- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Thorongil
-
- 1619 berichten
- 690 stemmen
Bezig de Conan strips van Dark Horse Comics aan het verslinden. Vindt het echt een leuk karakter en de wereld spreekt me aan. Ook een beetje aan het voorbreiden voor de nieuwe film.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ja sorry maar die CONAN comics en de hele dark of comics zijn aan mij niet besteed , waarschijnlijk ben te oud voor deze fantasie strips, ik ben er eens aanbegonnen maar kom niet verder dan 2 bladzijde.
Ook de nieuwe film zeg me niks, de oude was ook niet mijn faforiet
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Een super digitale.
. Akim Held Van De Jungle 01-78 (ic) CBR NLT-Release

De eerste 1 tot 78 lilliput Akim van de originele Italiaanse tekenaar Augusto-Pedraza,.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Tot mijn verbazing heeft de scanner er nog een tweede herdruk bijgedaan,alles in groot formaat ingekleurd en sterk verbeterde tekeningen
Ziet er zeer goed uit en een genot voor naar te kijken en te lezen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Kuifje albums alles is in CBR formaat
**Kuifje Stripalbums** Wie kent ze niet he!!

Met dit weer inde vakantie tijd voor de kinderen ideaal op de laptop.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ook onze vriend Donald krijg een digitaal jasje

Donald Duck albums de beste 1 t/m 134.
in cbr formaat. Voor de rest behoeft Donald natuurlijk geen uitleg
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
**Kuifje Stripalbums** Wie kent ze niet he!!
Kuifje, ik vind hem bijzonder irritant, bijdehand en totaal niet sympathiek.
In mijn herinnering heeft hij in "Kuifje in Afrika" ergens op pagina 15 al een chimpansee zonder pardon afgeschoten en gevild, laat een krokodil met een geweer in zijn bek lijdend achter, en schiet een stuk of twintig antilopes "per ongeluk" dood, maar blijft daar zeer onverschillig bij ('hebben we in ieder geval genoeg te eten') en is hij verder erg onvriendelijk.
Dat bijdehandte gedrag van hem staat me niet aan, hij weet altijd alles beter.
Het zijn wel mooi getekende albums, dat wel, en ja, toch ook wel heel leuk om te lezen. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik ben inmiddels bij #30 van Uncanny X-Men en snap enigszins wel waarom het destijds niet zo populair werd. Er is nog niet echt sprake van een lopende verhaallijn. Het is maar elk issue een nieuwe bad guy die tegen alle verwachtingen in toch weer wordt verslagen. Toch blijf ik doorploeteren tot #94. Vanaf daar schijnt het beter te worden.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Wacht maar tot je bij Days of Future Past en de Phoenix saga komt. Geniaal gewoon.
edit: vanwaar ben je eigenlijk juist aan het lezen? In de X-Men issues gaat het van X-Men 1-66, dan de reprint years van 67 - 93 (waar verhalen uit de eerste 66 gewoon in een nieuw jasje werden gestoken) en dan de Uncanny X-Men van 94 - ...
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
In mijn herinnering heeft hij in "Kuifje in Afrika" ergens op pagina 15 al een chimpansee zonder pardon afgeschoten en gevild, laat een krokodil met een geweer in zijn bek lijdend achter, en schiet een stuk of twintig antilopes "per ongeluk" dood, maar blijft daar zeer onverschillig bij ('hebben we in ieder geval genoeg te eten') en is hij verder erg onvriendelijk.
Het zijn wel mooi getekende albums, dat wel, en ja, toch ook wel heel leuk om te lezen.
Dat was inderdaad niet erg fraai van hem.
Maar je moet het zien in het licht van de tijd waarin die albums verschenen.
Men was toen in het algemeen heel wat minder dier-vriendelijk dan nu.
Gelukkig beterde die houding later wel aanzienlijk.
Op dat Kuifje in Afrika album is overigens altijd wel veel kritiek geweest., heel recent nog.
Maar het leukst van de Kuifje strips blijft voor mij toch hondje Bobbie.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ja, ik weet het, de tijdgeest... van die kritiek weet ik nog wel inderdaad. Kuifje staat op een gegeven moment de plaatselijke (pikzwarte) bevolking (met enorme dikke, rode lippen) te commanderen dat ze aan het werk moeten en dat het luilakken zijn. Hij behandelt de "negertjes" als een stel achterlijken. Ach... gelukkig gaat hij zich later inderdaad wel beter gedragen. Hij is daar nog jong en onbezonnen laten we maar denken. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Wacht maar tot je bij Days of Future Past en de Phoenix saga komt. Geniaal gewoon.
edit: vanwaar ben je eigenlijk juist aan het lezen? In de X-Men issues gaat het van X-Men 1-66, dan de reprint years van 67 - 93 (waar verhalen uit de eerste 66 gewoon in een nieuw jasje werden gestoken) en dan de Uncanny X-Men van 94 - ...
Als 67-93 reprints zijn, zou dat fijn zijn
Ik lees nu uncanny x-men 1 tot en met 66 dan, dan giant size x-men als inleiding op uncanny x-men 94 en verder. Ik heb een stuk of 400 uncanny x-men issues, dus ik ben nog wel even zoet.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik heb zelf de eerste 66 verhalen ook (in de 2 Marvel Omnibussen) en de eerste 33 heb ik gelezen, de rest begin ik binnenkort aan maar die zijn toch helemaal niet zo slecht? Het is inderdaad allemaal wat braafjes, het is tenslotte ook al veel jaar geleden, maar ik vind het geweldig om Magneto voor het eerst te zien. Die opkomst van de Juggernaut is trouwens ook geweldig
Maar misschien dat de Uncanny je meer ligt want daar komen ook de 'bekendere' mutanten in voor zoals Wolverine, Storm en Gambit.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Het is ook niet slecht, maar het is nu allemaal idd nog wat braafjes en simpel. Nog weinig overheidsbemoeienis, weinig langlopende verhaallijnen - al wordt dat rond issue 27 of zo wel iets beter. En het is leuk om te zien dat Magneto in de strips meer kan dan in de films 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Misschien is The Death of Captain America wel iets voor je? Als je echt allerlei twisten en complotten wilt zien, dan moet je dat eens vastpakken. Verbluffend mooi getekend ook en een stuk recenter dan die oude X-mens waarin je nu bezig bent 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik blijf x men nog een tijdje lezen maar capt america lijkt me ook zeker interessant. Heb ook nog een berg star wars comics liggen.
daxclusive
-
- 2560 berichten
- 2411 stemmen
Absoluut geen fanatieke lezer van strips en boeken.
Alhoewel ik me de laatste tijd prima met Donald Ducks vermaak..
En toen ik onlangs aan Donald Ducks vanaf 1984 via marktplaats voor 0.10 cent kon kopen per stuk heb ik ze toch maar t/m 1988 aangeschaft! Lekker veel leesvoer voor de vakantie eerdaags.
Heb ook alle strips van Jan Jans en de kinderen gelezen... wat een droge humor (heerlijk)
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ daxclusive
Donald Ducks vanaf 1984 via marktplaats voor 0.10 cent kon kopen per stuk .
Ben eens voor je gaan snuffelen in, de jaargang 1980 en in nieuw staat is zo’n donald
(€ 4 waard uitschieters tot en met (€ 8 ,in goede staat (€ 2
Mocht je een feuilletonnetje uit de jaren 1949-1950 in originele staat brengt (€ 100.
Zoals je ziet geen slechte deal gemaakt, ik zou ze nog netjes bewaren.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Idem hier 
Niet zo lang geleden nog vele kilo's aangekocht, ook via Marktplaats.
(En ik had al stapels liggen, die ik van tijd tot tijd weer eens ter hand neem)
Donald Duck is a joy forever 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Alternatieve cover-art BD nr. 40 (1979):

(art: Vic Hubinon, scenario J.-M. Charlier)
Nog steeds eenzaam aan de top: strip-scenarist Jean-Michel Charlier:

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
De serie Buck-Danny heb ik in 1983 in een speciale verbundelingvan 1 tot en met 13 gekocht.
Dit was een eerste druk met veel informatie van elk afzonderlijk verhaal.
Alles in harde kaft, en ik moet zeggen die kom je weinig tot niet tegen op rommel en strip beursen.
In een bundeling stond en 3á 4 verhalen plus op het laats nog wat extra in klein formaat nooit uit gebrachte verhalen.
Iemand een idee waarom je die niet tegenkomt.

Dit type albums bedoel ik
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen

De serie Buck-Danny heb ik in 1983 in een speciale verbundelingvan 1 tot en met 13 gekocht.
Dit was een eerste druk met veel informatie van elk afzonderlijk verhaal.
Alles in harde kaft, en ik moet zeggen die kom je weinig tot niet tegen op rommel en strip beursen.
In een bundeling stond en 3á 4 verhalen plus op het laats nog wat extra in klein formaat nooit uit gebrachte verhalen.
Iemand een idee waarom je die niet tegenkomt. (afbeelding)(afbeelding) Dit type albums bedoel ik
De hardcovers waren (en zijn?) altijd op voorraad en konden makkelijk bijbesteld worden. BD fans zullen de reeks niet snel verkopen; doelgroep is in NL echter erg klein.

Niet in de hardcovers, de afgewezen cover-art voor Buck Danny nr. 1:

Kol. Buck Danny heimelijk met Lady-X:

De 2e HC reeks (Frankrijk):

In Franktijk loopt inmiddels de 3e BD hardcoverreeks: Link.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Bedankt voor interessante verhaal Dogie.
Ja ik zie er zijn er nog meer van deze speciale uit gaven, maar die ben ik nergens tegen gekomen
Kan me herinneren deze gehele serie met nog wat robbedoes bundelingen te hebben gekocht alle albums per stuk voor fl 5 een vakantie aanbieding van de Macro te Nuth, achter af was er geen vervolg meer op, ook in de normale prijs klasse raar toch.
Inmiddels heb ik de rest en de hele serie digitaal
Wel leuk dat je die heb, want ik had al eens geïnformeerd bij wat handelaars die konden de serie wel maar er nog nooit een van verkocht , en ik zie ook geen herdruk op de markt.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Doorwat hulp van mijn vrouw kom ik tot de ontdekking dat ik toen ook nog een stapel Lucky-luck, ook bundelingen van 3 in een hard cover voor fl 5 had meegenomen, maar die zijn er nu en toen wel
In de normale prijs klasse verhandelbaar.
Deze zijn ook nog in herdruk verschenen.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen

De 12 BD HC uitgaven van Rombaldi.
Wel leuk dat je die heb, want ik had al eens geïnformeerd bij wat handelaars die konden de serie wel maar er nog nooit een van verkocht , en ik zie ook geen herdruk op de markt.

Buck Danny Integrale nr.1 met cover-art van Joseph Gillain

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
De link werkt niet Dogie.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Pracht van een uitgaven die Franse Rombaldi.
Nog nooit gezien ook in België niet
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Deze herdruk in zwart wit heb ik nog in bezit sof cover.
Mijn oom in België heeft nog een eerste druk hardcover, met een gesloten kaft
Had ik ook nog nooit gezien, Waals talig Charlier, Jean-Michel -- Weinberg, Albert -
Hubinon, Victor – Troisfontaines-. Georges .