- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Behalve dat die track dan weer niet door Milanese geproduced is, lees ik, maar door Sibot. Anyway, erg gaaf. Echt eens checken die plaat, zo te horen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Niet dat ik een Nirvana-fan ben, maar..
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik ben er dit jaar bijna niet aan toe gekomen nieuwe muziek te luisteren
misschien een plaatje of 10 a 15. Zal volgend jaar echt anders moeten, er ligt genoeg voor me klaar. Voor zover je van herontdekkingen kunt spreken is dit nummer denk ik tegenwoordig mijn favoriete liedje (volgens mij nog niet eerder gepost, zowel; deal with it):
your skin is something that i stir into my tea
Mijn weke hart maakt steeds weer sprongetjes van geluk.
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Die stem komt beangstigend goed overeen met Kurt Cobain. Toffe perfomance!
L_T_B
-
- 266 berichten
- 505 stemmen
Al eens gepost op MusicMeter (door herman(78)).
En @ Jools Holland.
Leland Palmer
-
- 23801 berichten
- 4940 stemmen
Gisteravond nog Maid of Orleans gehoord.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Top 2000: Een gruwel voor wie echt van muziek houdt
Ja! Waar is Stevie?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Stevie staat er wel 8 keer in.
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3638 stemmen
Kreeg vanochtend in de auto toch wel even kippenvel bij Depeche mode - somebody. Kende 'm niet, maar hij kwam direct bij me binnen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik betrap me erop dat ik The Beatles steeds beter ga vinden.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Vanaf plaats 500+?
1566 Stevie Wonder You are the sunshine of my life 26 Dec 20:00 - 21:00 uur
1504 Stevie Wonder I just called to say I love you 27 Dec 00:00 - 01:00 uur
1058 Stevie Wonder Sir Duke 28 Dec 10:00 - 11:00 uur
1318 Stevie Wonder As 27 Dec 14:00 - 15:00 uur
1736 Stevie Wonder Don't you worry 'bout a thing 26 Dec 07:00 - 08:00 uur
926 Stevie Wonder Isn't she lovely 28 Dec 21:00 - 22:00 uur
561 Stevie Wonder Superstition 30 Dec 01:00 - 02:00 uur
876 Stevie Wonder I wish
yep dus
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
De schrijver heeft een punt. Net zoiets als die beste film poll die ooit uitgezonden werd en waar Amerikaanse mainstream van nu domineerde.... Toch kan ik van een gedeelte van de lijst genieten; ik ben ook niet de muziekenthousiast bij uitstek.
chevy93
-
- 12770 berichten
- 1347 stemmen
Owh, die heb ik dan op één of andere manier niet gevonden met de zoekfunctie in de lijst, zal wel wat te snel getypt hebben ofzo.
Zoals ze altijd zo leuk zeggen: De hits worden groter en groter! 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Frank Boeijen Groep: Zeg me dat het niet zo is. 
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2336 stemmen
Ben ook een grote fan van Gomez.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
De schrijver heeft een punt. Net zoiets als die beste film poll die ooit uitgezonden werd en waar Amerikaanse mainstream van nu domineerde.... Toch kan ik van een gedeelte van de lijst genieten; ik ben ook niet de muziekenthousiast bij uitstek.
Die schrijver heeft zeker een punt... Als er niet eens een zwarte muzikant in de top100 staat
Maar ja wat verwacht je van een lijst waarin de creativiteit van de makers niet verder komt als All Along the Watchtower van Hendrix... En dat terwijl ieder willekeurig nummer van Hendrix van ieder willekeurig album tig x beter is dan Hotel California...
Ach ja, pleur 2000 klassiekers bij elkaar en er zit altijd wel iets moois tussen natuurlijk. Zo hoorde ik vanochtend Oh Well van Fleetwood Mac. Das toch best lekker wakker worden 
Brix
-
- 19780 berichten
- 5211 stemmen
I can't help about the shape I'm in, I can't sing I ain't pretty and my legs are thin.
But don't ask me what I think of you,
I might not give the answers that you want me to ! 
Oh..well..
(Peter Green
)
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Okay Brix nog effe een keertje genieten vandaag.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nu Fleetwood Mac -Albatross in de top 2000.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3091 stemmen
Ik kwam 'm weer eens tegen en dacht, "Die is zo geweldig, laat ik 'm hier maar een keer plempen".
Niemand overtreft zijn snor, zijn duck-face, zijn mullet en zijn douchebaggery. 
niethie
-
- 7320 berichten
- 7383 stemmen
Laten we hier maar het jaar mee afsluiten dan!! 
Beetje vroeg misschien maar ik betwijfel of iemand nog met iets beters komt... 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2148 stemmen
Ik kwam 'm weer eens tegen en dacht, "Die is zo geweldig, laat ik 'm hier maar een keer plempen".
(embed)
Niemand overtreft zijn snor, zijn duck-face, zijn mullet en zijn douchebaggery.
Gunther, mijn held 
Dit is mijn favoriet: (muzikaal gebaseerd op het evenals briljante Tweeny Weeny String Bikini)
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3638 stemmen
Heerlijk autoritje gehad, meteen vrolijk na Johnny Cash's Hurt, RHCP met Under the Bridge, en als afsluiter Purple Rain.
Meebleren geblazen!
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Die schrijver heeft zeker een punt... Als er niet eens een zwarte muzikant in de top100 staat
Dat is natuurlijk niet waar. Bob Marley, Michael Jackson, Prince en zelfs Alain Clark (
) staan in de top 100.
Maar ik ben het wel met je eens dat de zwarte muziek over het algemeen een beetje ondergewaardeerd wordt in deze lijst. Ze staan er wel in, maar veel te laag. Zo had toch op zijn minst Otis Redding of Marvin Gaye bij de beste vijftig moeten staan. De beste zangers aller tijden! 
Nog zoiets: mijn held David Bowie staat ook niet eens in de top 100... Die man heeft zo veel goede muziek gemaakt. Maar blijkbaar is er niet één liedje dat er bovenuit steekt. Iedereen vindt net weer een ander liedje zijn beste. Ach, ik heb er inmiddels vrede mee dat hij niet in de top 100 staat. Hij staat er vaak genoeg in (dertien keer zolo, vier keer samen met anderen), daar kan ik mee leven.
't Is toch vaak zo dat de nummers net onder de top het leukste zijn. Tussen 600 en 200 ofzo. Voor mij dan.