- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Brix
-
- 19686 berichten
- 5122 stemmen
En maar weer eens een prachtige track uit de 80's, blijft veruit mijn favoriete decennium;
(embed)
Absoluut een van de beste voorbeelden van goede 80's popmuziek.
Uitstekende zanger, met herkenbaar geluid, fijne sfeervolle songs(om van die mooie zangeres nog maar te zwijgen
)
Ik heb lang gedacht dat het een Engelse band was 
Helaas veel te vroeg van het podium verdwenen (hoewel ze momenteel weer optreden)
Ik had graag nog meer van Cock Robin gehoord.
Deze song zou ik wel eens in een versie van Cock Robin hebben willen horen, ligt een beetje in hun lijn. (alhoewel er met de uitvoering van Ultra Vox niks mis is natuurlijk)
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
Electronic anno 2012 klinkt veelbelovend! 
Met ook nog de nieuwe Blondes, Orbital, Clark en wat al niet meer in aantocht!
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Wtf is dat Verhoeven? Klinkt als een elektrische gitaarsnaar die 20 min in trilling wordt gehouden....
Of zo iets
Geen idee hoe zo'n dreun gemaakt wordt, eerlijk gezegd. Jij?
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2774 stemmen
Het is Noise denk ik, met een synthesizer gemaakt en drums.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Nope, Het zijn wel degelijk gitaren, onder manipulatie van veel effectpedalen. Ook meer Dronerock/Metal dan Noise. Inderdaad zeer 'minimaal'. Verder dan een paar gitaaraanslagen komen dat soort bands vaak niet en dan maar je noot zolang mogelijk aanhouden en/of zo lang mogelijk manipuleren.. Cool spul. Al moet ik zeggen dat Nadja vaak wat dromeriger uit de hoek kom dan andere bands, waardoor het meer Ambient wordt. Zo ook deze man:
Edit: oh wow, wat verkloot YT dat nummer best wel zeg.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
ja, allej*z*s veel echo en effecten denk ik
Ik vind het ook wel iets hebben, maar met mijn ongeoefend oor lijkt alles nog op elkaar op Youtube bij de 'ambient drones' als van Nadja 
Die van jou, Inland, bevat ietsjes meer 'melodie':), wel lekker op de achtergrond
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Iemand nog zin in dubstep?
Nathan Navarro speelt de bass
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Niet slecht hoor, al moet ik zeggen dat ik die synthjes wat goedkoop vind.
Frost niet bepaald achtergrond muziek btw. Killshot zeker het hardste nummer van het album, maar alsnog is het nogal intensief en donker. Live ook idioot hard bij vlagen en dan weer heel zacht soms. Super artiest
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ok
alleen op de achtergrond als je thuis bent natuurlijk, concert zal zeker anders zijn 
Goedkope synthjes vond ik ook (maar in combi met de scratching wel aardig),
ik vind alleen die bass écht gaaf
Gisteren nog iets geks gehoord, mensen blijven maar bezig met experimenteren
Ik zocht een eventuele metal uitvoering van dat nummer (had ik zin in), maar niet gevonden.
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Nadja
vooral Touched is een erg gaaf album.
Qua drones is dit ook erg goed!
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
Net klaar met Sherlock van de BBC. Werkelijk geniale serie. Voor zover er muziek in zit klinkt die ook niet verkeerd.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Aardig en wel een stuk trager dan het origineel 
Had je Inland Empire al gezien met een edit van dat nummer door David Lynch? (tijdens de aftiteling)
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
Aardig en wel een stuk trager dan het origineel 
Had je Inland Empire al gezien met een edit van dat nummer door David Lynch? (tijdens de aftiteling)
(embed)
Nee, kende ik nog niet. Ook die klinkt weer anders, maar er zijn volgens mij best veel goede covers van dit nummer.
dimi303
-
- 3421 berichten
- 3699 stemmen
De Kreuners zetten een punt achter hun carrière. Eén van de betere Belgische bands.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Nooit geweten dat Graham Chapman uit Monty Python een bijrol had in de videoclip van Can I Play with Madness van Iron Maiden
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
een soloplaat van de enige niet originele KISS bandlid,
waar een 'actionfigure' van bestaat.
Eric 'the Fox' Carr
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ben je verliefd, hellboy.ray? (
) eerst My Valentine en dan nog zo'n vrolijk lied
Het 'hey hey hey yeah' gedeelte is echter niet zo origineel.......
(1992)