• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.000 films
  • 12.205 series
  • 33.974 seizoenen
  • 647.001 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.211 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Don't eat yellow snow!

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Phoenix schreef:

(quote)

Zal hij flink wat water/bier/cola (schrappen wat niet past) voor hebben moeten drinken.

Knap ook dat hij nergens een druppeltje miste. Een ware artiest, mag ik wel zeggen.

Ja, wat een uithoudingsvermogen he!

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Het sneeuwt!

Wat 'n hemels fenomeen is het toch!

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Hier regent het sinds vannacht

noknoke

• 391 berichten
  • 134 stemmen

Sneeuw,?Hier in het zuiden is alles weg, regen gelukkig maar voor mij dan.

Vind sneeuw leuk, voor even.

MNV2

• 6932 berichten
  • 1899 stemmen

Ook hier regen, regen en niks anders dan regen. Eigenlijk maar goed ook, dan zijn er morgen tenminste weer geen problemen op de baan.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

rokkenjager schreef:

Het sneeuwt!

Wat 'n hemels fenomeen is het toch!

Hier vanmorgen ook even. Nu regen,bah!

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Hier ook alleen maar regen. Gelukkig hoef ik vandaag niet de deur uit en kan ik lekker warm binnen blijven.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2365 stemmen

Jammer van de regen inderdaad, mijn vriendin had net het lumineuze idee om even over het strand te wandelen maar na 3 meter door enkel-diepe blubberige sneeuw gebaggerd te hebben toch maar weer rechtsomkeert gemaakt. Nou ja toch ff eruit geweest..

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

In de loop van de volgende week wordt ons land weer voorzien van, Koude luchtstroom.

En naar alle waarschijnlijkheid weer meer sneeuw.

Ook voor de maand januarie wordt veel sneeuw en kou voorspeld.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zo nog aardig stuk rijden, ben benieuwd hoe druk het is!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Strenge kou op komst?

Binnenkort een ‘winter te paard’? De laatste verwachtingskaarten van het ECMWF (Europees weercentrum) laten zien dat ijskoude hogedruk boven de Russische Kara Zee en een Groenlandse hogedrukblokkade een samenwerking lijken aan te gaan. Daardoor kan het massieve ‘koudereservoir’ boven Noord- en Noordoost-Europa vooral rond de jaarwisseling zich in zuidwestelijke richting gaan uitbreiden. Dat zou een aanzienlijke verscherping van de kou (strenge vorst?) tot gevolg kunnen hebben. Kortom er lijkt meer en meer structuur te komen in deze winter.

De komende dagen bevindt Nederland zich in het overgangsgebied tussen de kou in het noorden en de zachte lucht in het zuiden. Afhankelijk van de koers van een afsplitsing van een omvangrijk Atlantisch lagedrukgebied krijgen we te maken met regen of (smeltende) sneeuw. Tijdens de jaarwisseling trekt de hoofddepressie zelf over Biskaje naar het oosten. De koude luchtlaag wordt dan dikker (toenemende vorst) en er kan wat sneeuw gaan vallen.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Koud het nieuwe jaar in

Het nieuwe jaar wordt met koud weer ingeluid. Het wordt vandaag niet veel warmer dan 1 tot 3 graden. De bewolking maakt vandaag lokaal plaats voor wat zon. Morgen bewolkt en later winterse buien.

Een lagedrukgebied bevindt zich nieuwjaarsdag boven de Alpen en de Balkan. Hierdoor hebben we met een overwegend noordoostelijke aanvoer te maken, waarin koude lucht wordt aangevoerd. Naast de aanwezige koude lucht komt er ook veel bewolking voor. Geheel droog houden we het dan ook niet.

Vanochtend is het op de meeste plaatsen zwaar tot geheel bewolkt. Met name in het oosten en zuidoosten valt af en toe wat sneeuw of motsneeuw. Later in de ochtend komen er in het noorden enkele opklaringen voor.

Vanmiddag klaart het van het noordwesten uit meer op. In het zuidoosten blijft het nog lange tijd bewolkt en tevens kan er af en toe wat motsneeuw vallen. De wind komt uit het noordoosten is meest matig van kracht. De middagtemperatuur loopt uiteen van 3 graden aan zee, tot 1 graad in het binnenland.

Vanavond wordt het overal droog en klaart het breed op. Het kwik daalt dan ook snel onder het vriespunt. Vannacht neemt de hoeveelheid bewolking toe en kan er met name in de kustgebieden een lokale winterse bui vallen. De minimumtemperatuur ligt tussen -3 en -7 graden.

Morgen is het overwegend bewolkt. In het noorden en westen komen winterse buien voor. Gaandeweg de dag neemt ook elders de kans op buien toe. Vooral in het binnenland is er kans op sneeuw. De middagtemperatuur komt op een graad of 2 uit. In de avond krijgt het hele land met winterse neerslag te maken, waarbij vooral de oostelijke helft rekening moet houden met sneeuw.

Zondag verloopt bewolkt en overwegend droog. De maxima komen in het binnenland niet boven het vriespunt uit. Aan zee kan het nog 1 à 2 graden worden.

Na het weekend neemt de kans op neerslag tijdelijk af. Het kwik zet een verdere daling in en minima van -10 en lager komen in zicht.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Gisteren viel er weer sneeuw hier, niet echt een dik tapijt, maar wanneer ik naar buiten kijk zie ik toch een mooi wintertafereel.

Na twee weken lang wateroverlast in mijn kelder, met het nodige dweilwerk, midden in de nacht, en in de ochtenduurtjes vaak opnieuw,dag in dag uit, is de boel (hopelijk afdoende) gerepareerd gisteren, op de valreep van het nieuw jaar.

Dus nu kan ik het mooie van de winter wel weer als zodanig ervaren.

Zelfs mijn keuken-en badgeiser werkt sinds gistermiddag weer.

Wát een luxe is het toch warm water te krijgen wanneer je de kraan opendraait!

Ik hoop op een mooie, zorgenvrije, nieuwjaarsdag.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Brix schreef:

Hoop ik ook voor je

En als je van schaatsen houd lees dit maar.

Haal de schaatsen maar uit het vet!

Ik had en heb nog steeds het volste vertrouwen in deze winter. Er is ruim voldoende kou aanwezig en de grootschalige luchtdrukverdeling straalt tot ‘in lengten van dagen’ een uitgesproken winters karakter uit. Zo komt de (nieuwste) operationele oplossing van het Europees weermodel met hogedrukontwikkeling tijdens de tweede helft van volgende week boven het zeer koude noorden van Europa.

aar vrijdag/zaterdag 8-9 januari toe, lijkt zich boven Scandinavië zowaar een zelfstandig luchtdrukmaximum te vestigen. Tegelijkertijd handhaaft zich op de Atlantische Oceaan ten westen van de Britse Eilanden een hoogterug. Het gevolg is dat de koude luchtlaag eerder in dikte toe- dan afneemt. Zo worden vanaf donderdag op het 850 hPa-vlak (circa 1500 meter hoogte) temperaturen tussen -10 en -15 graden verwacht. Verder wederom een uit richtingen tussen noord en oost waaiende wind. Op ‘leefniveau’ betekent dit matige tot strenge vorst en ook overdag blijft het vriezen. De storingsschermutselingen vanaf de Noordzee lijken geen al te grote invloed te hebben op het winterse karakter van het weerbeeld. Kortom haal ze maar uit het vet!

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Brix schreef:

Gisteren viel er weer sneeuw hier, niet echt een dik tapijt, maar wanneer ik naar buiten kijk zie ik toch een mooi wintertafereel.

Na twee weken lang wateroverlast in mijn kelder, met het nodige dweilwerk, midden in de nacht, en in de ochtenduurtjes vaak opnieuw,dag in dag uit, is de boel (hopelijk afdoende) gerepareerd gisteren, op de valreep van het nieuw jaar.

Dus nu kan ik het mooie van de winter wel weer als zodanig ervaren.

Zelfs mijn keuken-en badgeiser werkt sinds gistermiddag weer.

Wát een luxe is het toch warm water te krijgen wanneer je de kraan opendraait!

Och jee, heb het echt met je te doen. Gelukkig is alles weer ok.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Aardige opmerkingen zoals die van jou Rose en 606, en o.a. Wimnoot, in andere topic, maken veel goed.

Nu de laatste restjes migraine nog weg laten ebben en vol goede moed 2010 in.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

WAARSCHUWING: In het noordoosten van het land moet het verkeer in het begin van de avond nog rekening houden met gladheid door sneeuwval. Een volgend sneeuwgebied trekt vanavond over het westen van het land zuidoostwaarts. In de kustprovincies valt voornamelijk natte sneeuw. Vanavond krijgt vooral het midden en het (zuid)oosten te maken met sneeuw. Lokaal kan er zo'n 10 cm verse sneeuw gaan vallen. In de kustgebieden kunnen er ook van tijd tot tijd sneeuwbuien voorkomen die gepaard kunnen gaan met een klap onweer. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer -2 graden in het oosten tot zo'n 0 graden in het westen van het land. Vannacht trekt de sneeuw weg naar Duitsland en krijgen we te maken met opklaringen. Aan de kust kan er van tijd tot tijd nog een enkele sneeuwbui voorkomen. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -9 graden in het noorden tot zo'n -3 graden in het zuidwesten. De wind is zwak tot matig boven land 2-3 bft en aan de kust staat een matige wind 3-4 bft en komt vanuit het noordoosten. Morgenvroeg kan er in het zuiden nog een enkele sneeuwbui vallen en elders wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. Morgenmiddag wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en de temperatuur ligt ongeveer rond de -2 graden in het oosten tot zo'n 0 graden in het westen van het land.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ja, dat viel te verwachten. Het zal hier morgenochtend als ik moet gaan werken ook wel spekglad zijn.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Hier (Tilburg) sneeuwt het heeeel hard.

Volgens radar houd de sneeuw storing aan tot morgen vroeg 05.00.

Dat zou tot minimaal 10 cm moeten opleveren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

I love it !

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Dat wordt weer glibberen dus. Verdorie.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mijn tuintafel geeft alweer 8cm aan

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

606 schreef:

Hier (Tilburg) sneeuwt het heeeel hard.

Volgens radar houd de sneeuw storing aan tot morgen vroeg 05.00.

Dat zou tot minimaal 10 cm moeten opleveren.

Ik was van plan om later deze week naar Tilburg te gaan en vrienden op te zoeken die daar met hun circus staan(ook geen pretje die tent opbouwen met dat weer!)

Maar als er daar bij jullie zoveel sneeuw ligt dan bedenk ik me toch nog wel even.

(is sowieso nog de vraag of er wel regelmatig treinen rijden dan)

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

In Breda sneeuwt het nu ook heel erg. Ziet er prachtig uit. Jammer dat het wat te laat is. Had het liever met kerst, ipv al die blubber die we toen hadden.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

He he, het sneeuwt weer eens hevig in Amsterdam. Een prachtig gezicht.

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

Ik vind het niet meer leuk al die sneeuw en gladheid, na mijn ongelukje met de auto durf ik ff niet meer te rijden met zulk weer. En ik hou van mijn autootje

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Pff. Zaterdag in België een temperatuur met een gevoelswaarde van - 15° C. Voetbal zal waarschijnlijk afgelast zijn, ligt ook nog steeds wat sneeuw, dus binnen blijven maar. Alhoewel, heel wat skipistes in de Ardennen zijn al open en zullen open blijven in het weekend dus misschien ga ik daar dan wel eens naartoe !

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Een sneeuwrijk weekend PAS DUS OP......

We zijn nu al weer een stapje dichterbij zaterdag en de WRF kaarten laten nog niet veel veranderingen zien wat betreft de neerslag. Wel laten de kaarten zien dat het zuiden van Limburg te maken gaat krijgen met aardige hoeveelheden die lokaal op kunnen lopen tot meer dan 20 centimeter. Elders zal er rond de 15 centimeter gaan vallen, tot zo'n 7 centimeter in het westen, maar lokaal kan er ook meer gaan vallen. De wind blijft een rol spelen en daarom blijf ik nu ook zeggen dat de kans op sneeuwduinen en sneeuwjachten blijven bestaan in het noorden van het land. De wind is zo'n 6 bft en heel misschien op de Wadden een kleine 7 bft. Kijken we naar zondag dan zien we op de kaarten ook weer sneeuw ingetekend staan en ook de wind is nog aanwezig in het noorden en dat duidt er wederom op dat ze daar te maken kunnen gaan krijgen met sneeuwduinen en/of sneeuwjachten. De kaarten laten zien dat er minder sneeuw wordt berekend dan op zaterdag

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5739 stemmen

Al die autorijders maar klagen, terwijl zij lekker warm in een auto zitten met verwarming, en als ze wegslippen gaan ze niet keihard op hun muil.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.