- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
In afwachting op de opkoper net nog eens mijn Ric hochet verzamelng eens doorgenomen tot aan Nó 37 compleet waarvan de laatste 6 delen eerste druk.
Nou moet hij echt vandaag komen want anders heb ik al spijt ervan, zie nu ook in mede door mijn vrouw dat mijn kinderen en kleinkinder geen intresse hadden in deze strips de helft ervan is Waals, en ik moet eerlijk bekennen dat als je er een tijdje uitben ik zelf de grootse moeite heb nog een zin in mekaar te praten het lezen gaat nog.
Mijn naamgenoot A-P-Duchateau overgings geen familie, is een van de laatst levende scenario schrijver van de lichting jaren 1920, wellicht in dit soort boek formaat de langst lopende serie die er nog is.
veel om te noemen maar hier een paar albums.

Ook moet van mijn hart hier dat omslachtige gedoe om een prentje op MM te plaatsen.
Voor zoon klei verslag als dit ben je een uur bezig en als er niet op wil kan gelijk opnieuw beginnen.
jirachi03
-
- 393 berichten
- 0 stemmen
Niemand hier die Paling en Ko heeft gelezen? 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Nee ik niet hoezo.
De tekenaar van Paling en Ko, F. Ibanez, is betrapt op het plegen van plagiaat. Hij heeft jarenlang gags en tekeningen "gestolen" van zijn grote voorbeeld Franquin, de tekenaar van o.a. Guust Flater en Robbedoes.
Heeft er niks mee te doen dat ik ze niet lees .
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
@madmax1:
Mooie plaatjes madmax.
Afscheid nemen van je verzameling kost zelfoverwinning, ik weet het.
Ben zelf nog niet toe aan rigoreuze "opruiming", maar eens moet het er toch van komen.
We worden er niet jonger op, en de nabestaanden hebben geen interesse of benul (ik hoor ze al verwensingen aan mijn adres uiten wanneer ze mijn woning leeg moeten halen, na mijn vertrek van deze planeet
)
Ik zal zelf toch maar eens beginnen met e.e.a. (maar niet té snel)
@jirachi03: (Paling & Co.)
Niet of nauwelijks gelezen, wel een aantal albums van gehad.
Die heb ik enkele jaren geleden aan mijn buurjongen gegeven.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Brix.
Ja ik denk dat de opkoper het laat afweten je kent hem wel,haha.
Bellen doe ik hem een geen geval, nu ik alles mooi heb uitgerangeerd begint iedereen erin te snuffelen en stijgt de interesse haha, het al een tijdje niet meer zo gezellig geweest als nu in de huiskamer.
Mijn vrouw begint al plaats te maken in verschillende kasten dan heb je een mooi overzicht.
Achter af ben ik nog content ook , ze krijgen een mooi plaatsje.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Schitterend !
De nostalgie viert hoogtij in huize madmax. 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen

Met dank aan de originele scanner van morgen binnen gekomen.
Alles complete series.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
De papier reuk is nog aanwezig.
Van de nieuwste scan jungle boek eens gelezen, , mooi verhaal maar dieren tekenen in actie viel me tegen,ik denk dat Adians hier het meest geschikt voor is.
Nadat de reuk is opgetrokken hier een mooie digitaal.

mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Over Belgen gesproken, deze zojuist gelezen... nou ... okay
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Best leuk.
Maar het liefst in de originele Vlaamse taal.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Na de vele pm hoe open ik een digitale strip.
Voor MMérs die nog niet zo bedreven zijn in digitaal comics lezen hier een nieuw programma
Indien de comic is ingepakt met rar , dan moet je de betaal verzie van winrar instaleren
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Vandaag eens achter mijn bureau aan het opruimen geweest want daar staan strips die ik in geen jaren meer heb vastgehad en die wegens plaatsgebrek daar zijn terecht gekomen. Leuke verzameling in ieder geval variërend van Johan & Pirrewiet (erg leuke serie van dezelfde maker als de Smurfen, ik heb de reeks vroeger geleend uit de bibliotheek maar ik blijk er 4 in bezit te hebben terwijl ik er maar 2 kan herinneren.. En neen, het zijn geen bibliotheekstrips) tot de eerste rechthoekige strips van Jerom. Ook nog een aantal Familie Snoek, Piet Fluwijn en Bolleke, oude Nero's en een strip van Star Trek. Ik zou er eens mee naar de Beo moeten om ze eens te laten schatten want er zit wel oud spul tussen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Mooie "vondsten" 
Vooral Snoek en Piet Fluwijn en Bolleke hebben daarvan waarde (in Euro'sbedoel ik dan, de sentimentele waarde is vaak nog veel hoger)
De hele reeks van Piet Fluwijn en Bolleke (oftewel De Avonturen van een Vader en zijn Zoon) van Marc Sleen, is nu in herdruk of zelfs eerste uitgave aan het verschijnen.
Er zijn inmiddels al 10 albums op de markt (en in mijn kast
uitgegeven bij Adhemar (B)
Er zullen er nog meer volgen.
De Familie Snoek is een aantal jaren terug ook herdrukt, in luxe albums.
Ziet er prachtig uit allemaal.
Maar toch ontbreekt er iets, en dan heb ik het vooral over de reeks Piet Fluwijn en Bolleke.
Ik vond die oude albums, gedrukt op goedkoop papier meer sfeer hebben dan de nieuwe, waarbij men gebruik maakt van dik glanspapier.
Zal wel aan mij liggen misschien?
Maar wel mooi dat ook de afleveringen die nooit eerder in album zijn verschenen nu wel zijn opgenomen in de reeks.
Ik ben een grote fan van die gag-strips van Vandersteen en Sleen.
Mocht iemand nog de oude albums van Fonske (Marc Sleen) hebben liggen...stop die dan maar in de brandkast.
Zelfs de herdrukken van enkele jaren terug zijn nu al duur.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Piet Fluwijn en Bolleke zijn nog van mijn vader geweest dus die hebben al wel wat jaartjes. Zijn inderdaad erg leuke strips en van De Familie Snoek hebben we er denk ik een stuk of 8. Het enige jammere is dat mijn grootmoeder er als klein kind in heeft getekend omdat ze haar moesten bezig houden tijdens de oorlog...
De herdrukken ben ik al wel eens tegen gekomen maar net zoals jij ben ik er niet echt voor te vinden. De oude Suske en Wiskes (pre 67) zijn ook zo uitgekomen maar hoewel die spotgoedkoop zijn, ben ik er nog nooit aan begonnen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Ik heb mijn verzamelde Familie Snoek albums even uit de kast gehaald en gefotografeerd.
De originele albums hebben ook betere tijden gekend
Originele serie: (plus beeldje dat je gratis kreeg bij de afname van de complete herdruk reeks)

De luxe herdrukken (de meeste nog in verpakking)

De 2e serie, nooit herdrukt.

Herdrukken en speciale uitgaven

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik had helemaal geen idee dat er nog een 2e reeks was gemaakt! Mooie collectie Brix.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Die tweede reeks is wel meer studio Vandersteen werk, maar ik vind hem toch de moeite waard.
Iets anders...een nieuwe western strip van een Nederlandse tekenaar, Peter Nuyten.
Dit is deel 1, Apache Junction.
De overeenkomsten met Blueberry liggen voor de hand.
Ik ben wel benieuwd, maar wacht nog even met aankoop op een gunstigere prijs, of softcover uitgave.
Deze hardcover kost toch € 17,-

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
schone boekskes die snoekjes.
Apache Junction nog niet van gehoord,ik ga eens snuffelen.
Ja dat gaat hard met de prijzen.
De eerste Blueberry prijs f 1.25 wel van Dargaud.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ceci est une grande collection de notre petit heros belge, de très bonne qualité !!

224 titels .
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Let vooral ook even op de Apache links onder op de cover van dat Blueberry album.
Vergelijk maar eens met de cover van Apache Junction 
Over inspiratie gesproken.
En wat Jommeke betreft, ik heb de tekenaar(Jef Nijs)ooit ontmoet tijdens een Jommekes dag in het openlucht museum van Bokrijk.
We stonden daar met het circus toen, en de hele voorstellingen verliepen in Jommekes sfeer.
Alle bekende figuren uit die strip werden vertolkt door acteurs en circusmedewerkers.
Heel leuk, en een ongekend succes.
Vele duizenden bezoekers.
We gaven 7 voorstellingen van ieder zo'n klein uurtje achter elkaar (met telkens wisselend programma) en die zaten allemaal bomvol.
Geen enkele plaats meer vrij.
Tekenaar Nijs zat in de loge te glunderen en te kijken naar zijn tot leven gekomen personages.
Wij waren wel bekaf en doorgedraaid na afloop, en dat bij een temperatuur van over de dertig graden (in de tent nog hoger!)
Toch een leuke herinnering.(en we kregen ook nog een extra, welverdiende, beloning van onze directie,
)
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Was me al opgevallen Brix, daardoor ook niet het eerste album gekozen tekening was nog van Jij , 2de album fantastische gelijkenis.
Prachtig dat commentaar van je over Jommeke.
Dat was deze geweest overigens ook een schitterende plaat.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Had ik kunnen weten dat je dat album juist daarvoor had gekozen mm 
Prachtige covers inderdaad.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Saaie shit vind ik dat, die Cowboy comics...
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Je kan je toch ook anders uitdrukken,’staat toch voor ieder wat wils op.
Laat eens horen of zien op een normale manier wat je voorkeur heeft.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Saaie shit vind ik dat, die Cowboy comics...
Viva Cowboy Comics!

(Buckskin Annie & Kit Carson)
D.C. Eyles art

De Cowboy Annuals (1954 -1960), overwegend door Derek-Charles Eyles getekend:

Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Dogie,
zou je misschien nog wat van die mooie Kit Carson tekeningen willen plaatsen?
(Ik weet dat je een kenner bent op dat gebied) Oogstrelend tekenwerk. 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Dogie,
zou je misschien nog wat van die mooie Kit Carson tekeningen willen plaatsen?
(Ik weet dat je een kenner bent op dat gebied) Oogstrelend tekenwerk.
D.C. Eyles au plume... een willekeurige greep uit zijn Western (-strip) ouvre (1):
]

Sheriff Buck Jones
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Schitterende plaatjes Doggie
Steije voor die stonden in de jaren 50 ophet midden blad van Sjors van de rebellen club, en dan kon je tegen elkaar plakken.haha. en dan maakte ik zelf een getekende kaft erom.
Sommige delen kleurde ik zelf in , en dan weer geruild voor iets anders.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Prachtig Dogie!
Er zijn er bij die je zo zou kunnen inlijsten en aan de muur hangen.
Die van Buck Jones (met rood shirt) is ook super.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
D.C. Eyles au plume... een willekeurige greep uit zijn Western (-strip) ouvre (2):

Buffalo Bill

Bye!