• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.011 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.105 acteurs
  • 200.356 gebruikers
  • 9.458.565 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja dat zeggen nog een paar muziekbarbaren op mm heb ik al gemerkt. Heerlijk die oude nummers. Helemaal goed en leuk gepresenteerd.

U-96

• 11875 berichten
  • 2148 stemmen

En dan hebben we nog dat verschrikkelijk deuntje... Maar dat bewaar ik voor een ander topic

Leland Palmer

• 23801 berichten
  • 4940 stemmen

moviemafketel schreef:

Heerlijk die oude nummers. Helemaal goed...

... maar helaas wel in een totaal idiote volgorde. Caro Emerald op nr. 22 (met één van de slechtste nummers ooit), Coldplay 2x in de top 10 en Hotel California op nr. 1. Hoe onnozel wil je de bovenste regionen van die lijst laten lijken zeg. Vre-se-lijk. Het valt mij mee dat 'The End' van The Doors zo ''hoog'' staat, maar als ik dan weer zie dat Boudewijn De Groot daar nóg weer stuk of 3/4 keer boven staat wordt het me maar weer eens duidelijk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Eens, volgorde is soms krankzinnig,maar ik luister alles dus er komen genoeg schitterende nummers voorbij. Hotel California vind ik persoonlijk een nummer van niks.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3638 stemmen

Caro Emerald op nr. 22 ?

Hoewel, eerder:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tsja dat krijg je nou eenmaal soms bij die toplijsten. Op moviemeter is het niet anders. Ook vreselijke films in de top 250 en ook in verkeerde volgordes. Meeste stemmen gelden nou eenmaal. Ik geniet in ieder geval van de top 2000, jaar in jaar uit.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3638 stemmen

5. Led Zeppelin - Stairway to heaven

Leland Palmer

• 23801 berichten
  • 4940 stemmen

moviemafketel schreef:

Hotel California vind ik persoonlijk een nummer van niks.

Zeg dat wel. Het was voor mij direct over toen ik die op nr. 1 zag staan.

Zie nu ook dat de beste plaat van o.a. David Bowie, New Order en Simple Minds er niet in staat en o.a. OMD helemaal niet in de lijst te bekennen is. Maar gelukkig komen er van tijd tot tijd inderdaad genoeg mooie platen langs, ja. Wel mooi dat 'Nights in White Satin' nog aardig hoog staat, maar die had ook weer stuk of 20 plekken hoger gemoeten.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

November rain blijft maar zakken elk jaar.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

moviemafketel schreef:

November rain blijft maar zakken elk jaar.

En terecht, het is echt een verschrikkelijk nummer. Guns 'n Roses is echt het slechtste wat de muziekwereld (voor zover je van muziek kunt spreken) ooit heeft voortgebracht!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vind het nog steeds een schitterend nummer. Clip erbij blijf ik ook mooi vinden. En die gitaarsolo.

Nee die verdient mijn inziens altijd in de top 10 te staan.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Die veronica top 1000 aller tijden is 1 grote grap. Hetzelfde geldt voor de top 2000. De beste toplijst is natuurlijk die van The Rolling Stones Magazine

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

En terecht, het is echt een verschrikkelijk nummer. Guns 'n Roses is echt het slechtste wat de muziekwereld (voor zover je van muziek kunt spreken) ooit heeft voortgebracht!

Oké, oké... het slechtste op Meatloaf na dan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nou komen erg veel nummers voorbij uit die Rolling Stones Magazine-lijst hoor in de top 2000.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

Oké, oké... het slechtste op Meatloaf na dan.

Omdat je geen meat eet zeker

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3638 stemmen

Paradise by the Dashboard Light heb ik laatst nog keihard staan meeblèren toen ik naar 'Het glazen huis' keek. Heeerlijk, lekker van links naar rechts springen, om zowel de mannelijke als de vrouwelijke stem te kunnen doen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Heel veel mensen in de file nu genieten van al het gezang links en rechts van ze in de auto's. Moet er ook zeer komisch uitzien haha.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Omdat je geen meat eet zeker

Nee, omdat die lelijke dikzak walgelijke nummers maakt.

Yak en ik hebben een deal dat we direct weggaan van een feestje zodra Paradise By The Dashboard Light wordt gedraaid. En nee, dan missen we niks, want op echt goede feestjes draaien ze dergelijke troep niet. Het is gelukkig nog maar een paar keer voorgekomen.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3638 stemmen

De auto is ook een heerlijke plek om helemaal los te gaan op een nummer. Vanmiddag nog samen met een vriendin een hele rare versie van 'It's raining men' gedaan, toen we een dik kwartier vaststonden omdat een auto geslipt was en niet meer weg kwam. Kregen we ook hele rare blikken, fantastisch.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Nou komen erg veel nummers voorbij uit die Rolling Stones Magazine-lijst hoor in de top 2000.

Ik vind van niet....daarin zul je geen Marco Borsato of Alain Clark tegenkomen. Of Old and Wise in de top 10

U-96

• 11875 berichten
  • 2148 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

November Rain vind ik nog wel te doen, maar ik ben 't compleet met je eens dat G 'n R een kutband is.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee die Nederlandse zangers kennen ze idd niet.

Gewoon niet luisteren dan. Ik geniet er van

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

De top 2000 vind ik helemaal niets. Oké er staan drie nummers van Pink Floyd in de top 15. Maar verder? Echt goede alternatieve muziek, zoals The Cure en Morrissey worden uit die lijst geweerd.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

Wat? A forest en Pictures of you staan er toch hopelijk wel in? Anders allemaal naar De tijdloze van Studio Brussel luisteren! Sowieso wel een leuk en niet zo ellendig lang alternatief.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

En afgaande op de lijst van 2009 veel betere muziek.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Zappa is dr op! Das dan wel weer mooi, ja toch.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Inderdaad, ik was er effe aan toe na al die bagger!

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Wat word ik toch altijd ontzettend vrolijk als ik dit nummer hoor:

chevy93

• 12770 berichten
  • 1347 stemmen

moviemafketel schreef:

Hotel California vind ik persoonlijk een nummer van niks.

Het getuigt van weinig muzikale kennis om het nummer niks te noemen. Wellicht één van de beste teksten en meest besproken nummers ooit.

Daarbij veel geroemd vanwege zijn geweldige 12-string gitaarsolo.

chevy93

• 12770 berichten
  • 1347 stemmen

SelmaDuim schreef:

Yak en ik hebben een deal dat we direct weggaan van een feestje zodra Paradise By The Dashboard Light wordt gedraaid. En nee, dan missen we niks, want op echt goede feestjes draaien ze dergelijke troep niet. Het is gelukkig nog maar een paar keer voorgekomen.

En nu wegwezen!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.