• 15.769 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.028 gebruikers
  • 9.373.163 stemmen

Strips

zoeken in:

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Die man lag ook nog een hele ronde voor op de nu zo populaire western tekenaars.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Vandaag de nieuwe Rode Ridder gaan halen in den Beo. Aangenaam verhaal maar ik blijf toch verslingerd aan de klassiekers in het Rode Ridder oeuvre.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Mee eens.

De nieuwere albums, sinds Claus de tekenpen heeft overgenomen, zijn zeer de moeite waard.

Maar de eerste, pak weg 45, verhalen blijven voor mij de toppers.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Brix schreef:

Die man lag ook nog een hele ronde voor op de nu zo populaire western tekenaars.

Alleen dit Western-tafereel is in NL als poster verkrijgbaar: Charging Indians on Horseback.

Keuze lijst is echter erg moeilijk, heeft invloed op uitbeelding schilderij.

En dit pre-Western tafereel: Mohicanen.

Te mooi om te verkleinen (D.C. Eyles cover-art):

- Buffalo Bill (1)

en

- Buffalo Bill (2)

Tenslotte

- Buffalo Bill (3)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Brix schreef:

Prachtig Dogie! Er zijn er bij die je zo zou kunnen inlijsten en aan de muur hangen.

Die van Buck Jones (met rood shirt) is ook super.

Kon niet meer corrigeren, maar dit Sheriff Buck Jones tafereel uit 1960 is van Jordi Penalva en ook als schilderij te koop: erg duur.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

D.C. Eyles' Kit Carson in Panorama nr. 36, aug. 1954

(afbeelding)

Maar tekening zou ook nog van Rino Albertarelli kunnen zijn.

D.C. Eyles' Kit C/Karson in Panorama nr. 13, week 22, 1954

(afbeelding)

Zelfde tekening als hierboven, die hier beter uitkomt dan op toenmalig goedkoop krantenpapier uit Polen:

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Vol van bewondering voor het prachtige werk van Eyles en Penalva (die laatste naam kende ik nog niet)

Komt op groot formaat pas echt goed tot recht ja.

De 'Rebellenclub' versie van Kit K(?)arson (waar madmax het ook al over had) had ik nog nooit eerder gezien.

De bovenste tekening ziet er lichtjes karikaturaal uit, en zou inderdaad heel goed van een andere tekenaar kunnen zijn.

Ook een prachtige opmaak van het blad De Panorama-Rebellenclub, ondanks goedkoop papier.

Kan ik mij niet herinneren.

Veel exemplaren zullen daar wel niet van bewaard zijn gebleven neem ik aan.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Awel dat waren ongekleurde Kit-Karson, precies in het midden met een nietje vast gemaakt, dat maakte ik los en lijmde de achterkanten tegen mekaar ,naderhand heb ik er gemaakt met een blad ertussen voor de versterkingen ook voor de doorzichtig heit, en dan mooi mintkleurende Talens pasta waterverf de kaft tekende ik zelf.

Nee ik heb er geen meer en kom ze zeer moeilijk tegen.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

'.

Deze zijn van Walt Howarth '1954.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

.Roy-Rogers uit 1950

.is klein gesigneerd maar ik kan hem niet thuis brengen.

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Heb hier een heel grote verzameling Suske en Wiske stripjes liggen, en dat is dan ook meteen mijn favoriete stripreeks.

Verder las en lees ik ook de 'ondertakken' van Suske en Wiske (Jerom, De grappen van Lambik, Klein Suske en Wiske en speciale uitgaven)

Ook andere dingen van Willy Vandersteen zoals: Bessy (na S&W de leukste vond ik), maar ook De Rode Ridder en ik heb hier nog een ongelezen strip liggen van Robert & Bertrand.

Verder lees ik ook bijna wekelijks de Donald Duck. En heb ik nog wat alternatieve stripboeken van Kuifje en Robert & Bertrand (1 exemplaar van beiden), ze hebben me nooit tot sparen aangezet.

Ik denk dat Suske en Wiske en Donald Duck voor mij het leukste strip-leesplezier waren en zijn. En als alternatief nog Willy Vandersteen's Bessy.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@madmax1, ook geweldig tekenwerk van Walt Howarth.

Nu niets meer van te merken, maar vooral na WO-II verscheen er ontzettend veel Western literatuur (boeken, strips) en ander items als speelgoed in NL (en buurlanden).

De Britten hebben vanaf begin jaren 50 veel Annuals uitgegeven, die vooral in Kerstperriode verschenen. Met ingekleurde 4 kleurenstrips, toen nog iets byzonders.

Ik heb via eBay.co.uk alle Kit Carson Annuals te pakken gekregen, die tussen 1954 en 1960 verschenen.

Door de grote oplages nog steeds betaalbaar, maar conditie varieert enorm.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

@madmax:

Die Engelse Annuals, of het nu westerns, Tarzan, of wat dan ook voor versies zijn, allemaal met oogstrelende cover illustraties.

@tommykonijn:

Ja, dat heb ik ook met Bessy, vooral dan de oude ongekleurde serie.

Geweldige sfeer hebben die albums.

Van Robert & Bertrand was ik aanvankelijk ook wel liefhebber, en kocht ze allemaal (nieuw, 1e druk) tot mijn enthousiasme minderde.

Die liggen echter al jaren klaar om van de hand gedaan te worden (net als een hoop ander spul)

Ze hebben voor mij toch niet de "eeuwigheidswaarde" van De Rode Ridder en Bessy (en de oude Suske & Wiskes uiteraard)

Donald Duck, ook zo'n blijvertje bij mij (al vind ik de huidige stijl van tekenen in het weekblad niks)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Klopt Dogie na de oorlog kwam veel spul uit Amerika,maar dat ware alles korte verhalen verpakt in kleinood goedkoop papier,,en daar werd veel mee geruild , ,ging snel uit mekaar vallen en belande in de vuilnis bak.

De Waalse strips hadden langere verhalen en sommige in harde kaft makkelijker te bewaren.

Ook jou nicknaam ben ik ooit eens tegenkomen op een album strip , waarschijnlijk een waalsestrip van voor de oorlog ,kom er niet op.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Leuk om te vertellen de feuilleton Sjors van de rebellen club .

Mijn grameer verzamelde voor de oorlog nog zulke en waarschijnlijk zijn ze nog ergens in België bij familie omdat ik ze nog allemaal ken.

Het begon allemaal wat vroeger maar ik pak de draad op van deze die ik ken.

Martin banner1929

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Frans-Piét 1940

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Blad een rebellenclub 1950

(afbeelding)

(afbeelding)

In deze stonden reeds de Kit-Karsons.

(afbeelding)

(afbeelding)

1962

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

de laatste van de rebellen club.

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Ook veel gelezen dat weekblad.

Moet nog een pak van in de kelder liggen (maar dan wel de kleuren uitvoering)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@madmax1. Heb me altijd afgevraagd, wie behalve Jimmie, deel uit maakte van die Rebellenclub....

Netzoals Milton Caniff's Terry & The Pirates. Die The Pirates zouden ook een soort Rebellenclub zijn. Komen in de strip echter niet voor, alleen Terry's oudere kameraad Pat.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

madmax1 schreef:

Klopt Dogie na de oorlog kwam veel spul uit Amerika,maar dat ware alles korte verhalen verpakt in kleinood goedkoop papier,,en daar werd veel mee geruild , ,ging snel uit mekaar vallen en belande in de vuilnis bak.

Ook jou nicknaam ben ik ooit eens tegenkomen op een album strip , waarschijnlijk een waalsestrip van voor de oorlog ,kom er niet op.

"Dogie Hogan" is de rebelse piloot en later arts uit de Steve Canyon strip van Milton Caniff, rond 1947 verschenen tot in jaren 70 als Daily en in de full-colour Sunday pages.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

De rebellen club is overgenomen van Martin banner ‘s Perry Winkle and the Rinkeydinks.

Deze 4 waren de rebellen ( Frans Piët),heeft ze na de oorlog vervangen voor Jimmy.

Dogie-Hogan , inderdaad maar toch te weinig gelezen .

Dit zijn ze.

(afbeelding)

(afbeelding)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Brix.

Net eens voor je gekeken deze gekleurde schommelen rond de 4 euro, uitzonderingen daargelaten, die ongekleurde daar zijn er weinig van die hoorde immers bij de Panorama en werden niet bij de boekhandel apart verkocht.

Eerst in 1962 kwam de losse verkoop.

1964 nummer 49

Serie(s) / Held(en): Cliff Rendall, Club van vijf, de, Dinkie, Sjors en Sjimmie (Sjors, voorzitter van de rebellenclub), Sjors van de Rebellenclub (tijdschrift), Tiger Joe en Winnetou en Old Shatterhand .

(afbeelding)

Staat wel een mooi verhaal in van . Tiger- Joe 1950.

Laat maar rijpen in de kelder Heppie verheugd zich al erop haha.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Prachtige plaat van Tiger Joe!

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ik krijg hier net weer een prachtige stapel digitale albums binnen.

Allemaal complete series. Met dank aan de originele scanner.

Aan digitale MM ers inderdaad is de winrar nu gratis verkrijgbaar..

Het gehele pakket toevoegen aan het archief winrar ,dan uitpakken.

Uiteraard een goede reader instaleren, veel leesplezier.

(afbeelding)

(afbeelding)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Na een crach met ImageShack en twee dagen uit de running,weer terug met deze super digitale van Dick-Boss van 1 -73 compleet.

Jammer dat alle plaatjes zijn delete die ik hier voor had geüpdate, er was niets meer van te redden.

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@madmax1

Mbt Imageshack: die recente updates zijn bagger; vroeger was site veel toegankelijker, en blote voetenfoto's van bijv. celebs worden tegenwoordig al als nudity gezien en gedelete...

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@madmax1

Mbt Dick Bos: DickBos.com

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Dogie -Hogan.

Leuke link naar Dick-bos.

Heeft er ook mee te maken hier op mm die gecompliceerde omweg te maken om een plaatje te plaatsen.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Over Dick Bos gesproken: onlangs was er op TV een herhaling van een werkelijk schitterende docu over tekenaar Mazure en zijn werk.

Heel interessant figuur die man.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Jammer niet gezien deze biografie ,maar lijkt me best interessant, een paar deeltjes aan het (doorbladeren),.lezen doe je pas op het laats, dan legt hij haarfijn uit hoe hij de zaak heeft opgelost.

Moet zeggen deze beelden zijn digitaal heerlijk om te bekijken, en lekker spannend ook nog.

Vroeger vond ik de tekeningen maar gebrekkig, maar nu hier op de pc alles klop , bij eenjudo greep heb je bijna bewegende beelden

Leuke serie ,gelijk op externe schijf dit was de tweede crach op een jaar tijd.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Kleinzoons gaan morgen allerhande spullen verkopen bij de scouts, en hadden een paar mooie Frans talige strips gezien, die houwen we vast voor opa,ik zeg als jullie niet xxxxx.

Waren mijn geschonken boeken aan de scouts .

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Naast Tiger Joe schreef J.-M. Charlier ook Kim Devil, prof. jager in Amazone-gebied:

(afbeelding)

Tekenstijl Gérald Forton lijkt op Milton Caniff en Vic Hubinon.

1e druk (1957): :

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Prachtig werk !

Jammer dat er geen Nederlandstalige herdrukken van Kim Devil te krijgen zijn (tenminste zover mij bekend)

'De verdwenen wereld' heb ik wel ooit in mijn verzameling gehad, maar verkocht toen ik (weer eens) in geldnood zat

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.