- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Brix
-
- 19782 berichten
- 5212 stemmen
Toevallig hoorde ik dit nummer twee weken geleden, bij een live optreden van een vriendin met haar band.
Ook in haar uitvoering bleef het een echte kippenvel-song.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14572 stemmen
Julian Smith is volgens mij de meest geniale gast op Youtube. Dit is zijn nieuwste en ik krijg het niet uit mijn kop!
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Julian Smith is volgens mij de meest geniale gast op Youtube. Dit is zijn nieuwste en ik krijg het niet uit mijn kop!
(embed)
Hij maakt inderdaad wel leuke liedjes.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
The Velvet underground
Een van de beste bands uit de 60's. 
kos
-
- 46807 berichten
- 8936 stemmen
riesma
-
- 3706 berichten
- 3092 stemmen
Yup, Nujabes! Die kende ik niet, totdat ik gisteren deze clip tegenkwam onder het mom van "Kijk eens chappies in slomo rennen". De muziek beviel en die heb ik opgezocht. Zijn werk heb ik ondertussen al binnen, erg fijn materiaal! Hele soulful hip-hop. Erg jammer dat hij begin dit jaar overleden is.
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
Ooit gehoord van mijn leerkracht Nederlands naar aanleiding van This is England en daarjuist hoorde ik het op televisie. Blijft toch een heerlijk nummer:
Hey you, don't watch that
Watch this!
This is the heavy heavy monster sound
The nuttiest sound around
So if you've come in off the street
And you're beginning to feel the heat
Well listen buster
You better start to move your feet
To the rockinest, rock-steady beat
Of Madness
One step beyond!
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Tijd voor weer wat rock met ballen.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Today the question for parents is: Do you know were you teenager is at 5'o'clock in the morning?
Dirty dancing, some say they are searching for drugs and pounding pounding techno music!
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
http://www.standaard.be/art...
Destijs in Vlaanderen (jaren 80) een zeer beroemde underground Punk/New Wave band.
Wie kent de dag van vandaag nog hun bekenste hit uit 1980? Niemand wellicht. 
Staan nogthans elk jaar bij de beste 100 in 'De Tijdloze' (Vlaamse eindjaarslijst)
kos
-
- 46807 berichten
- 8936 stemmen
Ik had effe een nostalgie-momentje.
Dit waren dus echt zwaar favoriete klassiekertjes voor mij. Kan er nog steeds van genieten.
Hebben me toch wel een beetje mede-muzikaal gevormd denk ik.
.
Zo heerlijk, nog effe een paar keer achter elkaar luisteren.
.
.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3092 stemmen
Sheila E, tof! Prince was laatst weer in het land, dat had ik eerder moeten weten.
Blijft zulk geweldig spul om naar te luisteren.
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Gisteren de nieuwe cd van Michael Jackson gekocht, leuk dessert voor de fans met als hoogtepunt Hold My Hand van Akon. Al kende ik die song al 2 jaar doordat ie op internet werd verspreid.
Het album is echt typerend voor zijn stijl, een voorbeeldje in Hold My Hand, wanneer Akon aan het zingen is komt hij er tussen met een vage/fluisterende "If you just". En zo zijn er nog wel een dozijn voorbeelden. Zeker sterker dan een "Blood on the dancefloor". Geslaagd album.
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Het is mij eindelijk gelukt het album 'Crazy on the Weekend' van Sunhouse te bemachtigen! Vandaar even een erg mooi nummer van het album.
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Twee dingen. Sinds het luisteren van Machina II van de Pumpkins, is Home nu mijn al time favorite geworden van hun. Zo een briljant en ontroerend nummer: Smashing Pumpkins - Home
Het tweede, ook een briljant stukje en ontroerende muziek: Twin Peaks Intro
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
22 januari - Midnight Freaks, Amsterdam! Deze helden eindelijk live meemaken 
chevy93
-
- 12770 berichten
- 1347 stemmen
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Beste nummer van Queen. Stukken beter dan bohemian Rhapsody en andere bekende nummers. Is ook weer zo'n nummer die verchillende muziekgenre's combineert.
maxcomthrilla
-
- 15583 berichten
- 2872 stemmen
Ik ben op dit moment Royksopp aan het ontdekken! Alpha Male = 
En dit is ook een zeer aanstekelijk (vrolijk) nummer, op een compleet andere manier.