• 159.425 films
  • 9.804 series
  • 29.095 seizoenen
  • 608.614 acteurs
  • 355.235 gebruikers
  • 8.897.779 stemmen

Multimedia player

zoeken in:

stinissen (crew films & series)

• 22050 berichten
  • 64365 stemmen

Beste mensen welk programma gebruiken jullie voor het bekijken van dvd's op de pc.

Welke raden jullie me aan?

Apollinisch

• 21269 berichten
  • 0 stemmen

BS.Player. Makkelijk in gebruik (ondertitels importeren is bijvoorbeeld uiterst simpel), compatibel met vele soorten bestanden en vreet weinig werkgeheugen (heb ik mij laten vertellen).

salvatore

• 1936 berichten
  • 3063 stemmen

VLC-mediaplayer is volgens mij een van de meest veelzijdige players (speelt veel bestanden af).

Demoniac

• 413 berichten
  • 1252 stemmen

Ik gebruik gewoon Media Player Classic. Wat is dan qua afspelen het verschil met anderen? Bijvoorbeeld VLC? Ik heb trouwens wel meer positieve reacties daarover gehoord en gelezen, maar ben zelf eigenlijk nooit overtuigd om over te stappen, omdat Mediaplayer ook alles pakt eigenlijk.

Alastor

• 2633 berichten
  • 3018 stemmen

Ik gebruik al lange tijd VLC met de ASkin, uitermate tevreden over. PowerDVD is daarnaast ook wel een aanrader als het je enkel om het kijken van dvd's te doen is.

VIDEO OPTIES van PowerDVD:

* Ondersteunt video afspelen met volledige resolutie, 720 x 480 voor NTSC en 720 x 576 voor PAL

* Biedt veel verschillende weergavemogelijkheden: normaal scherm (4:3 beeld voor 4:3 scherm); letterbox (16:9 of breder beeld voor 4:3 scherm); pan&scan (16:9 of 2:35:1 beeld voor 4:3 of 16:9 scherm) en breedbeeld (16:9 beeld voor 16:9 scherm).

* Genereert de juiste hoogte-breedteverhouding en deinterlaced vastleggen van videoframes

* Ondersteunt Motion Compensation/IDCT (Inverse Discrete Cosine Transform), acceleratiegegevens voor VGA-hardware

* Ondersteunt afspelen van DVD (MPEG-2) en VCD (MPEG-1)

* Verbeterde en vlotte afspeelkwaliteit, geen illingen of schokkerigheid

* Verbeterde beeldkwaliteit in SWMC-modules voor MMX-only machines en IDCT-module

GELUIDS OPTIES van PowerDVD:

* Gecertificeerde MMX Dolby Digital 2/4/6-kanaaldecoder met (drijvende komma) Pro-Logic decoder

* Ondersteunt SPDIF doorvoer voor Dolby Digital (AC-3) en Digital Theater System (DTS) voor beouwbaarder geluid

* Ondersteunt MPEG-2 audiodecoder en LPCM (Linear Pulse Code Modulation) softwaredecoder

* Ondersteunt 2-kanaals surround effecten inclusief DS3D, A3D en QXPander voor gesimuleerde surround geluidseffecten

* Windows 2000 multi-kanaals (Creative!) en SPDIF (Crystal 654630/4624) ondersteuning

* PowerDVD ondersteunt Microsoft DirectSound standaardinterface voor DVD-videospellen

* Ondersteunt 2-kanaals output met downmix algoritmes (bijv. Stereo en Dolby Surround)

* Ondersteunt multi-kanaals output voor de meest gebruikelijke geluidskaarten

* Ondersteunt karaoke en afspelen van MP3

P8rb

• 10773 berichten
  • 1769 stemmen

Ik gebruik nu al een tijdje VLC media player, nog nooit een probleem mee gehad. Speelt alles af en ondertiteling is ook makkelijk in te voegen. BS Player heb ik ook ooit wel eens gebruikt, dat werkte ook erg fijn maar toen er een update voor een nieuwe versie kwam kreeg ik steeds een virusmelding toen ik het probeerde te installeren.

Windows media player vind ik dan helemaal niks, vaak gezeur over codecs en echt veelzijdig en handig om films af te spelen vind ik dat programma ook niet.

Demoniac

• 413 berichten
  • 1252 stemmen

Gezeur over codecs heb ik nog nooit gehad, maar heb geloof ik een behoorlijk uitgebreid pakket codecs geïnstalleerd ooit. Veelzijdig is het inderdaad niet nee. Misschien toch maar eens op zoek naar VLC. Dan is het wat gemakkelijker oordelen ook en misschien zijn al die extra opties die je daarbij hebt toch wel handig.

The Lexx

• 426 berichten
  • 3485 stemmen

Mediaplayer classic is inderdaad top, ik gebruik het al jaren

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.