- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Schitterend.
Ja J.-M. Charlier,is een zwaar gemis voor de strip wereld.
Vanmorgen en vanmiddag in de schuur bij de scouting eens gaan snuffelen.
Ondanks de gezellige drukte ,zijn nog maar weinig strip liefhebbers,het stapeltje a 2euro voor een album liep niet,voor1 euro begint het wat te minderen,en zo kan je nog beter niet meer gaan kijken, al je ziet hoe zeze open klappen krijg ik een steek in het hart.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Schitterend. Ja J.-M. Charlier,is een zwaar gemis voor de strip wereld..

http://www.jmcharlier.com/index.php
Ook niet in NL verschenen:

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Prachtig werk.
Plaats ook een paar,zo krijg je er weer zin in.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Weer zo'n "smaakmaker".
Ik ga die serie weer eens uit de kast halen denk ik, (te) lang geleden dat ik die voor 't laatst gelezen heb.
Dit album is meteen een van de mooiste van de serie voor mij.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Een fantastische digitale.
De grijze logo's zijn de kleuren versie's - De blauwe logo's zijn de blauw/bruine versie's.
Hiermee ben ik in de vakantieweken van wat leesplezier verzekerd.
Met dank aan de originele spotter geheel compleet 1 tot234
Deze serie gelijk ondergebracht op externe schijf, van wege de grote op 2 dvd +9converten. .

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Maar wat heb je in godsnaam aan die digitale versies? Ik heb zelf heel de Rode Ridder reeks origineel in huis staan en die is echt niet zo moeilijk te vinden. Er verdwijnt toch enorm veel van de sfeer als je ze gewoon kunt downloaden en op de pc kunt lezen (wat ik trouwens enorm onhandig vind). Voor strips die misschien enorm moeilijk te vinden zijn begrijp k het nog maar dit? Neen, geef mij maar de gewone papieren versies.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@Metalfist
Natuurlijk ruik ik ook graag het papier.
Maar als je op een leeftijd komt als ik ben ,ben je blij met deze digitale het leest heerlijk weg,op de vakantie neem ik een klein koffertje mee , en is super handig.
De rode ridder heb ik tot ongeveer 120 in albums,dan is dit toch een leuke aanvulling.
En beschouw het min of meer als een hobby.

kijk en zo ziet het uit, voor mij met mijn handicap aan de ogen toch wel een mooi plaatje.
Maar ik geef je ten volle gelijk de sfeer van de albums mis je maarja je went aan alles hé.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Plaatje doet het niet madmax.
Wat was er op te zien?
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ brix
Ja ik zit constant in de kling met Image-Shack .
Vorige week crashte de pc op die site hebben we twee dagen liggen te balloteren voor hem weer op gang te trekken.
Maar het is gewoon een bladzijde lekker leesbaar, dat wou ik aantonen zal nog eens proberen.
Nee hij wil niet ,en ik heb een idee dat MM op hol slaat, bij iedere poging valt alles weg.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@madmax1. Geen Imageshack censuur?
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
\Geen idee dogie, moet eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb op deze site.
Wel met digitaal in rar – die gebruik veel schijf –ruimte, daarom gaat hij ook gelijk naar externe schijf, maar het gevaar bij hoge bitrate blijft ,hij loopt op het ogenblik ook niet soepel.
Maar het is ook zo als ik thuis ben raast die pc maar door.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Haha!
Sorry madmax, ik lach niet om je problemen met de pc, want dat is natuurlijk alleen maar ergerlijk, maar de manier waarop je e.e.a. vertelt is wel vermakelijk.
Sterkte ermee.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ja presies.
Hetzelfde met Metalfist wat heb je aan strips digitaal.
Wat heb je aan de tour de france digitaal.
Wat heb je aan voetbal digitaal ez.
Real is niet voor iedereen weggelegd, daarom laat die pc maar snorren.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ondanks dat de rode ridder hoog in het vaandel stond,had ik er toch weiniger als gedacht, tot en met 84 - De Duistere Bondgenoot.
Vandaag eens verder gegaan met 85 De Zwarte Cobra, maar ik moet bekennen het bleef bij een poging met alle respect voor Karel-Bideloo doorgesluist naar 207 - De Grot Van De Beer met tekeningen van Claus Schulz.
En ik denk persoonlijk dat deze serie er is op vooruit gegaan.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik wil de stripliefhebbers niet op kosten jagen, maar op Catawiki staan dagelijks aanbiedingen en die zijn soms de moeite waard. Ik heb intussen de verleiding al een paar keer niet kunnen weerstaan.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Goede tip.
Ik krijg die Catawiki aanbiedingen zelf ook dagelijks binnen (de advertenties bedoel ik...niet de aangeboden strips en aanverwant materiaal zelf, haha)
Heel moeilijk om niet regelmatig toe te slaan, inderdaad.
Daar zitten echt geweldige koopjes bij.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Catawiki is quasi de site voor alle liefhebbers inclusief handelaars.
Ook is dit de site voor digitale strips die toch veel terrein winnen in de internet wereld.
• Home
• Inleiding
• Games
• Strips
• Printkit
• Promotie
• Contact
Suske en Wiske nu ook op iPhone en iPad
De lezer kan zelf door het verhaal heen bladeren. De beleving van de strip wordt echter nog intenser wanneer wordt gekozen voor de uitgebreide audio-applicatie die gratis wordt meegeleverd. Deze applicatie toont niet alleen de afbeeldingen uit de strip maar combineert deze beelden met de hoorspelversie van het verhaal.
In die uitgebreide versie hoor je de acteurs en geluidseffecten bij het verhaal, terwijl af en toe ook een eenvoudige animatie te zien is.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Catawiki is inderdaad een erg goede site, heb er de laatste maand wel 20 strips kunnen vinden (en aanschaffen) die ik al jarenlang zocht.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Heeft mij de laatste tijd ook al wat gekost 
Wel een groot gemak, heel zeker.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik heb er nooit iets op besteld.
Bij een herdruk voor een special prijsje kan je ook geen bult vallen, maar hoe zit dat met de duurdere albums,
Want Catawiki onthoud zich van alle verantwoordelijkheid.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik ben er daarjuist achter gekomen dat er rond mijn all-time favorite film een comic reeks is gemaakt. Het is onduidelijk of alle issues nu echt zijn uitgebracht (Dabel Brothers is ook geheel onbekend bij mij) maar het artwork is wel de moeite.
edit: blijkbaar is de uitgever na 2 issues verandert van Dabel Brothers naar Dynamite! Ziet er erg interessant uit.
The Warriors (Dynamite Entertainment comic book) - 5 issues - comicvine.com

brymj
-
- 758 berichten
- 829 stemmen
die heb ik ook, wel jammer dat ze het niet in de japanse uitgave hebben gehouden, nu hebben ze alle pagina's in spiegelbeeld
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Dynamite is inmiddels een behoorlijk grote naam in de Amerikaanse Comicswereld geworden.
Ik ken daar vooral de Lone Ranger en Zorro comics van.
Nu hebben ze ook een serie over The man with no Name, gebaseerd op de Sergio Leone films met Eastwood, op de markt gebracht.

En een Sherlock Holmes reeks

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Met heel veel dank aan alle Scanners van deze geweldige strip
Ik kan het toch niet laten deze fantastische digitale strip te laten voorbij gaan alles complete albums

Dit alles gaat makkelijk op een schijf, met de vacantie neem ik 10 schijfjes mee dan ben ik verzekerend van rond de 2000 albums.
En zo ziet dat uit op een 14 inch laptop, heerlijk lezen.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Tip voor de liefhebbers van de Dick Bos stripverhalen, en bewonderaars van tekenaar Alfred Mazure.
Vandaag zijn er op TV, bij NostalgieNet, herhalingen te zien van de zeer interessante documentaire over Mazure in het programma Cultuur in Beeld.
Uitzendingen om 18:00 uur en om 22:00 uur.
Het programma duurt 55 minuten.
(Wellicht vannacht ook nog herhalingen)
Een echte aanrader, want Mazure was niet alleen een goede tekenaar, maar ook een kleurrijk figuur.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Jammerlijk gemist.
Kom nu tot de ontdekking dat de serie die ik heb grotendeels is overgetekend, dan had ik het toch goed gezien dat de tekeningen van vroeger maar matig waren .
Ook is er na de laatste herdruk veel aan de achtergrond bij geschaafd.
Ik ga eens kijken bij progamma gemist.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
NostalgieNet draait op herhalingen madmax.
Om de zoveel tijd komen de uitzendingen gewoon weer langs.
Ik zal het wel melden wanneer ik die uitzending weer op het programma zie staan.