• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.148 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.086 stemmen

Strips

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

ik zoek ook eigenlijk nog een e-reader die cbr kan draaien.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

madmax1 schreef:

Hier een Duitse strip tekenaar.

Hans-Rudi-Wacher.

Voor de liefhebber een boekje brengt (€) 1000 op.

Gelukkig heb ik die Tarzan serie Lilliput boekjes compleet (allebei de versies, Nederlands en Duits)

Maar die serie is niet van H.R. Wäscher.

Akim, Nick en Falk wel.

Akim had ik ook compleet, maar jaren geleden voor een aardig bedragje van de hand gedaan (ik kon er mijn hele hobbykamer opnieuw van inrichten, met op maat gemaakte kasten en al)

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

@Ahwa: voor zover ik weet bestaan er nog geen E-readers die kleur aankunnen, das ook een beetje zonde. CBR is volgens mij te converteren in JPEG en er zijn wel genoeg E-readers die dat lezen.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Brix.

Die tarzans liliput is een heel apart gedoe, denkelijk is het Augusto-Pedraza,.

Ook de waarde is niet in te schatten geen idee of er nadruks van zijn verschenen.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Deze is niet van de serie

(afbeelding)

Ook weet ik niet of ze in de Waalse taal zijn verschenen.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

@madmax:

Nee, die Tarzan's zijn allemaal herdrukken van Amerikaanse krantenstrips.

Er hebben diverse Amerikaanse tekenaars aan meegewerkt.

Dan Barry was wel de beste.

Het is maar een kleine serie geweest, niet meer dan 30 deeltjes.

Die verkochten niet al te best destijds(in tegenstelling tot de Akim serie)en honderd-duizenden werden er uit de voorraad van de uitgever vernietigd.

De Italiaanse tekenaar Augusto Pedraza was de bedenker van Akim, en de eerste series die hier in Nederland, en in Duitsland, verschenen waren van zijn hand.

Later nam Wäscher het over, voor de Duitse en Nederlandse markt tenminste..

Alle lilliput boekjes series die hier verschenen kwamen uit Duitsland.

De vertaler was een Duitser, die echter in Nederland woonde.

Maar het wemelde in die boekjes van de taalfouten.

Ik herinner mij bijvoorbeeld een deeltje met als titel "de verhexte ruïne"...

Ze hadden echter zeker wel hun charme.

Nee, nadrukken zijn er niet verschenen, vooral omdat dat heel moeilijk lag met de publicatie rechten.

Ik heb zojuist gauw even een fotootje gemaakt van mijn eigen Tarzan lilliput boekjes verzameling.

In de bovenste klapper zitten de Duitse deeltjes en in de onderste de Nederlandse.

De Duitse zijn meer waard, tenminste sommige deeltjes daarvan.

In Duitsland was de uitgever Walter Lehning Verlag, en hier in Nederland Metropolis-Van Ditmar.

Er zijn in de jaren zestig heel wat restbestanden van de lilliput boekjes naar de snoepwinkels gegaan.

Je kon die toen bij het snoepgoed krijgen, voor weinig geld.

10 Cent voor een zakje likzout met een boekje erbij bijvoorbeeld.

(afbeelding)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Brix.

Bedankt voor de inlichting.

Mooi verpakt die liliputs,die akim serie ging in die tijd van hand tot hand en werden steeds slechter , het papier was rommel en vielen snel uit mekaar, ook waren die verboden op de scholen net als Dick-Boss, er zijn ook grotere formaat uitgegeven die hebben geen waarde.

Ik denk ook dat als de serie niet compleet is, de waarde keldert.

Maar ja dan moet je zo mooi inpakken als je doet, en niet uitlenen, daar kom je pas achter als het te laat is, ruilen was toen in.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Inderdaad, stevige boekjes waren het zeker niet madmax.

Destijds was de prijs ook maar 20 cent of 25 cent (en later bij het snoepgoed nog maar 10 cent)

Wie had ooit gedacht dat die dingen jaren later zoveel geld zouden kosten?

Dat is inderdaad wel een reden om ze nu goed op te bergen, haha.

Misschien aardig om te vermelden.

Ik heb ooit in mijn lagere schooltijd een schoendoos vol Akim stripjes geruild met een jongen uit mijn klas.

Die had namelijk een hele zak vol oude Romeinse munten gevonden, en wilde die ruilen tegen die Akims.

Toen ik thuis kwam met die munten moest ik aan mijn oma (bij wie ik woonde) uitleggen hoe ik aan die dingen kwam, en kreeg ik me toch een scheld-tirade over me heen gestort

Ik moest als de wiedeweerga die munten terugbrengen naar mijn klasgenoot en mijn boekjes terugvragen....

Wie weet wat die munten nu waard geweest zouden zijn?

Wellicht nog aardig wat meer dan de stripjes, haha.

Ik zal toch nog eens aan die oud schoolgenoot vragen wat hij met die munten heeft gedaan.

Ik zie hem af en toe nog wel eens.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Zojuist dit prachtige Bonanza (Hans Kresse)stripalbum kunnen kopen, voor een heel schappelijk prijsje.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ook moet ik zeggen omdat ik zelf ook veel tekende in die tijd, die akims niet mooi waren getekend, en er weinig aandacht aan gaf.

Amerikaanse tekenaars boeide me ook niet Spiderman Superman eva te veel tekst indeling sprong door de hele pagina

De eerste Foster s tarzan zonder ballonnetje tekst leesde ik ook niet graag,zo ook Eric de Noorman.

Wat dat betreft ben ik een echte liefhebber van de Waals- België strip.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ ahwa

Probeer deze eens, is gratis op internet.

Zelf heb ik Gonzivar- Displayer.

CDisplayEx

Simpel, klein programma voor het openen van comics. CDisplayEx werkt o.a. met cbr, cbz, rar zip, tar, 7z, lzh, arj, cab, tar.gz en tar.bz2 bestanden

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Dat ben ik met je eens madmax.

Die Akims waren geen staaltjes van tekenkunst.

Maar door het leuke formaat, het wekelijkse verschijnen, de lage prijs en vooral ook door de sfeer van die boekjes waren ze toch populair.

Het Belgische stripwerk was van veel hogere kwaliteit, absoluut.

Ik merk ook dat nu die Akim strips herdrukt zijn (in 't Duits) in normale album vorm, en in kleur (3 stroken onder elkaar) bijna de hele sfeer weg is.

Ik heb mij er ooit op geabonneerd, maar na 8 albums had ik er genoeg van.(die heb ik nu te op de grote "te koop hoop"liggen, haha.

En wat die strips met tekststroken eronder betreft, tja, dat leest minder lekker.

Was vroeger wel gebruikelijk, zoals bij Tom Poes en Kapitein Rob (een van mijn lievelingsstrips)

Maar het heeft ook wel iets.

Er verschijnen ook nu nog wel strips die zo gemaakt zijn.

Maar alleen geliefd bij een select lezerspubliek.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Dat zijn deze uitvoering, hebben mij nooit overtuigd.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Hoe vind je deze strip tekenaar uit Argentinië.

Edgardo-Brenoy.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Die bedoelde ik eigenlijk niet mm.

De herdrukken die ik bedoel zijn van veel recentere datum(de jaren '80- '90) en verschenen in groot formaat albums, op luxe papier gedrukt en met stevige omslag.

Uitgegeven door de firma Hethke in Duitsland.

(afbeelding)

En dan zijn er ook nog de echte luxe uitgaven, voorzien van hard kaft en gebonden in kunstleer, met goud-opdruk.

Het lijkt wat overdreven allemaal.

Maar in Duitsland heeft Hansrudi Wäscher de status van een "strip-God".

Zijn populariteit is nu nog veel groter dan vroeger.

(afbeelding)

(afbeelding)

In Nederland brengen enkele van de oude groot formaat Akims, uit de jaren '50 , zoals dit hier (sterk geïnspireerd op de film 'Tarzan's New York Adventure') toch altijd nog tussen de € 100,- en € 250,- op.

(afbeelding)

Mooie tekeningen van die Argentijn mm.

Doet een beetje aan Hans Kresse denken, zeker voor wat die donkere kleuren betreft.

Het hoofdpersonage heeft erg veel gelijkenis met acteur Bekim Fehmiu.

(afbeelding)

Glacius

• 4297 berichten
  • 3031 stemmen

Metalfist schreef:

Natuurlijk varieert de kwaliteit altijd maar ik heb zelf ook wel wat in bezit en over heel die lijn is het wel consistent. Dit ziet er gewoon erg zwak uit.

Wat ik gepost heb is ook Marvel

Ik heb vrij veel comics gelezen en dit zijn echt de betere boeken van de laatste tijd (zelfs DC comics meegerekend). Zowel kwa art als kwa verhaal/dialogen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb het toch ook niet over jouw post? Ik bedoelde dat de afbeeldingen die Brix postte er enorm zwak uitzien. Ik vind juist dat de art van Marvel meestal van een hoog niveau is en dat dit me teleursteld.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Vroeger ging ik echt altijd naar de bibliotheek om strips te halen van Kiekeboe, FC De Kampioenen en Urbanus!

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ben bezig met die Akim digitaal te bekijken.

De liliput in zwart wit wat heb ik genoten ,man waar haalt die man de fantasie vandaan,ik waande me weer terug in de jeugd jaren.

De vertaler was een zekere Reichel lilliput vriend oom Fred

Het verhaal begint bij Nö1 Spionnen van de Jungle,maar van die telling klopt niks van, want hij springt over naar Dal der Verdoemden, ga hem niet vergelijken met de Duitse telling want dan ben je de hele draad kwijt.

Ook van de originele Augusto-Pedraza vind je niks terug, en daar begint de serie, van wat ik me kan herinneren, een schip breuk en wordt opgevoed door een aap gelijk aan de tarzan s begin verhaal.

Al met al de eerste druk uit 1953, zijn zeer zeldzaam, inderdaad de Duitse verzie is al een paar keer recentelijk herdruk in groot formaat, maar ik blijf toch liever bij de lilliputs.

Ome fred.

(afbeelding)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Na de toch wel povere tekeningen van de Akims, ga ik weer na de waalse strip namelijk Adians metTounga.

Als iemand de Tarzan van mij mocht tekenen is hij het, prachtige dier en mens in de oerwoud een lust voor te lezen .

Ook hier heb ik 1 t/m 12 digitaal.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Aidans

Nog zo'n geweldige tekenaar uit België was Paul Cuvelier, nooit een betere gezien eigenlijk.

Tekenaar der tekenaars a.h.w.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ja een top kunstenaar.

(afbeelding)

Mocht je deze hebben van de Lombard 1950 in het Nederlands,kom ik je de boel gratis opschilderen.

(afbeelding)

(afbeelding)

De laatste 2 horen er niet bij.

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Helaas madmax (alleen een herdruk in bezit)

De 2e en 3e heb ik wel, maar die zijn niet zoveel Euri's waard.(maar voor mij toch vol van strip-waarde)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Een herdruk van de jaren 60- 70 in goede staat is ook nog een juweeltje.

Op het ogenblik heb ik er een dagtaak van gemaakt met het speuren na strips haha.

Een beetje geluk had ik nog op de zolder de eerste druk van Blueberry van Dargaud gevonden, dat wis ik al niet meer , maar die moeten allemaal gerepareerd worden zeer slechte kwaliteit die Dargauds, die moet je hebben van de Lombard, en een van Buck-Danny de Zwarte-Draak in redelijke staat.

En omdat ik al lang niet meer verzamel ,ga ik toch maar eens de opkoper erbij halen, zo laten liggen is ook niks. Wel fijn dat ik die oudere strips bijna allemaal op schijf heb, dus vervelen doe je je nooit.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Brix schreef:

Tekenaar der tekenaars a.h.w.

Amen! Cuvelier is werkelijk een héél groot en begenadigd tekenaar!

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Nu ik nog wat tijd heb doe ik deze heerlijke serie die ik met dank aan de spotter in digitaal kan kijken.

Net gezien zijn er nog nakomers van 1tot 15 staan erop.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ook deze tekenaar heeft zich na de eerste albums sterk verbeterd.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

leuk voor te weten.

Na een pm met de spotter van Akim de eerste delen van Augusto-Pedraza, waren normale boeken

van 26 stuks die werden door 3 versneden in lilliput formaat daardoor zijn de de tellingen 1 tot 78.

Jammer genoeg heeft hij deze niet meer compleet en gaat hij gelijk over met de serie van Hans-Rudi Wácher. Hierbij wordt het nummer 1 b dan nog een kleine serie die wordt dan 1 c.

Dan de nieuwe avonturen, die zijn niet in Nederland .

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Presentatie Derib, Claude De Ribaupierre.

Hij begon de serie in 1972 en werkte hieraan tot 1987. vervolgens bleef het 15 jaar stil, maar in 2002 zette hij de serie voort.

(afbeelding)

Monsieur;Claude De Ribaupierre (Derib)

(afbeelding)

: galerie

(afbeelding)

(afbeelding)

Monsieur; Paul- Lombard.

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Ooit was ik verzamelaar van de serie Buddy Longway door Derib.

Ik heb de eerste 8 albums nog in mijn collectie.

Maar heb destijds afgehaakt omdat de serie alsmaar dramatischer werd.

Dat is op zich natuurlijk geen reden om een serie niet goed te vinden.

Het zijn heel goede verhalen.

Maar wat mij tegenstaat is de combinatie drama en geweld met karikaturale striptekeningen.

De tekenstijl van Derib is wel nogal sterk gewijzigd sinds de eerste albums geef ik toe.

Misschien moet ik het nog een tweede kans geven, om te zien of ik er nu anders tegenover sta.

(In 2006 verscheen het laatste album)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ja de tekenstijl is nogal grof.

Ik kan nog geen zinnig woord zeggen over die laatste albums die heb ik nog niet binnen.

Maar wat ik begrepen heb komen alle figuranten ook hier in voor ,de verhalen zijn prachtig.

Wordt vervolgd haha..

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ brix

Interessant. om te weten

€ 4.100 akim 1e serie nl 78a2 piccolo lehning rarität unico

AKIM 1e NL serie de Held van de Jungle, origineel uit 1953/1954 Lehning

Tekeningen door Augusto Pedrazza en Hansrudi Wäscher

Boekje is nog in een zeer mooie staat, zie ook de foto's

Origineel uit Italië van Tomasina door Pedrazza; Akim, Il Figlio della Jungla; La sconfitta di Akim, waarbij Akim aan het eind overwonnen wordt door Logar

De Duitse versie door Walter Lehning getiteld Akim, Der Sieg kent een andere afloop, waarbij de laatste 3 pagina's door Hansrudi Wäscher hertekend zijn

Dit is ook tevens de originele Nederlandse uitgave uit 1953/1954.

Er zijn echter nog meer bijzonderheden en merkwaardigheden in dit origineel nr.78 waar te nemen tov het origineel door Pedrazza getekend in Albo Gioiello uit 1951

Hieronder een poging om al die bijzonderheden e.d. weer te geven en ook om aan te geven waarom die deeltjes 78A2 en 78A1 (zie andere advertentie) uniek zijn

De 78A2 wijkt ook nog weer eens af van de 78A1 (zie andere advertentie)

Het unieke en bijzondere aan dit nummer, tov (origineel) nr.78, is het volgende:

- Cover en achterkant zijn origineel oud alsmede binnen- en achterkant

- Pagina's 1 tm 4 en 29 tm 32 zijn nieuw, pagina's 5 tm 28 zijn oud;

- Pagina 30, 31 en 32 door HansRudi Wäscher waarbij pagina 30 plaatje 2 anders, pagina 31 helemaal anders en pagina 32 geheel anders getekend. Nu is Akim dood ipv Logar en staat er de aankondiging van 'De nieuwe Koning' ipv het origineel waarbij een nieuwe serie wordt aangekondigd, nml 'De Koning van de Jungle'

U ziet een echt en uniek item waar geen 2e van bekend is

Dit exemplaar is zeer waarschijnlijk op een latere datum gemaakt omdat een aantal pagina's (op nieuwer papier) opnieuw is gemaakt (gedrukt). Zie verder hiervoor ook de diverse foto's.

Het opmerkelijke is wel dat zowel bij deze 78A2 alsmede de 78A1 de nummer 78 A op de cover is gedrukt

Afhalen is ook mogelijk

4010 euro voor de eerste deeltjes

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

update

Als ik het goed begrijp gaat het maar om 1 deeltje.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.