdat je per se een Playstation wilt. Ik zou een PS3 kopen omdat je per se Final Fantasy of Metal Gear Solid wilt, bijvoorbeeld.
Zoals in 95% van de gevallen koopt men consoles op basis van de games ( bij voorkeur exclusives) die er op uitkomen, wat ook het meest logische is.
Vooralsnog ga ik voor de Wii. Goedkoop, aardige games, natuurlijk de nieuwe controller en Virtual Console! ( oude games downloaden).
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
als je de laatste in-game beelden heb gezien van Red Steel komt het aardig (..een beetje) in de buurt bij wat ik gezien heb in datzelfde genre op de 360. maar "lang niet in de buurt"?? Red Steel is geen N64 game..in dat geval kom je inderdaad lang niet in de buurt bij de 360 grafics. ik vind Gears of War een mooi spel, maar Red Steel ook. vergelijk Red Steel eens met Timesplitters 3 op de cube...stukken mooier. dus als Red Steel lang niet in de buurt komt bij Gears of War, maakt dat Timesplitters een oerlelijk spel is?
maar wat je zei:
"Zoals in 95% van de gevallen koopt men consoles op basis van de games ( bij voorkeur exclusives) die er op uitkomen, wat ook het meest logische is".
volkomen mee eens. wie Zelda en Mario wil koopt een Ninty console. wie Metal Gear en Final Fantasy wil koopt en PS3. ik ben dan wel een Ninty fan, toch heb ik games als Driver 1 & 2 (ps), Tomb Raider (ps), GTA: V.C. & S.A. (ps2), Sky Odyssey (ps2), ecco the dolphin (ps2) voor geen goud willen missen. mijn reden dat ik geen ps3 koop is omdat ik geen behoefte meer heb aan meer dan één console en de ps3 simpelweg veel te duur vind.
voor de rest, als je het puur voor de graphics doet kun je beter een ps3 of 360 kopen.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
wie Metal Gear en Final Fantasy wil koopt en PS3.
Volgens de laatste geruchten komt metal gear ook naar de 360, en aangezien er 2 verschillende final fantasy delen op de nintendo ds komen ( te weten een remake van het 3e deel, en een soort van vervolg van het 12 e deel getiteld ''revenant wings'') waardoor je dus eigenlijk ook niet meer kan spreken van een playstation exclusief, blijft er nog verdomd weinig ''playstation exclusief'' over, wat echt de moeite waard is. Ik vraag me ook af hoe lang het zal duren voordat bekend zal worden gemaakt dat het 13 e deel ook op de 360 zal komen.
Gran turismo zou dan je kunnen zeggen, maar dat is tenslotte natuurlijk ook ''maar'' een autoracespelletje, waarvan er op de 360 nu al verschillende goede race spellen zijn.....
Voor mij persoonlijk wellicht ratchet & clank en nederlands trots killzone.... maar dan houdt het ook wel zo n beetje op....
Ik hoop echt dat ze snel met enkele nieuwe sterke franchises op de proppen komen anders zie ik het somber in voor sony, zeker als microsoft bij de lancering van de ps3 al een voorsprong van anderhalf jaar heeft, al ver in de 2e generatie spellen zitten, en een groter aanbod in spellen, (waaronder dus ook een groot aantal budget titels) om over het online gedeelte nog maar te zwijgen....
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
voor de PS3 lijkt me persoonlijk Motor Storm wel heel gaaf. ik koop zelf alleen de Wii met iets vergelijkbaars: Excite Truck. meer arcade (lees: minder realistisch) en grafisch een minder dan Motor Storm uiteraard. maar als ik een PS3 zou halen dan neem ik Motor Storm er zeker wel bij. voor zover ik weet wel exclusief voor de PS3.
ik vind het ook jammer dat sony minder exclusiefe titels heeft. in het PS1 tijdperk had je nog Crash Bandicoot, Tomb Raider, Tekken, Ridge Racer, Medievil en uiteraard dan Final Fantasy. kijk bijvoorbeeld naar Crash Team Racing (een leuk alternatief op Nintendo's Mario Kart) waarvan de vervolg delen Crash Nitro Kart en Crash Tag Team Racing ook o.a. op de Cube verschenen.
ten tijde van de PS2 heb ik me goed vermaakt met nog meer axclusiefe titels als GTA: Vice City & San Andreas, Sky Odyssey (Sony's Pilot Wings), Tekken Tag Tournament en Dead or Alive 2. GTA ging hierna ook richting XBOX, Sky Odyssey was maar eenmalig en Dead or Alive werd XBOX (360) only. alleen de Tekken serie blijft exclusief.
wat Final Fantasy betreft, ik geloof dat alleen de Playstation delen echt officieel zijn aangezien ze gewoon verder gaan op volgorde. Nintendo krijgt meestal de spin-offs zoals Crystal Chronicles of remakes van oudere FF delen voor de GBA en DS. Metal Gear heb ik nooit echt leuk gevonden. wel heel erg gaaf dat Mr. Snake ook meedoet in Super Smash Bros. Brawl voor de Wii.
PS: onlangs verscheen er een nieuwe trailer van Super Smash Bros. Brawl. goed nieuws: ook Fox doet weer mee! voor de rest, prachtige graphics en vette moves. vooral van Wario.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Motor Storm leek ook mij erg vet maar de laatste gameplay-trailers die ik heb gezien, en previews die ik heb gelezen, beloofd het een middelmatige game te worden.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Castlevania door Paul W.S. Anderson
“It’s an action/horror project in the vein of ‘Underworld’ and ‘Blade,’ and hopefully it will be a big franchise for us,” Rogue co-president Andrew Rona said.
Yay!
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
In Film > Filmgames > the legend of jack sparrow:
heeft iemand the legend of jack sparrow al geprobeerd? het lijkt me wel leuk, maar ik wil eerst wel reacties van anderen horen voordat ik het koop.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
In Film > Filmgames > the legend of jack sparrow:
heeft iemand the legend of jack sparrow al geprobeerd? het lijkt me wel leuk, maar ik wil eerst wel reacties van anderen horen voordat ik het koop.
De recencies waren in ieder geval niet zo positief, helaas.....
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Film > Filmgames > ...alleen Goldeneye op de N64 blijft voor mij de beste in dit rijtje. klassieker!
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Goldeneye......
na bijna 10 jaar (!) nog altijd de onovertroffen 1 st person shooter voor op de console!