- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Second Life
Second Life

Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Is er nog geen enkel topic over Second Life? Kon het niet vinden althans.
Ik kom de naam de laatste tijd zoveel tegen dat ik wel benieuwd ben geworden. Zijn er hier mensen met ervaring? Hoe bevalt het?

timbo_
-
- 13112 berichten
- 3648 stemmen
Hele goede vraag begrijp er bijzonder weinig van en wil graag weten hoe het nu precies werkt.

Pieter Montana
-
- 6588 berichten
- 2122 stemmen
Een aantal weken geleden stond er een uitgebreid artikel over in de HUMO.
Lijkt me vooral een zeer verslavend iets...al valt er ook wel een pak geld mee te verdienen.

Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Heb me maar es aangemeld en volg nu vlieglessen.

kos
-
- 45746 berichten
- 8274 stemmen
Ik las dat een aantal terroristen laatst een kernbom gebruikt hadden of zo? .

Knisper
-
- 12985 berichten
- 1240 stemmen
De media hebben het er constant over, maar ik ken niemand die iets aan Second Life doet. Klinkt typisch als iets dat totaal niet succesvol is, maar door reclame wordt geprezen alsof het heel wat is.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Eens ja. NRC-next had er ook al een hele reeks over, daarvoor had ik nog nooit van dat gedoe gehoord.
Ik ken gelukkig ook niemand, of zouden ze 't stiekem doen ?

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3089 stemmen
Ik heb het een keer geinstalleerd en het even bekeken. Nadat ik mijn avatar veranderd had in een dikke, gespierde, blauwe dwerg met X benen vond ik het wel weer genoeg. Het liep namelijk niet erg lekker hier op de pc.
Nee, dat is echt onzin. Ontzettend druk daar.

serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Ik hoorde dat er mensen zijn die door second life al hun geld via de computer verdienen. Al snap ik er vrij weinig van.
Je kunt op zelfs vakantie gaan in second life ofzoiets? En stukken grond kopen? Voor als het echte leven niet echt genoeg is...

kos
-
- 45746 berichten
- 8274 stemmen
230 second life munten zijn 1 U.S. dollar waard of zo.

Knisper
-
- 12985 berichten
- 1240 stemmen
Nee, dat is echt onzin. Ontzettend druk daar.
Ik hoorde dat 90%, net als jij, even gaat kijken omdat ze er zoveel over gehoord hebben en er vervolgens na een week nooit meer terugkeren.
Bedrijven hebben er natuurlijk ook baat bij, omdat zij hier een kans zien om zich ergens te profileren en winst te halen. Ik vind het daarom niet geheel toevallig dat er opeens zoveel media-aandacht voor is.

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3047 stemmen
Lijkt me echt een boutgame. Hoor alleen maar negatieve kritieken. Laatst was het volgens mij ook op Kassa waarbij iemand virtueel iets had gekocht terwijl die het niet kreeg of zo van het bedrijf. Dat het oplichterij was en dergelijke.
Er zijn inderdaad gevallen bekend van mensen die hun echte baan hebben opgezegd en met Second Lofe hun geld zijn gaan verdienen.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Lijkt wel op de internet zeepbel destijds met Worldonline.
Iedereen met een beetje hersens ziet toch dat dit volkomen kansloos is.

Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Och, als er zoveel gedoe ontstaat word ik al gauw nieuwsgierig en wil ik het zelf wel eens uitproberen.
Maar voorlopig heb ik nog niet veel leuks ontdekt. Bij de tutorial raakte ik m'n begeleidende schermpje kwijt en kon het niet terugkrijgen. Toen heb ik me maar laten teleporteren (jaja, heus waar) en heb ik lukraak een paar plekken bezocht. Maar nog niets aardigs kunnen ontdekken.
Iemand tips? Of wordt het pas leuk als je zelf iets gaat bouwen en verkopen?

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3047 stemmen
Ik kreeg te horen dat het pas echt leuk werd als je er echt geld in gaat steken. Dan breiden je mogelijkheden erg uit en kun je veel dingen bouwen, kopen en doen. Je kan volgens mij zelfs een hoer nemen, maar dat kost ook echt geld.
Maar dit is wat ik heb gehoord. Deze game zelf heb ik niet gespeeld.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3089 stemmen
Dat zou ik maar niet te hard zeggen. Zeker niet omdat je er zelf blijkbaar de ballen verstand van hebt.
Deze game
Het is ook niet echt een game.

Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Ik vind het een leuk bedacht iets en het schijnt heel uitgebreid te zijn maar ik begin er maar niet aan ik ben nogal bevattelijk voor verslavende dingen

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Moet dat dan ? Ik weet best wel veel over games, en simcity vond ik wel erg leuk
Maar waarom zou iemand een tweede leven nastreven ?
Ik bedoel het dreigt allemaal veel te serieus en te commercieel te worden. En zet me aub niet weg dat je ballen verstand van moet hebben, dat vind ik wel hele denigrerende woorden.

U-96
-
- 11870 berichten
- 1758 stemmen
Je kan volgens mij zelfs een hoer nemen, maar dat kost ook echt geld.
nieuwe vorm van cyberseks?

arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Second life is een soort hype en niet te vergelijken met WOW of FFX1(wat ik speel) waar online lekker een spelletje met anderen wordt gespeelt.1 van mijn clienten speelt second life en zit echt uren naar zijn beeldscherm te kijken om daarbinnen heel af en toe op zijn keyboard te drukken om iets te veranderen.
Second life is geen game maar een voorgestructureerde
marketingstrategie waar ingespeeld wordt op het moneymaking en niet zozeer op het spelplezier(wat de spelers verbazingwekkend wel ervaren)

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3089 stemmen
Maar waarom zou iemand een tweede leven nastreven ?
Ik weet het niet maar het schijnt heel leuk te zijn.
Nou ja, dat is het hele idee van Second Life natuurlijk, dat mensen maar goed geld gaan uitgeven aan virtuele dingetjes.
Tsja...

arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Lijkt wel op de internet zeepbel destijds met Worldonline.
Dit{zoals elk online game)heeft niet zoveel met hersens te maken.
Ik speel ook online(niet second life want dat is dom en ik vind het een geweldig tijdverdrijf om mijn dagelijkse beslommeringen even doen te vergeten.
Vind mezelf nu niet speciaal dom daardoor.

Mug
-
- 13949 berichten
- 5968 stemmen
Ik vind het hier al 'Second Life' genoeg...

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Oke, Arthur heeft me al half overtuigd, daar zijn discussies voor, zoals deze.

kos
-
- 45746 berichten
- 8274 stemmen
1 van mijn clienten speelt second life en zit echt uren naar zijn beeldscherm te kijken om daarbinnen heel af en toe op zijn keyboard te drukken om iets te veranderen.

Hannibal
-
- 8794 berichten
- 2862 stemmen
Het lijkt mij wel leuk, maar ik durf er niet aan te beginnen. Ik kan er niet nog een verslaving bij gebruiken.

GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het al druk genoeg met mn 1st life Even verdwalen in de wereld van Tamriel (Cyrodiil) in Oblivion is af en toe wel fijn.

ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Second Life is een opgeblazen versie van The Sims met nadruk op het 'Customize' menu.
Het is een hype.
Het bericht over die Chinese vrouw die 'miljonair' werd in Second Life was een door zichzelf uitgegeven persbericht, waar natuurlijk direct van gesmuld wordt door redacties.
Ik zag in de nasleep ervan hoe het Journaal, RTL Nieuws, Editie NL, TweeVandaag, De Wereld Draait Door ea. hier een item aan besteedden.
In veel gevallen ook makkelijke journalistiek, omdat de Nederlandse Second Lifer steeds dezelfde persoon was.
Ze zou Linden Dollars moeten verdienen voor deze promotie en marketing.
Ook las ik dat het verdienen van geld als een piramidespel werkt. Alleen de grote spelers halen er iets uit.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat het concept geniaal is en zou ik tijd en geld te investeren hebben, wel het een en ander zou doen.
Maar er kleeft zo'n triestheid aan Second Life (nog meer dan andere alter ego/profielsites) dat ik er uit principe van af blijf.

serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Discussiëren op internet - oké.
Leven op internet - word het dan nog erger?

ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Bij het deelnemen aan iets online, dat als tegenhanger geldt van "offline", frons ik de wenkbrauwen niet.
Technologie (internet, www) maakt het gemakkelijk om te delen, discussiëren en spelen ongeacht plaats en tijd.
Maar een 'leven' tot in de details aankleden en simuleren zonder verdere nastreefbaar doel (zoals de MMORPG's dat wel hebben) is gewoon tijdsverspilling.
'You are not your avatar'