• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.370.987 stemmen

Weertopic

zoeken in:

MNV2

• 6932 berichten
  • 1899 stemmen

Hier begon het een uur geleden ook lichtjes te sneeuwen.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Hier (in het midden van het land (Nederland)) zie ik een vrij heldere hemel. Geen sneeuw te bekennen!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Wordt nog veel meer sneeuw verwacht ook in het weekend

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Vandaag een prachtige dag. Beetje gefietst naar de stad, lekker weer. Zo mag het vaker zijn, niet teveel wind - lekker koude lucht, en de zon die af en toe een beetje komt kijken. Heerlijk. Was hier in Den Helder zo'n 4 graden.

MNV2

• 6932 berichten
  • 1899 stemmen

Hier in het noorden van België voorspellen ze morgen bewolkt weer met geregeld sneeuwbuien, hetzelfde voor vrijdag en zaterdag. Zondag zou het smeltend sneeuwen en terug een klein beetje boven het vriespunt komen. Brengt in elk geval wat kerstsfeer mee..

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

Witte kerst!!!! Daar zeur ik al jaren om!!!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Amity schreef:

De kansen liggen dit jaar gunstig.

Wel nu de komende dagen sneeuw valt worden de nachten kouder boven een sneeuwlaag.

Als dan daadwerkelijk warme lucht deze kant opkomt zal die veel moeite hebben aan land te komen.

Dus er wordt in het weekend op zondag wel dooi aanval gedaan maar die zal helaas meer voor de de kust weg gelegd en ja wat is warm met 2 graden.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Amity schreef:

Ik ook! Heerlijk romantisch.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

WAARSCHUWING VOOR VERKEER

De komende 36 uur trekt een sneeuwstoring langzaam over het land. Zowel de ochtend- als de avondspits zal grote hinder van de sneeuw ondervinden.

Het verkeer zal vooral in de ochtendspits veel hinder ondervinden van de sneeuwval. Hoewel overal preventief gestrooid wordt zal door het ontbreken van veel verkeer tijdens de nachtelijke uren de gladheidsbestrijding niet optimaal uitvoerbaar zijn. Vooral weinig bereden rijstroken en spitsstroken voorzien van ZOAB zullen lastig sneeuwvrij gehouden kunnen worden. Om die reden wordt vooral in de ochtendspits hinder verwacht. Hoewel overdag en in de middag door de grote verkeersstroom de weg beter berijdbaar zal blijven, wordt door de sneeuwval ook voor de avondspits veel vertraging verwacht.

WEERBERICHT

Sneeuwzone trekt land binnen

Een klein lagedrukgebiedje ligt ten noordwesten van de Wadden Eilanden. Daar ligt het vrijwel stil. Tegen dit lagedrukgebied aan is een frontensysteem geplakt dat de hele middag voor de Waddenkust lag. Inmiddels is het lagedrukgebiedje geleidelijk aan in zuidelijke richting aan het koersen.

Het neemt de neerslagzone op sleeptouw en operatie ‘Sneeuw’ begint nu eindelijk opgang te komen. De neerslagzone is het noorden van het land binnen getrokken en daar zal de komende uren al matige sneeuw voorkomen bij temperaturen iets onder het vriespunt.

Geleidelijk aan trekt deze zone naar het zuidoosten en neemt in activiteit toe. Bovendien is de treksnelheid gering zodat het een flink aantal uren gaat sneeuwen.

Boven het zuiden van het land draait het systeem. Het noorden dat vannacht te maken krijgt met enkele droge perioden krijgt dan opnieuw te maken met sneeuw.

En zo sleept dit systeem over het land en zal morgen geleidelijk aan naar het zuiden wegtrekken. Het is wellicht pas avond eer ook het zuiden droog weer heeft en dus kunnen we ons opmaken voor een sneeuwrijk etmaal. Alleen in de kustgebieden valt regen of natte sneeuw. Tot veel vorst komt het niet. Misschien in het oosten en zuidoosten nog nipt matige vorst, verder veelal lichte vorst: -2 tot -5 graden.

Meerdaagse verwachting

De wereld ziet er morgenochtend op veel plekken wit uit! Vooral in het westen en zuidwesten sneeuwt het in de ochtend rustig door. In het noordoosten wordt het al snel droog. In de middag trekt de sneeuw naar België weg. Aan het einde van de middag kan het in het noorden opnieuw gaan sneeuwen. De wind waait uit het oosten en is matig boven land tot krachtig in de kustgebieden. De middagtemperaturen liggen rond of iets onder het vriespunt. Daar waar de wind vanaf water komt kan het kwik net boven 0 komen.

In de nacht naar vrijdag valt er in het noorden en noordwesten af en toe sneeuw bij temperaturen net onder 0. Op de Wadden en in de kop van Noord-Holland blijft het kwik mogelijk net boven het vriespunt en valt er natte sneeuw of regen. Verder naar het zuiden is het meest droog en gaat het matig vriezen. Bij een opklaring kan het kwik boven een sneeuwdek ook onder de -10 zakken!

Vrijdag ziet het weerbeeld er vrij goed uit. Vooral in noordwestelijke delen van het land is er kans op een winterse bui. Buiten dit is het overwegend droog en zien we ook af en toe de zon verschijnen. De temperatuur blijft rond of net onder het vriespunt steken. In de nacht naar zaterdag gaat het stevig vriezen. Vooral in de zuidoostelijke helft van het land is strenge vorst, boven een sneeuwdek, goed mogelijk.

In het weekend staat er weer nieuwe sneeuw op het programma. Nieuwe storingen trekken vanuit het noordwesten over het land. Ze brengen minder koude, maar zeker geen zachte, lucht met zich mee. Het resultaat is dat de neerslag in een groter gebied als natte sneeuw of regen gaat vallen, maar in het binnenland wordt de winter niet verdreven. De temperaturen komen overdag uit tussen 0 en +4 graden en in de nachten tussen -5 en +1.

Dit weertype lijkt nog enkele dagen in de volgende week door te gaan. Daarna is de verwachting erg onzeker. Er is een 50% kans op een overgang naar zachter weer.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Er ligt hier wel zo'n ongelovelijke pak sneeuw, vreeeselijk. Anders ben ik in een half uurtje op mijn werk, nu heb ik er anderhalf uur over gedaan; wat doe ik hier!? Allemaal glijdende auto's op de weg. Nu moet ik me ook nog (weer!) uit gaan graven als ik weg moet.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Kerstvakantie School dicht. Bussen rijden niet. En fietsen is niet te doen. Ik zeg: dvd-speler aan en justeat.nl.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik werd wakker gebeld met een "kijk eens naar buiten", heerlijk! Hier ook nauwelijks verplichtingen, dus geen hinder van dat lekkere pak sneeuw

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Hier is het ook aan het sneeuwen!!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Prachtig is het, prachtig! Ik word er emotioneel van...

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

.

.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ouch

Ik moest ook meteen denken aan A Christmas Story...

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Reservoir Dogs schreef:

Hier is het ook aan het sneeuwen!!

Hier ligt ook zeker 10 cm ! Ben daarnet even naar buiten geweest, achter wat drinken en een pakje druivensuiker, ben nu nog aan het ontdooiien. Er is hier ook nog niet op de fietspaden gestrooid... Mijn vader is vrachtwagenchauffeur (binnenlands), hij heeft me alvast gezegt dat het wel eens 21h00 zou kunnen zijn i.p.v. 17h00.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

In m'n tuintje te Groningen ligt nu al ruim 25 cm (zojuist gemeten ) en het blijft onverminderd hard doorsneeuwen. Prachtig vind ik het!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ook net gemeten, ook in Groningen, slechts 23 bij mij

(afbeelding)

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Ligt hier ook aardig vol.. Moet de auto straks half uitgraven. .

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Pleurissneeuw. Eerst zie je geen donder op de fiets terwijl je door de smurrie ploegt, daarna doe je twee keer zo lang over lopen naar de stage omdat je met elke stap die je zet weer een halve terugglibbert en op de terugweg is er geen rijdende trein te bekennen.

En dan als klap op de vuurpijl fik op Amsterdam Amstel. Hoe verzinnen ze het.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

ja, ik laat de auto staan en ga een half uurtje naar huis lopen. Op zich niet zo erg. lekker fris. .

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Heb het gezegt he

Morgen begint overwegend droog. Het is wisselend bewolkt, maar later neemt de bewolking toe. In de middag en avond neemt de kans op sneeuw in de noordelijke en westelijke kustgebieden toe. Overdag ligt de middagtemperatuur rond -2 graden. In de nacht naar zaterdag gaat het matig vriezen. Als het goed opklaart komt het boven sneeuw tot strenge vorst.

In het weekend staat er weer nieuwe sneeuw op het programma. Nieuwe storingen trekken vanuit het noordwesten over het land. Ze brengen minder koude, maar zeker geen zachte, lucht met zich mee. Het resultaat is dat de neerslag in een groter gebied als natte sneeuw of regen gaat vallen, maar in het binnenland wordt de winter niet verdreven. De temperaturen komen overdag uit tussen 0 en +4 graden en in de nachten tussen -5 en +1. Dit weertype lijkt nog enkele dagen in de volgende week door te gaan. Daarna is de verwachting erg onzeker. Er is een 50% kans op een overgang naar zachter wee

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

En ik had zo'n zin in de sneeuw.... Vanochtend achter op een auto gereden, ik reed zo rustig!! En ik had zoveel remafstand in acht genomen dat ik alle scenario's heb kunnen nagaan.... Maar hij bleef maar glijden, en toen.... Mijn arme Ka'tje in de kreukels, en die ander had echt alleen een miniscuul gaatje in zijn bumper.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Ah, da's klote. Ik gleed ook echt alle kanten op, vooral op rontondes en in bochten uiteraard. Heb het zelf gelukkig veilig gered, maar heb genoeg mensen aan de kant gezien die hun auto in puin hadden.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Sneeuw is leuk voor het visuele plaatje en om in te spelen, maar verder....

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Voor mij mag het ook vlug ontdooien want morgenochtend moet ik weer 10 km naar school fietsen voor mijn rapport en met dat weer zie ik dat niet echt zitten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hier bij ons, in Ninove, Oost-Vlaanderen (voor de Nederlanders, centrum België) is het al de hele dag levensgevaarlijk. pakken sneeuw, gebrekkige zoutstrooing en iets zoals ruimdiensten zijn hier onbestaande. En nu merk ik net, dat waar er iets gesmolten is, het stevig begint aan te vriezen.

Ik heb vandaag al een paar keer gedacht aan Kevin13, in zijn piepkleine dorpje Lieferinge (deelgemeente van Ninove). Wie weet vinden ze dat plaatsje nog terug.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Hier Tilburg vanmorgen om 6,40 ligt beginnen te sneeuwen

En nu 20.52 sneeuwt het nog steeds is niet gestopt met sneeuwen

Niet super hard maar soms harder en soms rustiger.

Dus het sneeuwt nu 14 uur en 15 minuten

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Hier ligt helemaal niks. Moet morgen met de auto weg, dus mag ook wel even wegblijven nog. In het weekend mag het

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.