- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Ik denk dat ik weet wie dat deeltje gefabriceerd heeft 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
. [permalink] geplaatst op 25 juni 2011, 11:07 uur
Ben nieuwsgierig
Die Duitse digitale springt in het begin ook van de hak op de tak.
Akim is tot - Der sieg - Tal der verdammtem- Kan wel geen andere tekenaar er in ontdekken, maar ja ze ontlopen elkaar niet kwa tekenstijl Deze digitale stop bij nummer 24 Tieren paradies ende.
Ik heb al 3 keer veranderd, ben er nog niet uit met de telling, help me ereens uit.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Ik laat Akim even in zijn boomhut zitten en gooi er de nieuwe Rode Ridder tussendoor, die ik vandaag in de boekenwinkel vond.
Nummer 230 alweer, getiteld 'De Amazones'
Wat is die serie tekentechnisch toch opgeleefd sinds tekenaar Claus Scholz de tekenpen overnam.
Leuk en sfeervol ziet ook dit verhaal er weer uit, waarin Johan naar Thailand reist (waar hij al eerder was in een van de eerste albums uit de reeks)
Geen scenario van Martin Lodewijk deze keer, maar van Scholz zelf.
Jammer dat Scholz niet nog wat beter opgelet heeft tijdens zijn periode als medewerker van de grote Frank Sels, anders zouden zijn tekeningen van dieren er beslist nog wat beter uitzien.
Maar ik ben zo ook wel blij met deze Rode Ridder.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Fijn, er is weer een nieuwe Rode Ridder
De enige lopende reeks die ik vandaag de dag nog verzamel. Al is verzamelen veel gezegd want er komt niet meer aan te pas dan altijd de laatste nieuwe te gaan halen (de reeks heb ik in de loop der jaren met veel zoeken volledig gekregen) maar de nieuwe lichting met Scholz (die trouwens later ook aan de latere strips van Bakelandt heeft meegewerkt) en Lodewijk is wel erg vermakelijk. Al blijf ik zweren bij de Koning Arthur verhalen met als hoogtepunt De Laatste Droom (nummer 41) maar eigenlijk zijn de oude verhalen, die tegenwoordig alleen nog maar in de blauwe edities te vinden zijn volgens mij, echt wel de moeite waard. De ruimteverhalen daarentegen, daar pas ik voor.
Mijn favoriet is trouwens 3 Huurlingen, de enige strip die ik 2x opnieuw heb moeten kopen omdat hij helemaal versleten is...
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Ja, die oude Rode Ridders, ze blijven schitterend.
Je kon wel zien dat er veel verschillende tekenaars aan werkten toen.
Maar wat een geweldige sfeer hadden die albums.
Ook de door mij zeer bewonderde Frank Sels werkte nog aan die stripserie in de eerste jaren.
Ik probeer al sinds een jaar of twee om de serie Zilverpijl van Sels kompleet te krijgen, maar dat is een bijna onmogelijke opgave.
De Vlaamse uitgaven zijn al moeilijk (verschenen in het blad Ohee, en deels ook in albums)
Maar daarnaast heeft Sels de serie ook voor de Duitse stripmarkt getekend, en daar verschenen nog veel meer verhalen (768 in totaal, maar lang niet allemaal van zijn hand)
Een heel speurwerk om dat allemaal boven water te krijgen.
Er ligt hier al een flinke stapel, maar het eind is nog niet in zicht.
Sels is een onterecht te weinig bekend, maar groot Belgisch talent.
Erg jammer en triest dat hij veel te vroeg, en op dramatische wijze, van ons heenging.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Iderdaad hier een van zijn beste werken.

mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ron Smith, tekenaar voor Judge Dredd.. zo classic en hilarisch! Deze heb ik trouwens. Grappig.
Dredd is natuurlijk een ongelooflijke nare vent maar hij heeft wel altijd gelijk. 

Favoriete striptekenaars top 5
1. Herge
2. Matt Groening (simpsons, school/work is hell)
3. Frank Thorne (red Sonja)
4. Altuna (playboy)
5. Liberatore (ranx)
6. Ron Smith (2000ad /dredd)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
@madmax1:
Dat is werk van zoon Erwin Sels madmax.
De appel valt niet ver van de boom.
Hjj werkte ook aan de strips van zijn vader mee.
Maar inderdaad, die kan er ook wat van.
Tekende ook veel covers voor Zilverpijl.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Hergé en Frank Thorne staat bij mij ook hoog in het vaandel.
De Amerikaanse strip tekenaars , doen mij anders maar weinig ben in Walonié opgegroeid, en vast houdend aan de oudere strips.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Kunst houdt niet op na de grens he 
Trouwens liberatore is een italiaan. Altuna, volgens mij een argentijn en ron smith is volgens mij een brit. Groening is een typische amerikaan.
Groening 

Ik heb work/school is hell in NY gekocht en maakte er een filmisch moment mee, net als in High Fidelity, die film. De comiczaakwerker zag mijn 2 aankopen (en schrok lichtelijk) voor $14 totaal en maakte geen aanstalten. Hij bleef alleen maar moeilijk kijken. Heel freaky. Toen heb ik $20 over de balie gegooid, de boeken gepakt en weggesprint. jaar 2000
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Hergé 
Maar ik realiseer mij eigenlijk pas de laatste jaren duidelijk hoe groot het aandeel van zijn medewerkers Edgar P.Jacobs, Jacques Martin en Bob de Moor is geweest in het succes van Kuifje (en de tekentechnische kwaliteit van die serie in het bijzonder)
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Groening is inderdaad briljant.
Kijk trouwens eens goed naar die Joe & Jane Average
.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Dat kan best, maar ik was altijd in de veronderstelling dat bart op deze was geinspireerd.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Aaaahhhg.
Nieuws van Akim-Rita-Kar-Bitta, met medewerking vanMM er Brix verschillende scanners tot in Duitsland toe,ben ik achter het geheim van Akim koning van de jungle gekomen vele dank, ook de telling klopt nu.
Echter moet ik een waarschuwing aan alle MM verzamelaars geven dat als je geen kennis heb en het gaat om grote bedragen, de juiste personen er voor meeneem.
Als vroegere leer jongen in het reclame schilderwerk (cinema posters) heeft dit uitstervende vak in België een nieuwe vorm aangenomen in de reclame broche.

Deze techniek moet met precisie worden uitgevoerd, en is schitterend werk voor te maken, deze speciale verf in kleur kan 100 jaar meegaan, onze techniek met dia’s over zetten was een stuk makkelijker, alleen een cinema plaat gebruikt meer kleuren, moet wel een heerlijk gevoel hebben als je s’morgen naar werk bent aan lopen en ziet deze heldere strips reclame.
Foto’s van Brussel met dank aan de originele spotter
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Een geweldig initiatief van diverse Belgische steden om die muurschilderingen te plaatsen.
Ze frissen grauwe wijken soms helemaal op.
Ook in Hasselt en Antwerpen tref je dergelijke verfraaiingen aan.

En deze laatste zal onze vriend Metalfist wel aanspreken denk ik zo?

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ja schitterend werk, probeer hier in Maastricht daar eens een vergunning voor te halen.
Kan ik over mee praten een vergunning voor een steiger is al een crime, de schoonheids -commissie kreeg een hart aanval haha.
Ook deze gevels met voorbehandeling, steiger incl matrialen kost een klein vermogen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Nee, alleen voor een muurschildering van Beppie Kraft krijg je subsidie in Maastricht 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
En deze laatste zal onze vriend Metalfist wel aanspreken denk ik zo?
(afbeelding)

Ik heb die muurschilderingen altijd wel een mooi initiatief gevonden, jammer genoeg nooit veel tegen gekomen maar ik zal van de vakantie eens proberen om wat in Antwerpen op zoek te gaan.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Eens kijken of ik die opdracht kan binnenslepen , lijkt mij niet zoon lastig project.
@Metalfist
Ik heb er nog zoon kleine 20 liggen van Antwerpen maar ze willen niet uploaden, .neem de camera maar mee daar vind je er op iedere hoek een haha.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Er zijn er blijkbaar 7. Voor meer info:
Welkom op www.antwerpen.be - Muurvast stripmuren
Ga ik binnenkort wel eens doen, lijkt me best wel leuk.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Sommige willen niet, maar ik doe er nog wat erop niet alleen op muur.

een deel wil niet maar ik kijk nog wel eens.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen

Sommige willen er niet op en dan moet je helemaal op beginnen ik laat het er even bij ,maar ik heb er nog.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen

Ik heb er nog maar als er eentje van de 5niet wil kan je opnieuw beginnen 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ja even een stop er in ze komen te lastig door
@ Metalfist er staan er nog gedeeltelijk in de steigers en daar moet je bij zijn geweldige ervaring.

By nicoduchateau at 2011-06-26
Morgen lekker ontbijt in deze tuin
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Wat tof die muurschilderingen. Helemaal als ze ook nog eens spelen met het perspectief van de omgeving.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ starbright boy
Dit is geweldig werk en neem van me aan dat hier heel wat aan vooraf gaat .
Ik kom nog geregeld in liege als er een bouwput is met een houten omheining staan helemaal vol met strips.
Dit is wel weer een andere methode is gefotografeerd en wordt in volgorde gelijmd, maar net zoals je zelf zegt
Alles in het perspectief van de omgeving,
Maar is best wel grappig .