menu

Overig / Algemeen / Supermarkt pc's

zoeken in:
Deze week gooit de Aldi er weer een geweldige aanbieding tegenaan.

Een Medion PC met alles er op en aan.

Heeft iemand (positieve of negatieve) ervaringen met deze PC's

Positief: alles dr op en dr aan idd. High end meestal en alles werkt ook gewoon. Een pc met dezelfde specs van een echt merk is overigens wel sneller en beter maar daar betaal je ook voor. Ik heb mijn pc nu een jaar of 2 en ik kan spellen als Max Payne II nog gewoon spelen.

De aldi pc's is helemaal niks mis mee. goedkoop, goed spu etc.

heb meerdere kameraden met een dergelijke pc en die zijn er uiterst content mee.

EmDee schreef:

Mijn eerste pc (Medion) was er eentje uit 'den Aldi'. Ongeveer twee jaar tevreden geweest tot de problemen begonnen op te duiken. en natuurlijk was de garantie al lang verstreken. Wat bleek, bijna nergens wisselstukken te vinden tot ineens: moederbord begeven, geen passend vinden en het resultaat? Na twee jaar voor mijn indertijd 48.000 franken (1190 euro) had ik een Lexmark Z25 printer, een 17 inch beeldscherm en een pc die het niet meer deed. Toen heb ik één ding besloten: liever wat meer betalen en zeker zijn dat ik alle wisselstukken kan verkrijgen. Een oud Vlaams spreekwoord zegt: Gierigheid bedriegt de wijsheid, en daar zit een hoop waarheid in...

Kan ook toeval zijn hoor. Ze bouwen er heus geen moederbord in dat het net na de garantie-periode begeeft Beeldscherm en printer ook bij de Aldi gekocht?

Quido schreef:

Kan ook toeval zijn hoor. Ze bouwen er heus geen moederbord in dat het net na de garantie-periode begeeft Beeldscherm en printer ook bij de Aldi gekocht?

De garantie liep maar één jaar hoor en het beeldscherm en de printer waren inbegrepen. Ik wil heus niemand schrik aanjagen, dit is slechts een persoonlijke ervaring...

Ik had ook een lexmark printer gekocht bij de Aldi, maar dat ding ging ook niet lang mee. Mijn oom heeft trouwens nu al zo'n anderhalf jaar een "Aldi-pc" (weet niet welk merk) en alles draait goed. Ik laat mijn pc's altijd samen stellen bij een computerwinkel. Heb ik toch de beste ervaringen mee. Die standaard merken zijn toch meestal wat instabieler en de help-desk is ook niet echt denderend. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet zo kapot van het merk Medion. De laptop van mijn zus draait niet zo lekker en de computer van mijn neef (eveneens Medion) heeft ook regelmatig een hakkelend beeld, zelfs tijdens het bekijken van "Deze computer" of "Configuratiescherm".
Nou, dit waren mijn ervaringen

Quido schreef:

Ik laat mijn pc's altijd samen stellen bij een computerwinkel. Heb ik toch de beste ervaringen mee.

Dat is met mijn huidige ook gebeurd. En eerlijk gezegd, het is een plezier om er mee te werken...

EmDee schreef:

Deze week gooit de Aldi er weer een geweldige aanbieding tegenaan.

Een Medion PC met alles er op en aan.

Check deze site eens, hartstikke goedkoop, goede service en uitstekende kwaliteit. Hun afhaalbalie zit vlak over de Duitse grens bij Elten geloof ik. Aangezien je in het oosten woont is het misschien wel een ritje op en neer waard

Ik ga binnenkort via een pc-prive-project ook een nieuwe pc kopen. De basisconfiguratie is dan 750 euro of zo en ik mag in totaal 2200 euro besteden. Ik mag hem helemaal zelf samenstellen (dus onderdelen uit de basisconfiguratie halen en betere dingen erin pleuren). Nu wilde mijn vader al een TFT-monitor en een draadloos netwerk dus daar gaat ook wat geld naartoe, maar dan heb ik nog steeds aardig wat over... Ik wilde vooral veel geld steken in een fikse 3d-kaart. Is iemand nog een beetje bij met die slag tussen nVidea's Geforce en Ati's Radeon? En hoe zit het met AMD Athlon en Intel Pentium processors? Is er iemand (het liefst een nerd ) die me wat raad kan geven?

kappeuter (crew)
Ik heb ook een kennis die veel panne heeft gehad met een Aldi pc.
Ik ben zelf zeer te spreken over Paradigit. Open van 9 tot 21 en scherpe prijzen. En je kunt je pc onderdeeltje voor onderdeeltje samenstellen. Wel zo prettig. Goed advies en klantvriendelijk.

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment heeft ook goede aanbiedingen ne http://www.computer-land.nl. Ook Completer.nl overgenomen door Informatique heeft goede aanbiedingen. Bij de eerste twee wel eens wat besteld en alles was goed verzorgd etc. Bij de laatste echter nog niet, maar die hebben wel echt goede aanbiedingen.

Phoenix schreef:

En hoe zit het met AMD Athlon en Intel Pentium processors?

AMD is stukken goedkoper en doet voor privégebruik absoluut niet onder voor een Pentium, dacht ik.. Heb zelf altijd AMD, bevalt me prima en je houdt mooi wat geld over voor een nóg dikkere 3D-kaart

Erg veel negatieve berichten heb ik nog niet voorbij horen komen.

Ik kan zelf idd ook met een PC-privé meedoen vanaf maart 2004. Moet wel via DELL die op zich topkwaliteit verkopen, maar voor dezelfde configuratie wel 300 à 400 euro extra vragen.

Zal me morgen nog eens goed beraden, anders is een bezoekje woensdagmorgen aan de Aldi zeker geen slecht idee volgens mij.

Iig bedankt voor jullie reacties.

kappeuter (crew)
Of Paradigit in Enschede...

En DELL schijnt ook niet zo top te zijn als wordt gedacht...

Phoenix schreef:

Is iemand nog een beetje bij met die slag tussen nVidea's Geforce en Ati's Radeon? En hoe zit het met AMD Athlon en Intel Pentium processors?

ATI lijkt de slag gewonnen te hebben met de 9800pro. Het verschil in geheugen (128mb of 256mb) levert je in een 3D test nauwelijks merkbaar verschil op. Men zegt dat het voor het spelen van spellen beter is om een AMD te kopen (vraag me niet waarom), ik heb er zelf ook een. Misschien ook omdat Pentium duurder is en het bijbehorende moederbord ook.

EmDee schreef:

Erg veel negatieve berichten heb ik nog niet voorbij horen komen.

Ik kan zelf idd ook met een PC-privé meedoen vanaf maart 2004. Moet wel via DELL die op zich topkwaliteit verkopen, maar voor dezelfde configuratie wel 300 à 400 euro extra vragen.

Zal me morgen nog eens goed beraden, anders is een bezoekje woensdagmorgen aan de Aldi zeker geen slecht idee volgens mij.

Zorg er dan wel voor dat je op tijd bent (lees voor openingstijd). Ze zijn (gezien de specificaties terecht denk ik) erg gewild, en de voorraad is beperkt. Ik heb verhalen gehoord over veldslagen bij Aldi vestigingen bij soortgelijke aanbiedingen.

Laat je nog even weten of het gelukt is?

[quote]jester schreef:
(quote)

Bij de aankoop van mijn eerste waren er in onze vestiging tien stuks te koop. Vanaf 8 uur aan de deur die opende om 9 uur, en dan een stormloop naar de PC...

jester schreef:

Laat je nog even weten of het gelukt is?
Bij deze dan:

Ben ondertussen een trotse bezitter van deze geweldige PC.
Ben nog druk aan t onderzoeken wat voor mogelijkheden er wel niet allemaal op zitten.

Visueel is het een plaatje, lawaai maakt hij niet (ja, hij staat toch wel aan. ), hij is erg snel en compleet.
En jongens, dat 19 inch scherm is werkelijk een topper!

Één minpunt tot nu toe kunnen ontdekken:
De muis is wel draadloos, maar niet optisch.
En wanneer ik mijn oude draadloze optische muis installeer doe ie niets.

FisherKing
Een goede dierenwinkel zoeken

haha
dat zijn tenminste tips waar ik wat aan heb.

EmDee schreef:

Ben ondertussen een trotse bezitter van deze geweldige PC.

Veel geluk ermee EmDee, hopelijk werkt hij zeer goed...

MD, veel plezier ermee! En ik had hem ook gezien in de krant, echt een snelheidsduivel! Goede koop, jammer genoeg kon ik mijn vader niet ompraten zodat hij die voor zichzelf zou kopen

Ik heb het krantje ook gelezen. Er zit echt veel op en aan voor die prijs. Was die prijs van 1150 (+-) inc. beeldscherm dan? Nee toch? Hiervoor word ook gesproken over een Lexmark printer. Begin er gewoon niet aan. Je krijgt cartrigdes mee die voor 1/10 gevuld zijn en dus na 2 weken leeg zijn, en daarom kunnnen ze wat goedkoper zijn. Ik zelf hou het op een HP printer. (kheb de HP 2100). En over het 19 inch scherm. Een scherm moet je echt gewoon wat geld tegenaan gooien. Lees testen in computer totaal/idee enz. en maak een keuze. Bij het aanschaffen van een nieuw systeem/upgraden hoef je geen nieuw scherm te kopen.
Ik begreep ook dat ze een Radeon 9800 pro kaart erin hadden. Vorig jaar was het nog een geforce 4200 TI. Ik begreep dat er toen nogal slechte drivers bij radeon werden geleverd (niet geupdated enz.) hoe is dat nu eigenlijk?

gandalf schreef:

Ik begreep ook dat ze een Radeon 9800 pro kaart erin hadden.

Volgens mij zat de 9800TX erin en die zijn standaard lager geklokt. ATI heeft sowieso wat problemen met drivers, heb zelf af en toe ook wat last gehad, maar nu ik een update heb is alles weer oke.

gandalf schreef:

Hiervoor word ook gesproken over een Lexmark printer. Begin er gewoon niet aan. Je krijgt cartrigdes mee die voor 1/10 gevuld zijn en dus na 2 weken leeg zijn, en daarom kunnnen ze wat goedkoper zijn.

Ik heb nochtans van Lexmark geen klagen. De catridges waren 100 % vol. Ik vul mijn catridges zelf, dat kost mij voor tien vullingen € 50 (zwart & kleur) dat is 5 euro per vulling. Niet te veel dacht ik...

Julliie kunnen me toch al lang niet meer ompraten.

speedy23 schreef:

Ik heb nochtans van Lexmark geen klagen. De catridges waren 100 % vol. Ik vul mijn catridges zelf, dat kost mij voor tien vullingen € 50 (zwart & kleur) dat is 5 euro per vulling. Niet te veel dacht ik...

Ja zelf bijvullen is idd veel goedkoper. Nou eerlijk gezegd: Er moet toch een verschil zitten bij de aanschaf van 2 printers met dezelfde mogelijkheden, de kleuren-print/scan/copy printers van Lexmark (x100 ofzo) en HP (2100). De eerste kost 100 euro, de 2e 150. Ik vroeg naar de verschillen bij de aankoop en toen konden ze me niets anders noemen dan de catridges. Tja, misschien ben ik wel omgepraat, ik heb in ieder geval de HP gekocht toen.

Op een Lexmark moet je eigenlijk om de paar dagen even printen want de print kop verstopt snel (bij een Epson bijna dagelijks), een HP doet het na weken niet gebruiken nog steeds zonder problemen.
Je kunt de printkop reinigen, maar dit gebruikt ontzettend veel inkt.
Voor de print kwaliteit doen ze niet voor elkaar onder maar in gebruiks gemak (zie boven genoemd) steekt HP met kop en schouders boven de konkurentie uit.
Ik heb alle drie de merken gehad dus praat uit eigen ervaring.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:35 uur

geplaatst: vandaag om 12:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.