• 15.759 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.019 gebruikers
  • 9.372.698 stemmen

Strips

zoeken in:

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik verzamel de red sonjas van Frank Thorne.

Als iemand nog een nummer heeft.. ik hou me aanbevolen

Red Sonja (Marvel comic book) - 15 issues - comicvine.com

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Als je ooit in Antwerpen bent, moet je dan maar eens langs de Mekanik passeren. Zonder twijfel dat ze dat daar hebben, de grootste comicshop die ik ken en enorm vriendelijk.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Daar kom ik af en toe (antwerpen).. heb je een adres? Goeie tip. Ik kan dat natuurlijk ook googlen. Verkochten ze dan JP stripjes in Belgie? (Junior Press)

Edit: tuurlijk werden ze in Belgie verkocht. Voor 40 BFR. Staat er gewoon op.

Hopelijk hebben ze ook nog veel Judge Dredds van JP. Ik ben altijd een fan geweest van een bepaalde tekenaar: Ron Smith.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

mekanik strip - ximeralabs.com

JP, was dat dan naar het Nederlands vertaald? Want als je de Red Sonja comics in het Nederlands zoekt, dat is wat moeilijker denk ik. Daar hebben ze ook wel een hoop van liggen maar het merendeel is toch wel in het Engels

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ja, ze werden voor de nederlandse en belgische markt vertaald . Ik riep wel JP maar het kan ook Oberon Haarlem zijn geweest die ze uitgaven. Belgie had Tijdschriften Uitgevers Maatssch. Antwerpen. Engels mag ook hoor. die hebben alleen wat minder sentimentele waarde voor me.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Je kunt altijd eens proberen natuurlijk, met wat chance vindt je een aantal. Nederlands vertaalde comics staan als ik het me goed herinner helemaal rechts vanachter als je binnenkomt op het laagste rek. Pin me daar niet op vast want ik heb een hekel aan vertaalde comics dus ik heb er hier zelf maar eentje in huis

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Je vind ze ook best wel eens. Want iedereen wil namelijk amerikaanse. En ik zit altijd als enige in de Nederlandse bakken te snuffelen. Daarnaast is het papier vreselijk slecht van de Ned. comics. Ze hadden geen rekening met zuur gehouden in 't papier, lijkt wel. Terwijl de Amerikaanse mooi wit blijven, zijn mijn Sonja's en Dredds zo geel als een kanarie. Maar ook dat heeft zo zijn charmes.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Hahaha, dat probleem heb ik niet omdat ik meestal voor verzameld werk gaat. Ik heb wel The Secret Defenders liggen vanuit New York en X-Men Libertors en Colossus: Origin maar dat zijn maar reeksen van 3-4 issues (Secret Defenders zijn er 25 maar daar heb ik er jammer genoeg maar 15 van, in het zak gezet in New York dus) maar ik vind het enorm moeilijk om volledige reeksen in losse issues te kopen. Overzichtelijker en vaak nog goedkoper.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Francine Graton is overleden.

Zij is de echtgenote en medewerkster van Jean Graton, de schepper van de beroemde stripheld Michel Vaillant.

(zie ook R.I.P. topic )

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

In de laatste Por Dios staat een album van Virl uit '79 van Dick Matena.

Ik kende het niet eens! Een leuk album. Je kunt merken dat je met een scenarist van Storm te maken hebt.

Binnenkort ook weer een nieuw verhaal in de Eppo!

Matena blaast nieuw leven in ‘Virl’ | Strip Turnhout - stripturnhout.be

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Wel de minste schrijver voor storm.. raar epos dat stijd om de aarde.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

In de USA is, vooruitlopend op de 'John Carter' film van Disney-Pixar (2012) al aardig wat beweging op de stripmarkt ontstaan.

Dynamite Comics heeft een serie op de markt gebracht onder de titel 'Warlord of Mars'.

De nummers worden telkens met meerdere cover variaties uitgebracht, waarvan het tekenwerk zeer verschillend van elkaar is.

(2 x kassa!)

Binnenkort komt ook Marvel Comics nog met een John Carter strip op de markt.

Maar het tekenwerk daarvan steekt nogal schriel af tegen dat van de Dynamite uitgaven.

Dat de film een spectaculair schouwspel zal worden mag duidelijk zijn.

"Conan meets Avatar " is een van de kreten die de voor-publiciteit begeleiden.

(Avatar was overigens geïnspireerd op de John Carter verhalen van schrijver Edgar Rice Burroughs)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Pfoeh, de stijl van Marvel staat inderdaad in een erg schril contrast met sommige van de andere tekeningen. Er zitten een paar mooie dingen tussen maar het is inderdaad allemaal nogal variërend qua kwaliteit.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3031 stemmen

Marvel heeft vele schrijvers en tekenaars dus de kwaliteit varieert altijd. Heb zelf best wel veel van Marvel gelezen. Wat ik zelf in bezit heb: (de gehele series dus)

(afbeelding)

Bijna alles, Supreme Power TPB's

(afbeelding)

Ultimates Vol. 1 & 2 TPB's

(afbeelding)

Hardcover Vol. 1 t/m 5 Punisher MAX

(afbeelding)

Annihilation TPB's, compleet.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Natuurlijk varieert de kwaliteit altijd maar ik heb zelf ook wel wat in bezit en over heel die lijn is het wel consistent. Dit ziet er gewoon erg zwak uit.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

@ Brix, Ik raad je aan om eens op zoek te gaan naar een Red Sonja of Ghita van Frank THorne. Als je zo van fantasy houdt. Je vind ze overal nog wel.

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/red_sonja.jpg

Hij is toch echt de beste uit dit genre.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Dank voor de tip mikey.

Ik ben niet echt zo'n fanatieke fantasy fan, maar wel een bewonderaar van schrijver Edgar Rice Burroughs, die ook de bedenker van John Carter was. (niet mijn favoriete Burroughs held trouwens)

Wel grappig dat je Red Sonja noemt.

Toevallig trof ik tussen mijn voorraad strips in de kelder vanmiddag twee van de allereerste Nederlandse Red Sonja strips aan.

De afbeelding die je geplaatst hebt is helaas niet te zien

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

Ben benieuwd of The Flash ook nog eens verfilmd word of is dat niks aan/moeilijk te verfilmen?

ken de strip verder niet, alleen maar van The Big Bang Theory.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Oei, het is trouwens de afbeelding van Red Sonja 1. Gelukkig heb ik deze ook!

2 prachtig geillustreerde comics door Thorne. Wees er maar zuinig op. Ik vind hem zelfs beter dan Lawrence. Maar dat hou ik liever voor me.

(afbeelding)

Wat ik vandaag vond: X-mannen deel 1 van JP! Haha Zal wel niets waard zijn.

Edit: de beste Thorne is vandaag 80 geworden.!!!! Hierboven was hij lekker aan het modeltekenen als studie voor zijn kunst goeie man!!! Zijn model vond zijn werk volgens mij ook erg cool!

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Frank Thorne is inderdaad een buitengewone tekenaar.

Mijn favoriete stripserie van hem is Korak, Son of Tarzan.

Niemand tekende die serie ooit zo goed als Frank (dat is tenminste mijn mening)

(De covers werden wel meestal door Joe Kubert gedaan, ook zo'n topper)

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ow die serie ken ik niet eens. Marvel? Heb ik wat om achteraan te gaan!

Joe Kubert is inderdaad erg goed. Ik hield ook erg van zijn Tarzans maar ook zijn superhelden werk voor marvel. Zo heb ik een serie van Wolverine in China of zo. Erg vloeiend maar ook krachtig getekend. Schijnt een vriend te zijn van die gekke Nederlander. Nou ja gek. Martin Lodewijk. En gaf hij niet les in comics? Of had hij een school voor strips?

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

DC comics mikey.

En het is juist wat je zegt, Kubert heeft een tekenschool.

Er zijn ook teken-lesboeken van hem in de handel.

Geweldige Tarzan tekenaar inderdaad.

(Martin Lodewijk is zelf trouwens ook een Tarzan liefhebber)

Frank Thorne's Korak, son of Tarzan

(afbeelding)

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik heb eens een boek gelezen van Kubrick bedenk ik me nu, een journalistiek boek over Sarajevo. Dat moest ik even googlen. Fax from Sarajevo. Ik kan me herinneren dat hij belde met Lodewijk voor raad tbv zijn boek. Althans dat tekende hij.

Dat was trouwens een erg goed boek. Ook korak (DC) even gegoogled... hopelijk kan ik ze ergens vinden. Lijkt me wel wat. Zie ook je afbeelding hierboven.

Tekenboeken kunnen wel handig zijn maar ik vermijd ze toch liever. Ben ik wel erg benieuwd wat Kubert te vertellen heeft. Vandaag bijvoorbeeld Reinventing comics even doorgenomen van ene mcCloud... mwah, niet zo sterk.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Kuifje-tekeningen voor hoge bedragen geveild

BRUSSEL - Werken van de Belgische striptekenaars Hergé, de schepper van Kuifje, en Franquin hebben zondag op een veiling in Brussel hoge bedragen opgebracht.

Een koffer met tien lithografieën van Kuifje ging voor 16.000 euro de deur uit. Voor enkele originele Kuifje-albums werden bedragen tot 5600 euro neergeteld. Een illustratie van Franquin van Guust Flater in Chinese inkt leverde 4600 euro op

(afbeelding)

Ik was te laat met ze integeven

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Ik las het toevallig ook madmax.

Een Franstalige 1e druk in kleur, van Kuifje, Het Gebroken Oor (1943) bracht € 17.400 op.

Nu we het toch over Kuifje hebben, er zijn erg fraaie nieuw vinyl figuren op de markt.

En gelukkig ook betaalbaar, voor de liefhebbers.

Deze zijn wel heel actueel, want het zijn "momentopnames" uit "Het Geheim van de Eenhoorn", het verhaal dat nu ook in filmvorm verschijnt.

(afbeelding)

(afbeelding)

Alleen...waar ga ik die nu nog neerzetten

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Hier een Duitse strip tekenaar.

Hans-Rudi-Wacher.

Voor de liefhebber een boekje brengt (€) 1000 op.

(afbeelding)

By [URL=

(afbeelding)

By [URL

(afbeelding)

By [URL=

(afbeelding)

By [URL=

(afbeelding)

By [URL=

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik ben begonnen met het lezen van pak em beet 500 uncanny x-mens. ik ben nu bij nummer 5

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

In omnibussen of ben je echt de losse issues aan het verzamelen? Ik zou zelf ook graag eens de volledige reeks willen lezen (de originele X-Men verhalen zijn trouwens te vinden in 2 enorme omnibussen) maar ik ben nog niet op een echt complete verzamelboek gestoten.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het zijn dan ook gepindakaasde CBR-bestanden.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Aah, daarmee. Ik vindt het echt niet makkelijk lezen, zo op een laptop

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.