• 12.343 nieuwsartikelen
  • 166.449 films
  • 10.747 series
  • 30.971 seizoenen
  • 624.169 acteurs
  • 195.165 gebruikers
  • 9.116.419 stemmen

Theater

zoeken in:

Quentin

• 10202 berichten
  • 8410 stemmen

regie: Tallulah H. Schwab

Waar wordt het stuk eigenlijk gespeeld? Ben zelf niet zo vaak in het theater te vinden (laatste was Wees Ons Genadig), maar ga wel regelmatig naar tryouts en voorstellingen van de toneelacademie. Zag daar laatst een hele leuke bewerking van diverse filmscènes (oa. Guernsey en Îles Flottantes).

Wouter

• 18676 berichten
  • 3017 stemmen

Wordt gespeeld in Het Rozentheater. Vrijdag en Zaterdag, dus.

8 uur.

ErickZonderK

• 84 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Algemeen > Spider-Man: Turn Off The Dark - broadway review:

Na jaren werk en honderden vertragingen is de duurste en voorziende show te zien: Spider-Man: Turn Off The Dark.

Ik weet het, ik heb helemaal gereisd om deze musical te kunnen bekijken. Maar dat doe ik wel vaker. Ik heb natuurlijk een preview bekeken dus ik wist dat er een aantal technische probleembjes in konden zitten. Er was er echter maar 1. Mijn persoonlijke mening? Act 1 was wat ik hoopte het zal zijn, act 2 was wat ik niet hoopte dat het zal zijn. Dat betekent: Act 1 was hartstikke gaaf, act 2 was niks. Act 1 bevatte veel leuke songs en leuke scènes en de setting was heel mooi. De vlieg-effecten waren geweldig. Act 2 was heel sloom en bevatte slome songs maar Spiderman zelf zat er ook niet echt veel bij in de tweede act. Act 1 is dus heel veel Spider-Man en act 2 het is melodrama van Peter Parker. Het daalt gewoon af naar een soap opera . Maar kortom: de muziek was zeker goed, lyrics minder, maar in Act 1 zaten veel interessante songs en interessante choreografie. De acrobatische stunts waren goed en het paste gewoon allemaal goed in elkaar. Maar Act 2 was een soap opera met muziek. Dat hij uit de lucht valt was mijn favoriete scène in de hele show maar dat is ook de enige scène in de tweede act die ook goed was. Maar het verhaal was ook nogal saai in de tweede act. Want dat kan ik namelijk ook niet uitleggen. In de eerste act was het verhaal helemaal prima.

Maar ik vind ook dat de musical het vooral moet hebben van de technische effecten. Vooral als je dan kijkt dat het een 3-uur durige show was. Maar misschien hadden ze zich beter op de muziek en de visuelen kunnen letten dan was het nog beter geweest met een klein verhaaltje. Want qua visuelen is deze show prachtig. Het scenario had wel wat weg van de originele Spiderman verhalen. Ook de muziek was heel goed. Ze maakte zeker hele goede muziek in deze Spiderman musical. Alleen de lyrics waren iets minder.

Als ik moet kijken naar acteerwerk, moeilijk te zeggen want ik ken geen één van de spelers. Maar het uiteindelijk was het acteerwerk toch wel goed. Behalve de vier jongens dan waren minder, maar dat lag ook denk ik een klein beetje aan het schrijfwerk. Ook J.Jonah Jameson, door het schrijfwerk was het ook iets minder. Meer van one-line. Maar Peter Parker was goed, Mary Jane was goed (zij was trouwens de beste!), Arachne was goed. Kortom iedereen was eigenlijk goed behalve die jongens dan. Dus kortom: goed acteerwerk!

Maar de grootste reden dat ik deze musical wilde zien was natuurlijk de visuelen en de vlieg-effecten. De set-design was geweldig, af en toe dan verandert het perspectief tijdens de musical. Het was echt heel echt. En dan nu het belangrijkste: het vliegen. Ik had al het idee dat het heel goed zal zijn, maar het was gewoon echt gaaf.

Ik zelf vond deze show zeker de moeite waard. De prijs en de reis! Het is zeker spectaculair. Dus kortom: Act 1 heel goed! Act 2 niet goed! Maar Act 1 is zeker de moeite waard om de musical te gaan kijken. Dus kortom: super!

eRCee

• 13383 berichten
  • 1934 stemmen

Goeie titel in elk geval.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.