- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Welke MP3 speler heb jij?
Welke MP3 speler heb jij?
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
In deze tijd lijkt iedereen een mp3 speler te hebben. Nu is mijn vraag: welke mp3 speler heb jij?
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de Creative Zen Vision: M 30 gb:

Hiervoor had ik de creative zen micro van 5 gb maar dat vond ik iets te weinig geheugen. Creative is me zo goed bevallen dat ook mn volgende mp3 speler van dit merk heb genomen.
Als gezegd, 30 gb, geschikt voor muziek, foto's en video's, maar ik gebruik hem voornamelijk voor muziek. De beeldkwaliteit is echter heel goed, en ik kon het dan ook niet laten om de eerste aflevering van seizoen 2 van prison break te kijken, wat me aangenaam beviel.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik heb een Creative MuVo 1Gb, maar die van jou lijkt me geweldig, daar past mijn gehele muziekcollectie op
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
had ik maar die is stuk en moet opgestuurd worden 
dus heb ik drie weken niks geen muziek,
maar ja ze zeggen alles komt goed dus wacht ik af
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Ik had de standaard MP3-speler van de Blokker (merk ben ik even vergeten), maar nu doe ik het met mijn mobieltje (Samsung E780), daar kunnen weliswaar niet zo veel liedjes op, maar het is een mooie tussenstop naar de iPod.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Geen, doe het nog altijd met de walkman
.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik heb het niet op mp3-spelers. Tegenwoordig loopt vrijwel iedereen erbij als een zombie met die dingen. Zelfs bejaarden zie ik steeds vaker met mp3-spelers lopen. Ik begrijp wel dat het leuk en handig is, zo'n muziekbox voor onderweg, maar men draagt ze net als oorbellen. Een normaal sociaal stukje contact in het bushok of in de trein zit er nauwelijks meer in! Even aan iemand vragen of bus 42 al geweest is, kan haast niet meer zonder iemand op de schouders te moeten tikken. Om nog maar te zwijgen over de overlast in het openbaar vervoer. Ik zie ook vaak genoeg fietsers die aankomende auto's of fietsers niet eens horen omdat ze met zo'n ding lopen.
Like I said, handig en leuk hoor, maar van mij hoeft 't niet. Muziek draai ik liever thuis. Kan ik nog lekker vals meekrijsen ook.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Er zijn ook fietsers die gewoon niet uitkijken, verzonken zitten in hun eigen gedachten.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
En er zijn ook fietsers die wél uitkijken, maar nog altijd overal tegenrijden.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb het niet op mp3-spelers. Tegenwoordig loopt vrijwel iedereen erbij als een zombie met die dingen.
Dat zeiden ze 20 jaar geleden ook over de Walkman, dus "tegenwoordig"...
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik ken de cijfers niet, maar heb de indruk dat de MP3-speler een nog bredere groep gebruikers heeft dan de Compact Cassette-gebaseerde Walkman - en later de discman - indertijd.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Er zijn ook fietsers die gewoon niet uitkijken, verzonken zitten in hun eigen gedachten.
En met een mp3-speler op hun harses zijn ze nog gevaarlijker ja.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik ga er mij eentje aanschaffen een van de dagen (eerst wat geld sprokkelen tijdens de feestdagen), maar ik ben er nog niet uit welk type ik wil. Kun je eigenlijk op alle mp3-spelers ook gewone bestanden zetten, en hem dus tegelijk als een soort van usb-stick gebruiken? Ideaal zou ik er eentje willen waar dat gemakkelijk gaat, met veel opslagruimte, en ingebouwde micro. Video is niet nodig.
Er wordt vaak gezegd dat een iPod eigenlijk veel te duur is, omdat je het imago erbij betaalt, klopt dat eigenlijk? Want ik vind ze wel mooi, maar ik ga geen extra geld uitgeven gewoon voor de imago-boost van het hebben van een iPod
.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Dat zeiden ze 20 jaar geleden ook over de Walkman, dus "tegenwoordig"...
Maakt geen enkel verschil uit.
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
Ik ga er mij eentje aanschaffen een van de dagen (eerst wat geld sprokkelen tijdens de feestdagen), maar ik ben er nog niet uit welk type ik wil. Kun je eigenlijk op alle mp3-spelers ook gewone bestanden zetten, en hem dus tegelijk als een soort van usb-stick gebruiken? Ideaal zou ik er eentje willen waar dat gemakkelijk gaat, met veel opslagruimte, en ingebouwde micro. Video is niet nodig.
Er wordt vaak gezegd dat een iPod eigenlijk veel te duur is, omdat je het imago erbij betaalt, klopt dat eigenlijk? Want ik vind ze wel mooi, maar ik ga geen extra geld uitgeven gewoon voor de imago-boost van het hebben van een iPod
.
Volgens mij kun je een mp3 speler ook gewoon gebruiken als usb stick. Ik gebruik m ook gewoon als ik een powerpoint presentatie meeneem naar school. Wel het kabeltje meenemen anders heb je er alsnog weinig aan.
Als gezegd ga ik steeds voor Creative omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Mijn broer heeft een ipod Nano, ook een heel leuk dingetje maar wat betreft niet beter dan die van mij. Ik hoor van veel mensen ook dat de geluidskwaliteit van Creative net een stukje beter is. Bovendien had ik het idee dat je er bij de ipod alleen legale muziek (i tunes) op kunt zetten, maar ik weet niet zeker of dit zo is. Ik heb ook het idee dat je gewoon meer betaalt voor het imago van de ipod.
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Ik heb een gouwe ouwe iPod, al een paar jaar. Het is maar 20GB - het zit bomvol, ik wou dat ik meer geheugen had.
Je kan trouwens alle mp3s op je iPod zetten, niet alleen van iTunes. Volgens mij kun je er geen bestanden op zetten (in elk geval niet op die ik heb, maar die is al best oud).
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik heb de Nieuwe Ipod Nano in het zilver.
Daarvoor had ik de Packard Bell Funkey, die doet overigens nog steeds perfect en gebruik ik nu nog met sporten
.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Je hebt altijd al bestanden op je iPod kunnen zetten.
Ik heb de mijne ondertussen ook alweer een goed jaar geloof ik. Blijven toch fijne dingetjes, maar zoveel ben ik er niet mee bezig eigenlijk. Het ding werkt dus veel behoefte om verder de markt af te schuimen heb ik niet.
V
-
- 8369 berichten
- 3362 stemmen
Ik heb een Creative Zen Touch. 40 gb geheugen en een geluid om je vingers bij af te likken. Nadeel is dat het apparaat vrij groot is (,,Is dat een walkman?", is mij al een paar keer gevraagd.
). De nieuwere Creative-spelers schijnen wat meer design gericht te zijn en een stuk minder log. Maar ach, hij was destijds een euro of 100 goedkoper dan de iPod van 30 gb, dus mij hoor je verder niet klagen.
MiekieMow
-
- 224 berichten
- 308 stemmen
iAudio X5L (long play) 30 GB
Mooi dingetje. Kan er foto's en korte filmpjes op bekijken. Radio erop. Shockdemper beter dan mn vorige (Geen overslaan als ik hem draag bij hardlopen). Erg kwalitatieve voice recorder! En voor mij het mooiste eraan: 32 uur afspeeltijd!!
Geluid ook geweldig, alleen net wel CX 300 Sennheisers besteld. Dopjes die ik nu heb kunnen de volle bass niet aan.
Hiervoor IRiver iHP100 gehad. Was ook goed. Doet het nog steeds. Maar ja ik had behoefte aan mooier design en ik moest hem na 4 jaar dagelijks gebruik zo ongeveer elke dag opnieuw opladen.
Nadelen iaudio:
- er zit een los onderdeeltje bij als tussenstuk, voor elke verbinding met een ander apparaat, kun je kwijt raken.
- je kunt niet foto's kijken en muziek luisteren tegelijk
iAudio X5L (long play) 30 GB
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik heb een gouwe ouwe iPod, al een paar jaar. Het is maar 20GB - het zit bomvol, ik wou dat ik meer geheugen had.
Je kan trouwens alle mp3s op je iPod zetten, niet alleen van iTunes. Volgens mij kun je er geen bestanden op zetten (in elk geval niet op die ik heb, maar die is al best oud).
Ik heb een 5GB, een echte G1 dus, en ook een 10GB, een G2. Je kon inderdaad altijd al de iPod ook als harde schijf gebruiken. Kwestie van instellen.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Wat moet je er dan aan instellen ? Mijn iPod is altijd al beschikbaar geweest als gewoon externe HD (wel Windows, geen ervaring met Mac).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
20GB iPod doet het al weer 2 jaar prima in samenwerking met iTunes. 

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
om even heel decadent te doen
voor tijdens het werk:

en voor tijdens het hardlopen

Ben Apple liefhebber, dus voor mij sowieso een ipod. Ik had al een tijdje de 30GB video omdat ik op m'n werk gewoon al m'n favo albums + een tracklist van 2000 losse tracks op zak wil hebben, en ik stond op het punt een hardloopcomputer te kopen. Toem kwam ik tot de ontdekking dat je voor minder geld ook een ipod nano + nike sensor kon kopen...
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Heb je ook de speciale Nike-schoenen of valt de sensor ook prima te plaatsen op/in andere schoenen?
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3291 stemmen
Heb er 2,
1 voor het grote werk (vakantie), Rio Karma 20gb

en 1 voor het kleine werk (onderweg), Samsung YP-T7 1gb

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Heb je ook de speciale Nike-schoenen of valt de sensor ook prima te plaatsen op/in andere schoenen?
Ik heb de lip van m'n oude Adidas schoenen opengeknipt en de sensor daar in gefrot, en dat werkt ook prima. Verbazingwekkend nauwkeurig overigens, die afstandsmeting, vraag me nog steeds af hoe ze dat voor elkaar krijgen.
darius666
-
- 42 berichten
- 0 stemmen
CREATIVE Zen V 4 GB MP3-speler

het kost wel een paar centen maar ik dterf zonder muziek
MiekieMow
-
- 224 berichten
- 308 stemmen
Mensen hier die mp3 luisteren tijdens sporten (en dan bedoel ik een gewone mp3 speler mét draden), waar verstoppen jullie dat ding. Daar heb ik nog steeds geen oplossing voor gevonden. Mijn sportkleding heeft ook geen broekzakken oid.
Bestaan er niet speciale buideltasjes voor mp3spelers?
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Veel machines hebben een speciaal vakje waar je wat spullen op kan zetten.
Ze hebben straps die je om je arm kunt doen voor buiten rennen, enz.