- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hun ander werk ook een beetje in dezelfde lijn? Wil er al een tijdje meer van horen, maar vergeet er steeds achteraan te gaan
Een beetje wel. Alhoewel ze bij hun debuut amper vocalen gebruiken. Maar dezelfde sfeer zit daar wel een beetje in. Hun laatste plaat is een samenwerking met Eraldo Bernocchi (Along the Corridors) en klinkt iets minder spannend en gevarieerd, maar nog steeds prima.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen

Die lijst van Brussel is overigens 16x zo wicked als de Top 2000 met Neil Young (2x!) en jaja.. Tom Waits! Gorky is ook lieflijke muziek. Die Belgen hebben in elk geval nog smaak zeg.
Vlamingen.
Muzieksmaak in Wallonië is echt geheel anders. Al heb ik nog nooit een lijst van daar gezien. Ben wel eens curieus eigenlijk.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Hey Jude 
Dat vind ik zowat het aller, állerslapste deuntje dat ze ooit gemaakt hebben.
Krijg braakneigingen wanneer ik het hoor
En dat terwijl ik best wel Beatles-minded ben.
Idem hier.
Heb hetzelfde bij 'Yesterday' en 'Let it Be'
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
In allebei de lijsten staat helaas veel te veel oude troep en in die Belgische lijst staat inderdaad veel te veel hardrock. Dance/elektronic is helaas altijd ondervertegenwoordigd in dit soort lijsten, die vooral door dinosaurussen worden samengesteld. 
Maar goed ze doen maar, ik luister toch nooit naar de Top 2000 of zo.
Stubru is nogthans een jongerenzender. Er zijn gewoon meer jongeren die naar Pearl Jam, Nirvana en Metallica luisteren dan naar dance.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13053 stemmen
Er zijn gewoon meer jongeren die naar Pearl Jam, Nirvana en Metallica luisteren dan naar dance.

BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Hier is er een!
Niks mis met de Top 2000.
En wie het ouwe meuk vindt, luistert toch lekker niet? 
clutch
-
- 201 berichten
- 697 stemmen
Lijst voor 50 plussers die denken verstand van muziek te hebben en andere figuren met een ehh.. goeie smaak. Stelletje nerds. En nee ik luister er niet naar, denk ik zo.
En voordat er dalijk weer boehoe wordt gedaan: dit bericht niet te serieus nemen uiteraard.
Wel altijd leuk trouwens die discussies die weer opkomen met familieleden elk jaar.. om deze lijst. Ik denk dat ik dit jaar maar gewoon ergens heel stil in een hoekje ga zitten.
chevy93
-
- 12770 berichten
- 1347 stemmen
Er zijn gewoon meer jongeren die naar Pearl Jam, Nirvana en Metallica luisteren dan naar dance.
chevy93
-
- 12770 berichten
- 1347 stemmen
, vooral Let It Be heb ik erg hoog staan. Yesterday is een beetje nostalgie voor mij. Doet me denken aan vroeger (de ironie!).
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Mja, je zit in het middelbaar. Ik had toen ook dat idee.
Ik zit nu sinds een half jaar op kot in Leuven. We zitten hier met 20, en iedereen speelt wel eens muziek beneden in de keuken. Nog nooit heb ik hier hip-hop, dance of andere herrie gehoord. Vooral Jimi Hendrix is hier zeer geliefd. (hangt ook een grote poster van hem in de keuken).
En in mijn klas is dat ongeveer ook zo. Die paar Dance-liefhebbers die er zijn, zijn die figuren die nooit naar de les gaan 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
, vooral Let It Be heb ik erg hoog staan. Yesterday is een beetje nostalgie voor mij. Doet me denken aan vroeger (de ironie!). Er zijn wel een 50-tal nummers van The Beatles die beter zijn dan die singletjes.
Brix
-
- 19781 berichten
- 5212 stemmen
Idem hier.
Heb hetzelfde bij 'Yesterday' en 'Let it Be'
Ook niet echte favorieten van mij, maar nog wel verdraagbaar.
Maar ik zou ze niet zomaar voor mijn plezier afspelen thuis.
Dan heb ik tientallen andere Beatles songs op mijn voorkeurslijstje staan, vaak ook wat minder bekende.
Heel erg vind ik dan wel weer Ob-La-Di, Ob-La-da, en All you need is Love. 
Vanmorgen stuurde iemand mij toevallig nog een oud geluids-clipje, met een kerstboodschap van The Beatles.
Ze stuurden die boodschappen destijds jaarlijks aan hun fanclubleden.
Op deze bewuste opname zingen ze samen 'Yesterday' (met opzet) zó vals en ongelijk, dat het een lust is.
Moest er erg mee lachen.
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
Beatles kunnen bij mij eigenlijk niet stuk. Geen enkel nummer beu gehoord en dat zal ook niet zo snel gebeuren denk ik. Om eventjes in de kerstsfeer te blijven: een heerlijk simplistisch (met een tikkeltje negatieve) bijklank van Jethro Tull
clutch
-
- 201 berichten
- 697 stemmen
Mja, je zit in het middelbaar. Ik had toen ook dat idee.
Ik zit nu sinds een half jaar op kot in Leuven. We zitten hier met 20, en iedereen speelt wel eens muziek beneden in de keuken. Nog nooit heb ik hier hip-hop, dance of andere herrie gehoord. Vooral Jimi Hendrix is hier zeer geliefd. (hangt ook een grote poster van hem in de keuken).
En in mijn klas is dat ongeveer ook zo. Die paar Dance-liefhebbers die er zijn, zijn die figuren die nooit naar de les gaan
Naar de les gaan is voor nerds.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Tsja, je kunt natuurlijk nooit een precieze representatie verwachten van een site met enkele duizenden gebruikers, waarvan er maar 180 hebben gestemd op de laatste 32
Het geeft de smaak van MuMe echter aardig weer en lichtjaren veel beter dan die rollatorlijst van radio2, die ieder jaar weer ingekakter lijkt.
Een lijst die 7 miljard zou representeren zou overigens ook die vervelende rockdino's uit de 70s niet zo prominent bevatten, want dan krijg je ook artiesten die groot zijn in Azië of de Spaanse continenten.. zou wel een interessante lijst zijn om eens te zien.
Tussen die 7 miljard zullen ook aardig wat dove mensen zitten. 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Ook niet echte favorieten van mij, maar nog wel verdraagbaar.
Maar ik zou ze niet zomaar voor mijn plezier afspelen thuis.
Dan heb ik tientallen andere Beatles songs op mijn voorkeurslijstje staan, vaak ook wat minder bekende.
Heel erg vind ik dan wel weer Ob-La-Di, Ob-La-da, en All you need is Love. 
Ahja, het waren de sixties. Peace and love enzo
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Of dit nummer van de Stones. Al van na hun glorieperiode:
Mijn persoonlijke favoriet van de Stones: TIME WAITS FOR NO ONE.
Brix
-
- 19781 berichten
- 5212 stemmen
Back to the sixties hè...
Hier zijn een aantal van mijn Beatles favo's;
YouTube - The Beatles - You´ve got to hide your love away
YouTube - the beatles/ in my life
YouTube - The Beatles- Nowhere Man
YouTube - The Beatles - Norwegian Wood (very rare)
YouTube - The Beatles Things We Said Today Live
YouTube - The Beatles - No Reply
En nu moet ik mijzelf afremmen, want ik heb zóveel favoriete songs van hen dat het té gek zou worden.
Nou ja, nog wat titels dan 
Falling
I'm a loser
Penny Lane
Day Tripper
Rain
Mister Moonlight
I'm down
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Zo gaaf dat The Beatles dit al maakte in 1966. Briljant 
Gooi ik er ook nog een lekker nummertje van de Stones achteraan...
Brix
-
- 19781 berichten
- 5212 stemmen
Toen ik dit liedje van Urbanus weer eens hoorde langskomen op de radio, moest ik denken aan de recente discussie in een ander MM topic, over de betekenis van kerstmis.
Een totaal andere benadering had Stafke Fabri met zijn liedje, dat weinig Nederlanders zullen kennen.
De tekst staat erbij, dat helpt wel denk ik.
Niks voor de jeugdige MM users vrees ik, die zijn bij deze gewaarschuwd 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Toen ik dit liedje van Urbanus weer eens hoorde langskomen op de radio, moest ik denken aan de recente discussie in een ander MM topic, over de betekenis van kerstmis.
(embed)

Quand les zosiaux chantent dans les bois (live)(voor de helft)
1-2-3 (videoclip)
Madammen met een Bontjas
Poesje Stoei!
Ge moogt naar huis gaan.
En nog wat ongein die eigenlijk in het just a joke-topic passen:
Maar we zijn nu toch bezig over Urbanus:
En iederen dag koopt hij zich twee kranten - een Franstalige en een Vlaamse. Die Franse krant zit 'em heel den dag uit te lezen om ons te provokeren en da' Vlaams krantje - da ligd op zijne wc. Ja, maar ze zijn onlangs meh hem toch naar de psychiater moeten lopen want zijn gat was al veel slimmer als zijne kop geworden. 
Een van mijn catchphrases als er iets gebeurt is: WREED ACCIDENT!
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Goeie Electro man !!
Ken Proxy nog wel van dat nummer ''Raven''
Perfecte clubbin muziek.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Even heel wat anders,
Karen Elson.
( Mooi,relax,verfrissend nummer met een prachtige clip )
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tussen die 7 miljard zullen ook aardig wat dove mensen zitten.
Waarvan het grootste aandeel komt uit diezelfde groep die is opgegroeid met die vervelende rockdino's ... en zie het resultaat in de top2000