• 16.452 nieuwsartikelen
  • 180.279 films
  • 12.407 series
  • 34.362 seizoenen
  • 651.881 acteurs
  • 199.782 gebruikers
  • 9.424.304 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

En alweer de beste speler van dit weekend :

(afbeelding)

Hij rolde Sparta zowat in zijn eentje op in de eerste helft. Vertonghen is en blijft de beste speler van de Eredivisie.

O.S.

• 248 berichten
  • 0 stemmen

Mee eens!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Op zijn positie echt 1 van de besten ja. Vandaag als middenvelder weer een stuk beter dan als linksback de laatste weken. Maarja, wij hebben verder niemand voor linksback die het echt kan...

Beste speler van de eredivisie is met grote afstand Suarez. Zo compleet, zo geniaal, zo verrassend, zo goed....wat een held!

Daarna volgt niks en dan komen namen als Affelay, Huntelaar, Berg, Pranjic etc. Maar Suarez is eenzame klasse. Die we overigens van de zomer kwijt raken vrees ik.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax MOET komende zomer minstens 1 van haar toppers verkopen om financieel verantwoord bezig te blijven. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

gotti

• 14086 berichten
  • 5922 stemmen

Het lijkt me sterk als Huntelaar niet weggaat. Vertonghen kunnen ze nog wel even houden denk ik.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

Ajax MOET komende zomer minstens 1 van haar toppers verkopen om financieel verantwoord bezig te blijven. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

Haha en wie zegt dat? Ajax kon afgelopen zomer een bod van zon 40 miljoen op Huntelaar weigeren. Je moet het anders zeggen, Ajax moet een topper verkopen als ze dit jaar CL voetbal mislopen. Kortom, de landstitel gaat boven alles. Daarnaast kan je Huntelaar beter houden na dit jaar, want hij heeft nog 1 jaar contract en je zal dus niet meer dan 15 miljoen voor hem krijgen als hij niet verlengd. En dan heb ik nog liever 1 jaar goals van hem dan die lousy 15 mil.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Ze hadden hem beter kunnen verkopen afgelopen zomer. 40 miljoen krijg je nooit meer. En met Sulejmani en Cvitanich had je al vervangers in huis.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Verkoop spelers bezorgt Ajax miljoenenwinst

(Novum) - Ajax heeft in het afgelopen boekjaar een winst van 7,8 miljoen euro behaald. Een seizoen eerder werd nog ruim tien miljoen euro verlies geïncasseerd. De Amsterdammers kwamen in plus door de verkoop van spelers als Wesley Sneijder (Real Madrid), Ryan Babel (Liverpool) en John Heitinga (Atletico Madrid). Ajax maakte vrijdag de cijfers over het boekjaar 2007/2008 bekend.

Zonder de verkoop van de eerdergenoemde spelers kwam de beursgenoteerde club afgelopen jaar uit op een verlies van ruim vijftien miljoen euro, terwijl het zogeheten operationele resultaat een jaar eerder iets meer dan een miljoen euro bedroeg. Dit was mede te wijten aan de fors hogere salarissen. Ajax gaf afgelopen seizoen ruim negen miljoen euro meer uit aan spelerssalarissen dan een jaar eerder. De inmiddels vertrokken Spanjaard Albert Luque stond bijvoorbeeld voor meer dan twee miljoen euro op de loonlijst.

Financieel directeur Jeroen Slob was niet blij met de cijfers, zei hij bij de presentatie. "De vijftien miljoen euro verlies zijn een bron van zorg. Daar zijn we niet trots op. Maar gelukkig hebben we afgelopen jaar enkele spelers kunnen verkopen, want anders had je hier echt verdrietige mensen zien zitten."

De voetbalomzet, waaronder onder meer opbrengst uit seizoenkaarten, verhuur van skyboxen en inkomsten uit Europese wedstrijden vallen, daalde met bijna twee miljoen, naar iets meer dan 29 miljoen euro. De belangrijkste oorzaak voor de daling waren de lage inkomsten uit Europese wedstrijden. Ajax wist zich afgelopen seizoen niet te plaatsen voor de Champions League, nadat het werd uitgeschakeld door Slavia Praag. Vervolgens sneuvelde de club in de eerste ronde van de Uefa Cup tegen Dinamo Zagreb.

In het komende jaar verwacht Ajax weer een operationeel verlies te zullen lijden. Dit komt door de investering van ongeveer 35 miljoen euro in de spelersgroep. De Amsterdammers kochten onder anderen Miralem Sulejmani, voor een binnenlands recordbedrag ruim zestien miljoen euro. Ook werden onder anderen Evander Sno, Oleguer en Eyong Enoh aangetrokken.

Daarnaast voorziet de club een stijging van de salarissen, een post waarop Ajax volgens algemeen directeur Henri van der Aat zeker niet gaat bezuinigen. "Als je op Europees niveau mee wil doen, moet je die salarissen betalen. Dat betekent dat we in de volle breedte moeten kijken waar we minder geld kunnen uitgeven."

De matige Europese en binnenlandse prestaties in de afgelopen jaren lijken geen effect te hebben op de populariteit van de club bij de fans. Het aantal seizoenkaarten steeg met 690 naar 42.441.

---------

Dit forum gaat er verder op in:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum1/3404.php

De financiële cijfers zijn gewoon bar slecht!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Overigens een interessante vraag die de Theo Reitsma bij Ajax-Sparta stelde vandaag : Hoe ver zit Kenneth Vermeer eigenlijk van het grote Oranje af ?

Stekelenburg is nog tot zeker tot na de winterstop geblesseerd. Kenneth Vermeer kreeg een kans en tot dusverre heeft hij het werkelijk fantastisch gedaan. Hij haalt er echt veel uit en wint zowaar wedstrijden voor Ajax, iets wat Stekelenburg de afgelopen jaren maar zeer sporadisch heeft gedaan. Ik vind het dus ook niet meteen logisch dat Stekelenburg na de winterstop op doel komt te staan bij Ajax, zeker niet als Vermeer zo doorgaat.

Dan is de volgende stap het grote Oranje. Timmer is zwaar over the top en Oranje-onwaardig en áls Stekelenburg op de bank zit bij Ajax kun je hem niet echt opstellen in Oranje dus dan blijven Vorm en Vermeer over.

Dus ik stel hier de vraag : Vermeer in Oranje ?

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2416 stemmen

Kai schreef:

Ajax financien verhaal

Klinkt niet echt gezond als je zonder de verkoop van spelers vijftien miljoen verlies draait.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

PatrickL schreef:

(quote)

Klinkt niet echt gezond als je zonder de verkoop van spelers vijftien miljoen verlies draait.

Idd, en dan te bedenken wat er afgelopen zomer allemaal gekocht is (wat in het volgende jaarverslag komt) ten opzichte van de zomer daarvoor. Ajax gaat en gigantisch verlies tegemoet, zeker als het de Champions League niet haalt.

Edit; Zoals overigens ook in de tekst valt te lezen zitten er bij bij dit operationele verlies de verkopen van Sneijder,Babel, De Mul, Heitinga etc. Kun je na gaan wat je anders voor resultaten krijgt.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Wat een goal van Biseswar! Van Makaay was ook niet verkeerd trouwens. Wel treurig dat ze met 3-0 voorkomen en dan bijna nog weer kopje ondergaan. Gelukkig gebeurde dat niet, want dat geeft die eerste van Biseswar stukken meer glans.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

En alweer de beste speler van dit weekend :

(afbeelding)

Hij rolde Sparta zowat in zijn eentje op in de eerste helft. Vertonghen is en blijft de beste speler van de Eredivisie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Je weet dat er ook andere clubs in de Eredivisie spelen toch?

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

(afbeelding) .

(afbeelding)

.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3893 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Hij haalt er echt veel uit en wint zowaar wedstrijden voor Ajax, iets wat Stekelenburg de afgelopen jaren maar zeer sporadisch heeft gedaan. Ik vind het dus ook niet meteen logisch dat Stekelenburg na de winterstop op doel komt te staan bij Ajax, zeker niet als Vermeer zo doorgaat.

Dus ik stel hier de vraag : Vermeer in Oranje ?

Hebben we het hier over de Vermeer die nu bij Ajax in de goal staat? Zo ja dan hebben we een enorm verschil van mening over deze keeper. Tot nu toe als eerste keeper een kleine voldoende zou ik zeggen maar absoluut niet van het niveau Stekelenburg. Vermeer is ontzettend zwak bij voorzetten en gisteren gaat hij bij die eerste goal van Sparta gaat hij bijvoorbeeld ook alweer in de fout.

V

• 8369 berichten
  • 3377 stemmen

kos schreef:

(afbeelding) .

(afbeelding)

.

Die tanden ook...

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ja, met Huntelaar naast hem zijn het net Knabbel en Babbel.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

lol

en affelay is trouwens de beste speler van de eredevisie met afstand!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Mwoah, El Hamdaoui, Andersson en Pranjic komen denk ik ook in aanmerking.

aire.

• 376 berichten
  • 111 stemmen

Wijnaldum is over 3 jaar de baas. Dit jaar wordt het echter Suarez.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3893 stemmen

otherfool schreef:

Mwoah, El Hamdaoui, Andersson en Pranjic komen denk ik ook in aanmerking.

Veelal spelers die nu een korte periode goed spelen. Pranjic al wat langer dan maar ook die is pas dit seizoen de echte uiblinker bij Heerenveen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik heb het dan ook over dit seizoen...

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

hmm, dembele mag ook wel genoemd worden!

aire.

• 376 berichten
  • 111 stemmen

En vergeet Platje niet.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Beste elftal eredivisie op dit moment:

------------------------------Velthuizen-------------------

----Wielaert------Marcellis-----Wisgerhof-----Braafheid

--------------------Simons----------Schaars------------

----------Suarez---------Affelay-------------Sulejmani

-------------------------------Berg---------------------

Bank: Babos, De Cler, El Hamdaoui, Huntelaar,

Vermaelen, Wijnaldum, van Bronkhorst, Pranjic,

Vertonghen, Dembele

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Bronkhorst moet natuurlijk in de basis, of ga je die afrekenen op de vorige wedstrijd? Zou jammer zijn.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ik vind v. Bronckhorst een verdedigende middenvelder en niet beter dan Schaars.

OlafK

• 955 berichten
  • 1831 stemmen

Velthuizen in de goal vind ik een nogal verrassende keuze.

O.S.

• 248 berichten
  • 0 stemmen

Ik mis Grindheim en El akchaoui en niemand van NAC?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.